indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Michaella
User
spacer line

Wij willen misschien van de zomer 2 nachten in Moni blijven. De prijzen vindt ik vrij hoog voor een simpele accommodatie in Moni. Nu begin ik te twijfelen omdat ik lees dat iedereen na 1 nacht weer vertrekt. Is het niet de moeite om daar 2 nachten te blijven?
Wat denken jullie is het beter om 1 nacht Moni te doen en dan door naar Ende (wilde we overslaan) en daar een nacht te blijven?

setoh
User
spacer line

Sa'o ria hotel , geen hotel zoals hilton maar tja...
Daarna naar kelimutu lijkt me genoeg.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Geen idee wat de prijzen zijn maar Moni kan 2 nachten waard zijn. Er is veel te zien in de omgeving behalve de Kelimutu. Oude woningen met offerplaatsen op redelijke afstand en zelfs in Moni zelf.

spacer line  

Ik verbaas me steeds weer over het tempo waarin men door het mooie indonesiŽ raast. Twee nachten is toch wel het absolute minimum wil men wat van de omgeving verkennen. Het is alweer een tijdje geleden dat ik er was, maar kan me herinnenren dat ik destijd drie weken voor Flores aan de krappe kant vond.
Verblijf eens een week in een plaats als Bajawa of Moni en kom los van de stroom toeristen, wandel op de bonnefooi in de omgeving en je zult verbaasd staan van je ontmoetingen met mensen en de prachtige natuur.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Inderdaad. Ik was 2 jaar geleden 8 dagen in Ruteng, en nog had ik niet alles gezien. Zoveel pracht zo dichtbij.
Op 2 weken tijd ben ik van Labuan Bajo tot in Ende geraakt, Moni en Kelimutu had ik zelfs geen tijd meer voor. Als je het internet afschuimt sta je verbaasd hoeveel er te zien is.

Vreemd dat de meeste toeristen in 3 tot 5 dagen van Maumere naar Labuan Bajo razen.

Hier vind je het verslag van mijn reis: forum.indahnesia.com/topic/130(...)oeten_uit_flores.php

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

wereldreis
User
spacer line

Riung is ook zeker de moeite waard voor een paar nachten!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

In Moni Hidaya Guesthouse, eigenaar Brian met uitzicht over het dal. Neem de kamer die het verst weg ligt. Een paar jaar geleden Rp 300.00.
En op de topicvraag. Nee, twee dagen is zeker niet teveel, maar idd de meeste mensen jagen door Flores. Om Flores echt goed te kunnen ontdekken (en dan het liefst vanaf Larantuka ipv Maumere of Ende) is het minimale 14 dagen, liever langer.

Met YB eens, in de omgeving van Moni is zoveel meer dan alleen de Kelimutu

Ik kom er net weer vandaan, dwz alleen maar 4 dagen in Labuan Bajo geweest. LB zelf is niet veel maar de omgeving weinig te overtreffen in Indonesie.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Eigenlijk is bijna alles de moeite waard. De plaatsen Moni, Bajawa en Ruteng hebben het voordeel dat het r aangenaam koel is. In tegenstelling tot LB waar de afgelopen dagen de mussen van het dak vielen.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,191 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com