indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

JW1989
User
spacer line

Hallo allemaal,

In september ga ik samen met mijn vriendin een reis door een deel van IndonesiŽ maken. We bezoeken Java en Bali. Behalve de mooie natuur willen we ook graag een parachutesprong maken. Via Google kan ik niet echt goede informatie hierover vinden.

Zijn er hier op het forum mensen die op Java (of Bali) wel eens een parachutesprong gemaakt hebben? Graag hoor ik dan hoe dat bevallen is en hoe het qua veiligheid zit in IndonesiŽ

Alvast bedankt voor jullie antwoorden Emoticon: Smile !

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Die kans is nagenoeg 0,0 op Bali.
Er is geen lokaal vliegveld, alleen internationaal.

Voor wat betreft Java kan ik je niet informeren.

Je snijdt een behoorlijk punt aan, veiligheid. Als de mogelijkheid er al is op Java.

It's only kinky the first time.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 24-06-2016 15:44 oyibo wrote:
Die kans is nagenoeg 0,0 op Bali.
Er is geen lokaal vliegveld, alleen internationaal.

Voor wat betreft Java kan ik je niet informeren.

Je snijdt een behoorlijk punt aan, veiligheid. Als de mogelijkheid er al is op Java.

Ik ben toch benieuwd of er die mogelijkheden zijn in indonesie en of er overlevers
zijn die iets van hun ervaringen kunnen geven.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Ik heb een zwaar hoofd in het parachute springen op Java. De vraag is niet nieuw.

Zelfs Ultra Lights staan in de kinderschoenen en pas recentelijk vrijgegeven. (de afgelopen jaren)

Met de Indonesische mentaliteit lijken me een rondje in RI met een Ultra Light een hachelijke ondernemeing.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik meen toch ooit een bord voor een vliegveld op Noord Bali gezien te hebben.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Burgerluchtvaart Anne Mieke?

spacer line  

Naast de militaire opleidingen heb je ook leden van de MenWa ( Resimen Mahasiswa)
die de mogelijkheid krijgen om para brevet te halen.
Voorbeeld : https://www.youtube.com/watch?v=O0ySCTkfHNA

Kijk naar Terjun Pajung Jakarta , of Bandung of ........

OmSid wilde in zijn jonge jaren ook zo'n para brevet halen , als lid van Resimen Mahadjaja kon de leden van Mahahadjaja in Batujajar de brevet halen .

bisa dicek of makemyday .

totto
User
spacer line

Ik heb zelf 2 jaar terug op Texel gesprongen (Duo) voor mij was dat genoeg. NOOIT meer.
Om dit in IndonesiŽ nogmaals te doen kan ik geen reden voor bedenken buiten dat het misschien goedkoper is. Dat betekent gelijkertijd 0 tot 0 % garantie voor veiligheid.
Toen de mij begeleidende instructeur de borging aan hem 2 tandjes liet zakken omdat we niet meer horizontaal maar verticaal verder gingen dacht ik echt dat ik "los" was.
Hij was even vergeten dat uit te leggen. Mijn vrouw wist het wel. Dit soort zaken kunnen het verschil maken. Overigens na de landing nog 6 uur luchtziek geweest. dus... up to you.
Volgende week overigens een ballonvlucht. Ben zeer benieuwd. Maar het zal zeker rustiger zijn dan de parachute sprong.

Toto Travel.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

In IndonesiŽ bovendien zelf je eigen parachute vouwen. Emoticon: Blush
Worden ze door IndonesiŽrs gevouwen kan je er beter een stuk of 6 omhangen, allicht dat er dan ťťn opengaat. Emoticon: Shut up!
IndonesiŽrs munten niet echt uit in precisie en nauwkeurigheid en een parachute die ingepakt wordt als een nasi bungkus levert nog al eens problemen op. Emoticon: Yes!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha parachute springen Bali achter een boot getrokken worden dat is er genoog..

Nasi bungis die ingepakt is en die je dan moet openen wat een geklieder is dat , voor 10 tissue heb je nodig om je handen weer schoon te krijgen .
En denk je dat je dan je handen heb gewassen geloof maar niet aan geld gezeten en zo word je immuun gemaakt
Ik heb vlak na de eerste keer zo flesje handspray gekocht en die heb ik altijd bij mij
In het begin ben ik nog wel eens aan de shit maar nu nu niet meer gelukkig even afkloppen (klop klop).......... Emoticon: Shiny Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Er is in noord-west Bali een gecombineerd militair - burger vliegveld (genaamd "Bandar Udara Letkol Wisnu" Emoticon: Wink . Wordt o.a. gebruikt door de luchtmacht EN o.a. de burger piloten-academie. Weet echter niet of de para-club daar nog steeds aktief is. Was wel zo, maar er zijn wat "incidenten" geweest en volgens mij is de club opgedoekt.

