indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Volgens dit www.indonesienu.nl/nu-actueel/(...)sia-vanaf-terminal-3 bericht vliegt Garuda domestic volgende week vanaf terminal 3.

Ben benieuwd, volgende week zondag mogen we het alvast uitproberen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ben ook benieuwd; ik mag over 7 weken gaan kijken....

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

fred
User
spacer line

Ik was benieuwd .....maar vloog met Lion....

MasKriwil
User
spacer line

Vlucht garuda naar pontianak via terminal 3 : Beetje chaotisch, onverstaanbare public announcements, schermen werkten niet, onduidelijk naar welke gate je moest gaan, AC werkte niet, vliegtuig niet aan slurf maar via bus naar parkeer plaats vliegtuig, 1 uur wachten in vliegtuig voordat het vertrok.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zie de chaos helemaal voor me, Mas zal wel behoorlijk Kriwilig zijn geworden. Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zo ken ik Indonesie weer. Emoticon: Shut up!
Nog nooit van oplevering gehoord.
Een uur wachten in het vliegtuig is helaas niks nieuws in Jakarta. Hoe was het ook alweer? International Airport toch? Emoticon: Cry Ik denk dat het voor mij de volgende keer toch Singapore Airlines of Qatar wordt zodat ik Jakarta helemaal kan skippen.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 09-08-2016 13:49 schreef Anne Mieke:
Zo ken ik Indonesie weer. Emoticon: Shut up!
Nog nooit van oplevering gehoord.
Een uur wachten in het vliegtuig is helaas niks nieuws in Jakarta. Hoe was het ook alweer? International Airport toch? Emoticon: Cry Ik denk dat het voor mij de volgende keer toch Singapore Airlines of Qatar wordt zodat ik Jakarta helemaal kan skippen.

Vandaar dat ik al bijna 10 jaar niet meer via Jakarta maar met diverse maatschappijen via Kuala Lumpur naar midden-Java ben gevlogen. Dat is bovendien meestal iets (tot aanzienlijk) voordeliger, zeker als je, zoals ik, ook niet vies bent van Turkish Airlines. Deze vliegen bovendien momenteel 2 x dagelijks van Istanbul naar Kuala Lumpur, waarbij aankomt rond 17 uur (met meestal noodzakelijke overnachting in KL) en aankomst rond 10 uur (waarbij de zelfde dag nog doorvliegen mogelijk is naar diverse bestemmingen in Indonesië).

Thank God I'm a country boy

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Da's fijn Jupje maar ik heb daar niet zoveel aan. Ik ken geen maatschappijen die vanuit KL naar bijvoorbeeld Ambon, Flores, of Papua vliegen. Ik bedoelde te zeggen dat ik dan liever voor Flores of Timor vanuit Denpasar kan vliegen dus TA zet voor mij geen zoden aan de dijk. en het wordt in prijs en tijd zelfs alleen maar meer als ik dan eerst van KL naar Dps moet vliegen. Ik ben nu al 2 dagen onderweg.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Met de huidige ontwikkelingen in Turkije?
Toch maar even niet Emoticon: Nooo
Mijn leven is iets meer waard als 300 Eurie voor een ticket. Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye
Daarbij krijg ik al hartwater als ik zie waar die Erdogan mee bezig is, voor mij een reden om het land van deze idioot te vermijden.
Uiteraard heeft een ieder daar zijn eigen mening/gedachte over, ik laat in ieder geval een land met een idioot als president als Erdogan links leggen.
Lekker goedkoop staat mij wel aan, maar er zijn grenzen. Emoticon: Bye bye

ErolTR
User
spacer line

Een Tegengeluid

DEEL 1.

Beste mensen en in het bijzonder beste Malam;
In deze forum valt het me op, wanneer het gaat over Islam in de wereld of in Indonesie, Turkije c.q Erdogan, dat er meteen ‘in mijn ogen’ een subjectieve, zelfs onvriendelijk taal gebruikt wordt door de ‘sommige’ of misschien de ‘meeste’ deelnemers. Het is ieder zijn eigen mening, wat ik dus heel jammer, eenzijdig vind.

