indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij gaan met onze kinderen van 11 en 9 voor 4 weken naar Indonesie (half juli-half augustus). Vanwege lange vlucht en overstappen, willen we eigenlijk de eerste dagen even rustig aan doen en dan pas van Jakarta richting Bali reizen. Hebben jullie tips? Ik lees over eilandjes boven Jakarta, is dat leuk? Hoe kom je daar vanaf het vliegveld?
Ik lees dat het erg druk is in het hoogseizoen; adviseren jullie om accomodatie en vervoer alvast vast te leggen, of kunnen we ook (zoals we in Thailand gedaan hebben) wat meer op de bonnefooi?
Alvast bedankt. Anne

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik hoop dat jullie na 17 Juli aankomen, dan is de "gekte" van de vakantie rond de Idul Fitri (Suikerfeest) zo ongeveer over. Gedurende de 2 weken rond de Idul Fitri is het hele land in rep en roer. Overal gigantisch druk en kan men vrijwel niets doen. Als ik jullie was dan weg uit Jakarta, daar moet je niet zijn. Neem nog even een vlucht van 1 uur naar Yogyakarta en dan zul je het beter naar je zin hebben. Wel vooraf bestellen als je in het weekend reist naar Yogya of Bali, zowel vlucht als hotel.

spacer line  

Dank je wel. We komen maandag de 18e aan op de middag, dus dat zit mee :-) maar gelijk doorvliegen zie ik nou net niet zo zitten, dus ik hoopte op een goed alternatief in de buurt van Jakarta en dan pas een paar dagen later starten met reizen. Ik lees inderdaad wel meer dat je in Jakarta niet moet zijn.. is het te druk? niet veilig?
Nadeel met gelijk doorvliegen is dat we igv vertraging (we hebben 3 vluchten) wellicht geen aansluiting hebben en dat met name de kinderen ook tamelijk 'gaar' zullen zijn van de lange reis...
Dus als iemand een leuk alternatief idee heeft om niet gelijk door te hoeven reizen, graag!

koming
User
User icon of koming
spacer line

Beste Anne,

Ik wil ook altijd na zo'n lange vlucht eerst in Jakarta acclimatiseren, dus ik kan me voorstellen dat jij dat ook wilt. Maar ik zou dan niet meteen naar een eiland hollen.
Beter kun je in een aangenaam hotel gaan zitten en een beetje de stad gaan verkennen, als je dat wilt. Wat dat betreft kan ik wel wat hotels en buurten noemen, maar veel forumgangers op deze site kunnen dat minstens net zo goed.
Jakarta wordt door vele mensen gemeden, dat komt niet omdat het onveilig is, maar meer omdat het gewoon een drukke vieze stad is. Toch is er wel wat zien, zij het niet heel erg veel. Maar genoeg voor een dagje.

groet,

koming

spacer line  

Jakarta is een (hoofd)stad zoals onder andere Bangkok, Manila etc .
De vraag is waar wil je gaan zitten , in Centrum area , daar heb je een paar leuke maar wel duurdere hotels, waar je als ouders goed kan laten verwennen.
Ook kunnen de kinderen lekker rondbanjeren , shop in shop uit.

Zie ook de dichtbij zijnde Mall , de Grand Indonesia en de iets oudere Mall Plaza Indonesia.

Ik zelf zit meestal bijna 1 maand in Jakarta Emoticon: Party! als ik naar mijn kampung gaat.
http://www.booking.com/landmar(...)mt1MsCFSco0wod0jMHpQ

Iets goedkoper is de hotels bij Jln Wahid Hasyim, Prapatan Menteng , of bij Thamrin (Sari Pan Pacific) .

bisa dicek of makemyday .

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Ik doe het meestal zo:

Ik boek gelijk een kamer in hotel FM7, vlakbij de luchthaven, voor 1 nacht. Dat is een mooi hotel met onder andere zwembad, fitnesszaal en sauna.
Vervoer van en naar de luchthaven is gratis. Na een goede nachtrust vlieg ik dan verder naar waar ik moet zijn.

