indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

Hallo,

We willen kijken of er mogelijkheden zijn om te verhuizen naar Bali. Ik heb 2 dochters die naar school moeten. Het liefst natuurlijk Engelstalige scholen. Weet iemand wat die kosten? Ik heb er al 1 zien staan. Voortgezet onderwijs (secundary school) Die kostte zo'n beetje 12000 dollar per jaar. Dat is best veel Emoticon:

En wat zijn de mogelijkheden om daarna op Bali te gaan studeren (gewoon MBO niveau). Is dat ook zo duur? Is er Łberhaupt de mogelijkheid om te studeren?

alle hulp/tips/ervaringen welkom!

Groetjes,

Ruby

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik heb ooit een prijsopgave gekregen (voor iemand anders) van 7000 dollar per jaar. voor een internationale priveschool. Ik vind 12.000 wel erg veel.

Bovendien is het onderwijs in heel Indonesie slecht/slechter en van laag niveau.
Ik geloof niet dat als ik kinderen zou hebben dat ik ze in Indonesie zou laten studeren. Maar daar hoef ik me niet over te buigen want ik heb geen kinderen.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om mijn dochter in IndonesiŽ te laten studeren.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

bulekurus
User
spacer line

Voor het toekomst perspectief van je dochters zou ik nog een paar jaar in Europa blijven tot dat je kinderen naar universiteit gaan. Internationale scholen zijn min 10.000$ per jaar, niveau is lager maar je kinderen kunnen al niet de slechte mentaliteit van de IndonesiŽrs overnemen, als je dan toch wilt een school nemen, neemt dan een katholieke school, al zeker niet de openbare,. Maarja bali gaat niet weg op een paar jaar, de toekomst van je kinderen wel. Ik leef tussen de studenten en zie elke dag hun niveau!

bulekurus
User
spacer line

Ken een Belg die een aantal jaar geleden en prachtig resort heeft open gedaan in IndonesiŽ, awel die is terug gegaan naar BelgiŽ alleen voor de studies van zijn zoon. De scholen zijn niet goed hier. Hij vliegt om en om met zijn vrouw naar Belgie en IndonesiŽ voor het resort in het belang van zijn zoon tot hij naar de universiteit gaat.

spacer line  

On 31-01-2016 11:51 Ruby Barbara wrote:
Hallo,

En wat zijn de mogelijkheden om daarna op Bali te gaan studeren (gewoon MBO niveau). Is dat ook zo duur? Is er Łberhaupt de mogelijkheid om te studeren?

Het onderwijsniveau in Indonesia is moeilijk te vergelijken met de Nederlandse.
Soms heb je bijna dezelfde problemen zoals in Nederland .
Basis Onderwijs, Voorgezet Beroeps/Algemeen Onderwijs, Havo, VWO etc.

Het beste is dat je advies krijgt van Y-B, A.E.B en mss nog vele andere leden / vaste schrijvers in Indahnesia.
Nederlanders die al jaaaren in Indonesia wonen en klein /schoolgaande kinderen hebben.

MBO (SMK -Sekolah Menengah Kejuruan )niveau zou ik niet in Indonesia nemen

Voor de rest is het afhankelijk van de gekozen school( zie hun ranking) , slagingspercentage, de doorstroom naar Staats universiteit of goed aangeschreven Particuliere Universiteiten, ook in buitenland( Europa, Australia, U.K en USA ).
Ik ken honderden Indonesiers uit mijn tijd die in buitenland studeren met SMA basis , die later hun Master/Ph.d halen .(Amsterdam, Delft,leiden, Rotterdam)
Ook jongere generatie Indonesiers zoals kinderen van mijn Indonesische
neven/nichten of de kleinkinderen van mijn generatie.

bisa dicek of makemyday .

salina
User
User icon of salina
spacer line

Slagingspercentage hoef je hier niet naar te kijken, ranking ook niet.
Als je ouders/familie hebt met poen dan kun je een goed rapport/diploma gewoon kopen hier. Net als je rijbewijs.... Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dit schreef ik net in de topic "Oorlogsverleden Java" dat sluit er prachtig op aan.

Geschiedenis hier Emoticon: Bye bye
Het enige wat ze hier leren is wanneer Mohammed is geboren Emoticon: Laugh out loud
Op de toekomst richten Emoticon: Confused Whoehahaha, als ik vandaag te vreten heb dan zie ik morgen wel weer verder. Emoticon: Yeah right!

