indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Over 2 maanden gaan mijn vriend en ik 17 dagen naar Java en Bali. We hebben alleen tickets gekocht maar willen toch een soort planning maken, vooral op Java omdat we niet zo heel veel tijd hebben.

We komen op een maandagochtend aan en denken over het volgende:

- Met de taxi naar Bandung om 1 nacht bij te komen in hotel R Hotel Rancamaya (ligt afgelegen)
- De volgende dag naar Bandung
OF... Direct naar Bandung na aankomt op Jakarta..

Nu lees ik over de bezienswaardigheden rondom Bandung en vraag me af wat wijsheid is..
Ik lees dat Ciwedy mooi is, de Pasar Baru markt, Ciater en Tangkuban Perahu,
We willen sowieso de Green Canyon bezoeken maar deze ligt weer een stuk zuidelijk, in Pangadaran? Daar willen we ook nog Naga Kampung bezoeken namelijk.

Ons plan was om 1 of 2 nachten in Bandung te blijven en met de trein van Bandung naar Yogyakarta te gaan.
Is Pangadaran dan een punt om uit te stappen onderweg bijvoorbeeld?
Of doe je dit als dag trip vanaf Bandung?
(Met een privé chauffeur van Bandung via Pangadaran naar Yogyakarta is ook nog een optie)

Veel vragen dus maar alle advies is welkom :-).

Alvast bedankt,

Linda

spacer line  

GEEN taxi nemen, huur een auto met chauffeur, is goedkoper .
Hotel R Rancamaya zit in BOGOR , iets buiten de grens van de stad Bogor, in een buitenwijk (resort achtig) .
Pasar Baru markt is rommelig , druk en "vies" .
Ga in CIATER SPA Resort logeren , en huur een auto + chauffeur. voor de Tangkuban Prahu (Lembang etc) .
Ga lunchen in de natuur KAMPUNG DAUN ( Komplex Graha Puspa ), vraag hun Gurame Goreng Kering ( droog gebakken gurame vis.

Ciwideuy zit in Zuid Bandung dus de tegenovergestelde richting van Noord Bandung( Lembang, Ciater, Malabar , Kampung Daun , Tangkuban Perahu etc.)

Wil je naar Kampung Naga , dan ben je verplicht om met een huurauto te gaan, waar je Kampung Sampireun , Cipanas ( warm water bronnen kan bezoeken (lunchen).

Adressen zie google.

In het kort : Jakarta-Bogor (Rancamaya) - een paar uurtjes K.R.B ( plantentuin) - Puncak-Bandung (om Lembang Noord Bandung te bezoeken)- via Garut naar Kampung Naga-Sampireun , en dan naar Pangandaran.
De beste manier met huurauto .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.LindaenMark
Allereerst, wanneer gaan jullie precies? Ik vraag dat omdat de Ramadan rond 6 juni begint.
Hoe komt het dat je op Java niet zoveel tijd hebt? Met 17 dagen zou een verdeling van bijvoorbeeld 12 dagen Java en 5 dagen Bali een mooie zijn.
4 dagen west Java (Bandung, Tangkuban Perahu, Kampung Naga, Green Canyon)
4 dagen Yogyakarta (Borobudur, Prambanan, batik- en zilverfabrieken, Ramayanaballet)
4 dagen Oost Java (Bromo, Kalibaru, Ijen)

