indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

AvL15
User
spacer line

'Het is en blijft niet correct'?

Wat bedoel je? Ben je een Indonesische jurist op dit gebied?

Als het standaard beleid is bij Kantor Imigrasi om, zonder enige kanttekening of vraag, verlengingen te doen van dergelijke visa (met sponsor, dat wel!) , zonder extra kosten, wat betekent dan nog 'het is en blijft niet correct'?

Dat in de admistratieve systemen deze toegestane verlenging van je verblijf mogelijk wordt vastgelegd als omzetting naar een ander type visa, is voor de toerist volstrekt niet relevant.

Op basis van ruime ervaring zeg ik dat er praktisch gezien zeg ik er is geen enkel probleem is,

Ik deed meer dan 20 verlengingen de laatste jaren in Jakarta, Semarang, Surabaya, Denpasar, Sumbawa, Maumere, Makassar, Pare Pare, Palu, Gorontalo en Manado.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-07-2016 10:41 jobvanstaalduinen wrote:

[quote removed]

Wil iedereen toch wel adviseren gewoon een SOSBUD visum te nemen. Visum kost hetzelfde en een sponsor is voor een luttele 20UD$ in NL te regelen. Waarom zou je RISICO lopen als dat volstrekt onnodig is.

We kunnen het wel blijven herhalen Job, maar helaas duiken er keer op keer weer mensen op die opnieuw het wiel uit willen vinden.
Ik zal jouw advies nog maar eens bevestigen en toelichten.

Er is veel mogelijk in IndonesiŽ, een 60 dagen toeristenvisum om zetten naar Sosbud, motor rijden met een autorijbewijs, je verblijf niet melden bij de politie en zo kan ik nog wel een paar dingen opnoemen waar keer op keer mensen mee komen. Emoticon: Yes!
Maar je bent en blijft in overtreding en het gaat goed tot er iets gebeurd, dan ben je in een land als IndonesiŽ echt de sjaak. Emoticon: Angry

Je kan in Nederland op alle snelwegen ook 150 km per uur rijden, tot je wordt gepakt. Emoticon: Yes!

AvL15
User
spacer line

Ja, Malam, ik weet het, in Indonesie is alles mogelijk

Maar je vergelijkingen met wetsovertredignen gaan mank.

Ik dwing niemand hier mijn visum verlengen, ik weet van niks en vraag vriendelijk op het Kantor Imigrasi of het mogelijk is. En dan luister ik naar de vereisten en voldoe daar vervolgens aan, Allemaal heel officieel, Niks stiekem of onder tafel, Keurige nota ook.

En dan gebeurt het. Al meer dan 20 keer, op 11 verschillende locaties.

Ik ga nog even zo door, en ik neem het risico.
Maar dat moet iedereen natuurlijk zelf weten.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je hoeft geen jurist te zijn. Het door jou genoemde visum? kan NIET verlengd worden. De eerste de beste KBRI kan je dat heel netjes uitleggen.

Dat in RI de "welwillendheid" er is een nieuw visum af te geven? Doet daar niets aan af.

Je kunt veel in RI, tot dat je wel tegen de regels aanloopt. En dan mag je jouw ervaring nog eens uitleggen. Dat is in de praktijk ook meerderen gebeurd. En dat kost spijkers. Als ze de overstay vasthouden. en ook dat is niet de eerste keer.

Het is zo'n beetje als Malam aangeeft. En dit is zo'n discussie, je kunt wel of geen huis kopen in RI als niet Indonesier. Het kan niet, en daarmee houdt het op.

De discussie was ook niet iemand iets opleggen, waar het omgaat is dat de juiste informatie de wereld in gaat.

Overigens gaan de vergelijkingen van Malam gaan niet mank. Ze geven het feilloos weer. Het gaat goed? Net zolang tot je er 1 tegen komt die zegt, maar...........ho. wacht even. En diegene met een beetje pech? Staat op het vliegveld en zegt, ehm meneer, leg dit eens uit. En dan ga jij zeggen, ja maar in "nergenshuizen" hebben ze mij dat gegeven. Het beste antwoord dat je hem dan kan geven. Want dan gaat je dompet nog veel verder open dan je denkt.

