indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

hallo,

wij gaan half juli tot half augustus naar Java en Bali, gezin met 2 kinderen.

hebben jullie tips wat we ter plaatse kunnen regelen of nu al moeten vastleggen gezien het seizoen?

in yogja willen we graag naar de tempels, ik lees dat je bij Prambanan ook kunt fietsen, 's avonds is er een dansvoorstelling, en Borobudur is te combineren met raften? ook het kraton / malioboro misschien? we hebben 4 a 5 dagen.

zelfde is in Permutaran, we willen graag naar Mejangan, maar ik kom er niet goed achter of ik dat ter plaatse voor 1 of 2 dagen later kan regelen?

anne

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Jullie reizen precies in het toeristenseizoen en de vraag is eigenlijk aan de late kant. Nog geluk dat je net na de lebaran (Ramadan vakantie) gaat die omstreeks half juli afloopt.
Tours zijn ter plaatse goed te regelen.

Het belangrijkste voor nu zijn de hotels die zou ik even checken op sites zoals Booking.com. Dan kom je er gauw genoeg achter in hoeverre dat eea is volgeboekt.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben eigenlijk een beetje verbaasd. Zag in je ander topic dat je in maart al eea hebt gevraagd.
http://forum.indahnesia.com/to(...)r_moeten_we_heen.php
Ik dacht dat de tickets net geboekt waren. Het nu zo'n beetje vijf voor twaalf. Lijkt me niet handig als je met (kleine) kinderen reist.
Waarom niet al veel eerder hotels geboekt? Met Booking.com kun je de meeste hotels tot 1 of 2 dagen van te voren annuleren.

spacer line  

hoi Annemieke,

klopt we hebben het boeken van hotels de afgelopen tijd gedaan via booking, dus dat hebben we nu wel geregeld. Maar info over tours kan ik niet zo goed vinden en hotel in Yogja zegt dat ze minimaal drie dagen van tevoren iets moet weten maar advies over wat is me dan niet zo duidelijk.

Het lijkt me voor de kinderen wel leuk om Borobodur te combineren met raften daar las ik iets over, ben je bekend met organisaties die dat uitvoeren?
En is de dansvoorstelling 's avonds in Prambanan leuk ook voor kinderen?
Als alles ter plaatse ook nog kan, dus bij aankomst voor de drie dagen erna wat boeken, en dus niet allemaal vol zit, dan bekijken we het daar gewoon, maar dat vroeg ik me dus af?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is echt flauwekul dt een hotel 3 dagen van tevoren iets moet weten, tenmisnte als het om tours gaat naar bijvoorbeeld Prambanan of Borobudur
De dansvoorstellingen in Prambanan zijn "begrijptechnisch" ingewikkeld (hm... ik vind nu een nieuw woord uit geloof ik) ook voor volwassenen en ze duren vrij lang. Maar de hele entourage, de gamelanmuziek, de kostuums en de mystiek zijn net een sprookje. Ik kan je daar geen antwoord op geven, dat verschil per mens en ook per kind.

Ik heb je posting verkeerd begrepen. Tours etc regelen is gemakkelijk. In jullie geval kun je misschien beter gebruik maken van een auto met chauffeur. Dan ben je vrij en kun je zelf je tour invullen en het is waarschijnlijk goedkoper. Het Ramayanaballet moet je wellicht vooraf reserveren. Dat kan in elk geval in een van de toeristenburootjes in de hotelstraat van de Jalan Prawirotaman, of Sosrowijayan. Kijk ook even hier op:
http://www.tour-indonesia.info(...)mance-prambanan.html

spacer line  

Het is voor buitenstaanders met andere culturen die niet ingelezen hebben wat Ramayana voorstelling moet voorstellen begrijpelijk dat men het niet of moeilijk kan volgen.

Vandaar dat men ( denk ik dan) informatie gaf aan de toeschouwers. of men gaat een guide inhuren.
Qua antieke kleding , praal en pracht , zal het uitstekend zijn .
Het verhaal gaat namelijk over de liefde, goed en kwaad.
Een guide kan vertellen wie Rama , wie Sintha , Hanoman etc.
The good of the bad guys.

