indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Max53
User
spacer line

Bedankt voor je reactie, Nsenada.

Als ik er eenmaal ben dan kan ik inderdaad gaan staan en staan waar ik wil.
Maar het gaat er mij nu om dat ik rechtstreeks naar Maumere, Flores kan.

Anders moet ik eerst naar een van de genoemde plaatsen (Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Solo, Semarang, Malang , Surabaya, Medan, Manado en Bali) om daarna naar Maumere te verhuizen. Ik vind het nogal omslachtig.
Als het echt niet anders kan, dan moet het zo. Maar ik ben nu dus op zoek naar alternatieven.

_Jarno_
User
User icon of _Jarno_
spacer line

Het zal denk ik te maken hebben met de grootte vh kantoor vd immigratie. Je kan dan wel direct naar Maumere verhuizen maar voor het inleveren vd papieren, maken van foto's, vingerafdrukken en het hele circus zul je naar 1 vd bovengenoemde plaatsen moeten. En het zullen waarschijnlijk wel een tripje of 4 a 5 worden voordat je alles geregeld hebt.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Max53
User
spacer line

Dankjewel voor je reactie Jarno.

De ambassade in Den Haag regelt dit alles, de hele papierwinkel, zodat ik gerust gesteld kan afreizen naar een van de genoemde plaatsen.
Daarom kies ik voor deze optie, dan heb ik er geen omkijken meer naar.

Maar ik vraag me nu dus of er geen alternatief is om met deze Kitas rechtstreeks naar Flores te gaan.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 19-03-2017 07:53 _Jarno_ wrote:
Het zal denk ik te maken hebben met de grootte vh kantoor vd immigratie. Je kan dan wel direct naar Maumere verhuizen maar voor het inleveren vd papieren, maken van foto's, vingerafdrukken en het hele circus zul je naar 1 vd bovengenoemde plaatsen moeten. En het zullen waarschijnlijk wel een tripje of 4 a 5 worden voordat je alles geregeld hebt.
Het heeft zeker te maken met de grootte van de kantoren. Weliswaar heeft Maumere een immigratiekantoor kelas 2 maar het zou te gek zijn als je daar niet in de buurt terecht zou kunnen.

In Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Solo, Semarang, Malang en Surabaya zijn immigratiekantoren kelas 1, in Medan en Manado ook maar er zijn er nog veel meer. Het is niet zo dat het bij Java, Bali en een paar grote steden op Sumatera en Sulawesi ophoudt.
In NTT is dat in Kupang maar deze staat er niet bij. (zo ook niet andere provincies waar er nog genoeg).
Zie in deze link.
http://www.imigrasi.go.id/inde(...)kami/kantor-imigrasi

Er is dus iets raars aan de hand waardoor het lijkt dat alleen voornamelijk Java, Bali en Medan en Manado hiervoor gebruikt kunnen worden. Nogal onhandig voor mensen die heel ergens willen gaan wonen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Max53
User
spacer line

Bedankt voor je reactie en de link, Anne Mieke,

Ik ben hierdoor weer iets wijzer geworden en kan straks (als ik mijn Kitas-aanvraag ga doen) de ambassade heel konkreet verzoeken de betreffende kantoren op Flores te contacteren.

spacer line  

Op 19-03-2017 08:18 schreef Max53:

De ambassade in Den Haag regelt dit alles, de hele papierwinkel, zodat ik gerust gesteld kan afreizen naar een van de genoemde plaatsen.
Daarom kies ik voor deze optie, dan heb ik er geen omkijken meer naar.

Ben nieuwsgierig wat de Indonesische ambassade allemaal regelt. Want je moet aan nog al wat zaken voldoen zoals huisvesting en personeel in de RI en diverse verzekeringen etc. Heb nog nooit van deze service gehoord.

Max53
User
spacer line

DE VERKORTE MAIL VAN DE AMBASSADE TE DEN HAAG.

Voor het eerste jaar bieden wij u een basis pakket aan voor
€ 1350 * per persoon.
Dit is inclusief:

de toestemming van het Indonesische Directoraat Generaal Immigratie

de KITAS (identiteitsbewijs / verblijfsvergunning)

een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA)
voor particulieren in Indonesië

de visumkosten voor de Indonesische ambassade in Nederland

het sponsorschap

de bemiddelingskosten

Basis‐verlengingskosten: € 750 * per persoon per jaar. Dit is inclusief:

de verlenging van de verblijfsvergunning
(KITAS)

een wettelijke aansprakelijkheidsverzekering (WA) voor particulieren in Indonesië.

Bovengenoemde prijzen zijn geldig voor de steden: Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Solo, Semarang, Malang , Surabaya, Medan, Manado,
Bali en EXCLUSIEF de Multiple Exit Re -Entry Permit (MERP).
Een MERP is een vergunning om in en uit Indonesie te kunnen gaan. Alle KITAS houders zijn verplicht naast een KITAS ook een MERP aan te vragen.
De MERP kosten zijn ongeveer 275 euro per jaar.

WIL JE DE COMPLETE MAIL HEBBEN DAN KUN JE JE WENDEN TOT:

INFORemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.ACCESINDONESIA.NL

spacer line  

Ok, het gaat over Accesindonesia. Dat een particulier visumbureau en geen ambassade. Die regelt niet alles, je moet zelf o.a. je ziektekostenverzekering en bewijs van huisvesting leveren. Het bureau is wel erg duur, inclusief MERP (verplichte in en uitreis visum) vragen zij 1625 euro per persoon. Dus voor 2 personen 3250 euro.

Het visumbureau waar ik mijn SOSBUD visum heb geregeld, vraagt minder dan de helft. Totaal inclusief MERP ongeveer 720 euro per persoon.
http://visa4bali.com/service/retirement-visa-c-319

Max53
User
spacer line

Bedankt voor je corrigerende reactie en de nuttige link, Job,

Ik heb ondertussen de echte ambassade in Den Haag een mail gestuurd en ben benieuwd naar hun reactie. Wordt vervolgd…

Max53
User
spacer line

Inmiddels bericht ontvangen van de ambassade in Den Haag en wat denk je?

Zij verwijzen me door naar Accesindonesia...

Dat schiet niet echt op!

Max53
User
spacer line

Bij deze verzoek ik mensen die al op Flores wonen, mij info te geven over de procedures die zij hebben gevolgd om rechtstreeks naar Flores te kunnen emigreren.

Vast bedankt voor uw reactie!

spacer line  

Max, ik heb destijds overwogen om een senioren visum aan te vragen. Mijn conclusie was toen dat het eenvoudigst en voordeligst is een visumbureau op Bali in de arm te nemen en die alles te laten regelen. Die zorgen ook voor de uiteindelijke goedkeuring van het Indonesische Directoraat Generaal Immigratie. Als die goedkeuring geregeld is kun je in principe bij elke ambassade in het buitenland je Visa Lansia krijgen. Je zou dan op een SOSBUD visum naar Indonesië kunnen vertrekken en te plekke alles regelen. Ik denk niet dat op Flores visum bureaus zijn die de kennis en expertise hebben op dit alles te regelen.

Zie voor Sosbud visum : http://forum.indahnesia.com/to(...)ot_in_nl_regelen.php

Max53
User
spacer line

Thanks Job voor je reactie.

Langzaamaan wordt e.e.a. voor mij steeds duidelijker, dat bevestigt tevens het nut van dit forum.

Uiteraard hou ik me nog steeds aanbevolen voor dit soort tips en adviezen.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

75,202,192 topic views - 233,613 posts - 13,687 topics - 24,376 members - last post @ 15-09-2019 21:16 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

123,253,917 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com