Topic gaat er over, nieuwe terminal en ineens lees ik over Turkish Airlines en Erdogan. Wat ik heel paradoxaal vind Malam, in een andere topic heb je over corruptie nieuws vanuit Indonesie wat ik dus heel erg waardeer.
Mijn bescheiden en goed bedoelde advies zou zijn: ga aub eerst ‘objectief’ onderzoeken waarom dat het ‘Westen’ hem niet aardig vindt en waarom dat hij met 52 % gekozen is in Turkije. Is dat niet interessant? Voor een objectieve oordeel is het toch ‘hoor en wederhoor’ vereiste? Heb je het verhaal van die 52 % ooit gehoord, gelezen, onderzocht, gevraagd van de pro-Erdogan aanhangers zoals ik? (Als je nu in Nederland bent, ga naar een dichtstbijzijnde Turkse organisatie zoals een moskee en vraag aan hen.

Misschien helpt het mijn mening voor nu. Van nature ben ik niet iemand die in de complot theorieën gelooft, maar sinds staatsingreep poging, heb ik dagelijks Volkskrant gevolgd. Ik kon niet geloven dat er dagelijks eenzijdig informatie en columns gepubliceerd werd en toen begon het alarm bellen te rinkelen. Waarom?

Terug naar het onderwerp: Waarom is hij sinds 2002 minister president en de president met 52 % gekozen is:

• hij begon aan zijn carrière in de jaren ’90 als burgemeester van Istanbul. Hij komt uit een middenstand gezien. Zijn voorganger was een linkse burgemeester, waar luchtvervuiling, slechte infra-structuur, corruptie de dagelijkse orde was. Gemeente kon de vuilnismannen niet betalen waardoor overal vuilnis stond met geur in heel Istanbul. De directeur van de Waterstaat die aangesloten was bij de gemeente had een affaire met een jonge vrouw waardoor oude partner de pers inlichtte over de corrupte praktijken van de directeur. Alles bij elkaar opgeteld hadden de inwoners van Istanbul geen vertrouwen meer in de linkse partij, maar wel in Erdogan. Wat hij tijdens zijn burgemeesterschap heeft gedaan, kan er een boek geschreven worden. Een voorbeeld, gedurende Ramadan (30 dagen), ging hij met zijn vrouw, onaangekondigd naar een arme gezin in de sloppen wijken, , met voedsel en kadotjes voor het gezin en hij at tijdens iftar met hen. Dat is hij tot nu nog steeds aan het doen tijdens Ramadan. Istanbul kreeg eindelijk fatsoenlijk water (waterleidingen van 80 jaar geleden vervangen etc etc), verkeer, armoede bestrijding. Het werd een gemeente wat het eigenlijk hoorde te zijn.

• Een paar voorbeelden van de corruptie: je wordt tegengehouden door de verkeerpolitie door een en ander smoesje. Kon je meteen oplossen met geld die voor de politie bestemd is. In de overheidsgebouwen werd je behandeld niet als een klant zoals we in het westen kennen, maar als een hond.

ErolTR
User
spacer line

Deel 2

• Hervormingen in de sociale zekerheid, gezondheidszorg en infrastructuur: SOCIALE ZEKERHEID: mensen (zoals ouderen, weduwen etc) zonder enige pensioen-inkomen, gehandicapten en de mantelzorgers zijn aangesloten in de sociale zekerheid. Voorheen was het een droom. (Ik hoor zelfs van de oudere mannen die ze klagen, dat doordat de weduwen eigen uitkering hebben, dat ze niet willen hertrouwen omdat ze financieel onafhankelijk zijn).

• GEZONDHEIDSZORG: Zelfs van de geur van de ziekenhuizen wilde je geen stap naar binnen wilde zetten enerzijds, anderzijds als je ziek bent heb je geen andere keus en dan moest je om 05:00 uur in de rij staan om een nummer te trekken. Sinds de periode van Erdogan word je in de ziekenhuizen ook als klant behandeld en de ziekenhuizen ook gemoderniseerd + telefonisch afspraak systeem ontwikkeld. In de bergen, vooral Koerdisch gebied, waar de wegen in de wintermaanden afgesloten worden de zieke mensen opgehaald met helikopters of pallet-ambulans.

