indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

salina
User
User icon of salina
spacer line

hahahahaha Emoticon: Laugh out loud
Ik let ook op tijden soms maar omdat ik zelf chronisch insomnie heb, zit ik ook nog wel eens op de raarste tijden te posten. Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Misschien breng je Setoh wel op een idee Emoticon: Shut up!

salina
User
User icon of salina
spacer line

Dacht dacht ik ook maar toen al ik al op verzonden gedrukt Emoticon: Shut up!

setoh
User
spacer line

Cottage 100-175.000rp

Menu in kuta bali

Al eet ik iedere dag in redelijke restaurants in bali ben ik goedkoper uit dan in nl, eikel.
Ging cottages binnen en vroeg naar de kamer prijzen. Zie boven.

Ging gisteren nog naar de pasar. Kip 22.000 kg en sayur2 ook goedkoop. Rijst vanaf 11.000 kg

Dus, aardbei malam. Weet jij wel wat over indonesie. Of wil je net als raadsleden dki 2juta per dag eetgeld??? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

spacer line  

On 08-01-2016 11:02 salina wrote:

[quote removed]

Om eerlijk te zijn is het leven hier in Indonesie voor mij helemaal niet goedkoper dan in Nederland. In tegendeel zelfs. Zodra ik ergens een winkel binnenkom worden de prijskaartjes er snel afgetrokken en betaal ik 10 keer meer dan een Indonesier.

Zo, dat heb ik en mijn bule vrouw al sinds 1979 jaarlijks pulang kampung naar JKT nog nooit meegemaakt.

Ik woon /leef zelfs goedkoper in Amsterdam met bijna 1700 eurie net per maand ( exclusief de toekomstige pensioen van mijn vrouw) dan in Jakarta .
Daar moet nog internet/tel/tv , ziekenfonds, krant , Febo/Mc D /KFC en af en toe iets halen van de afval Chinees er van af.
En benzine voor mijn arbeiderslimousine.

We kunnen zelf nog goedkoper leven als we ook varkensvlees/producten kunnen eten.

bisa dicek of makemyday .

bulekurus
User
spacer line

Ben gisteren gaan eten met mijn vrouw bij de IndiŽr, boven in de sheraton, ik was de salaris kwijt van de nachtbewaker Emoticon: Shut up!

spacer line  

On 08-01-2016 14:24 bulekurus wrote:
Ben gisteren gaan eten met mijn vrouw bij de IndiŽr, boven in de sheraton, ik was de salaris kwijt van de nachtbewaker Emoticon: Shut up!

Toen ik nog veel reisde en in 4/5* hotels logeerde verdiende zo'n satpam/security man ongeveer 1,5- 2 jut per maand.
Buiten de fooitjes van de orang turis .
Eerlijk gezegd betaalde ikde corporate rate van mijn broer , daarom kan ik af en toe gek doen om in een * hotel te logeren.
Nu niet meer , ben een arme AOW-er.

bisa dicek of makemyday .

setoh
User
spacer line

Wat willen jullie nou zeggen??
Is indonesia nou duurder of goedkoper om te leven.

Voorbeelden vam dure restauranta, scholen, hotels etc...zijn simpel op te sommen.
In ieder land kan je goedkoop en duur leven.

Maar ik ben ervan overtuigd dat indonesie goedkoper is dan nederland en als je het wilt zelfs vele malen goedkoper.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 08-01-2016 15:02 schreef setoh:
Wat willen jullie nou zeggen??
Is indonesia nou duurder of goedkoper om te leven.

Voorbeelden vam dure restauranta, scholen, hotels etc...zijn simpel op te sommen.
In ieder land kan je goedkoop en duur leven.

Maar ik ben ervan overtuigd dat indonesie goedkoper is dan nederland en als je het wilt zelfs vele malen goedkoper.

