indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Heleenb
User
spacer line

Ik ga half juli 3 weken met mijn vriend reizen van Jakarta naar Bali. Op Java willen we graag de trein nemen. Nu begrijp ik dat het vaak erg druk is in de trein (hoogseizoen) en om een plekje te krijgen zou je dan beter kunnen boeken van te voren.
Nu is het zo dat wij met de backpack gaan en willen dus per dag kijken wat wij willen doen.
Mijn vraag is: is het ect nodig om van te voren de treintickets te boeken of kun je op de dag zelf ook nog een kaartje halen? Of is er dan grote kans dat je geen kaartje meer kunt krijgen?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het hoogseizoen is een ding maar er is ooik nog iets anders.
Half juli is de grote volksverhuizing ivm het suikerfeest en de vakantie die eraan vastgeplakt zit en mensen weer naar huis gaan. In die periode grote kans dat je misgrijpt of de hoofdprijs betaalt. Als je tijd kostbaar is dan beter vooraf boeken. Dat geldt overigens niet alleen voor de trein maar voor ALLE transportmogelijkheden.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Heleenb
User
spacer line

We zijn iets later dan half juli. We komen aan op 19/20 juli. Is dan het suikerfeest niet al even voorbij? Ik dacht namelijk 6 t/m 8 juli en dan een week daarna zou het dan nog druk zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dan is inderdaad de grootste drukte voorbij dus geen zorgen Emoticon: Yes!
Ook is dan de poen op en de Idul Fitri gekte voorbij en kan je op je gemak boeken en gaan en staan waar je wil. Emoticon: Yummie!

Heleenb
User
spacer line

Oké top, dankjewel! Het is namelijk een stuk prettiger om op de dag zelf (of de dag ervoor) te kijken waar je heen wilt met de trein. Het is fijn dat we ook last-minute een trein kunnen boeken.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Als het je verder niet uitmaakt om een dag/paar dagen eerder of later op de trein te stappen dan kun je op de bonnefooi. Zit je aan een schema vast zou ik het niet aandurven om niet van tevoren te boeken in het hoogseizoen. Ik heb er te vaak naast gegrepen in de vakantieperiodes.

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Nog een toevoeging: de trein is niet altijd de beste optie, dus houd ook andere opties in gedachten. Twee specifieke voorbeelden:
  • Er rijdt geen trein naar de luchthaven van Jakarta, dus vanaf daar moet je sowieso een bus of taxi nemen. Als je eerste bestemming bijvoorbeeld Bogor of Bandung is, dan kan je beter meteen een bus daarheen nemen, in plaats van de stad Jakarta in te gaan en dan een trein te nemen.
  • Afhankelijk van wat je allemaal wilt doen en zien op Java, zou je kunnen overwegen om het laatste gedeelte naar Bali met het vliegtuig te gaan. Bijvoorbeeld, van Surabaya naar Zuid-Bali duurt met de nachttrein-veerboot-bus 11,5 uur (deze trein heet 'Mutiara Timur Malam'; vertrek om 22:00, aankomst om 9:30), dus een vluchtje van een half uur kan comfortabeler zijn.

Kortom, voor sommige langere afstanden (denk aan bijvoorbeeld Jakarta-Jogjakarta of Jogjakarta-Surabaya) is de trein wel een goede optie, maar vooral voor kortere stukken is de bus vaak makkelijker, en het vliegtuig is vaak ook makkelijker en soms zelfs goedkoper.

• 'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Als het gaat om aantrekkelijkheid van het treintraject vind ik persoonlijk eigenlijk alleen Bandung-Yogyakarta de moeite waard.

Nog een ander alternatief voor de trein is een travel, een soort deel"taxi" waarbij een grote auto of minibus wordt ingezet en meestal door to door rijdt.

joost
    User
    spacer line

Om een kaartje te kopen is niet zoals in Nederlans. Daar heb ik hier nog niets over gelezen.
    Natuurlijk kun je een kaartje bestellen bij het loket als er nog zijn. Een kaartje gaat op naam zoals in je paspoort en het paspoortnummer.Kost even tijd om op het station het formulier intevullen
    Op trajecten zoals Surabaya-Banyuwangi welke 2x daags maar rijdt, zijn de kaartjes snel uitverkocht en zeker in het weekend.
    Het suikerfeest is 5/6 juli dus super druk.
    Scholen hebben vakantie tot 18 juli. Kantoren beginnen weer op de
    Tegenwoordig hebben de Indonesiers die vaak met de trein gaan een "APP" gedownload waarop ze hun stoel kunnen kiezen. Betalen via bank of de winkelketen INDOMARET bijv
    Ben je flexibel genoeg in tijd en beleving bestel en kijk op de dag.
    Anders is er altijd nog een bus, een travel, een huurauto enz enz.
    Enjoy your impressions en your stay

joost
    User
    spacer line

Vergat te schrijven: kantoren beginnen weer de 11e of hebben alleen de 5e en 6e juni vrij.

elsbeth
    User
    spacer line

Op 22-06-2016 09:45 schreef joost:
    Vergat te schrijven: kantoren beginnen weer de 11e of hebben alleen de 5e en 6e juni vrij.

Maar dan juli....

salina
    User
    User icon of salina
    spacer line

Ik dacht dat Idulfitri 6 en 7 was dit jaar? Is dat veranderd dan?

Anne Mieke
    User
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

Ligt aan de maan ... Emoticon: Smile

salina
    User
    User icon of salina
    spacer line

Ja ik weet het maar ik dacht dat ze er al uit waren Emoticon: Yes!

salina
    User
    User icon of salina
    spacer line

Alhoewel....een paar jaar terug is het nog een dag van tevoren veranderd.

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Net dat je een patatje mayonaise in je muil wil steken zegt de één of andere Islamitische organisatie weer dat het onterecht is Emoticon: Laugh out loud
    Dat is al jaren zo, dat kennen ze zelfs niet in die grote zandbak Emoticon: Nooo
    Alleen maar in Indonesië waar twee grote moslims organisaties een andere gedachte hebben hahahaha.
    Het land van Peppie en Kokkie. Emoticon: Laugh out loud

salina
    User
    User icon of salina
    spacer line

Ik heb 2 katten die Peppie en Kokkie heten Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

Je kan ze beter Mo en Al noemen in die moskee van jullie waar die omhooggevallen imam van 17 jaar de dienst uit maakt Emoticon: Blush
    Het zal mij niet in dank worden afgenomen, wat ik nu zeg, maar dat verwende ventje kon van mij de pleuris krijgen, of mijn pop het nu wel of niet zou accepteren Emoticon: Blush
    Overigens trekken Pop en ik één lijn, duidelijke afspraken, geloven mag, maar een ieder laat elkaar met rust.
    Dat werkt al meer dan 25 jaar, daar gaat ook geen één of andere verwende billenbijter verandering in brengen, die tieft ze er ala minuut uit, een kwestie van respect wat ze voor mij heeft, zoals ik het voor haar familie heb. Emoticon: Yes!

salina
    User
    User icon of salina
    spacer line

Emoticon: Laugh out loud

Malam wat ben je toch weer obstinaat in je laatste berichten.
    Maak je toch niet zo druk joh!

Malam
    User
    User icon of Malam
    spacer line

On 22-06-2016 18:04 salina wrote:
    Emoticon: Laugh out loud

Malam wat ben je toch weer obstinaat in je laatste berichten.
    Maak je toch niet zo druk joh!

Ya je hebt nog gelijk ook Emoticon: Blush

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
    If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
    Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,937,819 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com