indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > In het nieuws > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik zei het een paar weken geleden nog; het is gewoon wachten op de volgende bom, zowel in Jakarta als op Bali en met een beetje pech op nog andere plekken.

Ongelooflijk dat dat publiek niet wordt weggehouden zodat ze letterlijk het overzicht hebben en mensen hun werk kunnen doen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Bokito. Dat is goed nieuws. Met zo'n in en in triest incident. Zwaargewond is nog vreselijk genoeg. Nou maar hopen dat RI de controle krijgt over dit soort figuren.

It's only kinky the first time.

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Razzias aan de gang hier in Bandung.... Nog niet duidelijk wat er is aangetroffen....

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 14-01-2016 15:14 schreef Bokito:

[quote verwijderd]

Die VN medewerker is zwaargewond maar is nog in leven dat belde een vriendin van mijn vrouw die goed bevriend is met dat gezin.

Dat is goed nieuws. In de kranten en hier op tv zou hij zijn overleden. Duimen dat het helemaal goed komt met die man....

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Gelukkig heeft de politie in indonesie geweren en revolvers in hun "politiepostje" liggen
in Solo heb ik zelfs wel zwaarder geschut gezien bij Stalag dat aanvallen is wel zowat het
domste wat je kunt doen

Dat er een IS aanslag in de lucht hing in indonesie is al een tijdje publiek geheim
uiteraard worden er dan "westerse doelen" gekozen want buitenlanders zijn nu eenmaal de wandelende schietschijven, zowel voor extremisten als nationalisten

Het is goed afgelopen, min of meer in de kiem gesmoord, het was een "amateuristische" aanslag met gelukkig maar een beperkt aantal slachtoffers
maar ... dit zal niet het enige incident zijn er komt nog meer.

Dat toeristen daarom wegblijven is logisch, dat gebeurd in Parijs nu ook en ook
de aanslag in Istanboel heeft gevolgen voor Turkije

Maar voor de mensen met een oog wordt het nu misschien iets duidelijker als IS
ook aanvallen in moslimlanden doet dat het wellicht toch iets anders in elkaar zit
wat betreft de islam Maar ja ... je kunt nog steeds de waarheid zien en de leugen
willen geloven.

Net zoals in Keulen nu duidelijk is dat "de daders" marokanen en algerijnen zijn
Maar toch worden Pakistanen en Syriers in het ziekenhuis geslagen door extremistische
duitsers.

Het hoort er allemaal bij .... wereldoorlog 3 komt er aan .... het is maar hoe gek je
jezelf laat maken / maakt
Of .... al bent.

Volgens het programmaboekje van Nostradamus en een aantal internetprofeten
krijgen we ook nog de onthoofding van de paus te zien, dus ik zou ook maar niet
naar Italie gaan Emoticon: Party! Emoticon: Party!

madrotter
User
User icon of madrotter
spacer line

Totale amateurs inderdaad, die gozer die zichzelf opblies naast die auto, volkomen nutteloze actie was dat! Beetje Jihadi had knokkend naar die 72 maagden gegaan, maar goed, gaat toch inderdaad,zeker voor toerisme, flinke gevolgen hebben :(

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hoop het niet. Maar ja, men schrikt toch wel. Echter, destijds werd er na 9/11 een actie op touw gezet om New York te bezoeken. Dus....

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

On 14-01-2016 23:54 Yogya-Bali wrote:
Hoop het niet. Maar ja, men schrikt toch wel. Echter, destijds werd er na 9/11 een actie op touw gezet om New York te bezoeken. Dus....

Ik wacht geduldig de goedkope vliegprijzen af Emoticon: Laugh out loud

Ieder nadeel heeft zijn voordeel zeg ik dan maar Emoticon: Party!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik denk dat het wel meevalt. Ik zit booking,com in de gaten te houden (hotels in Jogja) en er zijn nog net zoveel kijkers als voor de bomaanslagen.

Laten we het hopen in ieder geval dat zo'n (inderdaad amateuristische) actie Indonesie niet nog verder in de problemen helpt. Ik zag vorige week al genoeg aankondigingen van ontslagen.

spacer line  

Op 14-01-2016 19:38 schreef merdekaSah:

Maar voor de mensen met een oog wordt het nu misschien iets duidelijker als IS
ook aanvallen in moslimlanden doet dat het wellicht toch iets anders in elkaar zit
wat betreft de islam

Het is al langer duidelijk dat overwegend moslims het slachtoffer zijn van de extremistische islam aanhangers. Bijna dagelijks vinden aanslagen en moordpartijen plaats in landen als Irak, Afghanistan, Lybie, Libanon en Syrië met bijna uitsluitend moslims als slachtoffers.Vreemd genoeg weten media en politici de angst voor aanslagen zelfs in een land als Nederland aardig op te voeren, ondanks het feit dat de kans dat je in NL door een bliksemstraal dodelijk getroffen wordt aanzienlijk groter is dan gedood te worden door een terrorist.