De trein van Bandung stopt niet in Pangandaran, daar komt geen trein. Je kunt wel uitstappen in Banjar en dan verder met bus of travel naar Pangandaran, ongeveer 1,5 tot 2 uur. Maar dan kom je nog niet in Kampung Naga dat op de weg van Garut naar Tasikmalaya ligt. Misschien moet je er eerst eens en plattegrond bij pakken. Vergis je niet in afstanden en tijd. Een dagtrip naar Pangandaran gaat niet. De afstand Bandung – Pangandaran is ongeveer 210 kilometer. Enkele reis doe je daar ergens tussen de 5 en de 7 uur over.
Je zult dus moeten kiezen:
- Trein Bandung-Banjar en verder met bus of travel naar Pangandaran
- De volgende dag een auto met chauffeur huren voor Green Canyon en Kampung Naga
Maar allemaal logisch is het niet.
Ik zou dan ook vanuit Bandung een auto met chauffeur huren en de route Bandung-Garut-Kampung Naga-Tasikmalaya-Pangandaran doen en dan de volgende dag naar Green Canyon. Alternatief is om diezelfde dag ook Green Canyon te bezoeken maar dan moet je toch om 8 uur in de auto zitten.
Vanuit Pangandaran ga je dan naar Sidareja met een auto (via hotel bijvoorbeeld) en vandaaruit met de trein naar Yogyakarta.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Surya, dankjewel. Denk je dat we die auto met prive chauffeur gewoon ter plekke op het vliegveld kunnen regelen of beter nu al regelen?

Anne Mieke, dankje voor je tips! We vertrekken zondag 22 mei in de avond vanaf Amsterdam. Ik denk dat de verdeling van 12 dagen Java en 5 dagen Bali inderdaad prima is :-). We vliegen terug vanaf Jakarta dus de laatste dag nog even een binnenlandse vlucht regelen vanaf Denpasar naar Jakarta.

De reis tussen Bandung en Yogykarta per trein stond hoog op ons lijstje dus ik begrijp dat als we Pangadarang willen bezoeken en de kampung dat dat lastig is, tenzij je niet met de trein gaat..

Zouden jullie eerder Pangadarang en de Green Canyon en kampun Naga laten zitten en gewoon de treinreis van Bandung naar Yogykarta maken? Dan zouden we wel meer tijd in Yogykarata hebben.

Of liever met een prive chauffeur van Bandung zuidwaarts en later ook rijdend naar Yogykarta? Want als ik het goed opzoek en begrijp dan liggen Pangadarang, de green canyon en kampung Naga allemaal verder van dat trein traject af..

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-03-2016 16:01 LindaenMark wrote:
Surya, dankjewel. Denk je dat we die auto met prive chauffeur gewoon ter plekke op het vliegveld kunnen regelen of beter nu al regelen?

Anne Mieke, dankje voor je tips! We vertrekken zondag 22 mei in de avond vanaf Amsterdam. Ik denk dat de verdeling van 12 dagen Java en 5 dagen Bali inderdaad prima is :-). We vliegen terug vanaf Jakarta dus de laatste dag nog even een binnenlandse vlucht regelen vanaf Denpasar naar Jakarta.

De reis tussen Bandung en Yogykarta per trein stond hoog op ons lijstje dus ik begrijp dat als we Pangadarang willen bezoeken en de kampung dat dat lastig is, tenzij je niet met de trein gaat..

Zouden jullie eerder Pangadarang en de Green Canyon en kampun Naga laten zitten en gewoon de treinreis van Bandung naar Yogykarta maken? Dan zouden we wel meer tijd in Yogykarata hebben.

Of liever met een prive chauffeur van Bandung zuidwaarts en later ook rijdend naar Yogykarta? Want als ik het goed opzoek en begrijp dan liggen Pangadarang, de green canyon en kampung Naga allemaal verder van dat trein traject af..
Het is niet lastig maar een kwestie van keuzes maken. (en dat is ook niet zo gemakkelijk in Indonesie) Voor jezelf nagaan wat je echt trekt.
Als je na je bezoek aan Pangandaran gebruik maakt van de trein heb je nog altijd een stuk van het treintraject over (Sidareja-Yogyakarta).
Green Canyon is erg mooi maar toeristisch (mn op zaterdag- en zondagen), Kampung Naga is interessant en ligt aan een sowieso prachtige weg van Garut naar Tasikmalaya.

