indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

We gaan maar weer aan een nieuw avontuur beginnen.
Deze keer niet naar indonesie maar mijn zoon dochter en schoonbroer
voor 3 maandjes vakantie naar Nederland halen.

Ik heb begrepen dat deze visa voor kort verblijf nu niet meer via de ambassade
in Jakarta moeten worden aangevraagd maar via een organisatie genaamd GLOBAL

Heeft iemand daar al ervaring mee of is er iets veranderd aan de procedures ??

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse overheid mensen die een visum voor Nederland aan willen vragen verplichten gebruik te maken van een visumburau als tussenpersoon, want dat is Global. Emoticon: Confused

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Klopt, per 1 juli 2016 zou dit ingaan volgens de site van de ambassade.

http://indonesie.nlambassade.o(...)visumaanvragers.html

Klik link Emoticon: Smile

En.................................

http://www.vfsglobal.com/

Volledigheids halve.

Laten we het er maar op houden dat het ontmoedigingsbeleid geen grenzen kent.
Ik vraag me overigens af hoe legaal dit is. Gaat een onderneming nu beslissen over een visum aanvraag? Ik had nooit een erg hoge pet op van de Ambassade in Jakarta. Dit bevestigd het wel. Van bekant onneembare vesting met een beschamend beleid voor ontvangst van touristen. Nu volledig gestalte gegeven door uitbesteding.

Een redelijk beschamende vertoning. Emoticon: Angry

It's only kinky the first time.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

On 25-05-2016 14:09 Malam wrote:
Ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse overheid mensen die een visum voor Nederland aan willen vragen verplichten gebruik te maken van een visumburau als tussenpersoon, want dat is Global. Emoticon: Confused

Dat hebben ze hier in Oman sinds kort ook uitgevoerd dus zal wel beleid zijn Emoticon: Eerie

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Volgens mij _Jarno_ staat er zelfs in het paspoort dat het verboden is een paspoort af te geven aan een dergelijk bedrijf. Ik hoop van harte dat er snel een kortgeding komt die een einde maakt aan data verzameling op deze wijze.

Ben erg benieuwd naar het data en verdien model van een organisatie as VFSGlobal.

Tot het tegendeel bewezen is geloof ik niet dat data binnen dit bedrijf veilig zijn.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik sta helemaal paf Emoticon: Confused
Ik lees wel dat het bij de ambassade in Jkt. gewoon mogelijk blijft op afspraak, maar dat was al.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Het ziet er nog niet onredelijk uit welk opdrachten hebben ze mee gekregen of hen ze nog enigszins de vrijheid van aan ziens per persoon mogen oordelen als alle papieren kloppen.
Want daar gaat het om de papieren die je moet hebben en soms vertaald ook als je die meer heb.

Het is niet vreemds aan als je gaat vergelijken met Indonesische afhandelingen.
Je gaat voor een pas en je komt binnen, je moet een heel groot hal betreden en word weer naar een andere hal gestuurd.
Moet je wachten tot dat je aan de beurt ben.
Krijg je een knikje van die security persoon je stapt binnen ,daar zit een jonge dame niet in uniform is maar gewoon jurk aan zonder hoofddoek is ook al heel wat .
We zeggen waar we voor komen zegt ze doodleuk hier heb je een telefoon nummer en die bel je maar ,die loop hier ergens rond en daar kan je terecht .
Hoe help je de corruptie in stand .te houden je kan het bijn a niet uitleggen .
Stel je gaat naar je gemeentehuis en bij de balie komend zeg zo dame hier heb je een telefoonnummer en die bel je maar ongelooflijke kan je het niet vertellen en dat is toch de waarheid heb het zelf meegemaakt........ Emoticon: Confused Emoticon: Devil Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Om Ziel,
Het komt mij vreemd voor dat een publieke taak uitgevoerd wordt door een onderneming die terug te voeren is tot in Duitsland. Emoticon: Confused Kortom een multinational.

Ik snap heel goed dat er veranderingen zijn in het kader van bezuinigingen. Zoals het heden gaat met paspoorten bijvoorbeeld. Echter blijft dit dan wel weer in overheids handen. Zoals het gewoon hoort.

Het visum proces is een Nederlandse staats aangelegenheid. En hier horen geen handelingen gedaan te worden door private partijen. De tegenstrijdigheid hiervan begint al "terecht" in een vermelding in het paspoort dat het paspoort alleen overgedragen kan worden als daar toe de wettelijke verplichting toe bestaat. (Nederlands recht)

Hiervan blijkt in iedergeval uit niets uit deze exercitie.