Voor de mensen hier, de Indonesiers zelf, wel ja.
Maar voor mij geldt dat niet. Ik ben echt veel geld kwijt elke maand. Meer dan ik had verwacht toen ik hier hier wonen. En dat zie ik ook bij mijn Hollandse vrienden.

spacer line  

De uitgaven in Indonesie zijn sterk afhankelijk van je leefpatroon en huisvesting. Als ik hetzelfde leef als in Nl, dan ben ik aan dagelijkse boodschappen, zoals brood, kaas, wijn, bier, melkproducten en zelfs vaak ook groenten en fruit veel meer kwijt als in NL. Huisvesting is sterk afhankelijk van locatie en luxe, maar zoals ik op Bali een tijd van het jaar woon zou ik in NL niet kunnen betalen. En koken doe ik op Bali niet, eten in goede en smaakvolle restaurants is nog steeds spotgoedkoop. Globaal gesproken leef ik op Bali voor hetzelfde geld een stuk aangenamer en luxer als voorheen in Zuid Frankrijk!

bulekurus
User
spacer line

Alleen al de vraag setoh of het duurder of goedkoper is in IndonesiŽ, weet je geen bal van IndonesiŽ.. Ik denk dat je teveel naar de wereldmap kijkt. Doe mij een plezier, blijf in Nederland. Personen zoals jij kan alleen in nederland overleven zoals al die andere losers die er nu aankomen. Emoticon: Laugh out loud

spacer line  

Op 08-01-2016 15:52 schreef bulekurus:
Alleen al de vraag setoh of het duurder of goedkoper is in IndonesiŽ, weet je geen bal van IndonesiŽ.. Ik denk dat je teveel naar de wereldmap kijkt. Doe mij een plezier, blijf in Nederland. Personen zoals jij kan alleen in nederland overleven zoals al die andere losers die er nu aankomen. Emoticon: Laugh out loud

Waarom zo onaardig reageren. Probeer eens goed te argumenteren, dit slaat echt nergens op.

Fredje E
User
spacer line

On 08-01-2016 13:16 setoh wrote:
Cottage 100-175.000rp

Click to see original image

Menu in kuta bali

Al eet ik iedere dag in redelijke restaurants in bali ben ik goedkoper uit dan in nl, eikel.
Ging cottages binnen en vroeg naar de kamer prijzen. Zie boven.

Ging gisteren nog naar de pasar. Kip 22.000 kg en sayur2 ook goedkoop. Rijst vanaf 11.000 kg

Dus, aardbei malam. Weet jij wel wat over indonesie. Of wil je net als raadsleden dki 2juta per dag eetgeld??? Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

In zo'n hok wil je toch niet wonen. En over het goedkoop eten; je wil niet weten wat ze er allemaal ingooien. "ze hebben wel verstand van lekker koken' lees je dan hier. Ja het smaakt heerlijk. Maar je wil niet weten wat er voor rotzooi aan smaakversterkers doorheen gaat. Is ook helemaal geen controle op. Ze doen maar wat met ze alle.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 08-01-2016 16:06 schreef jobvanstaalduinen:

[quote verwijderd]

Waarom zo onaardig reageren . Probeer eens goed te argumenteren, dit slaat echt nergens op.

Misschien omdat hij zelf zo onaardig reageerde een paar berichten terug?
Soort actie - reactie. Of zeg ik nou iets geks? Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 08-01-2016 15:26 jobvanstaalduinen wrote:
De uitgaven in Indonesie zijn sterk afhankelijk van je leefpatroon en huisvesting. Als ik hetzelfde leef als in Nl, dan ben ik aan dagelijkse boodschappen, zoals brood, kaas, wijn, bier, melkproducten en zelfs vaak ook groenten en fruit veel meer kwijt als in NL. Huisvesting is sterk afhankelijk van locatie en luxe, maar zoals ik op Bali een tijd van het jaar woon zou ik in NL niet kunnen betalen. En koken doe ik op Bali niet, eten in goede en smaakvolle restaurants is nog steeds spotgoedkoop. Globaal gesproken leef ik op Bali voor hetzelfde geld een stuk aangenamer en luxer als voorheen in Zuid Frankrijk!