Toekomstgericht kijken is voor de elite weggelegd, die houden ook financieel de organisaties als de FPI en Pemuda Pancasila in stand, daar krijgen ze bescherming voor.
Toekomst van dit land?
Binnen 30 jaar een burgeroorlog en totale anarchie, met een genocide die zijn weerga niet kent Emoticon: Blush
Uiteraard is de elite dan veilig weg, nu al wordt 70 % van de winsten die gemaakt worden naar het buitenland verhuisd Emoticon: Bye bye
Er is geen bedrijf meer in Singapore waar geen Indonesische grafdief met zijn poen in zit Emoticon: Angry

Voor de ingewijden, kijk maar eens wat er afgelopen weekend in Medan aan de hand was.
Voorbode van wat er hier steeds meer gaat gebeuren
. Emoticon: Yes!

Ruby heeft het tot op heden ook maar gelaten voor wat het is, ze heeft een balletje opgegooid, emigreren met twee pubers naar het paradijs Emoticon: Confused
Ze is wijs genoeg om geen verdere gegevens te verschaffen, het gaat in ieder geval niet over een verhuizing als expat, dus ik ruik weer een roze wolk Emoticon: Angry
Hoe verziek ik de toekomst van mijn kinderen dus, tja ik zal wel weer een ongelikte beer zijn, maar ik ruik dit soort dingen op mijlen afstand.
Zeker als iemand zo summier is met het geven van achtergronden Emoticon: Bye bye

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laten we vooropstellen dat wat IndonesiŽ op het gebied van onderwijs doet geweldig is.
Uit het hoofd gezegd is 20 % van het nationaal budget bestemd voor onderwijs, dat staat in de grondwet.
Dat werkt ook redelijk tot na het basisonderwijs en voortgezet (SMP) daarna is het om te huilen.
Er zijn allerlei programma's voor minder bedeelde leerlingen, gigantische bedragen die in de zakken van bestuurders verdwijnen, er wordt geroofd uit de schoolfondsen daar lusten de honden geen brood van Emoticon: Angry

Zo komt het dat sloebers die fantastisch kunnen leren en de potentie hebben met vlag en wimpel te slagen voor een universtaire opleiding geen schijn van kans hebben en kinderen van ouders die munten hebben en te dom zijn om voor de duvel te dansen slagen met vlag en wimpel. Emoticon: Yes!
Dat zijn dan ook weer de varkens die het nieuwe bestuur vormen, het is nagenoeg niet mogelijk om deze cirkel te doorbreken zonder zelf ook corrupt te zijn. Emoticon: Blush

Corruptie corruptie en nog eens corruptie, de begroting voor het onderwijs is in IndonesiŽ de grootste suikerpot waar alle ratten uit zitten te snoepen en de muisjes met een brein als Einstein het nakijken hebben. Emoticon: Frustrated

spacer line  

On 01-02-2016 11:56 salina wrote:
Slagingspercentage hoef je hier niet naar te kijken, ranking ook niet.
Als je ouders/familie hebt met poen dan kun je een goed rapport/diploma gewoon kopen hier. Net als je rijbewijs.... Emoticon: Confused

Hangt af welke in welke school je je eindexamen deed, en naar welke vervolgopleiding ( Middelbaar, hoger onderwijs of universiteit) je kinderen wil sturen.

In Jakarta / grote steden zijn de slagingscijfers en de ranking van de scholen kent.
De uitslagen zijn op internet te zien.
In mijn tijd ( vorige eeuw) heb je nog geen internet , soms kan je ook diploma's "kopen" .
Zodra je bijvoorbeeld uit een Katholieke/christelijke school komt kan je niet sjoemelen.
Wil je naar een bekende staatsuniversiteit gaan , moet je toelatingsexamen doen .
Bij bosjes val je dan door de mand.

Tegenwoordig is het ook zo , al ga je een diploma kopen bij een SMA ( niet gerankeerd) in bijvoorbeeld Bantul(Yogyakarta) is het nog de vraag of je naar Universitas Indonesia , Gajah Mada , ITB Bandung etc kan doorstromen.