Overigens vielen door terorristische christenen ook veel slachtoffers onder aanhangers van hetzelfde christeljk geloof. Nog niet zo heel lang geleden gebeurde dat in Noord Ierland, maar ook tijdens de contra-reformatie in de 16e eeuw hebben katholieke extremisten aardig huisgehouden onder haar reformatorische broeders en zusters.

oyibo
Moderator
User icon of oyibo
spacer line

Hoe groot de kans is geloofs idioten iets uithalen in Nederland? Geen idee. Ik vond Brussel dicht bij genoeg. Er zullen genoeg Samir A's rondlopen. Met de instroom van vluchtelingen ook in Nederland weet niemand wat er kan gebeuren.

Dus kun je ook niet zeggen dat het relatief veilig zou zijn.
Dit incident was nu in Jakarta. De volgende komt vanzelf in het nieuws.
Helaas

It's only kinky the first time.

bulekurus
User
spacer line

Het wordt tijd dat het westen weer katholiek word, zal ineens gedaan zijn met de zever.. In Europa alleen maar praten maar geen boem boem

spacer line  

Op 15-01-2016 16:06 schreef oyibo:
Hoe groot de kans is geloofs idioten iets uithalen in Nederland? Geen idee.

Dus kun je ook niet zeggen dat het relatief veilig zou zijn.

Helaas

Sinds aanval in New York op de Twin Towers ruim 14 jaar geleden en de door de president van de USA afgekondigde "War on Terror" zijn er ongeveer in NL:
35.000 mensen omgekomen door privé ongelukken
8.000 mensen omgekomen in het verkeer
2.100 mensen vermoord
20 mensen omgekomen door de bliksem
1 man vermoord door een islamitische extremist.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

De beste manier om de angst voor terroristische aanslagen in te perken is door
vooral niet op internet te komen en het nieuws te volgen
Al helemaal niet de politiek.

Mensen wordt angst aangejaagd zodat ze steeds meer vrijheden inleveren
voor hun "veiligheid" steeds meer staatscontrole politie en toezicht
Het is een rookgordijn ondertussen kunnen de machthebbers lekker doorgaan
met hun agenda want de mensen hebben het veel te druk met de dreiging van
terroristen en hebben totaal niet in de gaten wat Brussel allemaal doet en kabinet
stiekum.

Je lacht je roth(schild)

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Terroristische aanslagen, overal ontploffen er bommen, schietpartijen aan de gang, mensen rennen voor hun leven, één terrorist loopt met zijn pistool in aanslag achter je, wat doe je dan om je narcisme te bevredigen, juist tongkat voor de dag en selfieeeeeee.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Overigens wordt de rampplek nu overspoeld door selfies makende idioten Emoticon: Confused
Dit narcistische volk lijdt niet aan obesitas maar aan digibesitas Emoticon: Angry

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik dacht dat het alleen maar een kwestie was van een (wat) lager IQ hier maar ze sporen gewoon echt niet he?! Emoticon: Confused

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Tja, IQ is niet bepaald hoog; landelijk gemiddelde: > 90 (beneden gemiddeld).
En als je dan die leipe narcisten ziet, dan denk je eerder aan > 80 (zwak begaafd).

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Dat is het aller ergste hun IQ is laag en hun intelligentie pijl is ook niet goed.
Goed ergens over nadenken dat kennen ze niet.
Maar waar ik mij aan stoort dat geslijm met elkaar vooral vrouwen als elkaar toespreken.
Daar word ik niet goed van
Ik vind dat ze te lief voor elkaar zijn vooral voor de moslims zijn ze lief.
Maar het ergste is dan ook dat ze ook lief zijn tegen verkeerde moslims
Terwijl ze op straat vele jongere generatie elkaar wel kunnen dood kijken.
Ze hebben tegenover elkaar totaal geen respect een hele generatie is al naar de klote hier
Maar de politie is ook niet zuiver doordat de meesten moslim zijn ze te terughoudend. Emoticon: Angry Emoticon: Devil Emoticon: Devil
Er gaan zoveel foto's door facebook geweldig

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Op 16-01-2016 02:29 schreef Malam:
Terroristische aanslagen, overal ontploffen er bommen, schietpartijen aan de gang, mensen rennen voor hun leven, één terrorist loopt met zijn pistool in aanslag achter je, wat doe je dan om je narcisme te bevredigen, juist tongkat voor de dag en selfieeeeeee.

