indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Nog een hele belangrijke is Ellya Khadam, geboren in Jakarta en begonnen met Orkes Kelana Ria toen ze nog ging met de naam Ellya Agus en later Ellya M. Harris.... Had later ook haar eigen orkest, Orkes El Sitara.... Ze was heel belangrijk in de Orkes Melayu muziek (wat later dangdut is geworden om het maar heel simpel te zeggen).... Overleden in Bogor, 2009, 81 jaar oud....

President Sukarno verbood haar en Orkes Kelana Ria om haar liedje Boneka Dari India live te spelen, volgens hem teveel invloeden uit Arabische muziek en muziek uit India, politie was aanwezig bij optredens om ze allemaal te arresteren mochten ze het toch spelen......

En ze heeft ook een hele zooi prachtige gambus muziek gemaakt, meestal met Orkes Gambus Al Fata uit Bandung, Gambus is muziek hier heen gebracht door de luitjes uit Yemen en is vernoemd naar het Arabische snaar instrument de gambus..... Grappige is dt echt heel veel video's op youtube staan waar de muziek en de foto van mijn website zijn gehaald, zoals deze Emoticon: Smile

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Nog eentje dan, en dan verder met jaipong opnemen voor mijn blog Emoticon: Smile

Als je het over Indonesische zangeressen hebt uit de jaren 60 kan je niet om Lilis Suryani heen.... 1 LP van haar is zo'n 32 jaar lang verboden geweest onder Suharto, als je die plaat had zeg 25 jaar geleden en ze pakten je dan kon je verwachten dat je gemarteld ging worden en lang de gevangenis in. En misschin zelfs erger....

Ging allemaal om het liedje Gendjer Gendjer, een onschuldig liedje over een oud arm vrouwtje die waterspinazie (gendjer) oogst, er wat van eet en het dan probeert te verkopen op de markt... De vrouwenvleugel van de Indonesische Communistische Partij, Gerwani, begon dat liedje te spelen bij elke bijeenkomst die ze hadden... Ook Bing Slamet's versie van dit nummer was verboden...

De erste x dat ik een copy in handen kreeg van deze plaat ging dat allemaal heel geheimzinnig, gefluisterd, mensen waren nog echt bang toendertijd, en zelfs nu kun je dat liedje nog steeds niet draaien zonder risico......

Lilis heeft heel veel gedaan, heel veel platen uitgebracht in heel veel genres, van garage naar gambang kromong, pop Sunda, Jaipongan gemixed met pop Sunda, echt van alles, maar haar beste tijd was toch wel de jaren 60....

Ze is in 2007 overleden, 59 jaar oud, aan de gevolgen van kanker.....

Later meer Emoticon: Smile (En hoop dat er mensen zijn die dit leuk vinden....)

En als extraatje, Bing Slamet's ongelovelijk mooie versie van het liedje Gendjer Gendjer:

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Overigens blijft FUJI muziek uit Nigeria mijn favoriete muziek Emoticon: Smile

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Het is jammer, voor mij, is dat ik nooit je clips kan zien. Vroeger ging dat wel. Ik vermoed dat het door 'tri' komt, mijn cell provider. Die blokkeert soms de meest domme dingen. Jammer, maar helaas.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 28-08-2017 02:27 nsenada wrote:
Het is jammer, voor mij, is dat ik nooit je clips kan zien. Vroeger ging dat wel. Ik vermoed dat het door 'tri' komt, mijn cell provider. Die blokkeert soms de meest domme dingen. Jammer, maar helaas.

Een VPN installeren en je vliegt over het internet "virtueel" van waar je maar wilt. Dan heb je geen last van alle blokkades.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

asepers
User
spacer line

Op 28-08-2017 05:22 schreef _Jarno_:

[quote verwijderd]

Een VPN installeren en je vliegt over het internet "virtueel" van waar je maar wilt. Dan heb je geen last van alle blokkades.

bijvoorbeeld:

https://chrome.google.com/webs(...)pfmedgjbpchcng?hl=nl

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Bedankt voor de info, ik ga toch nog even de kat uit de boom kijken ivm VPN installeren. De gratis versies zie ik niet zitten en betalen ervoor, zie ik momenteel ook nog niet zitten.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 28-08-2017 08:10 nsenada wrote:
Bedankt voor de info, ik ga toch nog even de kat uit de boom kijken ivm VPN installeren. De gratis versies zie ik niet zitten en betalen ervoor, zie ik momenteel ook nog niet zitten.

Zuiniger dan een Hollander? Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Toen ik mijn reply aan het schrijven was dacht ik net hetzelfde šŸ˜

Bokito
User
User icon of Bokito
spacer line

Je moet het wel met chroom installeren

Shalom

spacer line  

Heb een aantal jaren eenmalig een bedrag van rond de 60 US$ dollar betaald voor een levenslange VPN aansluiting .Buiten Nederland kan ik eigenlijk niet meer zonder VPN. En zeker niet in Indonesiƫ, waar veel geblokkeerd wordt. Is ook erg handig voor IPTV en zaken zoals Uitzending Gemist, die alleen via een server in NL werken. Nsenada, ik zoun het toch eens een maandje uitproberen.

nsenada
User
User icon of nsenada
spacer line

Ik zal er nog eens een nachtje over slapen. Vind het jammer dat ik de dingen van Madrotter en de foto's van Zieleffe niet meer kan zien. Wel als ik Laurina's gsm gebruik, maar dat doe ik niet graag. We zijn aan het denken om een maandelijks internet pakket aan te schaffen dat door de hele familie gebruikt kan worden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,421,991 topic views - 223,909 posts - 13,518 topics - 16,742 members - last post @ 23-11-2017 03:56 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,451,801 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com