indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Deze topic maar zo genoemd, dan floept het in oom Google voor de dag als mensen die op vakantie naar Bali gaan informatie zoeken en de ondeugende gedachte hebben om ook op zo'n kamikaze ding te stappen.
Lees dit artikel en huiver, ga je toch motorrijden, je moet een Internationaal motorrijbewijs hebben en laat je niet verleiden om net als de meeste IndonesiŽrs te gaan rijden zonder de kinband dicht te te doen.

http://www.thejakartapost.com/(...)more-foreigners.html

PamelaAn
User
spacer line

Vorig jaar was ik op Bali en zoals altijd als ik op vakantie ben, heb ik een fiets gehuurd. Ik reed op de weg van Ubud (centrum) richting Singaraja. Die weg is altijd stervensdruk dus ik reed op fietsje helemaal links van de weg, uiterst links bijna in de greppel. Ik werd toen van achteren keihard geschept (letterlijk) door een motor, maakte een salto en kwam midden op de weg terecht, op dat moment gelukkig niet erg druk. Het meisje (super jong), die op de motor reed, was met haar mobieltje bezig. De omstanders hielpen het meisje en mij lieten ze links liggen. Het enige verzoek van hen was om direct door te rijden vanwege politie etc. Ze wisten drommels goed dat het meisje fout zat. Politie was zeer snel ter plekke. Door omstanders werd mij verzocht om mijn mond te houden vanwege alle soelaas wat kon ontstaan als ik mijn verhaal zou vertellen! Heb dit gedaan omdat ik er vrij redelijk vanaf gekomen ben en om geen vervelende toestanden met politie en omstanders te krijgen. Ik weet niet of Politie het verhaal van het meisje geloofden, maar zij accepteerden het. Politie deed net of zij mij niet zagen. Hr. Gede van Gede Homestay heeft mij toen gedurende 2 weken uiterst zorgvuldig behandeld met het sap van een vetplant. Ik zat onder de schaafwonden.

Sindsdien durf ik zelfs niet meer op de fiets daar te verplaatsen, laat staan achterop de ojek. Het zijn niet alleen de vreemdelingen die ongelukken veroorzaken.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb mijn hele leven motor gereden Pamela, ik mag dus wel zeggen dat ik veel ervaring heb en totaal geen risico neem, daarbij heb ik de afgelopen jaren een beetje geleerd in te schatten wat die idioten doen, maar toch heb ik ook al twee keer asfalt mogen happen. Emoticon: Angry

robbert
User
spacer line

Nog een 2tal toevoegingen bij het verhaal van Malam :

1) Brommers bestaan niet in Indonesie dus bij alles wat 2 wielen heeft en een motor
heb je een Rijbewijs nodig !
2) Veel Motoren worden verhuurd met 2 haken aan de zijkant voor het vervoeren van
waterboards. Indonesische truckchauffeurs zijn gewend om "scherp"te rijden. Ben je niet
ervaren met het rijden op motoren, huur dan deze motoren niet want voor je het weet
duwt een truck tegen die haken !
Maar heb je ervaring dan blijft het rijden op een motor op Bali een geweldige belevenis !
Rob

PamelaAn
User
spacer line

Het zijn inderdaad idioten. Ik heb mij dan ook voorgenomen om daar nooit meer een fiets te huren. In ieder geval niet meer op die drukke eilanden, zoals een Java en Bali

salina
User
User icon of salina
spacer line

Gasten die bij mij komen gaan vaak na Jogja naar Bali.
Ze vragen mij altijd of ze gewoon een 'brommertje' kunnen huren en of dat veilig is.
Altijd zeg ik 'NIET DOEN' en vertel ze van alle gevaren. De ellende die je kan krijgen en de dodelijke ongelukken die ik inmiddels heb gezien vertel ik er in geuren in kleuren bij. Losliggend vel op straat, bloedplassen en rollende ogen.

En soms krijg ik dan een mail 'we hebben een brommer gehuurd en er is niks gebeurd' Emoticon: Confused

Vraag het dan verdomme niet joh...

Meestal vind ik het nog jammer ook dat ze om z'n minst niet een bekeuring van een paar juta hebben gehad.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

82,523,977 topic views - 239,387 posts - 13,721 topics - 31,433 members - last post @ 04-06-2020 10:15 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

134,537,162 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com