Als ik (een Aziaat) een wereldberoemde westerse opera gaat bezoeken moet ik eerst inlezen, anders zie ik alleen maar dikke heren en dames die op het podium aan het zingen(gillen) zijn .

https://www.google.nl/search?q(...)IHQ&biw=1920&bih=916

http://www.borobudursunrise.ne(...)-prambanan-2016.html

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. hoffman 1873(ook anderen) :
Als je een ticket boekt via een receptie van een ("grote" Emoticon: Wink hotel hebben ze meestal "speciale" regelingen met de centrale ticketverkoper.
Vandaar dat men soms "handgeld" vraagt .

bisa dicek of makemyday .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Van tevoren tripjes boeken is inderdaad onzin. Wat vraagt het hotel voor een dagtrip? Vaak zijn ze duurder dan een auto en chauffeur van buitenaf.
Ballet hoef je niet te reserveren maar het lijkt mij niks voor kleine kinderen. Veel te lang voor ze. Dan kun je beter bij een van de uitvoeringen binnenlopen (en weer uitlopen) bij die 'wayangvoorstellingen' ik noem dat maar even zo.

spacer line  

On 03-07-2016 10:22 salina wrote:

1.Van tevoren tripjes boeken is inderdaad onzin. Wat vraagt het hotel voor een dagtrip? 2.Vaak zijn ze duurder dan een auto en chauffeur van buitenaf.

1. Hoezo onzin?
De meeste vakantiegangers hebben maximaal 4 weken, die ze moeten verdelen.
Dus als je een goede plek wil hebben is het niet onverstandig om te reserveren .
Rechtstreeks of via de hotel.
Mis je dat, dan moet je andere keer terug komen .
2. De auto's geleverd door een "grote" hotel(receptie) zal logisch gezien duurder zijn dan als je zelf zoekt .Maar dan heb je meer zekerheid.
Te zoeken via Auto Rental Jogja of jogjes.com .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Goede plek op de borobudur of Prambanan? Wat bedoel je?

spacer line  

On 03-07-2016 10:46 salina wrote:
Goede plek op de borobudur of Prambanan? Wat bedoel je?

Kijk maar naar onderstaande site .
http://www.borobudursunrise.ne(...)-prambanan-2016.html

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik denk dat wij het beiden over iets anders hebben.

spacer line  

Ik heb over een eventuele bezoek van een buitenlandse toerist bij een Ramayana voorstelling .

Die wordt bij mooi/droog weer buiten gehouden met de achtergrond de tempels (spectaculair gezicht), bij regen( kan gebeuren) wordt het indoor gedaan.
Aangezien er verschillende prijsklassen zijn (van 40.000 rupiah t/m 375 .000) , is het verstandig om te reserveren .

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. hoffman
Voor rafting ( in de buurt) Yogya , het is niet echt in Yogya zelf.
zie
https://paketraftingjogja.word(...)talog-paket-rafting/

elsbeth
User
spacer line

Wat betreft het Ramayana Ballet: er zijn volgens mij 2 voorstellingen. Die buiten Yogjakarta bij de Prambanan en die in Yogjakarta zelf bij Purawisata Yogjakarta. De eerste, bij de Prambanan, is zeer grootschalig, erg op effecten gericht, in een prachtige setting ,met Prambanan op de achtergrond. De Purawisata voorstelling is in de stad, kleinschalig met nadruk op de dans en het verhaal zelf. Ik vond de tweede veel leuker, zelfde gold voor mijn kinderen, toen tussen de 8 en 13 jaar oud.
Wat betreft Menjangan: ik had een paar jaar geleden een hotel in Pemuteran met een duikschool erbij. Daar heb ik ruim vantevoren (thuis dus) een dagtour geboekt naar Menjangan. Hotel was Addi Assri. Was erg goed en professioneel georganiseerd met bootje van een man of 8. 2 of 3 mannen mee om het snorkelen te begeleiden. Prachtig gesnorkeld, tussendoor op Menjangan Island geluncht.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik had het over dat het onzin is om voor TRIPJES te boeken vooraf.

Overigens is het ook nog nooit nodig geweest om voor het ballet te reserveren. Heeft tot nu toe altijd maar half vol gezeten in hoogseizoen. Maar goed, je kan het altijd doen natuurlijk via het hotel.

elsbeth
User
spacer line

Ken jij ze allebei Salina? Die van Purawisata en van Prambanan? Welke vind jij beter/leuker?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2016 09:52 Surya Atmadja wrote:
Het is voor buitenstaanders met andere culturen die niet ingelezen hebben wat Ramayana voorstelling moet voorstellen begrijpelijk dat men het niet of moeilijk kan volgen.
Kweenie hoor maar ik vraag me af of de huidige generatie Indonesiers en in concreto Javanen het snappen, dan zullen ze zich zelf toch toch eens in hun eigen cultuur moeten verdiepen.

spacer line  

On 03-07-2016 12:27 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Kweenie hoor maar ik vraag me af of de huidige generatie Indonesiers en in concreto Javanen het snappen, dan zullen ze zich zelf toch toch eens in hun eigen cultuur moeten verdiepen.

