indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vervolg van vorige pagina.

Als oetlul 1 het veld heeft geruimd dan komt de narcistische oetlul van de Universiteit Indonesië nummer 2.
Een professor psychiatrie Sarlito en uiteraard ook adviseur van de politie, die maakt het net zo bont als zijn voorganger. Emoticon: Clown
Op de vraag naar de seksuele geaardheid van Jessica, volgens Sarlito heeft Jessica lesbische neigingen, maar het kan ook dat ze van twee walletjes eet, maar hij heeft verder onderzoek nodig om dat definitief vast te stellen. Emoticon: Confused

Deze vraag werd gesteld omdat de aanklager het er op aan wil sturen dat Jessica jaloers was omdat Mirna trouwde, dan heeft ie een motief.
Wat is de basis van deze conclusie van Sarlito, de rapporten van zijn collega zielenknijpers, want hij is zelf niet bij het onderzoek betrokken geweest, hoe heb je dan het lef om zo'n conclusie te trekken grrrr. Emoticon: Stupid

Dat was trouwens niet het enige, uit de cctv beelden blijkt volgens deze zeeman op het droge dat Jessica labiel is en een gevaar voor zich zelf en anderen als ze boos is.
En om zijn onzinverhaal compleet te maken, door de plek waar Jessica de papieren boodschappentas neer had gezet en haar lichaamstaal blijkt voor hem dat Jessica iets van plan was wat anderen niet mochten zien. Emoticon: Confused

Let wel, nog eens en ten overvloede, deze paardenpikkenpoetser heeft nog nooit met Jessica gesproken, dit heeft ie allemaal van de cctv beelden en uit het dossier. Emoticon: Angry
Pure karaktermoord plegen ze, gewoon out of te blue door het dossier te lezen concluderen dat ze een lesbische panharing is, tja en als het over seks gaat hangen al die rukkers aan de lippen van zo'n trollenkoning. Emoticon: Yummie!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Je denkt inderdaad dat het niet gekker kan worden en iedere keer kan het toch weer.
Wat een amateurs in Indonesie. Niemand spoort hier. Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laat ik het zo zeggen, het altijd te laat komen in Indonesië wordt lachend afgedaan met "jam karet" elastieken tijd, maar dat is niet het enige wat van elastiek is.
Raak je in Indonesië in de rechterlijke molen dan lijkt dat meer op bungeejumpen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is altijd wel aardig een gezicht te zien van mensen die rare capriolen uithalen, zeker als ze zich gedragen als een vuilnisbakkenras.
Dit is dus Sarlito, die vandaag een getuigenis gaf waar de honden geen brood van lusten, zelfs de rechter was het te gortig toen hij op basis van zijn waarneming op afstand Jessica openlijk schuldig verklaarde, getuige moest zijn mening maar voor hem houden en gewoon doen waarvoor hij was opgeroepen, getuigen op wetenschappelijke basis, aldus de rechter. Emoticon: Angry

Deze getuige komt uit de toverdoos van voormalig hoofd recherche Krishna, hoe kan het anders (rechts op de foto). Emoticon: Devil
Het is gewoon een oud lijk die hij van stal heeft gehaald, waarschijnlijk hebben ze hem voor zijn getuigenis nog even snel in de magnetron op moeten warmen, opa wilde nog één keer vlammen en in het middelpunt van de belangstelling staan. Emoticon: I love it

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb nog eens op mijn gemak de verklaringen van de laatste twee getuigen zitten lezen en het is werkelijk te zot voor woorden wat deze seniele deskundigen zaten uit te kramen.
Als je niet beter zou weten dan zou je denken dat ze grof betaald zijn om een dolk tussen de schouderbladen van Jessica te steken, in één woord gezegd schandalig. Emoticon: Angry

Een maandag gaat het feest verder, nu is het de beurt aan de verdediging om getuigen op te roepen, daar maak ik mij ook geen illusie over, de verdediging trekt net als de aanklager heeft gedaan ook een blik vol grobbekuikens open.
Aangezien de aanklager geen keiharde bewijzen heeft dat Jessica het heeft gedaan, heeft hij getracht het via wetenschappers (voor wat ze waard zijn) te bewijzen.
Maar dat geldt ook voor de verdediging, die kunnen niet hard maken dat Jessica het niet heeft gedaan, dus die gaan nu allerlei seniele wetenschappers oproepen die op grond van de rapporten gaan verklaren hoe lief Jessica wel is en dat ze niet in staat is een moord te plegen, daar kan je op wachten. Emoticon: Yes!

