indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Gonda
User
spacer line

Lieve forumleden.
Ik ben van plan een nieuw schoenenmerk op te zetten, met handgemaakte schoenen/sandalen/slippers naar eigen ontwerp.
Contact zoeken via internet blijkt erg lastig te zijn...fabrieken hebben geen websites, spreken geen talen buiten de deur en of reageren helemaal niet op mijn emails.

Ik hoop dat iemand hier mij tips en/of adressen van fabrieken/werkplaatsen, zodat ik al het een en ander met hen kan uitzoeken voordat ik met mijn ontwerpen naar Bali vertrek!

Wie oh wie wil deze ondernemende moeder een zetje in de goede richting geven?
Mijn dank is groot!

bulekurus
User
spacer line

Als je nog niet wilt investeren om zelf op onderzoek te gaan en een vertrouwensband te ontwikkelen dan zal het je niet lukken. En als je uiteindelijk een deal gemaakt hebt dan nog moet je ieder stuk controleren. Geloof mij het is een hele karwij. Misschien moet je eens proberen in Vietnam daar werken ze beter!

spacer line  

Vroeger heeft mijn schoonmoeder in Bandung haar schoenen besteld en op maat laten maken.
Ze is echt iemand die kwaliteit op de 1ste plaats zit.
Ze is nog nooit zo veel lof geweest over haar schoenen.

In Bandung moet je kijken naar CIBADUYUT (pabrik sepatu )..
Over prijs/kwaliteit verhouding , dat moet je echt 1 voor 1 bekijken , dus je moet wel iemand(lokaal ) hebben die je ogen kan spelen.

bisa dicek of makemyday .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Heb ik ook weleens gehoord over Bandung. 'Het parijs van Java'. Maar wat bulekurus zegt, je kan niet even vanaf Nederland met de computer zulke zaken regelen. Je moet zelf op onderzoek uit. Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ook hier heb je schoenenfabricage in Yogya. Vrij recent heeft iemand nog getracht handgemaakt slippers en sandalen via mij te promoten. Klik mijn naam aan en je krijgt email te zien.

Vergeet Bali. Daar wordt vrijwel niets geproduceerd, uitsluitend gepromoot. Meer dan 80% van de daar verkochte goederen komt uit Java. Daar kwam ik snel achter toen ik in handicraft business zat. Uitsluitend vanwege het grote aantal buitenlandse bezoekers tracht men producten te promoten via Balinese kanalen. Daarnaast wat ter plekke in Bali wordt geproduceerd, is minimaal 2x zo duurder dan op Java. De Balinees is van oorsprong een boer, een agrarier. Op Java ook maar met een veel grotere diversiteit aan allerlei soort vakmanschap vanwege het ontbreken van een knellend kaste-systeem.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,341 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,496 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com