indahnesia.com - Discover Indonesia Online

    
You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

't Is een beetje zoals na 9/11 he, toen liepen ze in bandung en Jakarta Amerikanen te jagen. Viel allemaal nogal mee op zich, ben zelf ook aantal malen aangesproken door van dat soort groepjes, "Are You Amerika??!!", moest ik altijd hard lachen en nee, ik ben en Belanda, moesten ze zelf ook elke keer lachen... Onzin allemaal....

Minder leuk was 't toen me werd verteld dat ik op een dodenlijst stond van een aan de FPI gelinieerde jongeren organistatie. Bleek ook echt zo te zijn. Vanwege mijn muzikale activiteiten toen. Ik heb in 2005 een album uitgebracht hier, 18 Slingshots, daar stonden onder andere ook een paar jongens op van Bandungse band Homicide, die stonden prominent op die lijst vanwege hun muziek en 1 nummertje speciaal, en wat er op mijn album stond waren ze blijkbaar ook niet blij mee....

Ik heb me er toen niet al te veel van aangetrokken maar 1 van die jongens van Homicide heeft echt een poosje moeten onderduiken, had continue bescherming.... Is later allemaal uitgepraat....

Ging voornamelijk om dit nummer, geschreven nadat de FPI linkse boeken ging verbranden hier in Bandung en nogal geweldadig een boekenwinkel die veel van dat soort boeken verkocht hebben gesloopt met aardig wat gewonden in Buah Batu:




En dit is 1 nummertje van m'n album, was een live opname, opgenomen tijdens een concert wat we deden toen. Er is er nog 1 met 1 van hun leden maar die is zo heftig hard en de tekst zo heavy dat ik 'm hier maar niet zal plaatsen Emoticon: Smile










zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 


Op 17-01-2016 19:05 schreef madrotter:
Helemaal mee eens Oyibo. Een amateuristische aanslag wil helemaal niet zeggen dat dat zo blijft. Lijkt er op dat ze het logistiek niet meer voor mekaar krijgen om een 2e Sari club aanslag voor mekaar te krijgen, er zullen ook wel (voor dit moment) geen niveau Noordin Mohammad Top luitjes voor handen zijn, die hebben ze allemaal redelijk goed te grazen genomen in de laatste paar jaar, maar als ik terug denk aan die aanslag in Bombay vorig jaar, enige dat je nodig hebt zijn een aantal echte fanatiekelingen, pistolen en granaten en dat is allemaal niet zo moeilijk te organiseren lijkt mij.... Of gewoon een paar gekken die met messen te keer gaan, media en (vaak best wel overdreven) paniek doen dan de rest....


Nou matrotter je wijkt helemaal af van terrorisme naar muziek.
Straks gaan we de terroristen met muziek bestrijden.
Mentel musiek of zo heb er geen donder verstand van maar ik ben wel een muziek mens.
Ken jij een man die heet Doni entertainment man hij is veel bezig in Bandung hij was er op oud en nieuw ons te vermaken.

Maar terug op bomaanslag Jakarta.
Via Facebook krijg je veel informatie ergens achter b.v hoe er geÔnfiltreerd word.
Hoe Densus88 medewerker als tukan werken of heel eenvoudig bij jou de planten tuin werken, (wat is het daar mooi) dit kan ook een infiltratie zijn die ze gebruiken om mensen te lokken die verkeerd met IndonesiŽ bedoeling hebben......

Ha ha kijk deze dame dan eens




Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Hoe heet jouw guesthouse Madrotter?



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

http://www.moritzbandung.com/

En mijn naam is Henk Emoticon: Smile Stelt niet zoveel voor hoor, ooit was het DE plek in bandung, waar alle Engelse leraren heen gingen, wordt vaak spartaans genoemd en klopt op zich wel, was guesthouse van de zus van m'n vrouw en haar Duitse echtgenoot, liep eind jaren 90 als een trein, mensen lagen op de banken te slapen om 's ochtends naar de balie te racen om een kamer te kunnen krijgen, echt waar. Toen kwam de crisis, de Bali bom en zakte 't inmekaar, die Duitser stierf, z'n vrouw kon er niks van, kwam geen mens meer en was verschrikkelijk smerige plek geworden. paar jaar geleden heb ik 't overgenomen, verbouwd. Verdien er geen klote aan, meer een sociaal project Emoticon: Smile kan de rekeningen, de salarissen en de afbetaling van de auto van m'n vrouw dr mee betalen, maar is wel heel leuk verder. backpackers zijn niet meer wat het geweest zijn, maar goed is een hele andere discussie, heel ander onderwerp.... Zaql ooit wel eens het hele verhaal vertellen hier, veel, heel veel mee gemaakt en misschien leerzaam voor anderen die iets willen beginnen hier...