Een uiterst bedenkelijke ontwikkeling. Emoticon: Blush

Waar blijft de data van dit bedrijf? Welke controle heeft de Nederlandse overheid?
Dit bedrijf van oorsprong uit India?

http://www.vfsglobal.com/
Het bedrijf zelf geeft in iedergeval zelf geen helderheid.

Op zijn minst dubieus allemaal.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Oyibo je hebt wel gelijk maar de werkelijkheid word anders.
En of je daar niet mee eens zijn word niet naar gekeken een omgedraaide wereld, het zal moeten blijken na de verkiezingen wanneer de mensen weer naar de stembus hebben kunnen gaan en dit alles zal kunnen terug draaien.

Zo stond ik sceptische tegen over hier ziekenkosten verzekering die alles uit besteed heeft naar Eurocross die dat voor verschillende verzekering maatschappijen doen.
Die hebben het weer uit besteed aan verschillen midical centrums in die landen, voor IndonesiŽ is dat Global Assistance & Healthcare..
Eerst had ik er geen vertrouwen in maar door mijn wantrouwen werd ik gebeld van Eurocross en die nodigde mij uit daar een te gaan kijken taxi werd vergoed.
Ik ben daar weze kijken het zag er professioneler er uit en ik begreep toen pas mijn wantrouwen niet,want het was en is allemaal goed gegaan ik heb er al over geschreven vorig jaar perfect geregeld .
Daarom kom ik bij die gedachte misschien zal het beste mee vallen het is ergens ook krom maar of je door zo'n zagerijniche ambtenaar geholpen word ,of met iemand die commerciŽle belangen heeft, dat zou het grote verschil kunnen maken.
Waar het allemaal om gaat geld verdienen en van de overheid geld overhouden.... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Per 1 juli 2016 zou het ingaan dus ....
Dat gaat dan leuk worden want ik ga pas na 1 juli de aanvraag indienen
Dus .... een echt avontuur weer.

Ik zal tegen de tijd dat ik alles klaar heb gemaakt mijn vrienden bij de ambassade
dan maar weer eens gaan benaderen hoe dat ze het op gaan lossen voor mij Emoticon: Laugh out loud

In iedergeval zijn de kids nu al een paspoort aan het regelen dat is de eerste stap

Ik ben benieuwd naar de ontwikkelingen hiermee.

Het zijn zo'n 100 aanvragen per week die de ambassade passeren
Dus ik kan me niet voorstellen dat dit ineens stopt..... tijdelijk stoppen dat kan
Hebben we eerder ook al eens meegemaakt.

Wordt vervolgd ....

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

VFS Global zal eerst hun talenschermen eens moeten uitbreiden met Nederlands en Indonesisch anders wordt het dus meteen al een bijna onneembare vesting

Goede business voor de agenten in Indonesie de prijzen zullen wel omhoog gaan daar

Gelukkig woont mijn schoonbroer in Jakarta dus die kan er tegenaan

Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 25-05-2016 18:58 Malam wrote:
Ik sta helemaal paf Emoticon: Confused
Ik lees wel dat het bij de ambassade in Jkt. gewoon mogelijk blijft op afspraak, maar dat was al.

Tot 1 juli kan het nog Malam daarna zou het via Global moeten gaan
Hoor ik bij de eerste testcases wordt lachen Emoticon: Shut up! Emoticon: Shut up!

Ik trek weer een beerput open schijnbaar

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 25-05-2016 16:36 oyibo wrote:
Volgens mij _Jarno_ staat er zelfs in het paspoort dat het verboden is een paspoort af te geven aan een dergelijk bedrijf. Ik hoop van harte dat er snel een kortgeding komt die een einde maakt aan data verzameling op deze wijze.

Ben erg benieuwd naar het data en verdien model van een organisatie as VFSGlobal.

Tot het tegendeel bewezen is geloof ik niet dat data binnen dit bedrijf veilig zijn.

Bij aanvragen voor visa kortverblijf gaat het om indonesische paspoorten en paspoorten
in Indonesie worden zelfs vaak door hotels en dergelijke tijdelijk ingenomen dus met indonesische paspoorten kan/mag alles Emoticon: Laugh out loud

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

En ook bij deze verandering bestaat alleen maar het westen van Indonesie...... Emoticon: Angry
Je zult maar in Jayapura wonen, of Manado, Kupang, Ambon..... etc etc.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 27-05-2016 05:55 Anne Mieke wrote:
En ook bij deze verandering bestaat alleen maar het westen van Indonesie...... Emoticon: Angry
Je zult maar in Jayapura wonen, of Manado, Kupang, Ambon..... etc etc.

