indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Famke
User
spacer line

beste Forumleden,

Een paar vragen, hopelijk kunnen jullie mij beantwoorden en helpen. Even afgezien van het adviseren naar een immigratiebureau (misschien zijn er mensen die deze stappen hebben doorlopen.
Mijn vader is 75 en 15 jaar officieel getrouwd in Indonesie. Hij pendelt tot nu toe op en neer tussen Holland en RI maar wil er permanent gaan wonen. Eerst vertrekt hij in Oktober 2016 dit jaar voor 4 maanden.. Dan komt hij terug voor 3 maanden En daarna in Mei 2017 wil hij definitief vertrekken.

Hij heeft ervaring met de instanties aldaar maar dit is een andere opstap. Dus voor de duidelijkheid en een begin te maken even alles op een rij:

1. Hoe kan hij aan een verblijfsvergunning komen? ( Hoe heet het verblijfsvergunning? Kitas of Kitap? )
Dan heb ik het over Uitnodiging van zijn vrouw, zorgverzekering, verklaring van goed gedrag, en gelegaliseerde documenten?
2. Wat is de volgorde qua te zetten stappen en bij welke instanties in RI moet hij zijn?
3. Moet hij de verblijfsvergunning aanvragen in Den Haag? Of in RI zelf?
4. Wat voor zorgverzekering moet hij aanvragen? en wanneer?
5. Waar moet hij hier rekening mee houden qua SVB, Belastingdienst?
6. Hij heeft hier een woning moet hij nog verkopen.
7 In indonesie heeft hij 3 kinderen en in NL heeft hij 3 kinderen.

Nou een heel pakket. Want er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden en qua volgorde en tijd om te regelen Emoticon: Stupid

Alle tips en advies waar om te denken zijn welkom.

Bij voorbaat dank.
Gon Emoticon: Party!

spacer line  

On 16-06-2016 12:18 Famke wrote:
beste Forumleden,

Mijn vader is 75 en 15 jaar officieel getrouwd in Indonesie. Hij pendelt tot nu toe op en neer tussen Holland en RI maar wil er permanent gaan wonen. Eerst vertrekt hij in Oktober 2016 dit jaar voor 4 maanden.. Dan komt hij terug voor 3 maanden En daarna in Mei 2017 wil hij definitief vertrekken.

Hij heeft ervaring met de instanties aldaar maar dit is een andere opstap. Dus voor de duidelijkheid en een begin te maken even alles op een rij:

1. Hoe kan hij aan een verblijfsvergunning komen? ( Hoe heet het verblijfsvergunning? Kitas of Kitap? )
Dan heb ik het over Uitnodiging van zijn vrouw, zorgverzekering, verklaring van goed gedrag, en gelegaliseerde documenten?
2. Wat is de volgorde qua te zetten stappen en bij welke instanties in RI moet hij zijn?
3. Moet hij de verblijfsvergunning aanvragen in Den Haag? Of in RI zelf?
4. Wat voor zorgverzekering moet hij aanvragen? en wanneer?
5. Waar moet hij hier rekening mee houden qua SVB, Belastingdienst?
6. Hij heeft hier een woning moet hij nog verkopen.
7 In indonesie heeft hij 3 kinderen en in NL heeft hij 3 kinderen.

Nou een heel pakket. Want er zijn zoveel dingen waar je rekening mee moet houden en qua volgorde en tijd om te regelen Emoticon: Stupid

Alle tips en advies waar om te denken zijn welkom.

Bij voorbaat dank.
Gon Emoticon: Party!

1. Visa LANSIA ( na 55 jaar )Voorwaarden zijn bekend.
Zie de website van de KBRI Den Haag of Bemiddelingsbureau ( kost extra geld )
Eerst KIAS en daarna KITAP.
Gebaseerd op IKUT Istri ( gezinshereniging , met de vrouw als sponsor),en dat krijgt hij omdat hij AL zo lang is getrouwd met een Indonesische die ook daar woont.
2. Eerst info bij de KBRI ( Den Haag cq bemidd. buro)
Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden.
3.4.5 zie de voorwaarden.
6.hoeft niet , waarom ?
7.Dat maakt alles makkelijker Emoticon: Yes!