Hoe de media en de publieke opinie in deze zaak staan is wel duidelijk, het geblér van de vader van Mirna dat hij een ijzersterke getuige had die afgelopen week wel even duidelijk zou maken dat Jessica het met zekerheid had gedaan, is niets van terecht gekomen.
Geen woord daar over in de media, maar dat geldt ook voor de politie die misdaden van Jessica in Australië hadden achterhaald(verkeersovertredingen en een aanrijding) volgens Krishna die op het proces aan zouden tonen dat Jessica een crimineel is, het is helemaal niet aan de orde geweest, doodeenvoudig omdat Australië niet heeft meegewerkt, ook daar lees je in de media niets meer over. Emoticon: Nooo

Ik zou er niet vreemd van op kijken als de verdediging met zijn kudde grobbekuikens de aankomende weken de publieke opinie weer op hun hand krijgen, dat hangt sterk af van de media, gaan die net zo gedetailleerd in op de getuigen van de verdediging als op die van de aanklager, we gaan het meemaken. Emoticon: Yeah right!

Voor mij zijn er twee ijzersterke punten die in het voordeel van Jessica zouden moeten werken, één dat niemand heeft gezien dat Jessica iets in de koffie heeft gegooid, zelfs op de cctv is niets te zien en de koffie is door verschillende handen gegaan voordat het op tafel bij Jessica kwam te staan.
Er is ook niet bewezen dat ze gif bij zich had of ooit in haar bezit heeft gehad, nog sterker ze zijn er nog niet eens over eens of het gif in vloeibare of vaste vorm was, allemaal aanname's. Emoticon: Confused

Twee er is geen autopsie gedaan, er is wel een sample uit haar maag genomen waar vergif in zat, maar zonder autopsie is er geen honderd procent bewijs dat ze daaraan is overleden, dat was afgelopen week een tegenvaller voor de aanklager.
De verdediging bleef afgelopen week door vragen toen de patholoog getuigde en die gaf na veel vragen schoorvoetend toe dat er inderdaad geen honderd procent zekerheid was zonder autopsie. Emoticon: Blush

Na maandag zal duidelijker worden waar de pers staat, ik ben vooral benieuwd naar "Liputan" die hebben de afgelopen maanden pagina's vol vuil geschreven over Jessica, ik kan er ook geen vinger achter krijgen wat daar achter steekt, maar dat er banden tussen de vader van Mirna en Liputan zijn staat voor mij als een paal boven water. Emoticon: Yawn

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vandaag ging het proces tegen Jessica verder, nu werden er een getuige van de verdediging gepresenteerd, nu blijkt ook dat niet alleen de aanklager getuigen in kan brengen waar de verdediging niets van weet, maar ook andersom.
Bizar dat twee partijen niet kenbaar hoeven te maken wie er op komt draven zodat ze zich niet voor kunnen bereiden, maar ja, het is en blijft Indonesië. Emoticon: Smile

Zoals verwacht komt de verdediging met wetenschappers die denken aan te kunnen tonen of Mirna nu wel of niet is vergiftigd met cyaankali, de verdediging had vandaag een echt zwaargewicht in stelling gebracht.
De Australische patholoog Beng Beng Ong, een man met Aziatische roots, maar duidelijk een Australiër, spreekt ook enkel Engels, is hoogleraar op de universiteit van Brisbane een internationaal bekend patholoog die al 2500 zaken heeft gedaan.
De man zijn hulp was al eens in Kosovo maar ook bij de slachtoffers van de bom in Bali ingeroepen, de man legt rapporten op tafel van cyaankali vergiftigingen die er niet om liegen. Emoticon: Wink

Ong Beng Beng schiet gaten in de kaas waar de Indonesische deskundigen mee aan kwamen zo groot als de krater van de Merapi, beng beng, pief paf poef.
0,2 mg cyaankali op een liter maaginhoud is volgens Ong niet dodelijk, hij haalde twee zaken aan die hij had gedaan, met de opmerking dat daar een uitgebreide autopsie was verricht en alle organen waren onderzocht. Emoticon: Yes!

De hoeveelheid die in de organen van deze twee slachtoffers werd gevonden lagen tot 8 maal hoger, met de opmerking in de organen en nog niet eens in de maag, deze slachtoffers streken na 40 minuten het vaantje.
Volgens pang pang moeten de wetenschappers maar eens goed na gaan denken, 0,2 milligram de liter, van één slok koffie en na 3 minuten lag Mirna al zieltogend op de bank. Emoticon: Confused

Cyaankali belet de rode bloedlichaampjes (zuurstofdragers) zuurstof naar de organen te transporteren, Ong vraagt hoe lang het duurt dat de inhoud van de maag via de darmen in het bloed wordt opgenomen, in 3 minuten, nee toch. Emoticon: Nooo
Een schitterende getuigenis waarbij hij gebruik maakt van de conclusies en resultaten van die fantastische wetenschappers van de politie en ik snap precies wat deze man wil zeggen. Emoticon: Yes!

