indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Deze zomer maken we een rondtrip in Bali in juli en augustus.
Ubud, Mengwi, Kubutambahan, Amed, Sidemen, Sanur, Lembongan, Nusa Penida...
Daar we met de rugzak reizen willen we zo licht mogelijk bepakt zijn.
Hebben we een regenjas nodig? kan het soms regenen in die periode? Hebben we warme kledij nodig (Sidemen) in die periode? Hoe warm is het daar doorgaans? Erg vochtig of niet? Veel muggen in juli en augustus?

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Jij hebt een duidelijke muggenfobie. Ik raad je daarom aan om thuis te blijven.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Piepa
Ik snap er niks meer van. In een eerder topic liet je weten een ervaren reiziger te zijn. Daarom begrijp ik je vragen over muggen, regen en dat soort zaken niet. Bali ligt in de tropen en dan weet je dat ondanks er zoiets is als een regen- of droog seizoen het altijd nog kan regenen. Ook op Bali dus.

Het is een jaar of 6 geleden dat ik in augustus op Bali was. De weinige foto’s die ik toen maakte zijn allemaal met mist en regen. Ik kom regelmatig op Bali maar voornamelijk op doorreis (behalve 6 jaar geleden toen ik er een dag of 4 was), de laatste keer 5,5 week geleden was ik er 2 dagen, midden in het regenseizoen maar het was een stralende blauwe lucht en heel erg heet. Ik wil hiermee zeggen dat het weer niet te voorspellen is.
Als je een maand gaat dan is de kans op regen reeel, wel of geen regenseizoen.

Je wilt zo licht mogelijk bepakt zijn? Dan geen regenjas meenemen. Die hebben ze daar ook.Ik neem zelf nooit een regenjas mee, nog nooit gedaan ook. Allereerst regent het er zo hard dat dat niet veel uithaalt en je zweet je een ongeluk in zo’n plastic jas (iets anders houdt de regen niet tegen).

Ik krijg het gevoel dat je een voor jouw positief antwoord wilt hebben als het gaat om regen en muggen (over dat laatste is al veel gezegd) en risico’s wilt uitsluiten.

Samenvattend:
Bali ligt in de tropen, het is er gemiddeld tussen de 30 en 35 graden . In de wat hoger gelegen plaatsen koeler (maar er ligt niks echt hoog op Bali).
Het weer is in de hele wereld van slag zo ook in Indonesie. Maanden van extreme droogte, het regenseizoen dat 3, 4 maanden later begint dan “gepland”, veel regenval in het droge seizoen daar waar het niet hoort etc.

Muggen heb je het hele jaar door (dat is in een eerder topic al eens aan bod gekomen)
En als je gevoelig bent voor muggenbeten dan maakt het niet of er 10 of 100 bij jou in de buurt zitten.

Wil je geen muggen en/of er geen maatregelen tegen nemen, geen tropische regenbuien (en geen kans op aardbevingen of vulkaanuitbarstingen) dan kun je maar beter niet naar Bali gaan.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.erwin Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.anne mieke
Het spijt me om dit hier te moeten zeggen maar jullie stijl van antwoorden stoot me tegen de borst en nodigt helemaal niet uit om hier onbevangen vragen te stellen...
Jammer dat jullie een hautainiteit aannemen in jullie antwoorden die een gewone babbel heen en weer met ervaringen in de weg staat...
En eigenlijk pik ik het niet dat jullie over mij als persoon gaan oordelen, laat staan mij veroordelen!
En nog dit terzijde: ik heb noch een muggenfobie, noch verwacht ik hier enkel positieve antwoorden, noch ben ik allergisch aan tropische regenbuien...
Ik vond het tot nu toe gewoon leuk om ervaringen uit te wisselen op dit forum!
Jammer dat jullie die spontaniteit hier verzieken!
Enige bescheidenheid kan een mens nochtans sieren.
En ja, ik voel me aangevallen door jullie en ben boos...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Piepa het is jammer dat je er zo over denkt. Ik weet niet precies over welke woorden je gestruikeld bent maar ik dacht toch dat ik heel wat meer opgeschreven had dan waar je zo boos over bent.

