indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Wij reizen op 29 juli naar Jakarta. Vanaf daar zoeken we een chauffeur die ons via Bogor, Bandung naar Pangandaran kan brengen

Iemand suggesties van een goede chauffeur.

Wij willen in pangadaran een georganiseerde excursie gaan doen dus dan is het onzin dat wij dan nog een chauffeur hebben.
Wel moeten we de dag daarna van Pangandaran naar Banjar om met de trein verder te gaan.
Weet iemand of we met een taxi oid makkelijk naar Banjar kunnen?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Kijk hier eens naar, staat heel goed bekend.
Forumlid Yoke heeft gebruik gemaakt van Toto en is vol lof, succes.

http://www.tototravel.com/

totto
User
spacer line

Malam,
Erg bedankt maar juli en augustus is al aardig vol. Helaas begrijpen veel gasten niet dat een chauffeur ook weer terug moet rijden en zoals bij deze vraag dan alleen een ritje van Pangandaran naar Banjar heeft.
En dat begin augustus als we zeker 30 aanvragen af moeten wijzen.
De "goede" chauffeurs kunnen in deze periode makkelijk een meerdaags trip maken.
Helaas denken veel toeristen nog dat ze een chauffeur per halve dag of paar uur kunnen huren. We proberen iedereen in ieder geval advies te geven maar iedereen helpen lukt niet helaas.
Met het regenachtige weer van de laatste 2 weekeinden lijkt het nieuwste tijdverdrijf wel; vakantie plannen.

Toto Travel.com

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik begrijp het, ik gaf zo maar een voorzetje, niet geschoten is altijd mis. Emoticon: Shiny

salina
User
User icon of salina
spacer line

Och Totto dat heb ik ook een keer gehad dat mijn gasten (waar ik een chauffeur voor heb moeten zoeken voor een rit naar Bromo en de rest van de zooi) maar niet begrepen dat er ook betaald moest worden voor de rit terug naar Jogja, waar de beste man vandaan kwam. Hele discussies hier gehad aan de tafel. Urenlang. De chauffeur bleef overigens netjes maar ik had echt zoiets van 'ga lekker lopen wijf!' Emoticon: Bye bye

totto
User
spacer line

Ik denk wel eens, wat ik in die 5 jaar meegemaakt heb kan ik een boek over schrijven.
Natuurlijk te beginnen met mijnheer Toto die we er na 2 jaar uitgegooid hebben.
De grootste oplichter van Pangandaran. Speciaal van collega's!
Vorige maand nog iemand gehad, die omdat het niet was toegestaan om vanaf Tumpang naar Bromo te rijden
( maar wel via de weg naar de hotels) er helemaal niet meer heen wilde. Gewoon bang.
Gelijk door van Malang naar Kalibaru en daar zelf gereserveerd op 30 december voor 2 nachten. De chauffeur mocht gelijk naar huis want hij had hem toch niet meer nodig.
In het guesthouse merkte hij dat ze die dagen de enige gasten waren en wilde toen door naar Ketapang. Ik heb de halve nacht aan de pc en telefoon gezeten om dat te regelen op oudejaarsdag. Vervolgens eist mijnheer een maand later de hotelkosten van Bromo en de extra auto naar Ketapang terug.
Verder commentaar omdat de chauffeur niet naar de Ijen mocht rijden en er een jeep gehuurd moest worden. Was duidelijk verteld.....

Toto Travel.com

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Lang leven het toerisme van Indonesiaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Zoals op TV reclame spot PRODUCT PRODUCT INDONESIAAAAAA

Nu begrijp ik dat er minder toeristen komen naar Indonesië het zijn de dayhards die op de een of ander manier verknocht zijn.
Maar mensen die voor het eerst komen en een ding meegemaakt hebben, die hen niet bevallen, komen ze nooit meer terug...... Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Op 04-02-2016 18:00 schreef totto:
Malam,
Erg bedankt maar juli en augustus is al aardig vol. Helaas begrijpen veel gasten niet dat een chauffeur ook weer terug moet rijden en zoals bij deze vraag dan alleen een ritje van Pangandaran naar Banjar heeft.
En dat begin augustus als we zeker 30 aanvragen af moeten wijzen.
De "goede" chauffeurs kunnen in deze periode makkelijk een meerdaags trip maken.
Helaas denken veel toeristen nog dat ze een chauffeur per halve dag of paar uur kunnen huren. We proberen iedereen in ieder geval advies te geven maar iedereen helpen lukt niet helaas.
Met het regenachtige weer van de laatste 2 weekeinden lijkt het nieuwste tijdverdrijf wel; vakantie plannen.

Totto,

Het is zeker niet de bedoeling alleen dit ene ritje te boeken. Wij zijn ons er wel degelijk van bewust dat de chauffeur de laatste dag een "leeg" ritje terug maakt en dat deze betaald moet worden (logisch!)

Wij willen graag vanaf 30/7 vanaf het vliegveld Jakarta een auto met chauffeur die ons verschillende (door ons uitgezochte) highlights laat zien. Wij zitten een beetje met een dilemma of we als we op 2/8 naar Pangandaran gaan, nog een auto met chauffeur nodig hebben aangezien we georganiseerde excursies gaan doen en op 4/8 per trein vanaf Banjar per trein naar Yogjakarta gaan.