Als je uit gaat van de conclusie van deze wetenschappers, dan kan ik als ik een verschrikkelijke pijn aan mijn eigenwijze kleiaardappel heb er twee asperines insmijten en na 3 minuten is mijn koppijn weg, nou ech nie, het duurt minstens een half uur voordat die machine van binnen die pijnstillers heeft verwerkt en bij het deel komt die de pijn in mijn knerp veroorzaakt. Emoticon: Blush
Dus Beng Beng zegt, cianide vergiftiging en 5 minuten erna kassiewijlen zoals Mirna, vergeet het maar, via de spijsvertering duurt een cyanide vergiftiging minimaal 30 minuten en dan moet het ook duidelijk meer zijn dan 0,2 mg, dus er was waarschijnlijk iets anders aan de hand met Mirna, met een goede autopsie hadden ze dit boven water kunnen krijgen. Emoticon: Shut up!
Wordt vervolgd

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik vind het sowieso verdacht dat er geen autopsie uitgevoerd mocht worden.
Dat is toch het eerste wat je laat doen bij een onnatuurlijke dood.

Heel fijn dat er nu echt deskundigen worden binnengehaald. Emoticon: Yes!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja maar de schrik slaat je om je hart als je het onderstaande leest. Emoticon: Angry

En om dan de trouwe lezers van dit theaterstuk nog even zes hoog kippenvel mee te geven voor het slapen gaan.
De psychisch gestoorde vader van Mirna, Darmawan bedreigde deze Australische getuige openlijk in de rechtszaal toen de rechter vroeg naar de mening van Beng Beng t.a.v. de dood van Mirna en hij het antwoord gaf dat het zeer onwaarschijnlijk was dat ze door vergiftiging is overleden en er iets anders aan de hand moet zijn geweest met Mirna.
Toen sprong Darmawan op en schreeuwde dat hij 7 jaar gevangenis zou krijgen voor meineed/valse getuigenis, de gek ging te keer als een beest.

Toen deed de fijne officier van justitie ook nog een duit in het zakje, hij wilde weten in welk hotel Beng Beng verbleef en hoe het zit met zijn onkosten, hij wilde ook weten hoeveel hij betaald krijgt voor zijn getuigenis, een uiterst smerige opmerking.
Dat werd de rechter zelfs te gortig, waarop de aanklager antwoordde, dat als hij geld kreeg dat hij dan wilde weten op wat voor visum de man in Indonesië is, want dan kan hij in overtreding zijn zonder werkvergunning, pure intimidatie dus die niets met de zaak te maken heeft.
Als de aanklager wil weten hoe het met het visum zit van de getuige dan zoekt hij dat maar buiten de rechtszaal uit aldus de rechter.
Hoe ver willen ze gaan dat schorriemorrie. Emoticon: Confused En het ergste is, het kan en mag allemaal, er is geen rechter die ingrijpt. Emoticon: Frustrated

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In eerste instantie dacht ik nog dat de advocaat van Jessica Otto Hasibuan er goed over had nagedacht, de Australische getuige Prof. Beng Beng Ong heeft Aziatische roots.
Aangezien deze internationaal bekende wetenschapper een bom lag onder de getuigenissen van verschillende wetenschappers van de aanklager t.a.v. de doodsoorzaak van Mirna was het beter een Aziaat daar voor te kiezen dan een bleekgezicht. Emoticon: Yes!

Maar helaas het mocht niet baten, Beng Beng heeft de aanklager en zijn getuigen pijn gedaan en dan moet je iets verzinnen om je gram te halen, dan leg je een klacht neer bij de immigratie zodat die het visum van de getuige onder de loep nemen. Emoticon: Devil
Deze officier van justitie is niet alleen een verlengstuk van de politie (die aan alle kanten fout zitten), maar hij is ook niets meer of minder dan een ordinaire straatvechter.

Vanmorgen wilde Beng Beng naar Singapore reizen, maar hij werd door de immigratie aangehouden en vast gezet, Beng Beng Ong heeft volgens de immigratie de visa regels overtreden.
Hij was op een Voa binnen gekomen en de aanklager/immigratie zien zijn getuigenis als een commerciële activiteit.

Mocht de verdediging nog meer buitenlandse wetenschappers hebben die bloot kunnen leggen hoe amateuristisch het onderzoek naar de dood van Mirna is gedaan, dan kunnen ze dat nu wel vergeten, dan moet er namelijk een werkvergunning komen en die krijgen ze dan natuurlijk niet voor één dag getuigen.
Ik heb er maar één woord voor, schaamteloos. Emoticon: Angry

salina
User
User icon of salina
spacer line

Wat verschrikkelijk dit. Emoticon: Cry

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Interessant, een getuigenis wordt gezien als een commerciele activiteit?
Dan mag deze Officier van Justitie wellicht met zijn billenbloot over de "bonnetjes" van de "getuigen" die hij heeft opgeroepen? En gelijk een onderzoekje naar de oleh-oleh?

