indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Famke
User
spacer line

Mijn vader gaat emigreren naar RI en ik vroeg me af hoe hij een stabiele internetverbinding kan krijgen met een tablet om te kunnen skypen en dergelijke. Ik begrijp dat er allerlei kaarten zijn Simpati etc. Maar is er ook een stabielere verbinding met WIFI mogelijk?
Hij woont vlakbij Bandung in Ujung Berung.
Bvd.

mvdbrk
User
spacer line

Wifi biedt toegang tot het internet via een accespunt. Dat accespunt is weer verbonden met het internet.. Meestal zal dat wel via een adsl of een andere vaste lijn zijn maar tegenwoordig zijn er ook mobiele verbindingen beschikbaar.

Belangrijk is of het accespunt in eigen beheer is of bij een ander. Veel bedrijven bv starbucks en restaurants bieden een open wifi verbinding aan. De kwaliteit daarvan wordt bepaald door de capaciteit van de vaste lijn en ook nog beÔnvloed door het aantal gebruikers op dat moment en kan dus zeer divers zijn. Een eigen vaste internet aansluiting met wifi mogelijkheid is over het algemeen stabieler. Bovendien kun je dan ook de capaciteit van de lijn zelf kiezen. Als de gebruiker gaat emigreren zou ik kiezen voor een stevige vaste lijn met een router met wifi functionaliteit. Dan heb je in ieder geval in je woning een goede verbinding. Onderweg kun je altijd een open wifi verbinding proberen maar daar zou ik niet te hoge verwachtingen van hebben. Zeker niet voor video via skype.

Famke
User
spacer line

Bedankt, goed om te weten. Ik vroeg me af, bij welke instantie of wat voor shop kan ik zo'n vaste lijn aanschaffen en heb je ook een idee wat het ongeveer kost zo'n vaste lijn + router met WIFI functionaliteit? En kom er dan iemand om het aan te sluiten want ik heb de ballen verstand van aansluiten computers ed.
Bedankt alvast.
Ja idd, hier in NL (bij de Ikea) en het buitenland (hotels, winkelcentra, stations) via 'free WIFI' internetten is meestal een crime omdat; of erg traag omdat iedereen er op zit of je ziet wel bereik maar gewoon geen data verkeer.

spacer line  

In de grote malls in Bandung kan je veel plekken vinden.
Zoals BIP, BSM , zelfs de grote Masjid Jami Mujahirin in Ujung Berung heeft zo'n plek.

zie een artikel (even vertalen)
http://www.daftarpaketinternet(...)t-gratis-di-bandung/
Een andere tip is dat je naar een coffee shop van een 5*hotel gaat en dan koffie drinken tegelijk internet spelen .

bisa dicek of makemyday .

bulekurus
User
spacer line

Gewoon een internetabonnement nemen

Famke
User
spacer line

Ah bedankt jongens, via Facebook kreeg ik ook de tip om via Indo home via Telcomsel zo'n abo aan te vragen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik zit nu bij G Media net. Heb een enorme toren in mijn achtertuin staan
Onze gasten kunnen daar ook op internetten. Skypen, fimpjes kijken, alles kan nu.
Kost 770.000 rp per maand.

Famke
User
spacer line

Ok super bedankt Salina

spacer line  

Indihome van Telkom. glasvezel TV, telefoon, internet. Werkt uitstekend MITS je dat daar kan krijgen.
kost me iets van rp700.000/mnd

Heldere ziende

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

72,243,411 topic views - 232,707 posts - 13,675 topics - 22,462 members - last post @ 16-06-2019 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

119,510,778 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com