indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Beste allemaal,

Heeft er iemand ervaring met het meenemen van tabak naar Indonesie toe? Ik rook zelf niet maar gebruik wel een goed blik zweedse kauwtabak (snus) per dag. Nu schijnt het zo te zijn dat ik maar 100 gram mee mag nemen (daar doe ik ongeeer 2 dagen mee) en dat ik bij meer dan dat importkosten moet betalen. De importkosten zijn volgens de douanewebsite 275% van de prijs.

Ik vraag me echter af, hoe weten zij nou wat de prijs is? Moet ik een bonnetje meenemen uit Stockholm? En wat zijn de waarschijnlijke gevolgen als ik de waren 'vergeet'? Moet ik ze dan weggooien, of zijn de gevolgen serieuzer?

Alvast bedankt voor jullie advies.

Jeroen de Beer

spacer line  

Oh, ik voel ze al aankomen die reacties: ja ik weet dat tabak niet goed voor je is Emoticon: Yes!

ErolTR
User
spacer line

Zal ik de eerste zijn?
Het is echt niet goed voor je.
Ik ben 10,5 jaar, 1 maand, 6 dagen en 3 uur geleden gestopt en ik denk er niet meer aan.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja bonnetje meenemen, zo niet ben je aan de corrupte beambten overgeleverd. Je kunt kiezen tussen wel of niet aangeven. Wat de gevolgen zijn kan hier niemand vertellen. Ik neem zelf altijd de maximale toegestane hoeveelheid shag mee en zonder die extra tax is dat al duur zat.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Bedankt Erol, ik zal het ter harte nemen.

spacer line  

Beste Anne Mieke, wellicht een goed idee om inderdaad gewoon een bonnetje mee te nemen. Ik ga het fixen!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,045,802 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com