• INFRASTRUCTUUR: Wegen: Wat er in 80 jaar aan de wegen geïnvesteerd is, in zijn periode dubbele wegen gerealiseerd, maar verdrievoudigd. Woning: Aan de minima woningen verkocht die gesubsidieerd werd door de overheid. Binnenlandse vluchten zijn aantrekkelijk gemaakt waardoor bijvoorbeeld in 2014, 155 miljoen mensen gevlogen.
• EKONOMIE: Turkije heeft in 1998 en in 2001 zware economische crisis gehad, waardoor beide keren, 1 Duitse Mark 300.000 TL was, door de devaluatie, de volgende dag 600.000 TL was geworden. Economie kwam helemaal stil te zitten en in die tijd zijn er vooral rijken rijker geworden en de armen dubbel armer geworden.
Vanaf 2002 – Begin als premier Erdogan als leider van AK Partij (Volgens mij kreeg hij ongeveer 35 % van de stemmen, met absolute meerderheid in het parlament) In 2007 42 %, in 2015 49 %. Bij de president verkiezingen kreeg hij 52 %. Het is de eerste keer in de geschiedenis van Turkije dat een partij de stemmen steeds toenemen bij de verkiezingen.
• In de jaren ’90 was het gemiddelde inkomen rond 2000 $, in 2015 is het ongeveer 10.000$ ( 5 x zoveel?).. Turkije heeft ook 6 nullen eraf gehaald van de Turkse Lira (die ik ook niet snap waarom dat ze in Indonesie niet doen). Over export cijfers: In 2001 was het 31 miljard dollar, in 2015 144 miljard dollar.
• Corruptie / Netwerk: Als je iets te maken krijgt met de overheid, moest je iemand kennen, zogenaamd vanuit eigen netwerk. Anders was je er dagen mee bezig. In het algemeen is het verleden tijd. Nogmaals, wordt je overal als klant behandeld. We zijn er nog niet. Maar Turkije is daar goed op weg. Daarom hebben ze daar ook een nieuwe ministerie als Ministerie voor Gezin en Sociale Beleid, om dit soort zaken te bestrijden. Erdogan heeft ook in de periode dat hij minister president was, zijn vermogen op de website van zijn partij online gepubliceerd en elk jaar ge-update.
• Erdogan: De toon van Erdogan dat zint het Westen niet, de rijken en de oppositie in Turkije niet. Soms vind ik hem ook impulsief, terwijl dat politiek met impulsiviteit niet te rijmen is. Maar de meerderheid van de bevolking van Turkije is daar tevreden over. Maar hij wordt gezien (bestempeld) als dictator. Waarom? Omdat hij zijn stem opheft? Omdat hij niet klakkeloos volgt dat de grote westerse broers zeggen? Omdat ze beter weten? Omdat de ‘sommige’ journalisten (van de PKK krant) met PERSPASJE in zijn zak, bankovervallen voor PKK en die dus vastzitten? Kennen jullie zulk soort journalisten in Europa, misschien in de BASK gebied in Spanje?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Graag ontopic blijven, en post je reclame voor de grootste dictator sinds Stalin ergens anders!

Just my 2 cents.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Op 09-08-2016 21:40 schreef ErolTR:
Een Tegengeluid

Ik ben geen Turkije deskundige maar een geinteresserd volger van het nieuws.Je hebt een punt als het gaat over het gemak waar de westerse pers Gülen lijkt vrij te pleiten. De Gülen beweging is ook een heel enge "pan islamitische" beweging en het zou mij niet verbazen als Erdogan gewoon gelijk heeft als het gaat over het plegen van de staatsgreep. Maar dat ontslaat je niet om ook kritisch naar het optreden van Erdogan te kijken. Ook dat heeft gevaarlijke trekjes. De toekomst zal leren waar het allemaal toe leidt, maar wees ook als aanhanger van Erdogan alert op ondemocratisch gedrag en verlies niet je kritisch vermogen om de machthebber in Turkije te beoordelen. De geschiedenis leert ons dat blind vertrouwen in machthebbers soms desastreuze gevolgen kan hebben.

totto
User
spacer line

Erwin, 100 % gelijk. Dit soort bullshit heeft niets met terminal 3 te maken.
Verder commentaar zet ik liever op een meer ter zake doend topic.

