indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Johbouni
User
spacer line

Hallo!
We gaan binnenkort naar Java en proberen treintickets te reserveren. Al heel wat websites & forums gelezen hierover maar de info over de subklasses is niet altijd eenduidig: Eksekutif zijn bepaalde wagons, en de subklasses A-J zijn stoelen verder of minder ver van deuren & toiletten? Emoticon: Confused
Ook het advies gezien om daar ter plaatse ticket te kopen ipv internet, maar we reizen met kids dus willen liever zeker van de plaatsen zijn.
Met dank Emoticon: Smile !

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eksekutif isde meest luxe klasse. Ik weet niet wat je met subklasses bedoelt. Dek=laatste keer dat ik in een trein zat op Java was oktober vorig jaar. Zitplaatsen zijn genummerd overde lengte van de wagon, de letter staat voor de breedte A tm D (A en D raamplaatsen, B en C gangpadplaatsen).
De vakanties voor Indonesiers zijn zo'n beetje achter de rug en zijn buiten de weekend meestal geen probleem. Wil je zeker zijn dan vooraf boeken (maar dat ook ter plekke een paar dagen van te voren).

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Johbouni
User
spacer line

Hallo Anne Mieke,
Bedankt voor je antwoord. Ja als je bijv met en.tiket.com reserveert, dan krijg je voor een bepaalde rit, als je executive kiest, keuze uit 'subclass' A, I, H of J, waar bij A de duurste is en J de goedkoopste, al scheelt het allemaal niet veel..
Heb ook wel de stoelplaatsen ABCD gezien zoals jij aangeeft, maar dit is iets anders, ben benieuwd wat dat in de praktijk uitmaakt.

Ja OK tks, misschien boeken we ter plekke een paar dagen van te voren. Emoticon: Smile

salina
User
User icon of salina
spacer line

Hoe meer vooraan hoe goedkoper heb ik me laten vertellen.
Dus A bijvoorbeeld zal dan wel wat meer naar achteren zijn en J ergens voorin.

Johbouni
User
spacer line

Hi Salina, Ja zoiets had ik ook ergens gelezen, dat rijtuigen dichter bij de locomotief goedkoper zijn, vanwege geluid en gevaar (??), maar elders lees ik dat A-J de stoelen betreft binnen een bepaalde wagon, en de middelste stoelen het duurst zijn...
Anyway zal allemaal wel niet zo veel uitmaken in praktijk..

Tks voor reacties. Emoticon: Bye bye

salina
User
User icon of salina
spacer line

Idd vanwege het geluid. Emoticon: Yes!
Maar ach...het maakt niet uit waar je zit, als je maar een raam hebt want het is echt wel bijzonder om met de trein te reizen. Emoticon: Party!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb het ff opgezocht kan alleen dit niet in het Engels vinden.
http://keretaapikita.com/subcl(...)ss-dalam-kereta-api/
Anda perlu tahu apa itu Subclass Dalam Kereta Api. Pengertian subclass pada kereta api pada awalnya adalah sistem klasifikasi dalam satu kereta dimana penumpang kereta api berhak mendapatkan kenyamanan didalam satu rangkaian kereta api. Contoh kasus, subclass termahal menjauhi lokomotif, tidak dekat dengan toilet, bukan berada pas ditengah roda kereta api. Seiring perkembangan pelayanan perkeretaapian, maksud subclass pada kereta api itu sendiri berubah. Subclass merupakan penghargaan PT. KAI kepada pelanggan yang telah melakukan pemesanan tiket kereta api jauh – jauh hari dalam hal ini H-90. Pelanggan dapat memilih sendiri tingkat tarif yang lebih rendah – lebih tinggi. Karena soal kenyamanan semua sama rata, mau duduk di yang dekat toilet, mau ditengah-tengah juga kenyamanan tetap sama, keretanya dekat pembangkit, lokomotif, atau ditengah rangkaian kenyamanan semua sama rata. Perbedaan pada setiap subclass yaitu pada posisi tempat duduk.
Ik heb het meest relevante stuk vet gemaakt. Het komt er op neer dat de duurste tickets het verst van de locomotief af zijn, niet in de buurt van een toilet en niet boven de wielen. A is het duurste.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Johbouni
User
spacer line

dankjewel Anne Mieke! Emoticon: Worship
Misschien toch wel nutig dan, we hoeven niet persé naast de toiletten te zitten! Emoticon: Very funny
Heb het ook even door google-translate gegooid, wat een nogal komisch verhaal geeft, maar het plaatje wordt toch veel duidelijker zo. Terima kasih!! Emoticon: Bye bye

salina
User
User icon of salina
spacer line

Naast de toiletten zit je niet echt hoor. Dat is een aparte coupe zeg maar. Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,605 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com