De uitgaven in Indonesie zijn sterk afhankelijk van je leefpatroon en huisvesting. Als ik hetzelfde leef als in Nl, dan ben ik aan dagelijkse boodschappen, zoals brood, kaas, wijn, bier, melkproducten en zelfs vaak ook groenten en fruit veel meer kwijt als in NL

Juist zo ervaar ik het dus ook en laat bier en wijn maar weg daar ga je aan failliet.
Ik heb de mazzel heel goedkoop te kunnen huren, de eigenaar die er naast woont ziet zijn landgenoten als huurders niet zitten.
Ik onderhoud het en bouw ook nog wel eens wat bij, hij ziet zijn bezit steeds meer waard worden en ik ben voor een prik klaar, maar nogmaals dat is pure mazzel.

Voor de rest, als je 8 of 9 maanden per jaar in IndonesiŽ zit wil dat nog niet zeggen dat je de Indonesische eetgewoonte overneemt.
Om mij heen zie ik niets anders als een hap rijst, wat zoute vis of tempe goreng of een ei en wat groente, kan ook niet anders met een minimum loon van 122 Euro per maand.
Voor het ontbijt brood (is duur) de lunch zou je een restaurantje kunnen doen, dat moet voor mij wel aan bepaalde voorwaarden voldoen, je hebt namelijk veel goedkope eethuisjes, maar daar hebben de muizen zelfs overalletjes aan Emoticon: Blush
Dan ben ik dus voor een sop buntut met rijst, nasi goreng biasa, een glas vruchtensap en een biertje 111.000 kwijt.
Gelukkig heb ik een solex anders zou ik met mijn echtgenote twee angkuts voor 4 km dat is heen en terug dus 36.000 kwijt zijn. Emoticon: Yes!

Aangezien ik niet op vakantie ben maar net als in Nederland mijn tijd volmaak tot die man met die zeis komt eet ik s'avonds net als in Nederland gewoon thuis, tenzij we wat te vieren hebben. Emoticon: Yummie!
Nasi goreng met een gebakken ei lekker hoor, maar er moet wel kip in zitten, witte rijst met wat groente en tempe goreng zie ik niet zitten, rendang, semor en kerryvlees dus wel.

Aardappelen op zijn tijd (duur), broccoli, bloemkool, sla (duur) een stuk vlees (je schrik je de pokken), melk is niet te zuipen, die gebruik ik alleen voor pannenkoeken, verse melk moet er maar net zijn en is haast niet te betalen.
Al met al is mijn dagelijks leven qua eten in IndonesiŽ net zo duur als in Nederland.
Ik lees steeds maar weer dat IndonesiŽ goedkoop is of goedkoop kan zijn maar vraag dan maar niet wat er dagelijks wordt gegeten, mi instant krijg je er bij niet in. Emoticon: Nooo

Daar hangt het menulijstje van Setoh, moet ik daar dan s'avonds gaan eten om goedkoop uit te zijn Emoticon: Confused An me nooit niet Emoticon: Nooo
Zelfs als toerist niet, zo'n dure reis naar Bali maken en daar je avondmaal doen om het betaalbaar te houden, dan bleef ik thuis.
[/URL]

salina
User
User icon of salina
spacer line

Ik ervaar het zo precies hetzelfde. Als ik wil blijven eten zoals in Nederland (dus aardappelen, groente en een klein brokkie vlees) en mijn verse melk (als dat er inderdaad is) dat ben ik bakken met geld kwijt. Ik kom nooit weg onder de juta per keer bij de supermarkt. En mijn voorraad slinkt en bederft (ook al heb ik een goeie koelkast) snel dus ik sta daar 3 x per week. Als ik net als mijn buurman in de kampung een hap rijst (brrrr) met wat uit de tuin getrokken planten moet eten dan red ik het wel voor een prikkie en kun je inderdaad zeggen dat Indonesie goedkoop is. Maar dan weeg ik over een paar maanden 30 kilo, net als mijn buurman, en vliegen de plukken haar uit mijn kop.

setoh
User
spacer line

Laten we me maar aflsuiten met dat jullie het niet kunnen maar anderen zoals ik wel, goedkoper leven dan in NL. Met goedkoper bedoel ik de dagelijkse behoeften.