Even laten vertalen.
http://thepresidentpostindones(...)-warga-negara-asing/

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Femke, ik heb ook overwogen een visa lansia aan te schaffen en heb toen ook het een en ander uitgezocht. Er is hier ook al veel over geschreven, maar recente ervaringen ontbreken.

Wat mij in ieder geval duidelijk is geworden dat, het voordeligst alles vanuit IndonesiŽ voorbereid kan worden door een goed visumbureau. Kosten bij het bureau waar ik alles regel rond de 550 euro. Als je alles op orde hebt, kan je op elke buitenlandse ambassade het visum aanvragen (kan dus nooit in IndonesiŽ zelf).

Je kunt ook alles vanuit Nederland regelen met behulp van een visumbureau. Acces Indonesia biedt bijvoorbeeld de service aan voor 1300 Euro. Deze prijs geldig voor de steden: Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Solo, Semarang, Malang, Surabaya, Medan, Manado en Bali. De prijzen voor andere steden zijn op aanvraag verkrijgbaar.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Welk visumbureau is dat Job?

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het is een lijdensweg en meer wil ik er niet over schrijven doe ik later nog wel eens uit de doeken veel papier werk je inkomen alles telt mee en het kost een paar stuivers........ Emoticon: Shut up! Emoticon: Sadley

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Salina, het is een bureau in Bali, visa4bali, gemakkelijk op internet te vinden voor nadere info.

spacer line  
bisa dicek of makemyday .

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Zijn oplichters kost je handen vol geld onder 10 juta doen ze niks voor je of je krijgt maanden de tijd om een kitas te betrachten via zulk bureau
Hoe zou jij het vinden je gaat een nieuw paspoort halen bij de gemeente en die ambtenaar aan het loket zegt hier heb je een telefoon nummer buiten loopt hij ergens en dan kan je met hem gaan onderhandelen voor een paspoort of een in dit geval een verblijfsvergunning.
Om vind dat normaal ,maar sorry dit is corruptie van de lagere kant van de samenleving daar heeft Malam nooit over.
Alleen die hoger slamielen die jatten bij het leven van de bevolking maar de bevolking naait elkaar ook en slaan elkaar om de oren...... bij het misgaan....... Emoticon: Red face Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 17-06-2016 14:12 zieleffe wrote:
Zijn oplichters kost je handen vol geld onder 10 juta doen ze niks voor je of je krijgt maanden de tijd om een kitas te betrachten via zulk bureau
Hoe zou jij het vinden je gaat een nieuw paspoort halen bij de gemeente en die ambtenaar aan het loket zegt hier heb je een telefoon nummer buiten loopt hij ergens en dan kan je met hem gaan onderhandelen voor een paspoort of een in dit geval een verblijfsvergunning.
Om vind dat normaal ,maar sorry dit is corruptie van de lagere kant van de samenleving daar heeft Malam nooit over.
Alleen die hoger slamielen die jatten bij het leven van de bevolking maar de bevolking naait elkaar ook en slaan elkaar om de oren...... bij het misgaan....... Emoticon: Red face Emoticon: Shut up!

Klopt Ziel, daar lees je namelijk ook niets van, maar het is er wel , in overvloed zelfs Emoticon: Yes!
Op de werkvloer naaien ze elkaar voor de kleinste dingetjes, mensen zijn inmiddels apathisch en accepteren het.
En als we het toch over schlemielen hebben, de ene tracht zelfs de ander nog te naaien Emoticon: Angry
Pak RT loopt zelfs rijst bestemt voor de armen in het kader van sociale hulp (bansos) die een habbekrats moet kosten aan rijke kampung bewoners te verkopen voor gereduceerde prijs. Emoticon: Shut up!
Iedereen ziet/weet het maar wie doet aangifte. Emoticon: Confused Dit soort RT's (afkorting van Rotte Typhuslijers) hebben de connecties om zo'n aangever tot aan zijn teennagels af te breken. Emoticon: Yes!

