indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

xjust_mii
User
spacer line

Goedemiddag,

graag zou ik in januari 2017 voor 2 weken met mijn vriend naar Bali willen.
Maar door de bomen zie ik het bos niet meer.

Het liefst willen we relaxen en vooral veel snorkelen (duiken gaat hem niet worden, helaas heeft mijn vriend daar niet de juiste oren voor).
Kan je overal in Bali eigenlijk altijd direct vanaf het strand de zee in lopen en gaan snorkelen?

Zouden jullie mij kunnen helpen met wat we het beste kunnen doen?
We willen sowieso"
- op een plek verblijven dat je het bounty gevoel hebt
- een bezoek brengen aan Menjangan om te snorkelen
- bij USS liberty snorkelen
- De gilli eilanden bezoeken (Meno of Air)
- dolfijnen spotten, (of als er de mogelijk is: zwemmen met dolfijnen of in de buurt van dolfijnen. Dan wel op een verantwoorde manier).
- wildwater raften

In welke plaats zouden we het best kunnen verblijven? En hoe organiseren jullie het?

Alvast heel erg bedankt!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Heb je al voor die 2 weken een hotel geboekt op Bali?
Zo niet zou ik 1 week Bali doen en 1 week Lombok i.c.m. de Gili eilanden. Dat is bounty en snorkelen Emoticon: Yes! Bali is niet echt bounty.

Je kan met de boot van Bali naar Lombok of met vliegtuig. Is maar een klein stukje.

spacer line  

Ik ben ook een verwoed snorkelaar en voorheen ook duiker. Het liefst begin ik voor mijn ontbijt een snorkeltochtje vanuit het hotel. Op bali ben ik een fan van Padangbai, omdat ik daar vanuit het hotel voor de deur kan snorkelen. Het is een kleine 10 miniuten zwemmen voordat je bij mooi koraal beland. En het is erg rustig zwemmen omdat niemand anders dat doet. Daarnaast kan je in 5 minuten naar de Blue Lagoon lopen, waar het ook mooi snorkelen is. Ook aan de andere kant van Padangbai ligt nog een mooi strand, maar dat is niet zo geschikt om te snorkelen. Verder zijn er leuke restaurantjes en zie je vanaf je balkon de veerboten naar Lombok komen en gaan. Gili Meno en Air zijn nog steeds aantrekkelijke eilanden voor een aangename en relaxte vakantie. Gemakkelijk binnen een paar uur vanuit Padangbai te bereiken. Verder heb ik zelf ooit bij het wrak van de Liberator een aantal dagen in een hotel overnacht, waar je op loopafstand het water in kan om boven het wrak te snorkelen.

xjust_mii
User
spacer line

ik heb nog niks geboekt, ik ben nog aan het rondkijken naar de mogelijkheden =)
ik ben nu aan het twijfelen tussen Thailand en Bali (i.c.m. de Gili eilanden).

Is het vanuit Padangbai mogelijk om naar Menjangan te gaan? Of zullen we dan toch een mini rondreis moeten maken en daar ook overnachten?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-05-2016 13:49 xjust_mii wrote:
.....

Is het vanuit Padangbai mogelijk om naar Menjangan te gaan? Of zullen we dan toch een mini rondreis moeten maken en daar ook overnachten?
Zo erg is het nu ook weer niet. Bali is ongeveer zo groot als de provincie Friesland. Je kunt in ongeveer 4 uur tijd van Padangbai in Menjangan komen maar je kunt er natuurlijk ook een leuke minirondreis van maken, helemaal via de oostkust naar boven of via een van de bergwegen. Dus auto met chauffeur huren voor een dag.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

goegel
User
User icon of goegel
spacer line

beste xjust_mii,

in je begin tekst vermeld je :
- op een plek verblijven dat je het bounty gevoel hebt
- een bezoek brengen aan Menjangan om te snorkelen
- bij USS liberty snorkelen
- De gilli eilanden bezoeken (Meno of Air)
- dolfijnen spotten, (of als er de mogelijk is: zwemmen met dolfijnen of in de buurt van dolfijnen. Dan wel op een verantwoorde manier).
- wildwater raften

Dan ben je op Bali op de juiste plek, niet op Thailand :-).

Vergeet de Gili's want de onderwater wereld daar (en de eilandjes ook) zijn de reis en het geld niet waard. Beter Nusa Penida of Nusa Dua bezoeken en met mantra's zwemmen, dat moet een onderwater liefhebber toch meer aanspreken.

Boek geen hotel en zeker niet met Correndon of Kras en nog meer van die aanbieders van 10 dgn voor 599 euro want je bent zo vier dagen kwijt voor reizen en vergeet de impact van de reis niet als je moet aklimatiseren in een 4 sterren budget hotel.

Beter een eigen huisje huren met eigen zwembad zodat je dat bounty gevoel kan kweken. Het Oosten en Noorden hebben plekjes aan zee maar je zou ook kunnen combineren met een huisje voor een week in bijvoorbeeld Bondalem en een week in het Zuid-Westen en als je wat langer blijft heb je meer keus natuurlijk.

Het grote voordeel van Bali tov Thailand en andere eilanden in Indonesie is de relatief korte afstand/reistijd tussen bezienswaardigheden en de aanwezigheid van de westerse standaard in voeding en levensstijl.
Onderschat dat niet.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,847,173 topic views - 234,917 posts - 13,695 topics - 25,647 members - last post @ 14-11-2019 10:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

125,632,546 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com