indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

MaartenZw
User
spacer line

Hoi,
Ik wil eind-augustus door Oost-Java en Bali reizen met mijn vriendin. We landen op Soerabaja en willen in ieder geval Bromo-Iljen bezoeken en Yogjakarta bezoeken. Ik ben bezig met de reis uit te zoeken en heb nu een aantal vragen:
1. Nu zag ik dat reistechnisch gezien het misschien niet zo handig is geweest om op Soerabaja te vliegen aangezien we naar Yogja en Iljen willen had ik denk k beter op Yogja kunnen vliegen en dan via Iljen doorreizen naar Bali. Plan is nu echter om via Soerabaja Oost-Java te bezoeken, te eindigen in Yogja en dan te vliegen naar Denpasar.
Vraag: is dit te omslachtig, zouden jullie me aanraden om op Yogja te vliegen dan naar Iljen en doorreizen naar Bali?
2. Indien we wel Soerabaja-Iljen-Bromo-Yogja doen wat is dan een goede manier om de reis op te zetten? We Georganiseerde trips naar Bromo-Iljen zijn vaak retour maar wij willen dus doorreizen en niet terug naar Soerabaja. Is dan een chauffeur het beste die ons naar Bromo-Iljen brengt en zodra we daar enkele dagen hebben gezeten daar een nieuwe chauffeur regelen? Kun je in het gebied van Bromo-Iljen makkelijk reizen, zijn taxiís en chauffs zeg maar makkelijk te regelen of is een georganiseerde trip veel makkelijker?

3. Zijn er in het gebied tussen Bromo-Iljen en Yogjakarta nog plekken die jullie aan kunnen raden om langer te blijven?

4. Ik hoorde dat er in de buurt van Yogjakarta nog jungle zou zijn. Ik kan dit echter niet goed vinden. Iemand hier ervaringen mee?

Als iemand een of meerdere vragen zou kunnen beantwoorden zou dat geweldig zijn! Groet, Maarten

salina
User
User icon of salina
spacer line

Het is inderdaad een beetje omslachtig gekozen om op Surabaya te landen en naar Jogja te willen. Zo leuk is Surabaya niet (vind ik) maar als je tijd zat hebt is het ook niet zo'n drama. Je kan het ook andersom doen en dan vliegen naar van Yogya naar Bali. Maar van Jogja naar Bali met trein/auto had wel erg leuk geweest en dan nog een overnachting in Banyuwangi. Ook erg leuk.

Taxi's of chauffeurs met auto's zijn overal makkelijk te vinden. Ook georganiseerde tripjes (incl. treinreizen, hotels, ophaal en wegbrengservice) zijn er volop en makkelijk te boeken. Is ook veel goedkoper maar minder luxe. Met de trein gaat wel veel sneller. Eind augustus zal ook nog best druk zijn op de (slechte) wegen. Zijn overigens enkeltjes, je hoeft geen retour te boeken. Hier op de site kun je even kijken of je toto kunt vinden. Zij verhuren auto's met chauffeur door heel Java heen. Georganiseerde trips kun je kopen bij travel bureautjes.

Tussen Bromo en Yogja is niet zo heel veel maar Krakal beach lijkt mij wel fantastisch om een nachtje te blijven.

https://www.google.com/search?(...)1787&bih=855&dpr=0.9

In Yogya zit inderdaad een jungle 'Hutan pinus jungle pine' Emoticon: Yes!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,133 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com