Ik spoel even terug naar een paar maanden geleden. Voor het eerst naar Indonesie en je vroeg tips. En die kreeg je met uitgebreide antwoorden.

Aan het weer en muggen zijn al vele topics gewijd maar het komt mij over of je dingen wil horen die er niet zijn. Ook nu weer een uitgebreid antwoord maar inderdaad ik begrijp deze vragen niet omdat een van je eerste zinnen was dat je een ervaren reiziger bent.

In het “muggentopic” is maar één antwoord gekomen. Ik had ook alleen “ja” kunnen antwoorden op de twee vragen die je daarin stelt. Blijkbaar had niemand een beter antwoord, of geen tijd of geen zin. Deze vragen komen om de zoveel tijd terug (en de antwoorden veranderen niet). Niet malaria maar vooral dengue is een serieus probleem op Bali. En ook al focust de wereld nu vooral op Zuid Amerika, ook in Indonesie is het zikavirus bekend. Als muggen voor jou zo’n probleem zijn dan zou ik een aantal tips ter harte nemen en inderdaad misschien niet gaan.

En, echt ik begrijp niet dat je een vraag stelt of het in die periode kan gaan regenen. Niemand hier is weerdeskundige en al zou dat wel zo zijn dan heb je er nog niks aan. Ik heb juist geprobeerd om dat met mijn voorbeelden aan te geven. Volgens de boeken is het droge seizoen op Bali ergens van april tot oktober is. Als je een willekeurige site gaat checken dan hebben de maanden juli en augustus gemiddeld 12 dagen met regen (maar het is het droge seizoen). Op een andere site zal waarschijnlijk weer iets anders staan.

Je kunt in Indonesie, ook niet op Bali, niet de perfecte vakantie hebben zonder de aanwezigheid/gevaren van ziekten, insecten, natuurrampen en terreurdreigingen. Dan ben je beter af op een luxe Canarisch eiland bijvoorbeeld. Het is hier al vaker ter sprake gekomen; je kunt je in Indonesie beter druk maken dat je er in het verkeer zonder kleerscheuren vanaf komt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

elsbeth
User
spacer line

beste Piepa, ik had hier gisteren al een antwoord, maar er ging iets mis. Was nog voordat Anne Mieke antwoord had gegeven. Ik vind dat je erg gepikeerd reageert op een reactie van iemand die jou inmiddels (vast met veel plezier en genoegen) al in alle door jou geopende topics keurige en uitgebreide antwoorden heeft gegeven. Eigenlijk vind ik jouw reactie nu een stuk onbeleefder dan die van AM. Die van Erwin zou ik met een beetje humor bekijken. En jezelf niet al te serieus nemen, dat helpt ook. Maar blijf gerust je vragen stellen. Als ik tijd heb en nuttige info zal ik je die zeker geven.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Mijn excuses Piepa, maar je vragen kwamen op mij over zoals:

Ligt er sneeuw op Antarctica?
Als ik in Tirol ga wandelen, moet ik dan bergop wandelen? Ik ben namelijk allergisch aan bergop wandelen.

Als je je een klein beetje inleest zou je deze vragen niet stellen. Natuurlijk zijn er muggen op Bali, altijd en overal.
En wat voor verstandig antwoord wil je krijgen op de vraag of het zou kunnen regenen?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik heb de onhebbelijke gewoonte alles te lezen op dit forum Emoticon: Blush
Mij waren alle vragen van Piepa al opgevallen en het geduld waarmee ze keer op keer antwoord kreeg op al haar vragen Emoticon: Yes!

Vriest het op de Noorpool.
Bijten muggen of niet.
Is water nat.
Is het heet als de zon schijnt in de tropen.