Ik las ergens hier over indonesiers die op vakantie gaan of op zakenreis en meteen vragen waar ze rijst kunnen eten. Wordt door jullie uitgelachen. Kijk eens naar jezelf dan.
Het restaurant in bali (zie foto boven)/ wordt voornamelijk door bules bezocht.

Iemand ging naar een salon voor 500.000 in een plaza maar naar een salon gaan buiten de plaza is 4-5x gpedkoper. Ik vraag me af of jullie iedere dag in een hotel a la kurhaus gaan eten als jullie in dat kikkerlandje zijn. Dus luitjes, niet zo groot praten alhowel jullie hier miljarden voor een sk moeten uitgeven of in een hotel eten voor maar 1.5jut.... Om de taal van malam te hantereb, daar schijt ik op.

Nog een pretiige dag verder.

marcel70
User
spacer line

On 09-01-2016 04:30 setoh wrote:
Laten we me maar aflsuiten met dat jullie het niet kunnen maar anderen zoals ik wel, goedkoper leven dan in NL. Met goedkoper bedoel ik de dagelijkse behoeften.

Ik las ergens hier over indonesiers die op vakantie gaan of op zakenreis en meteen vragen waar ze rijst kunnen eten. Wordt door jullie uitgelachen. Kijk eens naar jezelf dan.
Het restaurant in bali (zie foto boven)/ wordt voornamelijk door bules bezocht.

Iemand ging naar een salon voor 500.000 in een plaza maar naar een salon gaan buiten de plaza is 4-5x gpedkoper. Ik vraag me af of jullie iedere dag in een hotel a la kurhaus gaan eten als jullie in dat kikkerlandje zijn. Dus luitjes, niet zo groot praten alhowel jullie hier miljarden voor een sk moeten uitgeven of in een hotel eten voor maar 1.5jut.... Om de taal van malam te hantereb, daar schijt ik op.

Nog een pretiige dag verder.

Wacht even ( dat is je naam toch )??
Die sk menteri waar jij het over hebt die zolang duurde om te maken( 3 maanden)> heeft niet miljarden gekost . Doordat het 3 maanden duurde heb ik niet kunnen exporteren.
Dat heeft me miljarden gekost.
Snap je het nu? Emoticon: Yeah right!

Die bule's die in dat restaurant komen dat zullen wel de losser zijn, die moeten hun verblijfskosten laag houden, dit is wat malam ook al probeert uit te leggen.

Vertel eens hoe lang verblijf je al in Indonesie? Of hoeveel veel weken verblijf je in Indonesie?

Vergeet niet te jongkongen he?

Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Becik ketitik olo Ketoro

setoh
User
spacer line

Jullie praten net als prof sahetapy of anderen hier...ik ben ouder of ik woon hier langer, dus ik weet het beter Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Aan mn hoela ......de ergenissen die ik hier lees getuigt van het feit dat jullie nog veel moeten leren.

Nogmaals...een prettige dag verder. De zon schijnt en ik ga straks lekker genieten van:

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

On 09-01-2016 04:39 marcel70 wrote:

[quote removed]

Vertel eens hoe lang verblijf je al in Indonesie? Of hoeveel veel weken verblijf je in Indonesie?

Dat had ik ook al gevraagd Marcel, maar daar geeft hij geen antwoord op, maar gezien de foto die hij maakte van een menu in Kuta Bali lijkt het er op dat hij een week of twee, drie vakantie viert op Bali en dat hij het licht heeft gezien.
Al zijn positieve berichten heeft hij heel selectief van internet geplukt en gezien zijn uitspraken spreekt hij niet uit eigen ervaring. Emoticon: Nooo

Maar ondanks dat hij niets over zijn eigen afkomst en ervaringen wil vertellen kan je veel uit zijn berichten halen, hij grijpt o.a. terug op de Molukse professor Sahetapy, dan weet ik al uit welke hoek de wind waait Emoticon: Laugh out loud

marcel70
User
spacer line

On 09-01-2016 04:55 setoh wrote:
Jullie praten net als prof sahetapy of anderen hier...ik ben ouder of ik woon hier langer, dus ik weet het beter Emoticon: Stupid Emoticon: Stupid

Aan mn hoela ......de ergenissen die ik hier lees getuigt van het feit dat jullie nog veel moeten leren.