Als die advocaat een beetje slim is heeft ze nu de ballen van de officier in handen, KNIJPEN ! Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

En dat gaat lukken, want Beng Beng Ong is in dienst van de Australische overheid. Emoticon: Puh!

Was die sukkel als stuk onbenul van Justitie even vergeten denk ik. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Oyibo ga er maar van uit dat ze Beng met een vette boete laten gaan, maar de officier van justitie heeft precies gekregen wat hij wilde.
De verdediging de pas afsnijden om echte wetenschappers uit het buitenland te halen.
Deze officier verklaarde gisteren dat de normen die in het buitenland gelden voor onderzoek/autopsie niet in Indonesië gelden, wij doen dat anders, wij doen geen uitgebreide autopsies, dat hebben we niet nodig, het medisch onderzoek naar de dood van Mirna is in Indonesië voldoende om een dader aan te wijzen. (zelfs dat weten ze dus beter). Emoticon: Yes!

Als je dagelijks het nieuws in Indonesië volgt dan ga je je pappenheimers kennen, laat ik maar zeggen de "Old boys" club. Emoticon: I love it
Dan lees ik een naam en dan geeft mijn harde schijf automatisch een seintje, we moeten niet denken dat de één of andere immigratie ambtenaar een helder idee had. Emoticon: Nooo
De officier van justitie heeft gisteren na de zitting rechtstreeks met Ronny Sompie gebeld. Emoticon: Yummie!

Wie is deze Sompie, die is dus directeur generaal van de immigratie, waar ken ik deze Sompie van. Emoticon: Confused
Juist dat is een voormalig politiegeneraal en hoofd public relations van de politie die in augustus 2015 is overgestapt naar de immigratie, gemakkelijk zo'n netwerk. Emoticon: Worship

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Aha, dat gaat lekker dan. Het is niet eens de naam schijnproces waard dus. Emoticon: Blush

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Het is één groot circus Oyibo, de politie heeft heel impulsief zonder een gedegen onderzoek en autopsie Jessica als schuldige aangewezen.
Ze hebben daarna allerlei bewijzen nagemaakt, zo is de koffie met cyanide die in een flesje op het proces voor de dag kwam nagemaakt, zelfs de weggegooide gescheurde broek die Jessica aan had konden ze niet vinden en hebben zo'n broek nieuw gekocht en als bewijsstuk ingeleverd.

De politie verdomd het om toe te geven dat ze onbezonnen te werk zijn gegaan, waardoor belangrijke aanwijzingen naar eventuele andere daders verloren zijn gegaan.
Dus Jessica moet en zal schuldig zijn, terwijl er geen flinter bewijs is, buiten een aantal seniele wetenschappers en zielenknijpers die nu even wetenschappelijk aan moeten tonen dat ze een moordenares is.

Dat is niet de eerste keer, de voormalige KPK voorzitter Antasari en de twee docenten van de Internationale school Jakarta zijn op dezelfde manier gepiepeld.
Reken maar dat de verdediging volop in de problemen zit om fatsoenlijke getuigen te vinden, Beng Beng uit Australië is pure armoede omdat goede wetenschappers uit Indonesië, die er wel degelijk zijn wel link uitkijken.
Die krijgen het hele politie apparaat over zich heen, die gaan net zolang zoeken tot ze zo'n man ergens voor op kunnen hangen.

Welkom in de rechtsstaat Indonesië.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ja ja prof. dr. Beng Beng daar zit je dan met je ijssie van 10 , dat krijg je dus als je de Indonesische "Old boys" te kakken zet, dan is het geen beng beng maar pang pang, dan smijten ze je zo maar in de bajes. Emoticon: Yes!

Voor een verkeerd visum Emoticon: Confused , ja Beng voor een verkeerd visum Emoticon: Yes! , waarom je toen je de slachtoffers van de Bali bom kwam indentificeren dat wel op hetzelfde visum als nu kon. Emoticon: Confused
Tja Beng toen was je nodig Emoticon: Wink , nu heb je op pikken getrapt van eikelmuizen die de wijsheid in pacht hebben Emoticon: Shut up! , zo werkt het nu éénmaal in Indonesië Beng. Emoticon: Blush
Maar dit is van voorbijgaande aard Beng, oom Malam is trots op je en Jessica blij, je hebt voor haar licht in de duisternis gebracht en een paar door de politie betaalde narcistische kut amateurs de oren gewassen, dat werd tijd. Emoticon: Angry