En inderdaad; Stalin, Hitler and so on zitten we niet op te wachten.Hoe is het in gods naam mogelijk dat er weer hele volks stammen achter dit soort simpele zielen aan hollen.

Toto Travel.com

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

ErolTR,

Het beeld wat ik bij U heb is van een holbewoner wandelend door de samenleving in een berevel waarbij U zich afvraagd waarom iedereen U aankijkt.

Die Erdogan is weinig anders dan een dictator. Die Turkije terug brengt naar het stenentijdperk. Erdogan staat nu met zijn petje in de hand bij Putin. Het portaal voor aantreding tot de commissie van barbaren. Commissie leden zijnde, Putin, Assad, Hassan Nasralla en de raad van geitenneukers in Iran. We wachten nog even op zijn de brief van afmelding aan Juncker. De uittreding uit de EU aanvraag en toetreding van Turkije tot het GOS.

Bent U een Nederlandse Turk met een dubbel paspoort? Die Erdogan steunt?

Die groep heeft namelijk ook waanbeelden, een opvallende overeenkomst overigens.
Emoticon: Yawn

It's only kinky the first time.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Om terug te komen op die terminals in Jakarta vind ik altijd een chaos toen ik naar Singapore moest met Lion Air kwam je op terminal 2 ook in de laatste wachtruimte te wachten terwijl je zag dat er een vliegtuig aan de slurf stond ,plotseling werden de deuren geopend en toen werden wij geleid met de trap naar beneden en zo de bus in. en werden we ergens op het plaats waar meer vliegtuigen gestald waren naar Lion Air Vliegtuig gebracht.
Ik was bijna een van de laatste want je kan beter wachten en niet met de meute mee gaan lopen dan tussen opdringerig mensen te gaan staan je krijgt toch wel de plaats die je op de instapcode heb staan.
Op de heen weg en terug weg zag je dat terminal vol in het licht stond maar de wegen er naar toe waren ze vol op aan het werk word terminal 3 gebruikt voor binnenlandse vluchten of buitenlandse ?

Bij de laatste reis met de Emirates die vertrok om 00.40 uur kon je al inchecken om 21.45uur en dat wilde ik ook er stond buiten in de hal niets van een rij bij de eerste koffers controle maar toen ik die chaos bij de incheckbalies zag ben ik terug gegaan en heb daar gewacht tot 23.00uur naar binnen gegaan stond er niet veel mensen meer en kon zo door lopen naar de douane en zo naar een café zitten de naam ben ik kwijt je ziet het niet dat het een café is en je ziet op de lijst ook geen beer staan maar ze verkopen wel blikjes Bintan

Zo op naar Dubai. met de 737 zit ook altijd vol met Indonesiërs en Arabieren
.
Toen in Dubai met de 380
Ook hier weer wachten dat de mensen de meeste in het vliegtuig zitten en ik kreeg een andere zitplaats in plaats waar mijn borderpas op stond waar ik verhuisde voor een familie met kinderen de 4 stoelen bij elkaar konden zitten , kreeg ik een beter plaats naast de trap naar de tweede deck langs de gangpad dus rustig en leuke mensen naast je, dat trefje ook niet altijd.
goed dat is soms aanpassen maar in het algemeen is er een sfeer die rustig is want ze zijn allemaal in spanning.
Heb een vreselijke turbulentie mee gemaakt boven Bulgarije want je vlieg een eind om een klein stukje Turkije, zwarte zee en dan Bulgarije het land weer in zicht .
Gelukkig niet onder het eten want dat gebeurd nog al eens dat je net je maaltijd heb gekregen en dan begint er wat turbulentie te komen.
Ik vind het vreselijk dat eten met al die plastiek, je weet niet waar je het soms moet neer leggen
Ik bestel altijd vegetarisch eten dan weet je dat je dan geen vis krijg...... Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat het Erdoganverhaal hier niet thuishoort ben ik wel mee eens maar aan de andere kant worden topics hier regelmatig bestookt met dingen die er niks mee te maken hebben. Ik ga hier ook stukje off topic mee.
Dat de wereld in Turkije op zijn kop staat is duidelijk. De politieke geschiedenis wordt hoe langer hoe ingewikkelder en het is nog niet zo gemakkelijk om daar een goeie mening over te geven.
Om even de link met Indonesie te leggen; Soeharto was ook een dicator en ik kan de mensen in Indonesie niet meer tellen die mij (meestal ongevraagd) vertellen dat het in de tijd van Soeharto allemaal veel beter was. Die overeenkomst zie ik wel in het verhaal even ErolTr. Dus dat mensen daarvoor in de bres springen is begrijpelijk.