Dichter bij het centrum van Jakarta kom ik nooit meer. Het is er veel te druk en weinig te beleven, zeker met kinderen.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Je bedoelt pulau Seribu waarvoor je eerst Jakarta moet doorworstelen. Bovendien wordt er de hoofdprijs gevraagd, zeker als je nog niet goed weet hoe het werkt/er de eerste keer komt. Niet doen.
Jakarta? Overslaan en zsm. Zo mogelijk meteen doorvliegen, wil je dat niet een hotel vlakbij de luchthaven ( oa Pop, Zest, Amaris etc) gratis vervoer van/naar luchthaven.
Vier weken Bali is overigens ook nogal lang en kan ook gecombineerd worden met een ander eiland (bv Lombok of iets anders wat voor de kinderen ook leuk is)

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Als je het de eerste dag(en) wat rustig aan wil doen, zou je, ook om te akklimatiseren, eerst naar Bogor kunnen gaan, met de taxi ruim een uur (afhankelijk van de drukte) direkt vanaf het vliegveld.
Het klimaat is daar door de hogere ligging veel aangenamer, en je kunt b.v. een hele dag op je gemak de plantentuin bezichtigen.
In Jakarta, wereldstad, is overigens, ook voor kinderen, volop te zien en te doen.
Je zou de dierentuin (zeer uitgestrekt) kunnen bezoeken, mini-Indonesie, of de haven.
Maar Jakarta is inderdaad erg warm, ontzettend vies (o.a. smog en afval), zeer druk, en relatief duur.
Ik zou de akkomodatie voor de eerste dag(en) in elk geval al vastleggen. Voor de rest is het op de bonnefooi ook wel goed te doen, zelfs in het toeristisch hoogseizoen.

SOLO MAN FOREVER

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 22-03-2016 15:14 schreef erwin:
Ik doe het meestal zo:

Ik boek gelijk een kamer in hotel FM7, vlakbij de luchthaven, voor 1 nacht. Dat is een mooi hotel met onder andere zwembad, fitnesszaal en sauna.
Vervoer van en naar de luchthaven is gratis. Na een goede nachtrust vlieg ik dan verder naar waar ik moet zijn.

Dichter bij het centrum van Jakarta kom ik nooit meer. Het is er veel te druk en weinig te beleven, zeker met kinderen.

Ik doe precies hetzelfde. Even bijkomen in FM7 (heerlijk hotel) en de volgende dag er als een speer vandoor. Weg van Jakarta Emoticon: Yes!

bulekurus
User
spacer line

Doorvliegen naar Thailand

koming
User
User icon of koming
spacer line

Nog een kleine suggestie dan: FM7 is inderdaad een comfortabele plaats om op je volgende vlucht te wachten, maar drie dagen zou ik daar niet willen zitten met je kinderen. Het ligt in een griebusbuurt met veel files en de stad is erg ver weg.
Liever zou ik Hotel Hang Tuah overwegen. Dat heeft een klein zwembad en het ademt een relaxte ontspannen sfeer uit waarvan ik denk dat het nederlanders aanspreekt. Het ligt in een voor Jakartaanse begrippen rustige buurt en is op loopafstand van een grote mall, Senayan City.

spacer line  

Dank voor alle tips!! We gaan voor 1 of 2 nachten FM7, dat heeft een zwembad dus fijn voor de kinderen. Ook Hotel Hang Tuah zag er goed uit trouwens..