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

En daar zeg je wat Zieleffe, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, want echt, is echt enorm open, helemaal vol met die isis vlaggen, onbegrijpelijk....



elsbeth
User
spacer line
 

Komt me vaag bekend voor die foto's. Als ik er geweest ben, moet dat in december 1992 zijn geweest met mijn moeder en mijn 2 zusjes. Ik ga eens even zoeken in mijn oude Lonely Planet, kijken of ik daar een notitie heb gemaakt.
Ziet er prima uit, wat heb je meer nodig als back-packer?



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

Dankjewel Elsbeth Emoticon: Smile we staan ook in de anwb gids en hoop andere reisboeken, voorheen werd t ook als eerste genoemd in de lonely planet.... in de laatste anderhalf jaar zijn er, echt waar, 210 nieuwe hotels geopend in Bandung, nog te danken aan de oude burgemeester Dada Rosada, die nieuwe burgemeester heeft gezegd dat er niets meer geopend mag worden nu maar er worden er nog steeds volop gebouwd, resultaat, ze staan allemaal leeg, prijzenslag, zo'n beetje alle backpack hotelletjes gaan er aan onderdoor nu, maar wij blijven als 1 van de weinigen nog redelijk lopen, ook vanwege onze reputatie als en plek waar t altijd feest is en de tours die wij organiseren die gewoon echt stukken beter zijn dan zo'n beetje de hele rest Emoticon: Smile

Dit is die plek hier om de hoek, ze hebben toevallig een paar grote spandoeken weg gehaald, maar oa de isis vlaggen hangen er nog, 2 a 3 x per week echt redelijk grote bijeenkomsten, dan staat daar alles vol met geparkeerde motors, geluids instalatie en keiharde speeches....







salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Hartstikke leuk dat guesthouse Henk Emoticon: Party!
Ik heb ook zo gelachen op je teruggeschreven berichtjes op sommige reviews bij booking,com. Emoticon: Laugh out loud
Dat ben ik ook van plan als er een zeikerd tussen zit... Emoticon: Yes!




madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

Emoticon: Smile Dat is nog een hele kunst ook want je moet beleefd blijven, op trip advisor staan ook een aantal hele leuke, zijn ook altijd de totale zeikstralen die klaag commentaren schrijven, voor elke zeg 150 gasten die blij vertrekken zit er 1 zo'n zeikschijter tussen, en de blije mensen schrijven vrijwel niet.... kan me soms ook echt kwaad maken, want echt waar, ze liegen ook echt vaak, vaak hebben ze 1 punt waar ze over klagen maar om hun gezeik dan wat extra gewicht te geven gaan ze er nog even bij zitten liegen.....

enorm gedeelte van wat zich tegenwoordig back packers noemt zijn chagerijnig, zitten alleen maar achter een schermpje, telefoon, laptop enz., zitten in hun eigen bel en kunnen niet veel anders als klagen.....

ga straks nog meer schrijven heb bergen verhalen Emoticon: Smile




salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Leuk, wij houden hier van zulke verhalen. Emoticon: Party!

Ja er zijn enorme zeikers bij. Ik lees veel reviews (om er zelf wat van te leren) en je komt echt vreselijke tegen die dan ook geinige antwoorden terugkrijgen van de eigenaren. Soms lig ik krom van het lachen.

Zelf had ik iemand die in een review had geschreven dat ons doucheputje niet goed doorliep. Dat is Godsonmogelijk maar heb toch maar gecheckt omdat ik me ineens herinnerde dat zijn vriendin ontzettend haaruitval had. Overal lagen haren waar ze liep of zat. Ik heb zowat een halve pruik uit het putje getrokken. Zat mijn vinger ook nog vast in het putje en heb ik bijna een uur op de grond vast moeten zitten totdat ze maar eens kwamen kijken waar ik bleef. Emoticon: Laugh out loud

Overigens zag ik bij jou een review waar iemand iets zei over dat iets gestolen was. Die had booking,com eruit moeten halen want dat mag niet geplaatst worden. Staat in hun regels.