https://en.wikipedia.org/wiki/(...)_Col._Wisnu_Airfield

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-06-2016 09:06 Amed East Bali wrote:
Er is in noord-west Bali een gecombineerd militair - burger vliegveld (genaamd "Bandar Udara Letkol Wisnu" Emoticon: Wink . Wordt o.a. gebruikt door de luchtmacht EN o.a. de burger piloten-academie. Weet echter niet of de para-club daar nog steeds aktief is. Was wel zo, maar er zijn wat "incidenten" geweest en volgens mij is de club opgedoekt.

https://en.wikipedia.org/wiki/(...)_Col._Wisnu_Airfield

Jaaaaa, dat istie

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 24-06-2016 20:33 schreef Malam:

IndonesiŽrs munten niet echt uit in precisie en nauwkeurigheid

Schiet me ineens weer te binnen dat ik op Bali op een strandje was waar van alles te beleven was op gebied van watersport. Idd ook met parachute achter een boot. In een paar uur tijd waren er 2 mensen op het dak van een warung beland. De bestuurders van die speedbootjes konden gewoon niet inschatten tot hoever ze langs de kust konden varen zonder de gasten in gevaar te brengen. Ik kreeg zowat een hartaanval iedere keer als ik weer een nietsvermoedende vrouw of man voorbij zag vliegen vlak boven mijn bord eten.

Beiden zaten compleet onder de schaafwonden en moesten naar het ziekenhuis.

Je zal je leven in handen moeten leggen van een Indonesier. Emoticon: Nooo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zou idd ook niet zo gauw parachute gaan springen in Indonesie... Emoticon: Nooo

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Tja, voor een ervaring parachutist met eigen canope?
Zal het risico aanzienlijk minder zijn dan proberen in RI een brevet te halen Emoticon: Smile

Dat dan voor de echte "die hards".

Of je dan veel vertrouwen kunt hebben in het beschikbare vliegend materieel?

Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

spacer line  

On 24-06-2016 15:36 JW1989 wrote:
Hallo allemaal,

. We bezoeken Java en Bali. Behalve de mooie natuur willen we ook graag een parachutesprong maken. Via Google kan ik niet echt goede informatie hierover vinden.

Ik denk (ben gewoon een leek) dat er een groot verschil is tussen een parachute sprong maken( terjun pajung) en je laat je trekken achter zo'n grote een grote "vlieger" Emoticon: Shiny door een niet(?) gekwalificeerde speedboat chauffeurs( of moet ik stuurman/vrouw noemen ??).

In Jakarta heb je in Zuid Jakarta (aan de grens van Depok) een kleine vliegveld Pondok Cabe .

https://www.facebook.com/groups/58246640968/

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 25-06-2016 11:04 oyibo wrote:

Dat dan voor de echte "die hards".

Of je dan veel vertrouwen kunt hebben in het beschikbare vliegend materieel?

Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Whoehahaha, je voelt je natuurlijk behoorlijk veilig als je in zo'n vliegende T Ford de lucht in gaat en je hebt zo'n bungalowtent op je rug hangen. Emoticon: Yes!
Het wordt al minder als de T Ford gaat pruttelen en je moet springen, als je dan als een mesjogge haas aan het touwtje van je bungalowtent zit te rukken terwijl het ding niet opzet omdat de ťťn of andere eikel de tent niet goed heeft opgevouwen. Emoticon: Angry
Als dan ook je reserve puptent om de zelfde reden het niet doet, dan kan je spreken van dubbel pech. Emoticon: Laugh out loud

Het gaat nog al eens fout in IndonesiŽ, rammel maar eens "Kecelakaan terjun payung" op Google in. Emoticon: Blush

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

JW1989 ik denk dat het wel duidelijk is dat je voor je eigen veiligheid beter niet
parachute kan gaan springen in Indonesie

Persoonlijk zou ik dan uitwijken naar een land waar veiligheid iets hoger in de
prioriteitenlijst staat, want ongetwijfeld zal er zeker wel een indonesier zijn die
je tegen betaling aan zo'n plek kan vinden en als je de goede prijs neertelt
(als toerist) dan zal het zeker wel lukken maar of het veilig is ????!!!!!

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 25-06-2016 10:28 schreef salina:

[quote verwijderd]

Je zal je leven in handen moeten leggen van een Indonesier. Emoticon: Nooo

Ha ha en dat van salina die een Indonesische man heeft .
WIl je van hem af , oh neen je wilt van zijn moeder af ja ook een mogelijkheid haar een parachutte sprong aan te bieden.... Emoticon: Party!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 26-06-2016 04:37 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Ha ha en dat van salina die een Indonesische man heeft .
WIl je van hem af , oh neen je wilt van zijn moeder af ja ook een mogelijkheid haar een parachutte sprong aan te bieden.... Emoticon: Party!

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Haha ja inderdaad.

Maar ik zou eerlijk gezegd ook in Nederland niet te durven springen. Zo'n held ben ik niet. Emoticon: Blush

koming
User
User icon of koming
spacer line

Neefjes van mijn vrouw moesten - bij wijze van company training - ook leren parachutespringen toen ze voor de Bank Nasional Indonesia en de Bank Papua gingen werken, dus het zal vast wel ergens kunnen.
Maar parachutespringen om bij een bank te gaan werken? Emoticon: Stupid

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,770 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 13:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,343,594 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com