indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

RoxanneV
User
spacer line

Lieve mensen,

Ik ben nu in Bandung en vlieg volgende week terug.
Ik vlieg met Garuda Indonesia, rechtstreeks zonder stop terug maar Amsterdam. Weet iemand of ik vers fruit als handbagage mag meenemen? Ik wil graag manggis meenemen en ik heb begrepen dat je per persoon 5 kilo vers fruit mag meenemen, het is alleen onduidelijk of dat in je incheck bagage moet of dat het ook in de handbagage zou mogen.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes Rox

koming
User
User icon of koming
spacer line

Van manggis weet ik het niet maar durian zou ik thuislaten ... Emoticon: Yummie!

mvdbrk
User
spacer line

Het meenemen van groente en fruit wordt niet aangeraden ivm de verspreiding van ziekten en insecten. Bij grote hoeveelheden is een certificaat nodig. Kleine hoeveelheden voor eigen gebruik (<5 kg) mogen door de reiziger zelf meegenomen worden.

Zie ook bijgevoegde link
https://www.nvwa.nl/onderwerpe(...)el/groenten-en-fruit

spacer line  

Denk aan de meeliftende fruitvlieg en andere ongedierte.

Gelukkig is Bandara Schiphol niet zoals de luchthaven van Australia, Amerika etc.
Zie de film Border Security.

bisa dicek of makemyday .

RoxanneV
User
spacer line

Nuttige reactie over de Durian, makasih! Emoticon: Stupid

Ik weet de regels over meenemen en de hoeveelheid ervan al, heb contact met de douane in NL gehad en die heeft gezegd er mag 5 kilo mangistan mee zonder certificaten.

Mijn vraag is alleen of het in de handbagage mee mag?

spacer line  

Handbagage wordt alleen gecontroleerd op gewicht, afmetingen en gevaarlijke items die als wapen kunnen dienen of vloeistoffen die mogelijk explosief kunnen zijn. Daar valt fruit niet onder. Heb ook wel eens een appel of sinasappel in de handbagage meegenomen.

salina
User
User icon of salina
spacer line

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,584 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com