Overigens zie ik ook wel eens antwoorden van managers die niet zo beleefd blijven maar wel met humor. Om te gieren....

Ik ga nu even op tripadvisor kijken. Emoticon: Yes!



zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line
 

maderator Doen je hebt ook zo veel ervaringen in de loop der jaren opgebouwd en als je tijd heb je verhaal even tussen door lost ook soms je frustraties op....
Ik kijk er naar uit . Emoticon: Shiny



Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

Iets gestolen was??? Die heb ik niet gezien, ga straks gelijk kijken want dat is iets wat bij ons echt niet gebeurd gewoon.... Ik zal een aparte topic openen, gaat een berg werk worden want als ik alles en dan bedoel ik ook echt ALLES ga vertellen dan wordt het echt een lang verhaal, ik heb namelijk niet zomaar een of ander hotelletje overgenomen, dit is de plek waar ik voor het eerst kwam in '96, waar ik mijn vrouw heb ontmoet (zij werkte daar toen achter de balie)....

Er zijn ook reviews waarvan ik 100% zeker ben dat die door de competitie zijn geschreven, 1 hele negatieve door iemand dat was een "no show", nooit bij ons geweest, booking.com geschreven die zeiden, die persoon zegt dat hij/zij heeft ingecheckt en een uurtje later weer is vertrokken wat gewoon echt niet waar is maar die blijft dan wel gewoon staan....

heb een jochie van 5 die me flink bezig houdt dus kan er pas vanavond aan beginnen....



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

en booking.com zowiezo, 't is dat wij echt veel klanten krijgen door hun, anders was ik allang gekapt met hun, ze sturen dreigbrieven VOOR DAT je betaald moet hebben, daar kan ik al helemaal niet tegen, en eergisteren weer, "uw pagina wordt volgende week helemaal verwijderd want U heeft uw prijzen nog niet aangepast", lazer op!!! gelijk gedaan, gewoon de zelfde prijzen als vorig jaar maar blijkt dat je dat elk jaar opnieuw moet doen, stelletje zeikstralen....



salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Ik vind booking,com ook niet klantvriendelijk, terwijl ze het toch van ons moeten hebben. Ik ken al vele collega's die gestopt zijn met ze maar ik kan me dat nog niet veroorloven want heb er bijna al mijn klanten vandaan. En hoezo moet je je prijzen aanpassen? Daar heb ik nog niet van gehoord. Heel vreemd.



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

ja elk jaar moet je weer opnieuw invullen wat je prijzen zijn, en dan sturen ze dus geen mail van, hallo beste partner!!! het is weer tijd om uw prijzen in te vullen!!! nee, ze schrijven volgende week trappen we je van booking.com af... mafkezen....

en trouwens diefstal, vorig jaar waren er wel 2 incidentjes, 1 uit korea, die meid had haar portemonai in haar achterzak zitten en bestolen ergens rond braga en 1 uit ik geloof tjechie die had een schoudertas en dan op dr reet hangen, open gesneden waarschijnlijk in jeanstreet, niet al te slim



salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Oh wat raar. Heb ik nog niet gezien zo'n bericht. Maar ik verhoog sowieso altijd de prijzen want ik ben veel te goedkoop begonnen.
Maar je reviews op tripadvisor zien er goed uit hoor. De meeste mensen geven wel een leuke beoordeling. Emoticon: Yes!

En je hebt weer een boeking binnen 40 minuten geleden. Emoticon: Party!



elsbeth
User
spacer line
 

Ja, dat is het, mensen die ergens tevreden over zijn nemen niet de moeite om dat te schrijven. Mensen houden meer van klagen. Nou, wat dat betreft ben ik een uitzondering.
Als ik ergens blij mee ben (een hotel, een medewerker van KPN aan de telefoon, een kok, een serveerster) dan zeg ik dat ook. En dan vraag ik erachter aan: nou, dat zult u toch wel vaker horen? Nee, nooit, zeggen ze dan. We hebben vrijwel alleen maar klagers. Ongelofelijk demotiverend lijkt mij dat. Psychologisch ook zo onhandig. Allang bekend dat mensen beter presteren als anderen een hoge verwachting van ze uitspreken. Moeten ze in het onderwijs ook vaker doen.



salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Ik schrijf ook altijd liever een mooie review. Als iets echt heel slecht is schrijf ik dat ook maar als er dan weer een mooie service tegenover staat zal het cijfer toch een stuk omhoog gaan.