Ach , laten we zeggen de paar duizend jaar oude liefdes verhaal in de genre van Romeo en Julia , welke Nederlandse jongere ken dat niet.
Geldt ook voor Kakawin Ramayana (aangepaste Javaanse versie, heb je ook Sundanese versie)

Ik ben uiteraard grootgebracht met Ramayana , Bharatayudha , Wayang Purwa etc.
Elke leerling van SD, SMP,SMA , die moeten de oude cultuurerfenis van Indonesia ( van Sanskrit naar Oud Javaans ) tijdens hun geschiedenislessen krijgen.
Vandaar dat scholieren voor 40.000 rupiah een voorstelling kan bekijken.
Dat velen later aan amnesia lijden , of alleen maar dangdut in hun repertoire hebben is een andere zaak.

Hangt ook af met welke ('soort" Emoticon: Wink Indonesiers men in aanraking komt.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 03-07-2016 12:25 schreef elsbeth:
Ken jij ze allebei Salina? Die van Purawisata en van Prambanan? Welke vind jij beter/leuker?

Als Prambanan buiten is gesloten zou ik die andere pakken. Buiten is het natuurlijk wel mooi met dat bouwwerk op de achtergrond. Maar anders kun je net zo goed Purawisata kiezen. Die duurt iets korter Emoticon: Laugh out loud
En echt een kussen meenemen anders is het echt niet vol te houden.
Behalve op de vip stoelen. (die zou ik wel reserveren in het hoogseizoen voor alle zekerheid.

spacer line  

Over Ramayana ( Rama en Shinta)

Veel toeristen hebben onbewust Rama en Shinta op hun muur staan .
Zie :
Wayang Golek Art is wood dolls performed with engraved Sundanese characteristic. This show is doing in night beginning from 10.00 pm to 04.00 am in the morning. It tells about Ramayana by Valmiki or Mahabrata by Vyasa. Wayang Golek often show in circumcision or wedding celebration. In its growth, the show of Wayang Golek also often performs in institute or birthday institute celebration even.
M.a.w bijna elke Javaan-Sundanees heeft bewust onbewust de Ramayana voorstelling bijgewoond.

Puppet is a form of folk theater is very popular. People often connect the word "puppet" with a "shadow", as seen from a puppet show put on screen, where images appear. In West Java, in addition to shadow puppets, the most popular puppet show. With regard to the puppet show, there are two kinds of them puppet show flat (crew cut) and the puppet show existing prototypes in the Sunda region. Unless wayang wong, of all the puppets were played by a puppeteer as a leader who once sang suluk show, voicing Antawacana, set the gamelan set of songs and others.

As generally puppets storyline, the puppet shows are also usually has a good story and carangan strains derived from the Ramayana and Mahabharata with Sundanese Sundanese gamelan accompaniment (salendro) , which consists of two saron, a Pekinese, a selentem, boning one device, one device rincik boning, one kenong device, a pair of gongs (kempul and goong), coupled with a set of drums (a drum and three kulanter Goong), xylophone and fiddle.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 03-07-2016 12:46 salina wrote:

[quote removed]

Als Prambanan buiten is gesloten zou ik die andere pakken. Buiten is het natuurlijk wel mooi met dat bouwwerk op de achtergrond. Maar anders kun je net zo goed Purawisata kiezen. Die duurt iets korter Emoticon: Laugh out loud
En echt een kussen meenemen anders is het echt niet vol te houden.
Behalve op de vip stoelen. (die zou ik wel reserveren in het hoogseizoen voor alle zekerheid.
In het droge seizoen is het buiten.

salina
User
User icon of salina
spacer line

[quote] Op 03-07-2016 13:29 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
In het droge seizoen is het buiten. [/qu

Ja dat snapt toch iedereen wel hoop ik?

spacer line  

dank jullie wel voor alle info en links, gaat lukken zo!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,770 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 13:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,344,080 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com