Nogmaals...een prettige dag verder. De zon schijnt en ik ga straks lekker genieten van:

Dat vroeg ik eigenlijk niet < Snap je het nu over wat ik schreef over mijn sk menteri .

Ik dacht het wel, hij geeft daar nooit antwoordt op . Probeert ons jaloers te maken om dat fotootje van een bintang te plaatsen. Zegt voormij al genoeg.

Becik ketitik olo Ketoro

marcel70
User
spacer line

On 09-01-2016 05:01 Malam wrote:

[quote removed]

Dat had ik ook al gevraagd Marcel, maar daar geeft hij geen antwoord op, maar gezien de foto die hij maakte van een menu in Kuta Bali lijkt het er op dat hij een week of twee, drie vakantie viert op Bali en dat hij het licht heeft gezien.
Al zijn positieve berichten heeft hij heel selectief van internet geplukt en gezien zijn uitspraken spreekt hij niet uit eigen ervaring. Emoticon: Nooo

Maar ondanks dat hij niets over zijn eigen afkomst en ervaringen wil vertellen kan je veel uit zijn berichten halen, hij grijpt o.a. terug op de Molukse professor Sahetapy, dan weet ik al uit welke hoek de wind waait Emoticon: Laugh out loud

ja dat had ik ook al gelezen,benieuwd of die antwoord.Ben in de afgelopen 15jaar dat ik in Indonesie verblijf maar 3 keer op bali geweest. Heb er niks te zoeken.Je geld verdien je ergens anders . Sulawesi of Kalimantan of Java , noem maar iets.

Becik ketitik olo Ketoro

setoh
User
spacer line

Heerlijk. Niet in bali maar in een plaza, nog niet eens 2 eurotjes.

Soms na het wakker ontbijten met dit, lekker hoor:

Als iemand miljarden verliest dan is er iets fout gegaan. Wie te verwijten is, is de vraag.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ha ha ik moet wel lachen om deze man want hij geeft nu juist het voorbeeld hoe het niet moet.
Daarom krijg hij er ook van langs van mensen die IndonesiŽ van haver tot gort kennen.
mooier kunnen we het niet maken mijn beste man.
Al die foto's die je nu laat zien kan ik ook laten zien, maar met dien verstande dat het eerlijke foto's zijn zonder opsmuk en kijk mij eens wat je dagelijks voor geschoteld krijg.
Ik schrijf nog wel eens verhalen die bij mij past en nergens anders.
Ik begin al bij dat flesje beer Bintang dat zo in de zon staat te verpieteren vind ik al een doodzonde moet zeker in een koeler staan.
Ik kom dagelijks bij mijn cafeetje waar ik ook kan eten maar gewoon af en toe dat doet want als ik in mijn appartement zit kan ik het telefonisch bestellen.
Ik eet graag Kwetiaw Goreng met van alles er in het liefst sapi.
Ook ken ik Vegetarian eten van alles en de prijzen zit tussen de 10.000 en 25.000.rp
Neen beste setoh volgens mij speel jij de Clown hier nu Emoticon: Clown Emoticon: Clown

Dit is pas het echte leven vriend daar kan jij je eigen niet aan tippen met je foto's.
En zoals jij leef als toerist zou ik nog niet willen leven Malam zit ook echt onder de Indonesiťrs en niet onder volgevreten toeristen op Bali..... Emoticon: Yeah right! Emoticon: Devil Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

setoh
User
spacer line

Dan was mijn eerste opmerking over dat het hier goedkoper is toch waar. In plazas of gewone restaurants regelmatig eten en uiteraard ook thuis eten klaar maken is over algemeen (veel) goedkoper dan in NL.

Kijk eens, lekkere vruchten voor een habbekrats...hmmmmm

Als je van nasi bungkus houdt dat kan je kopen voor 8000rp inclusief kip of vis,rijst en twee soorten groenten. Jokowi houdt ervan...

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,938,048 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com