Henk hoe kan ik jou bereiken want ik heb vaak mensen die mij vragen of ik een trip kan regelen in Bandung. En ik ken daar niemand. Kun jij dat ook regelen of moeten ze dan eerst bij jou overnachten?



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

Toevallig net een waanzinnig leuke middag/avond met een amerikaanse en een zweedse backpacker achter de rug hier Emoticon: Smile

Waar ze het meest over klagen is de badkamers en ik kan het maar niet begrijpen, die worden echt iedere dag helemaal van onder tot boven schoon gemaakt, ik controleer (uiteraard) de hele tijd, wat kunnen mensen toch een verschrikkelijke zeikstralen zijn, niet te geloven....

Beetje laat geworden door die super gezellige tijd net met die toeristen dus misschien dat ik vanavond nog met m'n verhaal begin anders ;later Emoticon: Smile

En Salina ik zal straks kijken hoe ik een prive mail kan sturen ok, en mensen hoeven op zich niet hier te verblijven om een tour te doen ok!



spacer line  

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.madrotter, misschien is het handig een nieuw topic te starten "Ervaringen van Guesthouse eigenaren in het weerbarsige IndonesiŽ"



salina
User
User icon of salina
spacer line
 

Toch wil ik je adviseren om dat ter harte te nemen. Als iedereen namelijk klaagt over de badkamers die niet schoon zijn dan is er toch wat aan de hand. Ik heb zelf een vorm van smetvrees (is niet het juiste woord en het het eigenlijk emetofobie) maar niemand snapt dat. Al mijn personeel vindt dat ik overdrijf over bepaalde dingen. Gooi er nog maar een keer een likkie verf overheen dan en misschien een nieuwe wasbak. Ik roep maar wat hoor want ik ken jouw guesthouse niet maar neem het wel serieus. Ik snap ook wel dat het van de gekke is want je vraagt hele lage bedragen (mogen ook best omhoog vind ik) maar als ze blijven klagen moet je er toch iets mee want het zijn telkens dezelfde klachten. Ik heb 'hyatt' gasten dus moet hier ook extra mijn best doen. Die gaan ook niet in een guesthouse zitten maar willen wel graag een leuke tour met een local Emoticon: Yes!



salina
User
User icon of salina
spacer line
 


Op 21-01-2016 16:18 schreef jobvanstaalduinen:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.madrotter, misschien is het handig een nieuw topic te starten "Ervaringen van Guesthouse eigenaren in het weerbarsige IndonesiŽ"


Ja leuk Emoticon: Party!



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

Had ik hier boven al ergens geschreven Job, dat ik een topic ga openen Emoticon: Smile





madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

En een betere titel zou waarschijnlijk :Fear and Loathing in the World of Guesthouses in Indonesia" zijn Emoticon: Smile



madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line
 

Hoe moet ik een prive bericht sturen? Zit nu een poosje te kijken, kom er maar niet achter....

en overigens, ik ben ook mede eigenaar van dit in zuid-frankrijk, dat is wat mijn familie doet daar, mijn ouders uiteraard de eigenaren en de kids zoveel %, later, en dat het nog vele vele jaren mag zijn worden ik en mijn 2 broers en 2 zussen de volledige eigenaren:

http://wijnvillas.nl/

http://www.chateaudelhorte.com/nl/index.htm

Oh trouwens, Salina, ik weet ineens weer hoe dat zat met die diefstal, dat is niet bij ons gebeurd. Dat is gebeurd tijdens een toer, door een ingehuurde chauffeur en dat heeft een gids z'n baantje gekost. Het is voor onze gidsen strikt verboden om chauffeurs van 't trein station te gebruiken voor tours, die zijn absoluut niet te vertrouwen, in het verleden al ellende mee gehad. 1 Gids, Joni deed dat stiekum toch want dan kon hij een paar euro's meer in zijn zak steken. Wij gebruiken altijd chauffeurs die we heel goed kennen. Er waren ook wat andere problemen met die jongen, we hebben hem er uit moeten gooien....






You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.



50,648,641 topic views - 222,990 posts - 13,504 topics - 16,540 members - last post @ 21-10-2017 22:26 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

91,140,851 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com