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

malam een gemanupuleerde foto fotoshoping

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Dat wist ik dus niet Ziel, maar het feit alleen al dat ze dit soort foto's manipuleren en het feit dat nu een hele horde ibu's naar de rampplek komen voor een selfie zegt al voldoende.
Ik denk dat het te ver gaat om over IQ te spreken, dat wil ik bestrijden, alle mensen worden waar ook ter wereld met een bepaald IQ geboren, dat dit hier lager zou zijn is lulkoek. Emoticon: Angry

Het heeft te maken wat mensen meekrijgen in hun opvoeding, dagelijks leven en scholing, dat staat hier dus op het peil van 300 jaar geleden.
Egoïsme, geen aandacht voor anderen, asociaal gedrag en geen eerbied voor het leven van mens en dier viert hier gewoon nog hoogtij.

Thuis krijgen ze niets mee, van school ook niet en ze worden met de dag asocialer, dit volk is gedoemd om aan hun eigen asociale gedrag ten onder te gaan.
Ik zie al meer dan een decennium met lede ogen aan dat de mentaliteit met het jaar smeriger wordt.
Mijn tijd zal het wel uit duren, maar dit volk gaat in de toekomst elkaar te lijf en dat gaat miljoenen doden opleveren.
Er wordt namelijk nog steeds niets aan de verloedering gedaan, Ahok in Jakarta en Risma in Surabaya zijn roependen in de woestijn. Emoticon: Blush

Als ik voorbeelden ga geven dan krijg je kippenvel, ik ga er mee om en bijt van mij af, maar er komt een tijd dat dit niet meer gaat werken en dat ze elkaar te lijf gaan, zoals Salina al aangaf, ze sporen niet. Emoticon: Nooo
Doordat er geen bestuur is die het volk tracht normen en waarden bij te brengen, doch alleen aan hun eigen dompet denken. Emoticon: Angry
Hier kunnen de meeste mensen zich alleen staande houden en zich zelf een goed leven bezorgen door corruptie en anderen besodemieteren. Emoticon: Yes!

Ik kan met trots zeggen dat ik ondanks mijn lage opleiding mij een goed leven heb kunnen verschaffen, op basis van mijn kennis en eerlijkheid, dat is hier onmogelijk Emoticon: Bye bye

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

IQ kan verwijzen naar:
intelligentiequotiënt (IQ): een getal om intelligentie uit te drukken
IQ (band), een Engelse band in het progrock genre
I.Q., een film uit 1994
Toyota iQ, een automodel
IQ (wiskunde), een wiskundige getalwaarde om verhoudingen tussen ruimtelijke figuren aan te duiden
https://www.google.co.id/searc(...)IOA&biw=1093&bih=544
Onder intelligentiemeting verstaat men het vaststellen (meten) van de intelligentie van een persoon. Het "meten" van iemands intelligentie, dat voornamelijk gebeurt met psychodiagnostische tests, is geen eenvoudige zaak, vooral omdat intelligentie vele facetten kent en niet eenvoudig te definiëren is. Zoals mensen verschillen in lengte en gewicht, zo verschillen zij ook qua intelligentie. Maar waar lengte en gewicht eenvoudig zijn te meten, is dat bij intelligentie niet direct mogelijk. Daarvoor is het begrip te veelomvattend. Geen enkele test kan alle verschillende facetten van de intelligentie omvatten en op een betrouwbare en valide wijze vaststellen. Er kan alleen bij benadering worden vastgesteld hoe goed bepaalde functies van de intelligentie bij een mens of dier zijn ontwikkeld. Met toenemende leeftijd groeien kinderen niet alleen in lengte en gewicht, maar ook hun intelligentie neemt toe. Bepaalde facetten van de intelligentie veranderen sterker met de leeftijd dan andere. Een tweede taal leren gaat op jonge leeftijd makkelijker dan op latere leeftijd. Geheugenfuncties nemen bij oudere mensen sneller af. In sommige culturen wordt op bepaalde facetten van de intelligentie meer geoefend (verschil in scholing) dan op andere. Met deze variaties in leeftijd en cultuur moet bij intelligentiemetingen rekening gehouden worden.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intelligentiemeting

Ik denk dat het te ver gaat om over IQ te spreken, dat wil ik bestrijden, alle mensen worden waar ook ter wereld met een bepaald IQ geboren, dat dit hier lager zou zijn is lulkoek
Ja nou ga ik op onderzoek uit en wil even bekijken of je gelijk heb met jou mening dat ieder ook in Indonesië een IQ hebben die normaal zou zijn bij andere mensen in de wereld.
Ik denk van niet in ieder land kan afmeten in welk leef milieu ze leven dus dat maakt het verschil.
Natuurlijk heeft iedereen een IQ maar hoeveel en in welke omstandigheden.
En test kan bestaan van twee vragen waar de zelfde antwoord op moet komen Emoticon: Nice Emoticon: Confused

