indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

johanw
User
spacer line

Ik ben van plan om in Mei 2004 voor de 5ekeer vakantie in Indonesie te houden. Om alle rompslomp te vermijden zoek ik naar de diverse Visum Diensten, Ik kan er slechts twee vinden. "V en V" Visumdienst in Rotterdam en "Het Visum Buro" Zeebugerdijk 88 in Amsterdam.
Deze laatste vraagt daar Euro 30 voor.

Heeft iemand ervaring met deze diensten ?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Ikzelf heb mijn visum op 28 januari verzonden aan V&V Visumdienst in Rotterdam. Hier kost het € 25 excl BTW, excl verzendkosten. Het verwerken duurde 9 werkdagen en ik had het visum na 11 werkdagen weer in huis.

Je bent voor die tijd wel je paspoort kwijt, omdat deze op de ambassade blijft. (wel een nadeel, maar volgens mij is dit altijd, ook bij zelf aanvragen van het visum, waarvoor je wel 2 maal naar Amsterdam moet.)

Je kan op de website van V&V alle informatie downloaden en invullen. Dan stuur je je paspoort mét aanvraagformulieren (V&V en ambassade én 1 pasfoto) op naar V&V, die vervolgens alles afhandelen.

Zeer correct en snel naar mijn mening. Ik belde nog op ter controle van het postadres, en toen zag men dat mijn enveloppe al retour verzonden was naar me. Emoticon: Smile

johanw
User
spacer line

Bedankt Jeroen voor je snelle reactie.
Je schrijft in jouw antwoord "waarvoor je wel 2 maal naar Amsterdam moet", maar volgens berichten in dit forum is dit 1x naar Amsterdam en 1 maal naar Den Haag.
Volgens de website van die particuliere "Het Visum Buro" aan de Zeeburgerdijk 88 in Amsterdam zijn de kosten Euro 30 incl. BTW. Ook is hier de mogelijkheid zelf de papieren te brengen en te halen. Dat scheelt ook weer kosten.
Omdat het wel om een paspoort gaat, wil ik graag weten of dit vertrouwd is, vandaar mijn vraag heeft iemand al ervaring met dit kantoor ?

Alvast bedankt Emoticon: Bye bye

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

2 maal Amsterdam is inderdaad 2x Den Haag of 1x AMS én 1 x Den Haag. Emoticon: Smile Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,716,546 topic views - 237,972 posts - 13,715 topics - 29,400 members - last post @ 30-03-2020 21:34 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,661,653 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com