indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Is het nodig om je de ganse dag overdag en 's avonds te beschermen met muggenspray 50+ deet?
Geen zin om knokkelkoorts op te lopen gedurende een maand Bali, Nusa Lembongan en Nusa Penida in juli/augustus...
Anderzijds: alle onbedekte lichaamsdelen zowel overdag als 's avonds insmeren met dat 50+ gif lijkt me ook omslachtig. Maar ja, misschien zit er niets anders op.
'S nachts hebben we geboekt en dan is er ofwel een klamboe, ofwel airco ofwel een fan.
Die zijn wel voldoende hoop ik voor de nachten.
Is de kans erg reŽel op dengue in juli/augustus?
Hier gelezen dat vitamine B1 dagelijks ook zou helpen wegens de geur v je bloed dat wijzigt. Doch dit is niet wetenschappelijk bewezen.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op dit forum is veel geschreven over dengue, malaria en muggen in het algemeen. Dus kijk daar ook even op met de zoekfunctie.

Mensen reageren verschillend op muggen. De vraag die je stelt zal divers beantwoord worden. Je stelt de vraag op een manier van "liever niet". In dat geval hebben de antwoorden geen zin.
Muggen komen het hele jaar voor, ze hebben geen vakantie. Het kan soms verschil uitmaken of het vochtig(er) is of niet. Maar 1 mug is al genoeg
Om muggen te weren kun je een aantal dingen doen.
- beter airco dan een ventilator
- aan het begin van je vakantie koop je een flacon Hit One Push (ik vind zelf de oranje het fijnste). Dat is een minispuitbus waarbij je inderdaad met een druk op de knop nodig hebt (liever twee, de andere in de badkamer)
- zoveel mogelijk bedekkende, lichtgekleurde kleding (daar komen ze minder snel op af, en je ziet ze beter zitten)
- let ook op schaduw (bijvoorbeeld in het bos); muggen steken niet alleen 's avonds
- geen parfum (dus ook niet in badproducten)
- vitamine B1 (vooraf beginnen)
- smeren ; het is niet nodig om daar speciaal spullen voor mee te nemen. In Indonesie hebben ze dat ook. Het gaat niet alleen om het deetpercentage maar ook om de smeerbaarheid, hoe vaak je smeert en wat voor geur het middel zelf heeft. Ik gebruik de laatste jaren Sofell sereh , in supermarkten te koop voor rond de 80 cent (wit plastic). Het kan geen kwaad om ook overdag te smeren. Gebruik het dan als een bodylotion. Dan nog in de late namiddag/vroege avond na het douchen, gewoon je hele lichaam (muggen steken soms dwars door kleding heen!). Vanuit Europa meenemen kan ook maar de middelen zijn niet beter, ze hebben vaak een onaangename geur en kosten het tienvoudige.
- dan nog de Indonesische manier mocht je een hotel hebben met een terras en dat is papayablad branden . Er zijn ook spiralen maar die stinken verschrikkelijk en er wordt van gezegd dat ze ongezond zijn.

Zorg dat je zo'n flesje Sofell (ze zijn maar klein) standaard in je tas hebt (ook met orange of bloemengeur), samen met kayu putih voor als je toch gestoken bent en een click away; dat is een klein plastic apparaatje dat vonkjes afgeeft om de jeuk zsm kwijt te raken. Ze zijn te koop bij kampeerwinkels maar een tijd terug ook bij Zeeman (tegen een fractie van de prijs)

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Dankjewel AnneMieke voor je adequate, uitgebreide antwoord!

Julfikar
User
spacer line

Lieve mensen pas op DEET is ontzettend giftig. Smeer niet teveel op je huid!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is het een of het ander natuurlijk.... Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Kan niet beter dan Anne Mieke Emoticon: Smile

Pas uiteraard goed op. De dengue muggen bijten meestal eind namiddag (16u tot 18uur)

eveline
User
spacer line

In Zuid Korea zag ik vorige jaar een vriend van me tijger balsem gebruikte voor muggen. Sindsdien heb ik altijd een klein potje bij me. Dat heb ik veel liever dan die DEET.
Maar Vitamine B1 help bij me ook goed, dat heb ik vorige maand in Zuid Afrika weer gemerkt.

Choose to be optimistic, it feels better. If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,341 posts - 13,717 topics - 29,630 members - last post @ 07-04-2020 06:52 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,978,395 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com