Ik vind zelf Oost Java interessanter dan West Java dus je kunt er ook voor kiezen om wat meer tijd te hebben op Oost Java

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik andersom. Iedereen zijn eigen smaak. Maar voor mij is West-Java het mooiste deel van Indonesie.
Allereerst geen taxi van Jakarta naar Bandung maar een travel (= minibus) van Ciapaganti of bus Primajasa. Een taxi naar Bandung is nml. steenduur. Bogor niet doen want dat ligt uit de route tegenwoordig. De reis naar Bandung duurt vanaf de airport ca. 3 uren. Neem een hotel in Bandung (stikt ervan maar niet in het weekend, dan is alles vol). Je kan naar de Kawah Putih gaan bij Ciwidey waarmee je een halve dag kwijt bent en de andere helft van de dag naar de Tangkuban Perahu en Ciater (deze laatste 2 vlak bij elkaar). Dan heb je het wel gehad tenzij je ook iets van de stad zelf wil zien en eventueel iets van de omgeving in de bergen. Besef wel dat Bandung een overvolle stad is met gigantische verkeersopstoppingen. Dus 2 nachten lijkt me voldoende.
Vervolgens de volgende dag een auto huren met chauffeur en dan naar Garut gaan. Bezoek de Papandayan vulkaan en ervoor kom je nog langs de Cangkuang tempel, de enige hindoetempel in West-Java, midden in een meer (bij Leles voor Garut). Overnacht in een hotel bij Cipanas, allen voorzien met een warmwaterbad met water uit de warmwaterbronnen. Heerlijk relaxed (ik ga er a.s. maandag ook naar toe en geniet er altijd van). Dan volgende dag via Tasikmalaya (onderweg Kampung Naga) naar Pangandaran. Leuke hotels daar van waaruit je de volgende dag een trip naar de Green Canyon kan maken.
Het idee met de trein van Bandung naar Banjar (om daar uit te stappen voor een busrit van 2 uur naar Pangandaran) kan maar dan kan je niet naar Garut en kampung Naga. Je kan altijd nog vanuit Pangandaran het treingedeelte van Banjar naar Yogyakarta doen. Dus vanuit Pangandaran naar Banjar (NIET alle treinen stoppen in Sidareja) en van daaruit verder naar Yogyakarta.

eveline
User
spacer line

Hi hi, ik ga die route ook doen, maar dan andersom, begin in Jogya vervolgens naar West Java.
En papandayan staat ook op programmalijst.
Wel handig een auto met chauffeur, nu al via whatsapp het verlangde programma besproken... Neem niet meer zoveel tijd in beslag als we daar zijn.

Annemiek, ik heb Java in 2 gedeeld, ik gan nu voor midden en west Java voor 2 weken gekozen. Volgende keer richting Oost Java.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2016 19:23 Yogya-Bali wrote:
Dus vanuit Pangandaran naar Banjar (NIET alle treinen stoppen in Sidareja) en van daaruit verder naar Yogyakarta.
Dat klopt, vanuit Banjar twee overdag en vanuit Sidareja twee, maar het is nog steeds sneller om via Sideraja te gaan. De trein vertrekt om 11:15 uur uit Banjar (en eentje om 12:15 uur) en om 11:56 uur uit Sidareja. De rit Pangandaran-Sidareja echter is 1 uur rijden en Pangandaran-Banjar 2 uur. Je bent met Pangandaran-Sidareja- Yogyakarta ruim 1,5 uur korter onderweg, je hoeft niet te backtracken en de weg Pangandaran-Sidareja is veel rustiger dan die naar Banjar.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-03-2016 20:20 eveline wrote:
Annemiek, ik heb Java in 2 gedeeld, ik gan nu voor midden en west Java voor 2 weken gekozen. Volgende keer richting Oost Java.
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n Javafan, ik vind het er veel te druk. Maar ik ben er in al die jaren al wel vaak geweest waardoor ik op zijn minste andere routes kies.
Ik vind zelf het oosten van Indonesie veel mooier, maar ieder zijn ding natuurlijk

eveline
User
spacer line

On 31-03-2016 21:57 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n Javafan, ik vind het er veel te druk. Maar ik ben er in al die jaren al wel vaak geweest waardoor ik op zijn minste andere routes kies.
Ik vind zelf het oosten van Indonesie veel mooier, maar ieder zijn ding natuurlijk