Ons plan is om Java en Bali te bezoeken, dus 2 weken Java / 2 weken Bali?
Wat is jullie advies (voor met kinderen); ik lees over treinreis naar Yogyakarta, dan daar verder met auto tot oversteek naar Bali, of is het leuker vanaf Jakarta door te vliegen en de reis op Java te starten in Yogya?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Treinreis is hartstikke mooi en leuk voor de kinderen ook.
Je ziet fantastisch mooie dingen en in de lucht alleen wolken Emoticon: Wink

Vanaf Jogja zijn er hele leuke trips te boeken met de trein voor niet al teveel geld naar Bromo en Ijen (incl. de excursies, ophalen van station hotel en evt. door naar Bali). Ik boek ze altijd voor mijn gasten en iedereen is tot nu toe tevreden. Emoticon: Yes!

elsbeth
User
spacer line

Ik zou het echt op 1 nacht FM7 houden, want het ligt in een enorme griebusbuurt, zoals Koming ook al zei. Prima voor als je aankomt en de volgende dag weer door wil vliegen. Maar zeker niet iets om 2 dagen te acclimatiseren, moet er echt niet aan denken.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nee voor de omgeving hoef je er niet te zitten maar het hotel zelf is leuk en je hoeft ook niet naar buiten. Lekker even bijkomen en door met de trein de volgende dag.
Ik heb er overigens wel een keer 2 dagen gezeten. Geen seconde verveelt. Even relaxen, kapper, eten en drinken en weer helemaal fris voor het doorreizen.

Ik zou voor geen goud de stad meer ingaan daar. Emoticon: Nooo

spacer line  

Beste Salina, heb je een reisbureau of een hotel? klinkt goed, waar kan ik meer info krijgen?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Nee hoor geen reisburo maar wij verhuren een villa en brengen onze gasten naar een ticketburo in jalan Prawirotaman (vlakbij ons) waar ze wat kunnen uitzoeken tegen leuke tarieven. Als je in Jogja bent kan ik je wel vertellen/uitleggen waar het precies is. Er zitten nog meer buro's daar zodat je kunt vergelijken. Emoticon: Yes!

frida
User
spacer line

Hoffman1873,

Hoogstwaarschijnlijk lees je dit niet meer. Maar als dat wel zo is,dan zou ik graag horen,
hoe jullie de reis hebben gemaakt.
Misschien is dit ook fijn voor toekomstige forumlezers.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Internationale aankomsten/vertrekken op terminal 2.
Binnenlandse aankomsten/vertrekken Garuda, Air Asia, Sriwidjaya Air, Nam eveneens op terminal 2.
Binnenlandse aankomsten/vertrekken Lion Air op terminal 1.

Lijstje is uiteraard nog lang niet compleet.
Ik heb momenteel b.v. nog geen idee wat op terminal 3 gebeurt.

SOLO MAN FOREVER

asepers
User
spacer line

4 november even niet naar Jakarta.

Bericht van de Nederlandse ambassade in Jakarta.

Zoals u in de media heeft kunnen vernemen zijn voor aanstaande vrijdag 4 november grote demonstraties aangekondigd gericht tegen de Gouveneur van Jakarta, Basuki (Ahok) Tjahaja Purnama. De veiligheidsdiensten hebben gezegd alle noodzakelijke maatregelen te zullen nemen om deze demonstraties niet uit de hand te laten lopen. Op dit moment weten wij niet welke maatregelen precies worden getroffen. U dient er rekening mee te houden dat (toegangs)wegen van de grotere moskeeŽn naar delen van het centrum kunnen worden afgesloten met gevolgen voor de doorstroming van verkeer in en naar het centrum van de stad. Naar verwachting zal dit vooral voor en na het middaggebed (12 uur) zijn. In geval u geen dringende reden heeft om in het centrum te zijn adviseren wij u zoveel als mogelijk het centrum van Jakarta te mijden. In geval u (of uw gezin) naar of van het vliegveld moet reizen dient u rekening te houden met extra reistijd. Wij adviseren u weg te blijven van de gebieden waar demonstraties onstaan en/of worden verwacht. Voor actuele informatie adviseren wij u de lokale media te blijven volgen. In geval er aanleiding is om bovenstaand advies verder aan te scherpen zullen wij u daarover nader berichten.

Ambassade van het Koninkrijk der Nederlanden te Jakarta

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,937,991 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com