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vandaag procesdag 19 of 20, ik ben de tel kwijt, vanochtend is Beng Beng gedeporteerd, hij mag 6 maanden het land niet in, hij zal ook wel een fikse boete hebben gehad, maar daar wordt geen melding van gemaakt.
De volgende stap van de officier van justitie lag voor de hand, immers hij wist al precies dat dit ging gebeuren toen hij hoofd immigratie Sompie belde om Beng Beng aan te geven, deze ijzersterke getuige moest uitgeschakeld worden. Emoticon: Talk to the hand
Dusssss hij vraagt de getuigenis van Beng Beng te schrappen, want volgens deze crime fighter, regels zijn regels en hij heeft eigenlijk nog wel vragen, maar die kan hij niet meer stellen, immers Beng Beng mag 6 maanden Indonesië niet in. Emoticon: Devil

Vandaag had de verdediging de directeur van Pt Kia Indonesia meneer Hartanto Sukmono opgeroepen als getuige (Harry voor het gemak), Harry zat op het moment dat Mirna het vaantje streek met wat collega's aan de tafel er naast.
De officier kan door zuigen wat hij wil, maar Harry blijft voet bij stuk houden, hij heeft Jessica niets in de koffie van Mirna zien doen, had Harry dan zo'n belangstelling voor Jessica, hij zat toch met collega's te praten. Emoticon: Confused

Ja dat had hij, want om 16.20 uur, ongeveer de tijd dat volgens gedragsdeskundigen aan de bewegingen van Jessica te zien zou zijn dat ze wat in de koffie van Mirna deed, werd Jessica gebeld, ze stond op en voerde luidruchtig een gesprek, daar stoorde Harry zich nogal aan. Emoticon: Blush
Daar zat dus Otto (de advocaat) op te wachten, dat Jessica dit gesprek heeft gevoerd staat helemaal niet op de cctv beelden die getoond zijn, hoe kan dat nou. Emoticon: Shut up!

De aanklager heeft deze opname in stukken geknipt laten zien met delen die voor hem aan moeten tonen dat Jessica iets in de koffie heeft gedaan en daarbij zijn andere feiten/beelden weg gelaten.
Otto had al eerder gevraagd de complete beelden in de rechtszaal te tonen omdat er stukken zijn weg gelaten dus de beelden zijn volgens Otto gemanipuleerd, hij vraagt nogmaals om de originele opname volledig af te draaien in de rechtszaal. het lijkt mij dat de rechter dat niet kan weigeren. Emoticon:

De adjunct van Harry getuigde ook, maar die had weinig gezien, pas op het moment dat Mirna bewusteloos raakte trok het zijn aandacht, volgens deze man schoten op dat moment twee gedachten door hem heen, een hersenbloeding of straal bezopen.
Een hersenbloeding is al meerdere keren geopperd omdat het steeds duidelijker wordt dat het onmogelijk is dat Mirna al enkele minuten na een slok koffie bewusteloos raakte, maar ja dat zullen ze nooit weten omdat er geen uitgebreide autopsie is verricht.

De verdediging bracht ook nog de patholoog van het ziekenhuis Cipto Mangun, meneer Djaja in.
De had ook een aardige verklaring, hij veegt de vloer aan met de getuigen van de aanklager door te zeggen dat bij ieder mens cyanide in kleine hoeveelheden in de maag zit, pas bij hoeveelheden van 150 tot 250 mg is het dodelijk.
Niet zo moeilijk omdat te bewijzen volgens Djaja daar zijn duizenden wetenschappelijke rapporten over geschreven.
Volgens het dossier van de aanklager hebben ze 0,2 mg op één liter in de maag van Mirna gevonden, onmogelijk dat iemand daar aan dood gaat volgens Djaja Emoticon: Confused

Volgens Beng Beng zou bij cyanide vergiftiging de huid van de overleden Mirna rood moeten zijn, de foto's van de lijkschouwer in het dossier laten een bleke Mirna zien. Emoticon: Yes!
De psychisch gestoorde vader van Mirna kwam vanochtend met een stapel foto's naar de rechtszaal, die liep hij uit te delen en gaf ook de rechters en aanklager zo'n foto, waarop het lijk van Mirna is te zien met een gezicht zo rood als een rijpe kers. Emoticon: Blush