It's only kinky the first time.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 16-07-2016 10:41 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Wil iedereen toch wel adviseren gewoon een SOSBUD visum te nemen. Visum kost hetzelfde en een sponsor is voor een luttele 20UD$ in NL te regelen. Waarom zou je RISICO lopen als dat volstrekt onnodig is.

20 dollar maar? Ik heb bedragen voorbij zien komen van echt honderden euro's Emoticon: Shut up!

spacer line  

Op 17-07-2016 06:55 schreef salina:

[quote verwijderd]

20 dollar maar? Ik heb bedragen voorbij zien komen van echt honderden euros Emoticon: Shut up!

Salina, ik heb het nog even nagekeken op de website van mijn visumburo. De actuele prijs is nu 20,63 US$. Binnen 24 uur had ik hem vorig jaar in mijn postbus.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 18-07-2016 23:43 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Salina, ik heb het nog even nagekeken op de website van mijn visumburo. De actuele prijs is nu 20,63 US$. Binnen 24 uur had ik hem vorig jaar in mijn postbus.

Dat is niet veel Job. Ik ken mensen die honderden euro's hebben betaald. Maar goed te weten in ieder geval. Emoticon: Yes!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Volgens de regels kan heel veel niet
Voor rupiah of oleh2 kan heel veel, maar dan ben je overgeleverd aan de goodwill
van een lokale ambtenaar en wanneer je het land verlaat kom je hopelijk een slaperd
tegen bij de imigrasi anders ben je daar ook nog eens nat

Hou je aan de regels en raadt niemand sluipwegen aan, wat bij een de een heeft gewerkt
is geen garantie dat het bij de ander ook werkt
Zeker nieuwelingen moeten voorzichtig zijn want onervaren toeristen ziet men graag
komen in Indonesie.... daar valt tenminste wat aan te verdienen.

Overigens .... onervaren toeristen in ieder land, Indonesie spant hier niet de kroon

quint.5
User
spacer line

Ik zag dat dafff een reis maakte van 65 dagen en bij de ambassade een visum heeft gekregen voor 60 dagen. Nu heb ik een retourticket van 5 maanden. Mijn idee is om een visum van 60 dagen in Den Haag aan te vragen, na twee maanden naar een ander land te reizen, Thailand denk ik, daar ongeveer een maand te blijven en dan weer terug naar indonesie met een VOA en die verlengen. Nu is mijn vraag: Kan ik het visum voor 60 dagen aanvragen bij de ambassade in Den Haag met de retour ticket van 5 maanden die ik nu heb of is dat een probleem?

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 05-08-2016 18:09 quint.5 wrote:
Ik zag dat dafff een reis maakte van 65 dagen en bij de ambassade een visum heeft gekregen voor 60 dagen. Nu heb ik een retourticket van 5 maanden. Mijn idee is om een visum van 60 dagen in Den Haag aan te vragen, na twee maanden naar een ander land te reizen, Thailand denk ik, daar ongeveer een maand te blijven en dan weer terug naar indonesie met een VOA en die verlengen. Nu is mijn vraag: Kan ik het visum voor 60 dagen aanvragen bij de ambassade in Den Haag met de retour ticket van 5 maanden die ik nu heb of is dat een probleem?

Dat kan een probleem zijn ja. En wanneer je toch bij de Ambassade een visum krijgt en in Indonesie komt en ze vragen om je retourticket dan kan dat ook een probleem zijn. Maar het kan ook lukken. Dat weet je nooit in Indonesie

spacer line  

Op 27-04-2016 19:20 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Juist Anne Mieke daar zou ik ook huiverig voor zijn, dat kunnen ze uitleggen als dat je willens en wetens de regels hebt overtreden.
Ik heb in de loop van de afgelopen jaren hier nog al wat ervaringen gelezen van mensen met de immigratie en dat is vaak niet erg positief, het is gewoon een rad van fortuin, zeker op Bali, daar is de immigratie gepikt en gemazzeld in dat soort dingen.

