indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hoi allemaal,

Binnenkort ga ik naar Jakarta samen met mijn vriendin en ik zou heel graag de oude woonplek van mijn opa en oma bezoeken, zij woonden op de Berenlaan in de wijk Meester Cornelis in Batavia.

Tot nu toe heeft mijn zoektocht nog niets opgeleverd, behalve dat ik weet dat de wijk Meester Cornelis tegenwoordig Jatinegara heet.

Kan iemand mij helpen aan de nieuwe naam van de Berenlaan?

Alvast heel veel dank!
Groetjes Sam

spacer line  

"Elke" taxichauffeurs weten wel waar de Gang Berlan is .
Vroeger zat daar een KNIL tangsi /kazerne.
Moet even de nwe naam kijken in mijn oude plattegrond van K.I.T
Daarna de nwe naam(Indonesisch) opzoeken , via Street Directory Jakarta o f google maps .

bisa dicek of makemyday .

songo
User
spacer line

Volgens mij heet deze straat nu Jl. Kesatrian en bestaat uit ca. 9 straten (1 tm IX) allemaak gesitueerd rond het TNI complex Berlan.

tujuan sama jalan yang lain aja

totto
User
spacer line

Bij deze het antwoord uit Jakarta:

Berenlaan in Jakarta was hostel/dormitory of military colonial. The name is still Berenlaan.
It is in Matraman Jakarta sir.

Toto Travel.com

spacer line  

spacer line  

Ongelofelijk bedankt!
Dit help enorm Emoticon: Smile

Ik ga nu wat oude foto's bij elkaar verzamelen in de hoop daar nog wat te kunnen herkennen..

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. sam
Persoonlijk tip .
Als het kan moet je zorgen dat iemand ( een Indonesische kennis of de taxichauffeur , neem de Blue Bird taxi) met jou mee gaat.
Bij oude militaire complexen zijn sommige delen soms niet toegangkelijk voor publiek , dan moet je eerst bij de bewaking/provoost melden.
Mocht het een voor publiek/buitenstander open zijn , dan kan je het beste bij de Ketua RT/RW ( wijkblok) melden.
Laat de chauffeur voor je praten .

Bij de Gang Berlan (Beren-Laan) eigenlijk een wijk met 9 straten heb je tegenwoordig plaatsen waar je voorzichtig moet zijn .
Vraag maar aan de taxi chauffeur .
( Bij bepaalde gedeeltelijk "gesloten"gemeenschap vind men niet zo leuk dat buitenstaanders/vreemden staan te kukeluren )

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

74,410,888 topic views - 233,363 posts - 13,684 topics - 23,798 members - last post @ 22-08-2019 13:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

122,269,857 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com