En nog meer van dat soort ongein, ik heb het maar laten zitten Emoticon: Blush
Ik heb zitten wachten tot er iemand durfde te vertellen dat Piepa gewoon thuis moet blijven Emoticon: Yes!
Ja hoor eindelijk, ik heb er geen bijdrage aan geleverd Emoticon: Shut up!
Maar Piepa gaat dan om zich heen trappen omdat ze niet hoort wat ze wil horen,dan komt er eindelijk een reactie waar ik al tijden op zat te wachten Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

Laat je niet piepelen Piepa, regen op Bali is niet nat en muggen bijten niet als je een bordje draagt "verboden om te bijten" Emoticon: Laugh out loud

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. Erwin Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. AnneMieke
Excuses aanvaard!
Misschien was ik wel wat te vlug op m'n tenen getrapt...
Ik heb op dit forum inderdaad ( en dit zowel van AnneMieke, als bij het lezen vd reisverhalen van Erwin) al veel antwoorden gekregen en veel opgestoken.
Zie het stellen van mijn vragen (en heerst hier ook niet zoiets als 'domme vragen bestaan niet....'?), als het plezier dat je beleeft met het inleven van je reis vooraf. Je bent reisverhalen aan het lezen, documentatie aan het opzoeken, reisgidsen aan het doorsnuisteren...en plots komt een vraag bij je op en heel spontaan besluit je om die op dit forum te stellen, zonder er al te diep bij na te denken...
Dit doe ik ivm al m'n reizen, dus ook op ander reisfora.
Ik heb inderdaad al heel wat gereisd en meestal in minder voor de hand liggende gebieden op minder uitgestippelde wegen....en nu voor het eerst (een piepklein stukje van) Indonesië, waar ik erg naar uitkijk...
Ik ben helemaal niet bang van muggen, noch van al dan niet Tropische regenbuien, noch van andere onvoorziene omstandigheden...
Maar in het plezier van mijn reisvoorbereiding en mijn inleven vooraf komen soms spontane vragen bij me op en die stel ik hier dan ook. Maar misschien is dit niet het best geschikte forum hiervoor, daar ik het gevoel krijg dat ik me moet gaan verantwoorden en daar heb ik geen zin in... Ik ben immers een compleet lege doos wat betreft Bali en stel dus waarschijnlijk voor de kenners inderdaad domme en absurde vragen...Maar is dit niet juist de bedoeling van een reisforum?
Mijn boosheid is weg en was misschien niet geheel terecht, dus ook mijn excuses voor mijn uitval...

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 15-02-2016 13:36 schreef Malam:
Ik heb de onhebbelijke gewoonte alles te lezen op dit forum Emoticon: Blush
Mij waren alle vragen van Piepa al opgevallen en het geduld waarmee ze keer op keer antwoord kreeg op al haar vragen Emoticon: Yes!

Vriest het op de Noorpool.
Bijten muggen of niet.
Is water nat.
Is het heet als de zon schijnt in de tropen.

En nog meer van dat soort ongein, ik heb het maar laten zitten Emoticon: Blush
Ik heb zitten wachten tot er iemand durfde te vertellen dat Piepa gewoon thuis moet blijven Emoticon: Yes!
Ja hoor eindelijk, ik heb er geen bijdrage aan geleverd Emoticon: Shut up!
Maar Piepa gaat dan om zich heen trappen omdat ze niet hoort wat ze wil horen,dan komt er eindelijk een reactie waar ik al tijden op zat te wachten Emoticon: Blush Emoticon: Bye bye

Laat je niet piepelen Piepa, regen op Bali is niet nat en muggen bijten niet als je een bordje draagt "verboden om te bijten" Emoticon: Laugh out loud

Misschien ter geruststelling:
In juli/augustus bijten de muggen in Bali niet.
In heel Indonesie niet.
Het hele jaar door trouwens niet.
Nergens en nooit niet.
Daar zijn ze fisiek namelijk niet toe in staat.

Wat ze helaas wel doen is steken, maar dan alleen de vrouwelijke exemplaren.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Hm... dan klopt het Indonesisch in "Nina bobo" die door een mug gestoken/gebeten dreigde te worden ook niet erg.
Kalau tidak bobo digigit nyamuk ("gigit" = bijten...) Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

78,745,379 topic views - 236,098 posts - 13,703 topics - 27,371 members - last post @ 18-01-2020 19:05 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

128,435,755 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com