Da's balen maar VERPLICHT naar Jakarta dus ......
Misschien verstandig om meteen een doorlopend/meerjarenvisum aan te vragen
Het lijkt er bijna op dat men in Nederland af wil van indonesiers die overkomen

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

binnen 3 weken (vanuit nederland) de paspoorten geregeld voor de kids
met contacten ter plekke kom je snel vooruit en gelukkig werkt email en
sociale media ook mee.

kosten per paspoort 355.000 rph zonder verdere extra kosten
dus snel geregeld en normale prijs

nu de volgende stappen in gang gaan zetten, de voorbereiding in nederland,
en dan eens kijken hoe het verder gaat in jakarta via de ambassade en of Global

to be continued .....

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

In IndonesiŽ heb je de buitenstaanders ook nodig, om een verblijfsvergunning te krijgen.
Ik schreef al ergens dat je naar zo buitens staander gestuurd word en die regelt het voor jou.
Waarom !!! omdat het hier gaat over mensen die elkaar helpen aan inkomen zo word je van kasje naar de muur gestuurd.

Maar een bericht in GeenStijl
http://www.geenstijl.nl/mt/arc(...)el_342.html#comments
Wat een pijnhoop dus je zal problemen tegen komen denk ik zo.... Emoticon: Stupid Emoticon: Shut up!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Een verblijfsvergunning Ziel ????
De kinderen zijn beiden indonesisch en hebben geen verblijfsvergunning nodig
om op vakantie te komen in Nederland, het paspoort hebben ze al dus nu is het
alleen maar het VKV (visum kort verblijf) aanvragen via de nederlandse ambassade
of global dus......

Ik loop nu wel tegen een ander probleem aan
Voor de visumaanvraag is o.a. een geconfirmeerde vluchtreservering noodzakelijk
maar schijnbaar zijn er nieuwe afspraken gemaakt tussen reisburo's en vliegmaatschappijen want ik ben nu al bij drie reisburo's geweest en alledrie
weigeren om een geconfirmeerde vluchtreservering af te geven zonder aanbetaling en sommigen vragen zelfs om een 100% betaling ....

Heeft iemand hier een oplossing voor me of een tip hoe ik dit kan omzeilen/oplossen ??

EDIT
Ik heb dit probleem ook al voorgelegd bij consulaire zaken en ben benieuwd
wat ik daar voor reactie op terug krijg ....

Overigens ... ik zie niks meer staan van Global die m.i.v. 1 juli de taken van de ambassade over zou gaan nemen.
Is er iets veranderd of heb ik iets gemist ??

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Er worden 3 steden aangewezen voor de mogelijkheid via VFS Global een Schengen-visum voor de Benelux aan te vragen en wel: Jakarta, Surabaya en Bali.
De rest heeft het nakijken. Vreemd, vreemd want Indonesische toeristen naar Nederland komen toch zelden uit Bali. Zou ik toch enkele andere plaatsen uitkiezen gekoppeld aan de ervaring van het aantal visumaanvragen per regio. Anyway, deze plaatsen dus.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 24-06-2016 14:44 schreef merdekaSah:

Voor de visumaanvraag is o.a. een geconfirmeerde vluchtreservering noodzakelijk
maar schijnbaar zijn er nieuwe afspraken gemaakt tussen reisburos en vliegmaatschappijen want ik ben nu al bij drie reisburos geweest en alledrie
weigeren om een geconfirmeerde vluchtreservering af te geven zonder aanbetaling en sommigen vragen zelfs om een 100% betaling ....

Heeft iemand hier een oplossing voor me of een tip hoe ik dit kan omzeilen/oplossen ??

Tot nu toe heb ik bij alle visumaanvragen de geconfirmeerde vluchtreserveringen op een flutuitdraai meegekregen die de ambassade altijd accepteerde. Sloeg echt helemaal nergens op hoe het eruit zag.
Dus je kan ze zo zelf maken en uitdraaien. Emoticon: Yes!

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

YB,is deze maatregel wel legaal?

Mag een private partij volgens de Nederlandse wet visa aanvragen administratief behandelen? Het is meen ik in Thailand begonnen. uithanden gegeven aan dit bedrijf.

Wie dit bedrijf nader bekijkt? Komt in Duitsland terecht. Reizen, en een verzekeringen?

Computerbestanden? Persoonsgegevens?

