indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (4 reactions)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ErolTR
User
spacer line

Minister van Buitenlandse Zaken, Koenders in Indonesie
Zowel op de televisie als in de krant werd aangegeven dat Minister Koenders in Rawagede is. Hij heeft persoonlijk om vergiffenis gevraagd. 'Ik ben hier omdat ik het belangrijk vind'. (Ik hoop dat het me lukt om het artikel hier te plaatsen).

Wat me opvalt, al die excuses worden op persoonlijk titel gedaan, zoals ook in het artikel staat: kort geleden een ander minister van BZ, ambassadeur in Jakarta 2011 Tjeerd de Zwaan (die vervolgens op het matje is geroepen vanuit Den Haag).
Zo te zien, wil Nederland voorkomen dat het op een Staat-Regeringsniveau gebeurt om daardoor op een makkelijke en goedkope manier van af te komen.
Ook lees ik dat er ook een termijn van 2 jaar aangebonden is om compensatie aan te vragen. Waarom 2 jaar? (Ja, dat kan wel verlengd worden. Een soort koloniaal gedachte, dat je dankbaar moet zijn bijna).

Indonesie bestaat niet alleen uit Rawagade. Hoe zit het dan op de andere delen van Indonesie tijdens de onafhankelijkheid? Laatst heb ik een biografie gelezen van een Indonesier uit Klatan (tussen Yogya en Solo). Wat en hoe de NL soldaten een dorp met vrouwen kinderen in de huizen zijn gepropt en levend in brand hebben gestoken. Hij was de ooggetuige van nabij gelegen dorp en met de andere vrienden die hij stiekem kon zien wat er gebeurde, daarna hebben zij trauma's opgelopen.
Zolang Indonesie als regering hier geen werk van maakt, is Nederland van plan om op deze manier af te komen, of niet?

Wat ook heel interessant is in het artikel van Volkskrant dat Koenders dinsdag in Bali Proces-conferentie met drie zware Indonesische minister gesproken heeft over: mensenrechten, de vervolging van homo's en religieuze minderheden en de aanvallen op de vrijheid van meningsuitingen...

Is dat niet paradoxaal dat NL niet heeft afgerekend wat 68 jaar geleden (laat staan in de VOG tijdperk bijv. van Jan Pieterszoon Koen) heeft gedaan? En dan hebben over de mensenrechten schendingen in Indonesie hebben? Hypocrisisme?
Ik vind ook erg grappig eerlijk gezegd. Je hebt een strafblad zonder veroordeling en gevangenis en dan laat je de anderen les lezen met je wijsvinger?
Waar ik naartoe wil; als je onrecht gedaan hebt aan een andere wegens eigen belang etc etc, wees eerlijk en handel ook professioneel af welke land je ook bent, in plaats van je kop in het zand steken.
(Vanuit tablet lukt me niet om het artikelfoto van Volkskrant hier te plaatsen, helaas. Het is van zaterdag 26 Maart).
P.s. Lang getwijfeld om dit bericht wel of niet te plaatsen. Maar toch gedaan. Ik verwacht en hoop op een fatsoenlijke manier gedachten te wisselen. We zullen zien.

spacer line  

Een paar opmerkingen:
* Bert Koenders is daar niet als persoon, maar als minister. Dus als hij daar uitspraken doet is dat als lid van het Nederlandse Kabinet, dus namens de Nederlandse Regering.
* Het is altijd goed om nu voor de mensenrechten waar dan ook in de wereld op te komen. Het zou laf zijn dat niet te doen met het excuus dat je land zich drie generaties terug schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

90,122,038 topic views - 241,252 posts - 13,739 topics - 34,870 members - last post @ 15-04-2021 12:21 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2021
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

146,823,668 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com