Of je de propedeuse van een Australische universiteit kan halen , laat staan de colloquium doctum van UvA, Erasmus, Delft ,Leiden, Utrecht haalt .
De (vaak chinees) Indonesiers betalen bijna 500 miljoen om in Australia te kunnen studeren, ze hebben vaak een SMA ( Christelijk) achtergrond.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 01-02-2016 13:05 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Hangt af welke in welke school je je eindexamen deed, en naar welke vervolgopleiding ( Middelbaar, hoger onderwijs of universiteit) je kinderen wil sturen.

Gewoon kopen kan ook Surya, op maar liefst 18 universiteiten Emoticon: Blush

http://www.aktualita.co/18-kam(...)s-di-mana-saja/3902/

spacer line  

Ahhhh , dat gebeurt bijna overal.

Ik denk niet dat Ruby Barbara haar dochters naar een NEP school wil sturen, of andere Indonesiers zoals mijn familie/vrienden .
Of die paar Indahnesia leden met hun kinderen .

In Nederland kan je voor 300 eurie diploma's kopen via marktplaats ?

http://webwereld.nl/e-commerce(...)n-drie-dagen-in-huis

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Vele zgn. internationale scholen worden niet eens erkend in het buitenland. Dan kan je kind weer 2 jaar terug op school. Juist Indonesische middelbare scholen geven toegang tot hoger onderwijs (HBO) in NL, niet de internationale scholen. Dan behoeft men nogmaals 1 of 2 jaren over te doen op een middelbare school in NL. Dat geeft de kwaliteit wel aan denk ik.
Vervolgens zijn de internationale scholen op Amerikaanse of Australische leest geschoeid en niet aansluitend met Europese scholen. Zeker op Bali is er een wildgroei van zgn. internationale scholen waar de expats hun kids naar toe sturen. Maar de kwaliteit is bijna nog slechter dan het Indonesische onderwijs. Het gros wordt dan ook niet erkend, zowel in het buitenland niet als in Indo zelf niet.
Met kinderen hier komen, is (zelf)moord. Ik heb gezinnen met kinderen in de puberteit hier zien komen waarvan 75% naar de klote gaat door sex, drugs en rock-n-roll. Wat overblijft zijn over het paard getilde arrogantjes die zich ver verheven voelen boven de autochtone bevolking en ook vaak boven de Bali-expats die in hun ogen maar rare freaks en loosers zijn.
Laat je kinderen thuis in NL. Wil je ze toch kapot maken, doe dat dan in NL. Zet die roze bril af, dat heeft al veel mensen (en jongeren) letterlijk het leven gekost. Bali wordt voor velen van een paradijs op aarde de hel op aarde. (Lees het boek van Johan Fabricius: "Het eiland der demonen" Emoticon: Wink . Als je gepensioneerd bent, OK. Maar met kids? Bezint eer gij begint. Zeker als het om kids in de puberteit leeftijd gaat.

spacer line  

On 06-02-2016 14:48 Yogya-Bali wrote:
Vele zgn. internationale scholen worden niet eens erkend in het buitenland. Dan kan je kind weer 2 jaar terug op school. Juist Indonesische middelbare scholen geven toegang tot hoger onderwijs (HBO) in NL, niet de internationale scholen..

KIJK, dit is de mening (uit eigen ervaring) van een Nederlandse migrant , met schoolgaande kinderen .
Hij is niet de enige van daar dat ik zijn naam en van iemand anders noemde , zij kunnen een evenwichtige advies geven.
Als je terug kijkt naar de oude namen(velen schrijven niet meer) met Indonesische vrouwen en schoolgaande kinderen , hebben ze meestal ook hun kinderen naar een goed aangerschreven school( met ranking) gestuurd.
Gewoon Sekolah Dasar( Lagere school), SMP/SMA ( desnoods Christelijk/Katholiek ) .
Trouwens wil je naar een Nederlandse Hogeschool en Universiteit, moet je de diploma aanbieden ter goedkeuring bij de NUFFIC( gebeurde al in de vorige eeuw ,mijn tijd) .
Geeft vaak gelijk toegang tot de Academie/HBO( nu Hogeschool) .
NUFFIC is nu DUO geworden ?
In Duitse en Belgische universiteit was het minder streng ( eerst Duitse taal Goethe) , Belgie kan je zo binnenwandelen(toen in Leuven).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,876,818 topic views - 238,278 posts - 13,717 topics - 29,558 members - last post @ 04-04-2020 22:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,906,262 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com