Zelf heb ik weinig last, op het immigratiekantoor waar ik onze verlengingen moet doen komen niet echt veel witvoet indianen.
We hebben jaren een ambtenaar gehad die ik twee aangepakte repen chocola gaf als we de eerste keer gingen verlengen, die gabber gaf netjes aan dat hij werd bevorderd, maar dat hij zijn opvolger op de hoogte had gebracht dat Mamie een schurft aan wachten heeft. Emoticon: Wink
We gingen naadloos over naar zijn jonge collega die gelijk wist wie we waren. Emoticon: Yes!

Dat is inmiddels al ruim 6 jaar geleden, toen we bij de laatste verlenging aan deze nieuwe gabber vroegen of we chocolade voor hem mee moesten nemen keek de floeper om zich heen en fluisterde alcohol Emoticon: Yummie!
Sindsdien neem ik een flesje alcohol voor hem mee, ik weet dat het fout is, maar ik laat mijn eigen voordeel prevaleren Emoticon: Blush
Mamie belt dat Bapak er aan komt, ik leg mijn map met papieren bij hem neer, met de verlengingskosten er in en binnen 5 minuten sta ik weer buiten. Emoticon: Yes!
Pakweg 4 dagen erna stap ik op de solex, immigratiekantoor is een kwartiertje rijden, mijn echtgenote belt op dat ik onderweg ben en bij binnenkomst liggen onze paspoorten al voor het grijpen naast hem en sta ik ook weer na 5 minuten weer buiten. Emoticon: Yummie!

5 maanden geleden moesten we voor het eerst na 7 jaar onze vingerafdrukken opnieuw zetten en een pasfoto maken, ik had hem verteld dat mamie een tik had gehad en hij verontschuldigde zich in alle toonaarden, maar het moest en hij kon er niet onderuit.
Toen we er aan kwamen sleepte hij de ambtenaar die dat moest regelen er ogenblikkelijk bij en we stonden na een kwartier weer buiten, een heerlijk mannetje dus.

Toen ik hem bij de laatste verlenging vroeg of hij speciale wensen had t.a.v. van het flesje wat we voor hem mee zouden nemen.
Toen keek hij mij aan en zei, dat laat ik helemaal aan bapak over, ik ben al heel erg blij dat jullie altijd een aandenken (ole ole) voor mij meenemen Emoticon: Yes!
Deze keer neem ik een fles Bacardi mee voor hem en geen hoemeleboem likeur, daar doe ik dan een beschrijving bij voor het maken van een een Cubra Libre, want van cocktails maken hebben ze net zoveel verstand als een geit van tafeltennis Emoticon: Laugh out loud

Ja ja ja ik weet het, het is omkopen en niet goed te praten, schaam mij enorm, maar dat is de keuze tussen tweemaal 5 minuten per verlenging of tweemaal 3 uur per verlenging Emoticon: Blush

Beste Malam,

Ik ben hier nieuw op het forum en vroeg mij af hoe ik een pb naar je kan sturen.
Dus vandaar dat ik je bericht maar als quote heb aangeklikt en btw, gelijk heb je.
Ik ben net gisterenavond terug gekomen van Kuala Lumpur, omdat mijn 6de maand sociaal cultureel visum bijna afloopt. Ik ging voor een verlenging en probeerde het op eigen houtje met alle papieren van mijn sponsor en mijzelf.
Helaas werd een nieuwe sosbud geweigerd. Nu ben ik binnen met de free 30 dgn visa.
Mijn vraag wat kan ik nu het beste doen, ik verblijf in Denpasar en ik heb uitzicht op een bedrijf die mijn wil aannemen en een kitas wil verzorgen, maar dat gaat nog een aantal maanden duren.
Graag hoor ik van je, ik wil namelijk hier blijven wonen.
Dank je wel alvast.
Groetjes Sas

spacer line  

Ik zou je aanraden contact op te nemen met een goed visumbureau. Ik heb mijn vorig SOSBUD visum geregeld en laten verlengen door visa4bali en ben daar zeer tevreden over. Kunnen je denk ik ook goed adviseren over andere mogelijkheden. Laat even weten hoe het afloopt.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Waarom een visum bureau voor iets wat je makkelijk zelf regelt?