Wil men daar wat aan doen dan zou de KPK in elke kampung minimaal 5 onderzoekers moeten plaatsen, dat is dus onmogelijk.
Een kliklijn is ook geen optie, zo'n lijn zou continue overbelast zijn en de gene die het aan moet horen gaat gegarandeerd alleen maar bewegen als er geschoven wordt. Emoticon: Laugh out loud
Wat overblijft is bewustwording en mentaliteitsverandering, het echte Nationalisme om het land verder te helpen, in plaats van denken dat IndonesiŽ het middelpunt van de wereld is. Emoticon: Wink
IndonesiŽ heeft nog een lange weg te gaan, en in plaats dat er licht aan het einde van de tunnel is, is het nu nog aardedonker. Emoticon: Angry

Overal moet voor worden betaald in IndonesiŽ, wij kennen de uitdrukking in Nederland "Voor niets neuken de honden elkaar". Emoticon: Blush
Zelfs dat is onbekend begrip in IndonesiŽ, als in IndonesiŽ twee honden op straat hun voortplantingsdrift niet inhouden en je komt er als witvoet indiaan langs, dan staat er gegarandeerd ťťn of andere eikel naast je die je voor dat schouwspel wil laten betalen. Emoticon: Laugh out loud

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We zijn overigens in deze topic helemaal van het pad af geraakt, dus het laatste wat ik hierover schrijf in deze topic.
Ik schrijf het hier omdat het aansluit op wat hier boven staat, coŲrdinerend minister van maritieme zaken Rizal Ramli hield een toespraak voor de Muhammadiyah jeugd.
Deze Rizal staat erom bekend geen blad voor zijn mond te nemen, hij was pas 2 weken aangesteld toen hij al ongezouten kritiek leverde op Widodo, volgens Rizal zit Widodo op een roze wolk met zijn plan om in 5 jaar centrales te gaan bouwen die bij elkaar 35.000 megawatt moeten gaan leveren, te hoog gegrepen en niet uitvoerbaar zei Rizal. Emoticon: Bye bye

Volgens Rizal is het politieke systeem in IndonesiŽ fout, er zitten in de DPR en in de regio een berg bestuurders die totaal geen kaas hebben gegeten van landsbestuur.
Dat komt omdat er voor een campagne 200.000 tot 335.000 Euro op tafel moet komen, jonge afgestudeerde veelbelovende mensen kunnen dat niet betalen, die staan dus aan de zijlijn en mensen met een smak geld, zonder enige kennis zitten op plekken waar ze niet horen. Emoticon: Blush

Tijdens de orde baru (Suharto) zat het bestuur centraal in Jakarta, toen lekte 30 % van de staatsbegroting weg door onkunde en corruptie.
Sinds de decentralisatie zijn er allerlei kleine koninkrijkjes ontstaan, m.a.w. de onkunde en corruptie is ook gedecentraliseerd, waardoor nu 45 % van de staatsbegroting weg lekt. Emoticon: Confused
Oeps steek je hem zo in je zak of moet ie ingepakt worden. Emoticon: Laugh out loud
Hiermee gooit Rizal een knuppel in het 560 tellende kippenhok die ze DPR noemen, dat gaat de aankomende week een gekrakeel worden, er zal wel weer een hele kudde leeghoofden opstaan die zijn aftreden gaan eisen. Emoticon: Yes!

Famke
User
spacer line

Nog bedankt voor de tips lui👍🏽

spacer line  

Ik woon in Jakarta. Alles kan ik regelen voor iedere persoon die iets bij de imigratie moet regelen. Iedereen kan contact met mij opnemen via WhatsApp onder nummer +6287780487063.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 18-07-2016 21:18 niels simon wrote:
Ik woon in Jakarta. Alles kan ik regelen voor iedere persoon die iets bij de imigratie moet regelen. Iedereen kan contact met mij opnemen via WhatsApp onder nummer +6287780487063.

Geweldig weer een allesweter alleskunner
No cure no pay of vooruit betalen en dan in goed vertrouwen ??

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,436 posts - 13,700 topics - 26,269 members - last post @ 09-12-2019 08:47 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,257 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com