Terug naar waar dit topic over gaat: ik zou op dit moment zelf ook niet zo snel voor TA boeken nu. Niet voor de maatschappij zelf maar om wat er allemaal gebeurt in Turkije.
Ik ben op zoek naar een ticket voor in december en TA is abnormaal ver onder de prijs onder de prijs met € 605,00 euro. En dan heb ik het over vertrek 17, 18, 19 december dus (normaalgesproken) duur. Buiten het feit dat mij de vluchttijden niet uitkomen en ik met TA alleen maar naar Jakarta kan ik doe het toch niet. Ik denk dat TA er veel last van heeft dat boekingen uitblijven. Er zijn dus waarschijnlijk wel meer mensen die er zo over denken.
(en dit laatste was ook off topic)

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 10-08-2016 08:22 schreef Anne Mieke:
.........Terug naar waar dit topic over gaat: ik zou op dit moment zelf ook niet zo snel voor TA boeken nu. Niet voor de maatschappij zelf maar om wat er allemaal gebeurt in Turkije.
Ik ben op zoek naar een ticket voor in december en TA is abnormaal ver onder de prijs onder de prijs met € 605,00 euro. En dan heb ik het over vertrek 17, 18, 19 december dus (normaalgesproken) duur. Buiten het feit dat mij de vluchttijden niet uitkomen en ik met TA alleen maar naar Jakarta kan ik doe het toch niet. Ik denk dat TA er veel last van heeft dat boekingen uitblijven. Er zijn dus waarschijnlijk wel meer mensen die er zo over denken.
(en dit laatste was ook off topic)

Om toch maar even hierop door te gaan:
TA is al ruim 5 jaar een van de voordeligste aanbieder naar het verre oosten, dus dat heeft niets te maken met de recente mislukte coup.
Misschien is het verschil voor maandtickets niet altijd zo duidelijk, maar voor 180-dagen tickets hanteren ze de zelfde prijs als maandtickets, en scheelt het vaak enorm tegenover andere maatschappijen, die daarvoor (naar mijn mening onterecht) een hogere prijs hanteren.
TA vliegt vanaf ruim 40 bestemmingen in Europa dagelijks naar Istanboel (o.a. van de voor de meeste Nederlanders in aanmerking komende vliegvelden Amsterdam, Rotterdam en Brussel, en soms, als je kort genoeg bij de grens woont, eventueel ook nog Düsseldorf, Keulen-Bonn, Hannover, Bremen, Hamburg, Frankfurt, Luxemburg en Parijs), vaak zelfs meerdere keren per dag vanaf de hoofdsteden (vanaf Amsterdam, Brussel en Düsseldorf b.v. 3 à 4 x dagelijks, er is dus altijd wel een passende vlucht te vinden met een korte overstap in Istanboel),
Dus dat zijn naar schatting 200 vluchten per dag vanuit Europa, goed voor (weer naar schatting) dagelijks 30.000 passagiers, alleen al vanuit Europa naar Istanboel.
Vanuit Istanboel vliegen ze op het verre oosten niet alleen naar Jakarta, maar ook naar voor Indonesië-reizigers soms interessante overstapplaatsen als Singapore en Kuala-Lumpur, naar die laatste zelfs 2 x per dag.
Voor diegenen die dus niet naar Jakarta hoeven (of willen) reizen kan dat dus een interessant alternatief zijn (ook als je niet met TA vliegt, maar met een andere maatschappij).
Vliegreizen naar m.n. Kuala Lumpur zijn in de regel soms weer (aanzienlijk) voordeliger dan naar Jakarta, en dan heb je de doorvlucht vanaf K-L naar westelijk Indonesië er vaak al snel aan terugverdient.