Het is dus niet nodig om die dagen een chauffeur standby te hebben waar we geen gebruik van maken. Wel was onze vraag of we makkelijk een chauffeur/taxi kunnen vinden die ons op 4/8 van Pangandaran naar het treinstation in Banjar brengt.

gr,

Bjørn en Anja

spacer line  

Het is dus niet nodig om die dagen een chauffeur standby te hebben waar we geen gebruik van maken. Wel was onze vraag of we makkelijk een chauffeur/taxi kunnen vinden die ons op 4/8 van Pangandaran naar het treinstation in Banjar brengt.
=================================================================
Men kan altijd bij de receptie van hotels (zeker bij grotere * hotels) een auto huren.
Even van te voren vast leggen is wel nodig

bisa dicek of makemyday .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Meestal is dat mogelijk te regelen bij het hotel waar jullie overnachten. Zij hebben genoeg connecties om chauffeurs of een taxirit te regelen. Heb je dat hotel al gemaild met die vraag?

Overigens had ik bij jullie ook niet de indruk om 'voor een dubbeltje op de eerste rang' een trip/chauffeur te boeken.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2016 14:20 Bjørn en Anja wrote:

[quote removed]
Wel was onze vraag of we makkelijk een chauffeur/taxi kunnen vinden die ons op 4/8 van Pangandaran naar het treinstation in Banjar brengt.
Veel hotels in Pangandaran bieden vervoer naar het treinstation aan. Je kunt overigens beter vanuit Sidareja vertrekken ipv vanuit Banjar. Sidareja ligt dichterbij. Dat scheelt in tijd naar het station maar ook de totaalrit inclusief de trein naar Yogya.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Bedankt Anne Mieke! Goede tip!

En Salina, idd is goedkoop niet altijd de beste optie. Liever wat meer betalen als je waar voor je geld krijgt. Maar om nou een chauffeur achter de hand te houden voor 48 uur terwijl je er geen gebruik van maakt (of wellicht de laatste ochtend naar het station lijkt me voor de chauffeur ook niet echt leuk, en geld weggooien is ook zonde).

spacer line  

Op 07-02-2016 15:53 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]
Veel hotels in Pangandaran bieden vervoer naar het treinstation aan. Je kunt overigens beter vanuit Sidareja vertrekken ipv vanuit Banjar. Sidareja ligt dichterbij. Dat scheelt in tijd naar het station maar ook de totaalrit inclusief de trein naar Yogya.

Anne Mieke, moeten wij de treinkaartjes vantevoren boeken? En zo ja, waar? Zagen een website die tot april 2016 prijzen had...

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 07-02-2016 17:06 schreef Bjørn en Anja:

Maar om nou een chauffeur achter de hand te houden voor 48 uur terwijl je er geen gebruik van maakt (of wellicht de laatste ochtend naar het station lijkt me voor de chauffeur ook niet echt leuk, en geld weggooien is ook zonde).

Nee hoor dat zou ik ook niet doen.

Ik zou als ik jullie was wel alvast de treinkaartjes boeken. Ik heb de ervaring dat in de piektijden alles vol zit. Zelfs de belachelijk hoge prijs tickets zijn dan al weg.

salina
User
User icon of salina
spacer line

www.ptkai.co.id

Je kunt pas 3 maanden voor vertrek boeken trouwens.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik boek trouwens altijd voor mijn gasten die bij ons komen (in Jogjakarta) dus wellicht dat jullie hotel dat ook voor jullie willen doen. Want het is best ingewikkeld vanuit Nederland en voor 'ons' hier makkelijk om even langs het reisburo te gaan om die tickets vast te leggen. Laat me even weten of jullie hotel dat ook kan doen anders wil ik jullie wel helpen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 07-02-2016 17:07 Bjørn en Anja wrote:

[quote removed]

Anne Mieke, moeten wij de treinkaartjes vantevoren boeken? En zo ja, waar? Zagen een website die tot april 2016 prijzen had...
Als ik het goed begrijp reizen jullie begin augustus door naar Yogyakarta.
Dit jaar is Idul Fitri (suikerfeest) op 6/7 juli, de week erna veel mensen vrij en ik verwacht dat het na 19 juli wat rustiger is. Ik heb zelf buiten de periode van het suikerfeest en Kerst en Oud&Nieuw nooit problemen gehad met treinkaartjes. Ik bestel ze ook nooit online dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Je kunt de treinkaartjes ook proberen om in Jakarta al te kopen. Mocht dat niet lukken dan kan dat ook nog bij bv Indomart (kleine supermarkt) in Pangandaran.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Bedankt salina,

de link werkt helaas niet. We zullen het aan het hotel vragen of ze dit kunnen verzorgen en anders vanaf mei zelf even bekijken of ze makkelijk te boeken zijn. Zo niet, komen we zeker op je aanbod terug. Emoticon: Smile

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,045,892 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com