Verders over die zelfies en dat gemanipuleer daar kan je zelf ook heel goed bekijken op Facebook.
De ene grap die net voorbij gekomen is zie je al een andere grap weer opdoeken soms dubbel.
Dus er zit wel humor in de Indonesiër...
Wat mij wel bij al die foto's voorbij zie komen opvalt dat het meestal moslima's zijn die met trots dat willen laten weten aan de wereld..... Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Bron: http://forum.fok.nl/topic/1315608/1/999

Gemiddelde IQ per land in de wereld!
1 South Korea 106
2 Japan 105
3 Taiwan 104
4 Singapore 103
5 Austria 102
5 Germany 102
5 Italy 102
5 Netherlands 102
9 Sweden 101
9 Switzerland 101
36 Malaysia 92
38 Thailand 91
39 Croatia 90
39 Peru 90
39 Turkey 90
42 Colombia 89
42 Indonesia 89

En daarna http://joostniemoller.nl/2013/(...)n-97-nog-wel-slagen/

Kan een land met een IQ beneden 97 nog wel slagen?
27 SEPTEMBER 2013
De psycholoog Lynn en de politicoloog Vanhanen veroorzaakten veel onrust met hun berekeningen van het gemiddelde IQ van landen, waarbij ze relaties trokken met de welvaart van ieder land. Ze schreven hierover het verbluffende boek IQ and the Wealth of Nations en publiceerden hun gegevens in verschillende wetenschappelijke artikelen. (PDF)

Die relaties tussen het gemiddelde IQ van een land en de welvaart ervan bleken erg sterk. Slimme landen zijn rijk, domme landen zijn arm. Nu, dat zal natuurlijk niet verbazen, maar het blijft een soort kennis waar ‘we’ kennelijk liever geen weet van hebben, en daarom wordt die kennis in het hokje ‘controversieel’ weg geparkeerd.

Neem je de meest recente doorrekeningen van Lynn en Vanhanen. Dan zie je gelijk dat het hier niet gaat om enkel welvaart. Landen met een laag IQ lijken nauwelijks als land te kunnen functioneren.

Kijk naar Afghanistan (75), Congo (68) Haïti (67), Liberia (68), Soedan (77,5), Jemen (80,5), Somalië (72), of Irak (87). We hebben het dan praktisch over ‘failed states.’

Kijk dan naar coherente, moderne samenlevingen met een hoog welvaartsniveau als Hong Kong (105.7), Japan (104.2), Zwitserland (100.2), Duitsland (98.8), of Nederland (100.4).

Wie kijkt naar de uitersten ziet dat er geen twijfel mogelijk is: Hoog IQ gaat samen met maatschappelijk en economisch succes, laag IQ gaat samen met chaos en desintegratie.
Let op, het gaat hier niet om genetische verschillen tussen rassen maar om naties. Deze uiteenlopende scores kunnen hun oorzaak zeker hebben in opvoeding, educatie en moraal. Een Indonesier, Somalier, etc. zullen - opgevoed in de landen Zuid-Korea, Japan, Duitsland of Nederland en de daar aanwezige cultuur - hetzelfde kunnen scoren als de rest van de daar aanwezige bevolking.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 16-01-2016 12:36 Yogya-Bali wrote:
Bron: http://forum.fok.nl/topic/1315608/1/999

[quote removed]

En daarna http://joostniemoller.nl/2013/(...)n-97-nog-wel-slagen/

[quote removed]
Let op, het gaat hier niet om genetische verschillen tussen rassen maar om naties. Deze uiteenlopende scores kunnen hun oorzaak zeker hebben in opvoeding, educatie en moraal. Een Indonesier, Somalier, etc. zullen - opgevoed in de landen Zuid-Korea, Japan, Duitsland of Nederland en de daar aanwezige cultuur - hetzelfde kunnen scoren als de rest van de daar aanwezige bevolking.

Daar gaat het dus om, dat is precies wat ik bedoel, zet een kind van pakweg 15 jaar voor 10 jaar in Nederland en maak dan een vergelijk met een kind wat onder dezelfde omstandigheden 10 jaar in Indonesië is opgegroeid.
Je schrik je de gloeiende rotpokken van de verschillen Emoticon: Yes!
Dit land helpt zijn eigen jeugd naar de kloten.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We wijken trouwens te ver af van het onderwerp van deze topic.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,486 posts - 13,534 topics - 16,956 members - last post @ 13-12-2017 06:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,327,622 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com