Emoticon: Smile

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Allereerst Cybergirlie een pb is hier niet mogelijk, tevens zou ik je denk ik niet echt kunnen helpen, je moet weten dat ieder immigratiekantoor in IndonesiŽ zijn eigen interpretatie heeft t.a.v. regels en ik heb begrepen dat de immigratie van Bali niet de gemakkelijkste is.

Voor een Sosbud kan de immigratie in IndonesiŽ zo wie zo niets betekenen, die kan alleen maar bij een ambassade gemaakt worden, alleen de verlengingen van dat visum (maandelijks) doet de immigratie in IndonesiŽ.

Wat Job schrijft sluit ik mij bij aan, neem een een visumbureau, voor het verkrijgen van een Sosbud gebruik ik in Nederland ook altijd een visumbureau, voorheen heb ik een aantal keren een Sosbud aangevraagd in Singapore, ook daar via een visumbureau gedaan, werkte prima.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Oyibo, met dat makkelijk zelf regelen, is er schijnbaar bij Cgirlie iets verschrikkelijk fout gegaan, dit is de eerste keer dat ik hoor dat een Sosbud wordt geweigerd en dat zal ongetwijfeld een reden hebben, dus ze kan het beste een visumbureau in de hand nemen om herhaling te voorkomen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ja wat Malam schrijf is gedeelte je kan het zelf ook doen als je nog jong bent en niet gehandicapt in je eigen land zit ,even op de ambassade je papieren overhandigen zoals je zelf al schreef sponsor brief officieel met mendrai een zegel hoe schrijf je dat ?handtekening van sponsor er op een fluitje van een cent
Twee keer naar Den Haag binnen drie dgn..... Emoticon: Wink
Je zit in IndonesiŽ dat betekend dat je nu na 30 dgn het land uit moet, of heb ik het verkeerd.
Neem je een bureau dan kan het zijn dat die een 30 dgn visum niet kan omzetten naar sobut.
Je zal het land uit moeten b.v. naar Singapore en neem dan contact op met Achmet of hoe heet die man, Malam jij weet wie ik bedoel, kost je wel een paar Singdollars ,daar ben ik al twee keer geweest met een sos-budaya en een kitas. Perfect geregeld Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Dank jullie wel voor al jullie adviezen. Zelf regelen is wat ik dus geprobeerd heb in Maleisie en dat ging dus idd niet goed. Ik heb ze gevraagd of ik meer bewijzen etc had moeten geven, maar dat was het niet. Ze zeiden alleen maar dat ik al 6 maanden in Indonesie aanwezig was en het nu tijd is dat ik een vergunning moet regelen als ik langer wil blijven.
Verder hadden ze geen andere reden. Dus zelf regelen in Maleisie gaat niet zo gemakkelijk als je al 6 maanden een sosbud hebt gehad.

Ik ga dan maar idd naar een bureau en ik verwacht nu ook niet anders dan dat ik het land weer uit moet en hoop dan weer terug te mogen komen.
Wat gebeurt er trouwens als ik binnen 30 dgn het land uit ga en dan na een dag weer terug kom? Kan ik dan gewoon weer een 30 dgn toegang krijgen of heb ik dan kans dat ze me gaan weigeren?

Nogmaals heel erg bedankt voor jullie info.
En ik hou jullie op de hoogte.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Je hoeft er alleen maar uit, bootje batam - singapore.
Je kunt er gelijk weer in hoor. Als je maar uitgestempeld bent.

Volgens mij heeft Om Malam wel een kontakt persoon Emoticon: Yes!
In Singapore.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Maju travel service Pte Ltd.
60 Eu Tong Sen Street 0 - 16
Furama City Centre, Singapore 059804.
Tel (65) 6533 1666.

Daar liep ik rond 9 uur naar binnen, ze schreven mijn gegevens op, ik tekende de formulieren en rond 4 uur in de middag ging ik mijn paspoort met visum ophalen.

spacer line  

Op 31-08-2016 13:08 schreef Cybergirlie:
Ze zeiden alleen maar dat ik al 6 maanden in Indonesie aanwezig was en het nu tijd is dat ik een vergunning moet regelen als ik langer wil blijven.
Verder hadden ze geen andere reden...