Thank God I'm a country boy

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Diverse kranten halen de verklaring aan van de secretaris generaal van de PDIP Hasto Kristiyanto die terminal 3 heeft bezocht.
Ondanks dat de opening al enkele malen was uitgesteld is de terminal toch nog te geforceerd open gegaan.
Het is een chaos en de beveiliging is nog lang niet op orde, een kwalijke zaak volgens Hasto, de beveiliging van een terminal zou op zijn minst in orde moeten zijn en dat is duidelijk niet het geval.

Het gewauwel van ErolTR laat ik maar voor wat het is, zo hebben we nog een slordige 300.000 Nederturken in ons landje.
Toen ze in Rotterdam op de 16e een ploeg van de Nos molesteerden was ik al helemaal klaar met deze bevolkingsgroep.
Zoals de Rotterdamse burgemeester Aboutaleb kernachtig uitdrukte, bevalt het je hier niet, inpakken en wegwezen. Emoticon: Bye bye

spacer line  

Op 10-08-2016 08:22 schreef Anne Mieke:

Om even de link met Indonesie te leggen; Soeharto was ook een dicator en ik kan de mensen in Indonesie niet meer tellen die mij (meestal ongevraagd) vertellen dat het in de tijd van Soeharto allemaal veel beter was. Die overeenkomst zie ik wel in het verhaal even ErolTr. Dus dat mensen daarvoor in de bres springen is begrijpelijk.

Suharto, ja dat is echt onvergelijkbaar. Aan de macht gekomen middels een coup in 1965 waarbij naar schatting een half MILJOEN mensen vermoord werden. Een gruwelijke dictator.

MasKriwil
User
spacer line

On topic: gearriveerd op de nieuwe terminal: weer parkeren op tarmac, met bus naar arrival terminal. De nieuwe terminal is een langwerpig gebouw, de bus stopt bij de uiterste punt, dus je moet de hele terminal doorlopen naar de bagage banden. Mijn vlucht stond lange tijd niet vermeld op de terminal screens dus onduidelijk op welke band bagage zou arriveren. Lange wachtrijen buiten voor taxi's. Ik werd opgehaald, maar om de parkeergarage in te komen moet je weer door security (telefoon uit de jaszakken etc). Veel getimmer en gezaag en beloftes van te openen concession stands en mini mall. Let's wait and see.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kleine onvolkomenheden zijn onvermijdelijk, ook bij de nieuwe 587 miljoen Dollar kostende nieuwe terminal.
Gisteren hadden passagiers zwembandjes nodig bij het binnen gaan van de terminal, klein foutje in de afwatering. Emoticon: Laugh out loud
De contractor heeft beloofd het op te lossen, geultje graven afwateringsgoot. Emoticon: Yummie!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, verbazingwekkend is het niet allemaal Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik heb gisteren gebruik mogen maken van de nieuwe terminal. Er zitten heel wat addertjes onder het gras. Ten eerste als je van de internationale terminal komt, moet je er ook nog geraken, en dat is al een opgave op zich, want we waren heus niet alleen. De eerste drie gratis bussen zaten stampvol, probeer daar dan nog maar bij te geraken met drie personen en bagage. Van ellende een taxi staande gehouden. Hij wou voor 30.000 IDR, maar toen hij zag dat we met drie waren + bagage, durfde hij niet meer. Mag niet van de politie volgens hem en de schrik zat er duidelijk in. Blijkbaar hebben ze wat razzia's gehouden in aanloop van de opening. In de vierde bus was uiteindelijk wel plaats. Het is duidelijk dat er niet genoeg transpôrt is tussen de terminals.

Vergis je niet Terminal 3 Ultimate, is niet hetzelfde als terminal 3. Voor Air Asia en Lion moet je uitstappen bij Terminal 3, moet je Garuda hebben moet je blijven zitten en verder naar de Ultimate. De wegen daarnaartoe zijn ook nog lang niet klaar.

Meer info later.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

O, o, o .....
Nah, ze krijgen nog 5,5 week van mij Emoticon: Puh!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

46,880,011 topic views - 220,686 posts - 13,424 topics - 15,733 members - last post @ 23-05-2017 16:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

85,473,293 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com