indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Weet iemand hoe lang de procedure is voor het verlengen van een Kitap?

spacer line  

Weet iemand hoe lang de procedure is voor het verlengen van een Kitap? Of is er iemand die mij hiermee kan helpen

asepers
User
spacer line

Betreft procedure na 5 jaar Kitas Lansia. (Pensioen visum)

Bij mijn aanvraag van de eerste Kitap (30 juta) duurde het 4 maanden voor ik mijn paspoort weer terug had en toen waren ze vergeten om de exit- and re-entry erbij te doen.
dus moest alles terug en duurde het weer 2 weken extra.

Bij mijn verlenging van de Kitap na 5 jaar kon ik alleen nog maar een Kitap unlimmited kopen (65juta),alleen melden om de 5 jaar, niet meer verlengen.
en dat duurde ook (ondanks x maal bellen) bijna 4 maanden,maar dit was inclusief een exit - en re-entry,geldig voor 2 jaar.

Dit door een agent laten ,zelf doen raad ik niet aan.

Dit alles was op Bali en voor beide procedures Kitap hoef je niet het land uit.

Succes.

bulekurus
User
spacer line

30 en 65 juta... Hier lees je toch zotte verhalen.... 4 maanden paspoort kwijt....? Die immigratie mannetjes moeten toch gelachen hebben met die bule
Ik heb 5.5 juta betaald dus ik kan daar 60 jaar met vullen met die 65 J. Jij gaat oud worden

spacer line  

Wat een oplichters zijn het toch daar bij de imigratie en wat erg voor je asepers dat je dit zo moest ondergaan !!!
Ik heb nu nog maar een maand de tijd om het te regelen voor de verlenging van mijn kitap , maar volgens mij moet het gewoon lukken als je het zelf gaat regelen .!
Ja bulekurus , ik ben er helemaal mee eens dat je ongeveer een bedrag van 5.5 juta voor moet betalen , want ongeveer 5 jaar geleden had ik maar 3 juta voor betaald . Ik ga volgende week naar de imigratie kantoor weer opnieuw regelen ..
Bedank voor jullie reacties !
Dit geeft mij het gevoel dat ik toch niet de enige nederlander bent in indonesia om een kitap aan te vragen

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 22-04-2016 14:01 schreef bulekurus:
30 en 65 juta... Hier lees je toch zotte verhalen.... 4 maanden paspoort kwijt....? Die immigratie mannetjes moeten toch gelachen hebben met die bule
Ik heb 5.5 juta betaald dus ik kan daar 60 jaar met vullen met die 65 J. Jij gaat oud worden

Die liggen nu nog onder de tafel van het brullen van het lachen als dit zo is.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat er een komma te weinig/op de foute plek is geplaatst door asepers Emoticon: Yes! .

spacer line  

volgens mij zou het best kunnen salina ,omdat asepers het via agent heeft laten regelen in samenwerking met imigratie .
Ik heb hier meer verhalen gehoort dat er inderdaad genen zijn die een vermogen hadden betaald om een kitas te verlengen ! Dat waren ook bedragen van 10 > 50 juta . Dit alleen omdat hun het zelfhet niet konden regelen en de indonesische taal niet kan spreken

salina
User
User icon of salina
spacer line

Dan is het dus een kwestie van een goeie agent zoeken. Alleen een Kitas/Kitap regelen is gewoon echt amper te doen en ben je normaal gesproken veel meer geld kwijt dan dat een agent het regelt. Welk gebied zit je Ruud?

spacer line  

Ik zit in Jawa timur Salina . Heb jezelf een kitas of een kitap Salina ?En welke gebied zit Salina ? Heb je het zelf geregeld of via een agent ?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik zit in Jogja. Doe alles met een agent. Scheelt tijd, geld en frustraties.
Moet ik de mijne even vragen Ruud?

spacer line  

Dat is een end vandaan salina , ik heb eerlijkgezegd weinig vertrouwen met een agent , maar toch bedank voor je aanbod Salina ..Ik denk dat het ook veel meer kosten dan als je het zelf gaat regelen! Ik ga morgen wat informatie aanvragen bij de imigratie kantoor .

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Lijkt mij een goed idee meneer Ruud, meestal hangen bij het immigratie kantoor een aantal van die tussenpersonen rond, dat opent mogelijkheden om even te shoppen. Emoticon: Yes!
In ieder geval eerst kijken wat het kost zonder de kosten van een tussenpersoon, dan weet je precies wat de heren vragen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 24-04-2016 16:26 schreef ruudvandalm:
Dat is een end vandaan salina , ik heb eerlijkgezegd weinig vertrouwen met een agent , maar toch bedank voor je aanbod Salina ..Ik denk dat het ook veel meer kosten dan als je het zelf gaat regelen! Ik ga morgen wat informatie aanvragen bij de imigratie kantoor .

Ja je betaalt natuurlijk extra voor de agent. De laatste keer betaalde ik 1,8 juta extra maar als ik al het werk moet doen, hotelletjes, vlieg/treintickets moet nemen ben ik echt wel meer kwijt. Succes Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zoals al bekend doe ik liever alles via een agent. Van immigratieperikelen tot aan gemeentelijke zaken. Probleem is namelijk dat als ambtenaren je eenmaal kennen, op bepaalde tijden langs komen voor een "bijdrage" voor dit of dat. Eenmaal iets geregeld direct met een betrokken ambtenaar kom je er nimmer meer van af. Ze blijven kleven.
Buiten dat heb ik al eens meerdere malen voorgerekend dat je vaak duurder uit bent als je het zelf doet dan via een agent. Ik ken er die op-en-neer moesten met aanhang. Uiteindelijk bleken de kosten 3x zo hoog. Oke, we moeten ook niet naar de allerduurste kijken (Bali is nou eenmaal duur met zulke zaken) maar als men een redelijk goede agent heeft, dan is het dikwijls stukken goedkoper. Als je niet hoeft te werken hier, kan men wellicht tijd vrij maken hiervoor. Maar ik en Salina kunnen ons geen uren veroorloven van absentie. Dat kost uiteindelijk vele malen meer dan een agent. En dat een agent erop verdient, is logisch. Hij werkt ervoor.

spacer line  

Veel mensen weten niet veel en betalen erg veel geld.

Er is een nieuwe regeling als je een kitap voor 5 jaar heb gehad dan moet je het verlengen en dan ben je klaar want dan hoef je niet meer iedere 5 jaar weer te verlengen.
Kosten zijn volgens mij als je alles zelf regeld wat makkelijk is 14 miljoen rupiah.
Ik ken veel mensen en kan eidereenden hulp nodig heeft helpen.

Voor een ieder die meer wil weten kan en mag mij benaderen +6287780487063 (ook op WhatsApp) E-Mail: niels_simonRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.yahoo.com

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,443 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 12:32 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,562,325 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com