Ik ben op west Java alleen veel voor zaken geweest, weinig gezien.
Oost Java ben ik vroeger wel eens met een Tour mee geweest, maar dat is lang geleden, jaren 80 en jaren 90. Ook ooit van JKT met de trein naar Jogya en vandaar uit een Tour naar Bromo geweest, om de trein reis een keertje te ervaren.
Ik moet eerlijk zeggen, ik hou van het west Javaans eten maar de gudeg van Jogya vind ik ook heerlijk Emoticon: Wink
Voor de rest ben ik op veel plaatsen(eilanden)in IND geweest voor scuba diving, dus ook weinig vd omgeving gezien.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

spacer line  

On 31-03-2016 22:30 eveline wrote:

[quote removed]

Ik ben op west Java alleen veel voor zaken geweest, weinig gezien.

Als 3/4 Sundanees (of mss iets meer) ben ik echt chauvinistisch .
Onze roots ( de Surya Atmadja clan) was Tasikmalaya e.o dus ben redelijk thuis in West Java.En toch zie ik nu andere nieuwe point of interest, zoals de
https://www.google.nl/search?q(...)=tIn9VtenNoXPOtvul0g

Ben gaan surfen geweest omdat iemand vroeg over vliegverkeer van af Jakarta naar banyuwangi.
Persoonlijk vind ik het nog mooier dan Pelabuhan Ratu ( West Java).

bisa dicek of makemyday .

koming
User
User icon of koming
spacer line

On 31-03-2016 19:23 Yogya-Bali wrote:
Ik andersom. Iedereen zijn eigen smaak. Maar voor mij is West-Java het mooiste deel van Indonesie.
Allereerst geen taxi van Jakarta naar Bandung maar een travel (= minibus) van Ciapaganti of bus Primajasa. Een taxi naar Bandung is nml. steenduur. Bogor niet doen want dat ligt uit de route tegenwoordig. De reis naar Bandung duurt vanaf de airport ca. 3 uren. Neem een hotel in Bandung (stikt ervan maar niet in het weekend, dan is alles vol). Je kan naar de Kawah Putih gaan bij Ciwidey waarmee je een halve dag kwijt bent en de andere helft van de dag naar de Tangkuban Perahu en Ciater (deze laatste 2 vlak bij elkaar). Dan heb je het wel gehad tenzij je ook iets van de stad zelf wil zien en eventueel iets van de omgeving in de bergen. Besef wel dat Bandung een overvolle stad is met gigantische verkeersopstoppingen. Dus 2 nachten lijkt me voldoende.
Vervolgens de volgende dag een auto huren met chauffeur en dan naar Garut gaan. Bezoek de Papandayan vulkaan en ervoor kom je nog langs de Cangkuang tempel, de enige hindoetempel in West-Java, midden in een meer (bij Leles voor Garut). Overnacht in een hotel bij Cipanas, allen voorzien met een warmwaterbad met water uit de warmwaterbronnen. Heerlijk relaxed (ik ga er a.s. maandag ook naar toe en geniet er altijd van). Dan volgende dag via Tasikmalaya (onderweg Kampung Naga) naar Pangandaran. Leuke hotels daar van waaruit je de volgende dag een trip naar de Green Canyon kan maken.
Het idee met de trein van Bandung naar Banjar (om daar uit te stappen voor een busrit van 2 uur naar Pangandaran) kan maar dan kan je niet naar Garut en kampung Naga. Je kan altijd nog vanuit Pangandaran het treingedeelte van Banjar naar Yogyakarta doen. Dus vanuit Pangandaran naar Banjar (NIET alle treinen stoppen in Sidareja) en van daaruit verder naar Yogyakarta.

Goeie tips, ga ik onthouden Emoticon: Yes! Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,790 posts - 13,516 topics - 16,726 members - last post @ 20-11-2017 17:45 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,352,056 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com