Als dit een gevolg is van een nieuwe gedragsregel vanuit het centrale gezag in Jakarta, zou dat weleens bij alle ambassades een probleem kunnen worden.

spacer line  

Misschien is een multi entry business visum het overwegen waard. Mijn broer verblijft nu al een jaar of 6 hiermee op Bali. Looptijd een jaar, jaarlijks te verlengen. Nadeel is wel elke 2 maanden een uitstapje naar buiten de RI. Maar middels een visumbureau kon hij ook zonder dat uitstapje langer op Bali blijven , maar of dat helemaal legaal is .....??

belleair
User
spacer line

Ik zou er in de toekomst wel mee uitkijken. Las pas nog dat mensen die vanuit Indonesie komen en meteen terugvliegen (visa run) in Singapore werden aangehouden en meteen in Indonesie een ticket naar huis moesten boeken. Terwijl het wel legaal is.. Voor het volledige artikel: http://jakarta.coconuts.co/201(...)riend-finds-out-hard

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Coconuts, pech ineens de opname van Sacha weg. Emoticon: Confused
We hebben enkele maanden geleden al eens een bericht van deze kokosnoten met zo'n hoax voorbij zien vliegen, effe de harde schijf tussen mijn oren de tijd geven, dan haal ik dat bericht wel weer boven. Emoticon: Yes!

Coconuts zit in de categorie Story, Weekend en Privť die paparazzi's op pad sturen om La Paay te schaken terwijl ze haar 40 jaar jongere Toyboy een zoen op zijn jonge heer geeft, niet zo moeilijk trouwens want opoe la Paay vindt een kus op zijn wang veel te smerig, dat levert geen publiciteit op. Emoticon: Laugh out loud

eveline
User
spacer line

Ik stel mijn vraag het maar hier.....
weet iemand hoe het nu zit met 60 dgn visum? Is die in Indonesi√ę te verlengen?
Ik vraag dit voor zoonlief die met 2 maanden visa op Bali verblijft om de taal te leren. Hij zou graag langer willen blijven en ook langer op de taalcursus willen volgen.
Indien zijn visa verlengbaar is, wat heeft hij nodig of wat moet hij allemaal mee nemen naar de immigratie?

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Eveline ik weet voor 99 % zeker dat dit niet mogelijk is, 2 maanden is al het matje dat je kan blijven zonder sosbud visum.
Wat hij wel kan doen is er even uit gaan en desnoods op de zelfde dag terug komen, dan krijgt hij een Visa On Arrival van 30 dagen die hij dan wel met 30 dagen kan verlengen.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 06-05-2018 14:23 schreef eveline:
Ik stel mijn vraag het maar hier.....
weet iemand hoe het nu zit met 60 dgn visum? Is die in Indonesi√ę te verlengen?
Ik vraag dit voor zoonlief die met 2 maanden visa op Bali verblijft om de taal te leren. Hij zou graag langer willen blijven en ook langer op de taalcursus willen volgen.
Indien zijn visa verlengbaar is, wat heeft hij nodig of wat moet hij allemaal mee nemen naar de immigratie?

De vraag is ook niet goed gesteld, hoe is hij daar binnen gekomen, heeft hij een sponsor omdat twee maanden te verbllijven en dat moet anders kan je geen twee maanden in Indonesie blijven want je mag 30 dagen verblijven voor een toeristen visum
Het lijkt mij met sponsor kan je elke maand verlengen bij de plaatselijke imigratie dienst tot zes maanden toe
Wat hij nodig heeft is zijn sponsor brief en dat is plaatselijk bepaald nu, dat is een formulier die de sponsor moet invullen met zijn kitas kopie en met zo'n zegel van 6000 rp moet onder tekenen. Emoticon: Wink
En dan daar naar die imigratie dienst met je paspoort om daar een stempel te krijgen meestal na 4 dagen ophalen.
Kosten weet ik niet dat is ook weer plaatselijk, ik betaalde elke maand 350.000 rp per maand en de laatste maand 500.000rp.... Emoticon: Worship

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

63,795,257 topic views - 229,150 posts - 13,639 topics - 19,744 members - last post @ 16-11-2018 14:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2018
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

108,452,241 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com