Deze foto was voor de dag gekomen uit de telefoon van de hulp van zijn zus, die had deze foto gemaakt, het ultieme bewijs van cyanide vergiftiging volgens deze idioot, Otto doet er verstandig aan om de foto te laten onderzoeken op bewerking, een grote kans dat hij die idioot dan bij zijn ballen heeft. Emoticon: Angry
Het proces is nog bezig dus later zullen er nog wel meer dingen bekend worden.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Om 6 uur werd de zitting onderbroken voor Magrib (avondgebed), de rechter schorste de zitting na een keiharde discussie.
De getuigenis van Djaja beviel de officieren van justitie voor geen meter, die trokken nogal van leer, eigenlijk schopte ook Djaja op een wetenschappelijke manier de poten onder hun stoel vandaan en dan worden de heren gemeen en raken hun zelfbeheersing kwijt. Emoticon: Smile
Als de getuige dan geen bevredigend antwoord geeft gaan ze schreeuwen als een viswijf, Djaja gaf beheerst antwoord, Otto merkte op dat de officier een beetje respect moest tonen, niet alleen omdat Djaja getuige is maar ook omdat hij tig aantal jaren ouder is. Emoticon: Blush

Ook rustig toevoegend dat als een getuige niet verklaard wat in het straatje van de aanklager past dat dit geen reden is om zo te keer te gaan, zo werkt het nu éénmaal in een proces aldus Otto.
Waarop de aanklager het schuim op zijn bek kreeg wat Mirna volgens het dossier ook had, maar waar de deskundigen van zeggen dat dit een broodje aap verhaal is. Emoticon: Laugh out loud

De rechter greep in en schorste gelijk tot 19.00 uur, in de schorsing werd de advocaat besprongen door de pers, volgens Otto zijn er nu inmiddels 3 pathologen die hebben verklaard dat zonder autopsie het niet met zekerheid is vast te stellen dat Mirna is gaan hemelen door cyanide.
Van de drie zelfs één getuige van de aanklager, zonder bewezen doodsoorzaak cyanide is er ook geen sprake van moord, dusssssss. Emoticon: Confused

Na de schorsing gingen ze verder met Djaja de man vertelde dat hij tegen een behoorlijk dilemma opliep toen de onderzoekers van de politie het lichaam van Mirna bij hem brachten om te balsemen (vol spuiten met formaline).
Op zijn vraag waar Mirna aan was overleden, kwam het verhaal dat ze na koffie drinken in elkaar was gezakt, gelijk balsemen zonder autopsie verbaasde hem, Mirna was nog geen 30 jaar dan kan je er vanuit gaan dat het een onnatuurlijke dood is en dat is het onderzoeken waard. Emoticon: Blush
Hij heeft een stevige kritiek op de politie dat ze geen autopsie hebben bevolen.

Volgens de onderzoekers wilde de familie geen autopsie maar gelijk balsemen, daarna is geen autopsie meer mogelijk gaf Djaja aan, waarop hij nogmaals te horen kreeg dat dit de wens van de familie was.
Nu is deze man niet enkel patholoog maar ook toxicoloog die voor zover het mogelijk was nog wat oppervlakkige testjes heeft gedaan, voordat het bloed van Mirna verving voor formaline. Emoticon: Blush
Door met kracht op de maag en/of borst in te duwen komt er lucht naar buiten, ruikt dat naar knoflook, dan wijst dat op arsenicum, petroleumgeur wijst op baygon en amandelgeur wijst op cyanide, niets van dit alles aldus Djaja. Emoticon: Nooo

Tot zover de getuigenis van deze patholoog, die er niet om liegt.
In de loop van de avond vroeg advocaat Yudi Wibowo aan de rechter de foto's die de gestoorde vader van Mirna s'ochtends had uitgedeeld en ook op de tafel bij de rechters had gelegd te negeren en niet als bewijsmateriaal te accepteren.
Waar op de man opsprong en schofterig te keer ging, wijzend op de advocaat "hé jij Wibowo" mensen in de zaal hebben nog getracht hem nog te kalmeren, maar de gek was door het dolle heen, "Bego lu" wat er op neer komt "je bent hartstikke gek", en nog een aantal scheldwoorden. Emoticon: Confused

Je vraag je af wie er nu echt gek is, de halve zool werd door de politie uit de rechtszaal gehaald en het feest ging op de gang nog even verder.
Nadat de hufter was gekalmeerd mocht hij weer plaats nemen, dat was maar even, toen begon hij weer en werd definitief uit de rechtszaal verwijderd, ik ga me steeds meer afvragen of er geen kern van waarheid in de uitspraak van één van Jessica's advocaten steekt. Emoticon: Confused
Die had het er over dat als de zaak van Mirna achter de rug is dat er dan een verzekering is die een hoog bedrag gaat uitkeren. Emoticon: Shut up!
De vader van Mirna schreeuwde moord en brand, een leugen en hij zou gelijk een aanklacht indienen voor aantasten van zijn goede naam, niet dus, ook dit was een broodje aap. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Nu is de advocaat van Jessica Otto Hasibuan niet echt de eerste de beste, het is een top advocaat in Indonesië, bovendien voorzitter van Peradi de advocatenclub.
Je kon er al haast op wachten, de confraters laten elkaar niet vallen, dus vandaag deed de flamboyante advocaat Hotman Paris zijn rijstmolen open en die dreunt door als een moker.
Dat zet zoden aan de dijk, de persmuskieten hangen aan de lippen van deze Spongetjes en Moszkowitczen omdat ze altijd wel goed zijn voor een sappige sensatie, dat komt nu goed uit, rechters kunnen het in hun zak steken en reken maar dat ze het lezen. Emoticon: Yes!

