indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ax2is8
User
spacer line

Ik wil graag binnenkort voor tussen een of twee maanden lang naar IndonesiŰ. Ik lees van alles op internet over visum mogelijkheden en gestelde eisen maar niet alle info is hetzelfde en de officiele sites van de indonesische ambasssades vind ik vaak erg onduidelijk.

Ik weet niet precies hoe lang ik in Indonesie wil blijven omdat ik een en ander af wacht over mijn vervolgplannen. Ik maak uit verschillende bronnen op dat een retourticket echt noodzakelijk is om een visum te krijgen maar ik koop liever geen ticket als ik niet zeker weet of ik het daadwerkelijk gebruik. Ook houd ik graag de optie open om over zee van Sumatra naar Maleisie te reizen.

Weet iemand een legale manier om een 60 dagen visum te verkrijgen zonder daadwerkelijk een retourticket te kopen? (liefst op de ambasade in Den Haag of in Kuala Lumpur)

Heeft iemand een andere tip over wat de gemakkelijkste en goedkoopste manier is om langer dan 30 dagen te blijven zonder retourticket (kom ik het land uberhoubt nog in zonder retourticket?)

Ik waardeer het zeer als iemand me verder wil helpen hiermee.
Warme groet,
teun

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

- Bij een visumaanvraag voor 60 dagen moet een retourticket overlegd kunnen worden; dit kan echter ook een (goedkoop) bootticket zijn van bv Batam naar Singapore

- bij een VOA moet ook een retourticket beschikbaar zijn, echter dit wordt niet altijd gevraagd, maar als ze het wel doen heb je een probleem en moet er alsnog ter plekke een ticket gekocht worden

Deze vraag is echter niet zo simpel te beantwoorden. het gaat niet alleen om het visum maar ook om de ticketmogelijkheden.
Enkele reizen vaak duurder dan een (promo) retourtarief . Verder ligt het eraan welke eilanden je in Indonesie wilt gaan bezoeken. Als je naar Sumatera wil dan zijn de meest voor de hand liggende luchthavens Banda Aceh, Medan of Padang. De kortste routes zijn via Kuala Lumpur of Singapore.
Als je via Jakarta gaat ben je veel reistijd kwijt aan het heen en weer vliegen.
Wil je naar Sumatera een enkele reis kopen ben je het best uit via KL dus met een apart ticket bijvoorbeeld Air Asia, maar nog altijd gauw minimaal 500 euro, enkele reis!). Meer gemak en een kortere vluchttijd via Singapore met Singapore Airlines, ook rond die prijs.
Heen en terug kom je dan op minimaal 1000 euro uit, tenminste als je terug naar Nederland wilt.

Als je mogelijk naar Maleisie wil kun je ook een retourticket KL kopen en een losse vlucht naar bijvoorbeeld Medan. Qatar is een van de beste mogelijkheden.
Met Garuda naar KL is goedkoper dan naar Jakarta, maar....... deze vluchten gaan via Jakarta (dus backtracken)
Wil je echter ergens anders beginnen (Java of Bali nog nog verder oostelijker) dan kun je je beter rechtstreeks op Jakarta of Denpasar richten.

Advies: maak eerst een plan, veel lezen, vergelijken en zoek er dan het juiste ticket bij.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik heb regelmatig in het verleden een retourticket gekocht en laten verlopen.
Net wat Anne Mieke zegt: een enkeltje is vaak vele euro's duurder, en dan bedoel ik niet in verhouding maar dus echt duurder. Er is mij nog nooit naar de (terug)ticket gevraagd maar je zal net zien.....

spacer line  

Andere mogelijkheid is een ticket met de mogelijkheid om (bijna) kostenloos de datum te verzetten. Ook duurder, maar mischien toch een optie?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Oh ja, dat kan ook inderdaad Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 04-02-2016 05:17 jobvanstaalduinen wrote:
Andere mogelijkheid is een ticket met de mogelijkheid om (bijna) kostenloos de datum te verzetten. Ook duurder, maar mischien toch een optie?
Dat kan inderdaad ook maar dan moet ook de mogelijkheden tot omboeken van een andere luchthaven eventueel bekeken worden.
Deze tickets zijn in alle gevallen een andere (hoger) tariefklasse dan de promotickets (die van tussen de 500 en 700 euro zeg maar) en dan nog zitten er vaak extra kosten aan die varieren van enkele tientjes tot een paar honderd euro. Voorwaarden voor vliegtarieven zijn echter niet altijd even gemakkelijk te vinden cq niet altijd even duidelijk voor de doorsnee reiziger. Zoek in elk geval iets dat zwart op wit staat, op het ticket zelf of met verwijzing naar de klasse op de site.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

let op Emoticon: Wink

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Jaapkowi, we leven anno 2016! Alles is op het internet te vinden als je maar niet te lui bent om te zoeken.

Ik erger mij mateloos aan de manier waarop jij tracht uit te vissen wie waar woont. Emoticon: Angry

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Laat maar Erwin. In een ander topic heb ik al antwoord gegeven en dat ik in Nederland woon.
Hebben we hier weer met een nick te maken?

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Opgeruimd, de andere onderwerpen loop ik morgen even door.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wel eens van Adobe Photoshop gehoord? Dat is mijn grote vriend in dergelijke gevallen. Daarmee kan je alles maken tot tickets toe (weliswaar kan je er niet mee in het vliegtuig maar is het wel bruikbaar voor dergelijke zaken).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,347,246 topic views - 223,770 posts - 13,516 topics - 16,725 members - last post @ 20-11-2017 13:53 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,344,465 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com