indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bionda
User
spacer line

Hallo, in alle kranten en in de Staatscourant uit 1958, staat een oproep voor mijn oma voor het opeisen van een perceel op Java (waar zij vandaan komt, inmiddels is zij gestorven). Hoe kan ik erachter komen om welk perceel dit gaat? Wie kan ik daarvoor contacten?
Heb al minbuza geprobeerd en het mailadres van bidpenRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.indonesia.nl gekregen. Al een half jaar stuur ik mails zonder reacties terug te krijgen.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ter plaatse is gaan kijken en wie het perceel in bezit heeft misschien Emoticon: Confused
1958 dat is 56 jaar geleden Emoticon: Confused
Wil je daar in IndonesiŽ nog serieus op in gaan Emoticon: Confused
Neem dan maar alvast een extra hypotheek op je huis om de advocaten in IndonesiŽ te betalen. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Als je weet welke perceel het is , kan je bij de Badan Pertanahan ( de oude Kadaster) informeren.
Als het in centrum van Jak.Pus (Jakarta Centrum) of Bandung staat zal het ms de moeite waard zijn .
Hou ook rekening mee met achterstallige belastingen en of eigendomsrechten, is jou oma Nederlandse (geworden) ?
Ben je de enige erfgename , bewijs ervan is noodzakelijk.

Voorbeeld uit mijn naaste omgeving kost zo'n perceel van ongeveer 600m2 al gauw 2 miljoen eurie.
Je kan de betreffende staatscourant (Lembaran Negara ?) bij de ANRI ( Indonesische staatsarchief in Jakarta raadplegen.

bisa dicek of makemyday .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Pfffffff offtopic Surya.
Ben blij je weer te zien, dat is een tijd geleden.
Ik heb begrepen dat je aan het vechten was met je gezondheid.
Laat je er niet onder krijgen man, Malam wil je regelmatig zien ondanks dat we het niet altijd mt elkaar eens zijn Emoticon: Nooo

Bionda
User
spacer line

:-) ik zou er inderdad serieus in willen duiken, al was het alleen maar om de historie en het willen weten.
Dank je wel voor de tip Surya. Ik weet helaas niet welk perceel het betreft of waar het zch precies bevindt. Ik moet uitzoeken hoe/waar/of ik dit zou kunnen achterhalen. Wellicht als ik het archief aanspreek dat iemand mij daarmee zo kunnen helpen. Niet geschoten altijd mis :-)

salina
User
User icon of salina
spacer line

Heb je wel certificaten?

spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Bionda
Je hebt 2 punten genoemd, de staatscourant van 1958 , en de plaats van het perceel (Java).
Java is 3x zo groot dan Nld .
Zoeken in grote hooiberg.
Een troost is dat als je een stad weet , kan je het zoeken in een wijk waar vele (Indische) Nederlanders wonen.

En waarschijnlijk gaat het om een onteigeningsprocedure, waar men toen beroep kan doen of in verzet gaan.
Denk ook aan de verjaringstermijn.

Na de "zwarte Sinterklaas" van 1957 werden de Nederlanders massaal uitgewezen, en velen moeten hun huis/onroerend goed verlaten of onderhands verkopen omdat sommigen onterecht in bezit hebben gehad (in strijd met de oude Ned.Indische agrarische weten de nieuwe Undang Undang Pokok Agraria )

buleh
User
spacer line

Hoi Bionda,

Ik ben momenteel bezig om een lijst te maken van mensen die gevlucht cq. uitgezet zijn in Surabaya en in het bezit waren van een surat eigendom
misschien kan ik (als je in ieder geval een volledige naam hebt) en een kleine extra aanwijzing en geboortedatum eens voor je kijken.
Het is een grote hooiberg maar gelukkig komt er hier en daar een beetje structuur in.

En surya ik heb begrepen dat de surat eigendom te nimmer kan vervallen.
Alleen heeft de regering inderdaad wel de stukken grond verkocht alszijnde surat ijo.

spacer line  

On 08-02-2017 17:47 buleh wrote:
Hoi Bionda,
En surya ik heb begrepen dat de surat eigendom te nimmer kan vervallen.
Alleen heeft de regering inderdaad wel de stukken grond verkocht alszijnde surat ijo.

SHM (Surat Hak Milik) is 100% eigendom van de eigenaar .

De Surat Ijo ( vroeger zat het in een groene enveloppe) , is eigenlijk een erfpach overeenkomstt.
De probleem van de (Indische) Nederlanders is dat ze volgens de WET geen bezit(onr.goed) mag hebben .
Punt Uit , dat zegt de wet Agrarische Wet en de Indonesishe opvolger Undang Undang Pokok Agraria.

Het is ook logisch dat de Indonesische staat de openstaande rekening(v.d erfpacht) gaat innen en het grond verkopen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,937,942 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com