Volgens Hotman is de rechter in het proces van Jessica uit zijn onderbroek gevallen, hij geeft zijn eigen interpretatie aan het hele proces, laat zich leiden door de getuigen van de aanklager en is niet onafhankelijk, oeps dat is de eerste die hij te pakken heeft.
De rechter gaat voorbij aan het feit dat het wetenschappers zijn die hun verhaal kwijt willen en geen getuigen zijn die daadwerkelijk gezien hebben wie de dader is en op grond daar van heeft hij Jessica al min of meer veroordeeld.

Dan komt de aap uit de mouw, dat hebben de rechters hem ook geflikt in het proces van de twee docenten van de Internationale school in Jakarta, ik schreef al eerder, die zijn zonder spetter bewijs op de getuigenis van een paar seniele wetenschappers veroordeeld terwijl alle medische/DNA rapporten en deskundigen van de verdediging de prullenbak in gingen. Emoticon: Angry

Dus mijne heren hoogleraren en doktoren strafrecht, hoe lang gaan jullie deze misstanden nog toe laten, tot jullie eigen kinderen zoiets over komt, aldus Hotman. Emoticon: Confused
Kaboem, dat gaat een interessante discussie worden, als één schaap over de dam is volgen er misschien meer.

Nu had de voorzitter van de raad van journalistiek 3 weken terug de media ook al gevraagd op te houden met het veroordelen van Jessica en zich te beperken tot onafhankelijke berichtgeving.
Je ziet nu ook in verschillende kranten iets meer belangstelling hebben voor de deskundigen van de verdediging die met goede bewijzen komen die wetenschappelijk onderbouwd zijn en er is hier en daar zelfs al wat kritiek op het asociale en vreemde gedrag van de vader van Mirna. Emoticon: Worship

Volgende week woensdag verder.

Overigens heeft Indonesië nog zo'n top advocaat die ook Otto heet (Otto Cornelis Kaligis) die won dit soort zaakjes op zijn slofjes als de verdachten tenminste voldoende pecunia hadden, anders was het voor hem ook niet interessant genoeg. Emoticon: Wink
Die gaf de rechter gewoon een een plastic tasje met een half miljard er in en hatsekideee vrijspraak. Emoticon: Shiny
Helaas die werd bij zijn laatste rechtszaak gepakt door de KPK en zit nu 12 jaar uit, die was net een brug te ver gegaan. Emoticon: Laugh out loud

salina
User
User icon of salina
spacer line

Het spannendste topic deze. Afwachten tot woensdag dan maar.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit proces tegen Jessica is nog maar een zwakke afspiegeling van de JIS zaak (Jakarta International School).

Dat hele zaakje ging rollen toen de ouders van een leerling van de kleuterschool van JIS aangifte deed van misbruik omdat het ventje herpes zou hebben.
Aangezien het hier om een international school ging explodeerde die zaak binnen een dag in de media en uiteraard volgde de ene na de andere aangifte, uiteindelijk bleven er 3 over, de rest was rijp voor de fabeltjeskrant.

In een rap tempo werden er 5 schoonmakers en 1 schoonmaakster opgepakt en beschuldigd van misbruik, in Indonesië noemen ze dat sodomie.
Bewijzen waren er nauwelijks, alles moest wetenschappelijk worden bewezen, aangezien de faciliteiten in Indonesië voor een gedegen onderzoek niet aanwezig waren zijn de ouders van het ventje in Singapore terecht gekomen, daar is het manneke heel uitgebreid onderzocht, lichamelijk (zelfs onder narcose)en geestelijk.
Conclusie van dit onderzoek, niets aan de hand met het manneke, de resultaten van dit onderzoek zijn verdonkeremaand, toen het voor de dag kwam ontkenden de ouders zelfs dat het ooit had plaats gevonden terwijl onder alle aanvragen/rapporten hun handtekening staat.

Om kort te zijn, 1 van de 5 schoonmakers vroeg op het politiebureau om naar de toilet te mogen, daar heeft hij een fles bijtend schoonmaakmiddel opgezopen, toen ze hem vonden en hem later naar het ziekenhuis vervoerden was het laat, toen was hij dood.
Gezien het feit dat de andere verdachten tekenen van mishandeling vertoonden riep de dood van deze verdachte veel vragen op.

