indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Jikkes
User
spacer line

Hallo,

Wij willen graag van Bandung naar Pangandaran en vanuit daar door naar Yogjakarta.
Nu hebben we gehoord dat er daarvoor ook complete tours aangeboden worden:
Vervoer naar Pangandaran - Green Canyon tour - overnachting in Pangandaran - treinreis naar Yogjakarta.
Raden jullie dit aan of kun je het net zo goed op eigen houtje doen?
En wat zijn de kosten van zo'n tour ongeveer en bij welke touroperator kunnen we dit dan het beste boeken?

Ook vroeg ik me af (in het algemeen) hoe lang van te voren moet je een tour boeken op Java en Bali? Kan dit 1 dag van te voren of moet dit veel eerder? We hebben al een route uitgestippeld, maar je weet uiteraard nooit zeker of het ook gaat lopen zoals je voor ogen had. We willen de touren wel het liefst ter plekken boeken en niet al in Nederland.
BV tour naar Ijen vulkanen en tour naar Sukamade Turtle Island.

We gaan voor het eerst backpacken in AziŽ, dus alle tips zijn welkom!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je in Bandung ben, ga dan naar de backpackers hostel New By Moritz, Jl. Kebonjati, Luxor Permai. Die kunnen dat wel voor je regelen ter plekke.
En In Yogyakarta kan je ter plekke een tour regelen naar de Ijen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 25-03-2016 12:08 schreef Jikkes:
- overnachting in Pangandaran - treinreis naar Yogjakarta.

Ook vroeg ik me af (in het algemeen) hoe lang van te voren moet je een tour boeken op Java en Bali? Kan dit 1 dag van te voren of moet dit veel eerder?

Van Pangandaran naar Yogyakarta rijden geen treinen.

Of je van tevoren moet boeken hangt af van de periode. Vakantie, rondom Idulfitri (suikerfeest).
Wanneer gaan jullie?

spacer line  

Kijk even in oude posting .
O.a van mij .
Van af Bandung stikt het van travel busjes , reisburo's die 1. 2 . 3 dagentc reispakketten aanbieden.

Heb ooit ( een tijdje geleden) bij SIP hotel gelogeerd met mijn vriend.
Heeft ook een reispakket* van af Bandung waar je met korting krijgt bij de SIP
Sun In Pangandaran Hotel
https://www.youtube.com/watch?v=3wGddkLUYuE

Ook heb je daar een 3* hotel waar Nederlandse toeristen komen , naam ben ik vergeten.
Leuk hotel, tegenwoordig zal je betere hotel kunnen krijgen.

Ik zou 2 dagen in Batukaras logeren ( surfplek) , vind mooier en schoner dan Pangandaran.

Reispakket* de hele mikmak , Green Canyon ( of zoiets Emoticon: Shiny ) , Cagar Alam , Batukaras .etc.

http://indonesia.travel/en/des(...)54/-batu-karas-beach

https://www.tripadvisor.nl/Att(...)_West_Java_Java.html

Ik zou van af Bandung een auto met chauffeur huren, denk aan de comfort , je kan stoppen /logeren in de warmwaterbronnen van Cipanas , en persoonlijk zou ik niet met de trein gaan van af Pangandaran(Banjar) maar met huurauto TOT Yogya.
Voor auto rental, ga googlen, Rental Mobil Bandung- Pangandaran.
Voor het geld hoeft je het niet te laten .

Ga niet tijdens de feestdagen en of week-ends want dan komt er invasie van de WisNus( lokaal toeristen, heel West Java komt in Pangandaran Emoticon: Wink

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Over de trip van Bandang naar Panagandaran en verder naar Yogya is recentelijk nog gepost op dit forum. Kijk bij de topics van Java.
Je kunt een tour doen, al dan niet op seat in basis maar het zelf regelen is ook niet zo moeilijk. Als je dat ter plekke doet zie je ook meteen wat voor vlees je in de kuip hebt.

De reis Bandung-Pangandaran kan met op verschillende manieren.
Met de bus, met (gedeeltelijk) travel of met trein (Bandung-Banjar) en bus. Alternatief is een auto met chauffeur en dan is het mooi om via de route Garut-Tasikmalaya te gaan, onderweg in Kampung Naga stoppen en daarna naar Pangandaran.
Ook vanuit Pangandaran zijn trips naar de Green Canyon te boeken.
Als je vanuit Pangandaran met de trein verder naar Yogya wilt dan kun je via Sidareja reizen, dat ligt dichterbij dan Banjar en is al in de goede richting.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Jikkes
User
spacer line

Bedankt voor alle tips!

Ga het allemaal eens bekijken en zien wat het best bij ons past.

Wij gaan niet tijdens de ramadan of het Suikerfeest.

Ik weet idd dat er geen treinen rijden vanaf pangandaran, maar bedoelde eerst met busje en dan vanaf banjar of sidareja met trein.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,938,030 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com