Ik vraag het mij ernstig af. Wat ik aan informatie heb is een wetswijziging nodig die in de pen zou zitten. Maar vooruitlopend daarop alvast begonnen is met deze werkwijze.

Daarmee pleegt dan, als deze informatie klopt de overheid een onrechtmatige daad.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-06-2016 06:09 Yogya-Bali wrote:
Er worden 3 steden aangewezen voor de mogelijkheid via VFS Global een Schengen-visum voor de Benelux aan te vragen en wel: Jakarta, Surabaya en Bali.
De rest heeft het nakijken. Vreemd, vreemd want Indonesische toeristen naar Nederland komen toch zelden uit Bali. Zou ik toch enkele andere plaatsen uitkiezen gekoppeld aan de ervaring van het aantal visumaanvragen per regio. Anyway, deze plaatsen dus.
Ja, idd vreemd en al helemaal schandalig dat het allemaal op een kluitje zit bijvoorbeeld Denpasar en Surabaya waar hemelsbreed een paar honderd kilometer tussen zit.
Misschien een idee dat de Schengenlanden hier eens een keer gaan samenwerken en de aanvraagpunten beter verdeeld zouden zijn. Vroeger waren er nog aanvraagpunten in Jayapura, Manado, Makassar en Medan (en misschien nog wel op een paar plaatsen meer).

Ik erger me groen en geel dat de rest van het land en nu zelfs buiten Java en Bali gewoon niet meetelt. Effe een visum aanvragen vanuit Papua en Ambon betekent een retour Jakarta (betere verbinding dan met bv Bali). Vanuit NTT op en neer naar Bali en dan de keuze maken om een 2 of 3 weken te wachten wil de aanvrager snel vertrekken of anders eerst weer terug. Buiten het feit of dat iedereen dat zo maar kan komen hier ook nog een forse kosten bij.
We horen trouwens niks meer over het visumvrij reizen voor Indonesiers waar vorig jaar sprake van zou zijn.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 25-06-2016 06:58 salina wrote:

[quote removed]

Tot nu toe heb ik bij alle visumaanvragen de geconfirmeerde vluchtreserveringen op een flutuitdraai meegekregen die de ambassade altijd accepteerde. Sloeg echt helemaal nergens op hoe het eruit zag.
Dus je kan ze zo zelf maken en uitdraaien. Emoticon: Yes!

Geconfirmeerde vluchtreserveringen hebben een reserveringsnummer daarvoor moet
het verwerkt zijn in het systeem en daar weigeren de reisburo's in Nederland hun medewerking ineens.
In het verleden had ik hier ook nooit problemen mee, maar nu dus wel ineens

in het verleden liep dit via de ambassade maar zeer binnenkort gaat dit dus via GLOBAL
en hoe het daar gaat dat is nog niemand duidelijk en om even mijn kids vanuit Solo naar Jakarta te laten vertrekken en dan .... zoek het maar uit dat is behalve geld weggooien ook nog eens frustraties.

Dus ...... ik stel het allemaal maar eens even uit totdat er wat meer duidelijkheid is

Belachelijk deze onnodige barrieres die ingebouwd worden Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Een antwoord van consulaire zaken, dat is snel....

Voor de visumaanvraag adviseren wij altijd om enkel de vluchtreservering
te maken, zodat deze nog altijd kan worden geannuleerd of veranderd.

Indien dit niet mogelijk is raden wij u aan om een ticket te kopen dat u kunt annuleren of omboeken.

Een vluchtreservering of vliegticket is een vereist document voor de visumaanvraag en het is derhalve niet mogelijk een aanvraag in te dienen zonder een reservering of ticket te overleggen.

met vriendelijke groet van de afdeling Zoekhetmaaruit
Annulerings en/of omboekingskosten zijn voor eigen rekening

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 27-06-2016 13:51 merdekaSah wrote:

Een antwoord van consulaire zaken, dat is snel....

Voor de visumaanvraag adviseren wij altijd om enkel de vluchtreservering
te maken, zodat deze nog altijd kan worden geannuleerd of veranderd.

Indien dit niet mogelijk is raden wij u aan om een ticket te kopen dat u kunt annuleren of omboeken.

Een vluchtreservering of vliegticket is een vereist document voor de visumaanvraag en het is derhalve niet mogelijk een aanvraag in te dienen zonder een reservering of ticket te overleggen.
En als het nou ook nog eens ergens toe diende.... Emoticon: Angry Misschien is dat ook nog wel een "leuke" vraag om te stellen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,821,170 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com