Vier schoonmakers werden veroordeeld tot 8 jaar en 100 miljoen boete, de schoonmaakster kreeg 7 jaar en 100 miljoen, ze zou de boys hebben geholpen bij het misbruik. Emoticon: Confused
Ik zeg wel eens vaker dat de puzzelstukjes achteraf op de plek vallen, de ouders van het manneke hadden 12,5 miljoen Dollar schade vergoeding gevraagd en zie daar, daar komt de door en door corrupte advocaat Otto Kagilis weer naar voren, daar heb je die schobbejak weer.
Die zit nu 12 jaar uit voor het omkopen van rechters, de ouders riepen Otto erbij en de schadevergoeding ging naar 125 miljoen Dollar en Otto gaf de ouders het advies de twee docenten Neil Bantleman en Ferdinant Tjong aan te klagen.

Neil en Ferdinant werden door de rechtbank veroordeeld tot 10 jaar, waarop Otto Kagilis naar Amerikaans voorbeeld gelijk een civiele procedure startte om 125 miljoen Dollar los te peuteren.
In hoger beroep werden Neil en Ferdinant vrijgesproken, waarop de zaak werd aangekaart bij de hoge raad, op de vraag aan Neil die uit Canada komt waarom hij in Indonesië bleef, gaf hij het antwoord dat hij zou blijven vechten voor zijn personeel omdat het voor hem wel duidelijk was dat het om poen ging en de 5 schoonmakers onschuldig zijn.
Was hij maar weg gegaan, de hoge raad dacht er namelijk anders over, die veroordeelden de twee tot 11 jaar en je kan je echt afvragen wat viespeuk Otto Kagilis hier mee te maken heeft, kijk je naar zijn voorgeschiedenis (rechtszaken) dan is het niet ondenkbaar dat hij ook hier met geld heeft lopen wapperen.

Overigens dezelfde hoge raad waar de inmens rijke secretaris Nurhadi op dit moment verdachte is van de KPK voor omkoping, terwijl de rechters die hij aanstuurde allemaal het onschuldige lammetje spelen.
Je kan nauwelijks geloven dat deze twee docenten en 6 schoonmakers de club "Neem vaker een peuter op je leuter" hadden opgericht en die drie mannekes van 5 jaar ombeurten even misbruikten, er liggen stapels wetenschappelijke bewijzen die het tegendeel beweren, maar daar hebben de rechters geen notie van genomen.
Het enige wat telde waren de onderzoekers die de politie in de arm had genomen, hetzelfde seniele stelletje die nu ook in de zaak Jessica getuigen, want die verklaren precies wat de politie wil.

De enige kans voor ze is een toetsing/heroverweging, dan moet er nieuw bewijs worden aangedragen, zouden ze die krijgen dat zit er een behoorlijke grote kans in dat ze worden vrijgesproken.
Nurhani is namelijk pleiten, Kagilis zit vast en het afgelopen jaar heeft de KPK diverse rechtbanken op de korrel, ook de hoge raad, die kunnen zich nu even weinig misstappen veroorloven.

Uiteraard allemaal heel beknopt weergegeven, als je alles doorwerkt wat in de processen tegen het JIS personeel is aangevoerd en weggelaten dan rijzen je haren ten berge Emoticon: Angry

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik heb daar pas een documentaire over gezien. Ik zal even kijken of ik dat terug kan vinden.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

En vergeet de ":magische steen" niet en dat de moeder van dat ventje in interviews heeft laten vallen dat ze alleen maar is geinterresseerd in de poen....

salina
User
User icon of salina
spacer line

Dit is een uitgebreide documentaire

https://www.youtube.com/watch?v=xxO2rGExhjQ

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Bedankt voor de link Salina, deze had ik dus niet gezien, maar dat sluit naadloos aan op wat ik schreef.
Een aanrader om te bekijken voor mensen die belangstelling hebben voor wat ze nu met Jessica flikken en wat ze met Antasari hebben geflikt.
Rechtsstaat Emoticon: Confused Neh neh neh, gewoon een bananenrepubliek met rechters die het geen kut uitmaakt of iemand schuldig of onschuldig is, alleen het publiek tevreden stellen dat telt en je laten betalen voor een uitspraak..
Nog één grote apenrots dus, ze zullen je maar in vizier hebben en de pik op je hebben, dan ben je echt genaaid, als bule of iemand met Chinese roots ben je gewoon nergens op die rots.
Je moet eens eens kijken naar dat wijf met haar kop als een ingepakte Sinterklaassurprise van de districtsrechtbank als ze uitspraak doet, die zou je zo in een dwangbuis stoppen, schande.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

50,016,505 topic views - 222,257 posts - 13,491 topics - 16,273 members - last post @ 25-09-2017 13:13 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,132,894 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com