indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Als vijftigplussers zijn we onze eerste Indonesiereis voor deze zomer aan het plannen. Ons vliegtuigticket is reeds geboekt van half juli tot half augustus (Denpasar). Na wat twijfelen (Bali en/pf Lombok en/of Flores) komen we voorlopig uit om 1 maand doorheen Bali te reizen. We houden van relaxen, wandelen, fietsen, scooteren, cultuur, natuur, snorkelen, strandwandelingen en een leuke mix van wat gezellige drukte afgewisseld met rust. Graag zouden we ook logeren in homestays om zo te kunnen proeven van de lokale sfeer. We hoeven geen luxe en willen zeker het overdrukke Kuta omzeilen.
Bij een eerste planning kolen we uit op volgende plaatsen (om telkens een 4tal nachten te slapen):
Ubud
Kubutambahan
(Lovina?)
Karangasem
Sidemen
(Amed?)
Sanur
Nusa Lembongan
Nusa Penida

We twijfelen tussen Lovina en Amed...

Aan de Balikenners nog enkele vraagjes:
- lijkt ons reisplan jullie goed of niet?
- wat zou je wijzigen: toevoegen/annuleren?
- nog tips (to do/logies....)?

Hartelijk dank voor jullie tips!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb even het volgende uit je eerste topic gehaald:'

On 03-12-2015 20:57 Piepa wrote:

Wij zijn 50plussers en ervaren reizigers.
Maar aangezien IndonesiŽ zo verscheiden en zo veelzijdig is, zie ik nu even niet meer het bos door de bomen...
Onze hoofdbedoeling is eigenlijk,om het gewone Indonesische leven op te snuiven!

....en dan komt er uiteindelijk na veel info een maand Bali uit.
Niet te geloven.
Begrijp me goed, doe vooral wat je goeddunkt. Ik zeg altijd dat ik de pech heb dat de halve wereld naar Bali denkt te moeten te gaan en ik het hard te halen heb met mijn promoties voor bijvoorbeeld het oosten.

Ervaren reizigers die voor een hele maand Bali kiezen?
Inderdaad verscheiden en veelzijdig maar toch alleen voor Bali kiezen, een stip in dit immense grote land.
Het wordt dan geen Indonesie- maar een Balireis en dat is heel wat anders.
Maar ervaren en dan meer dan een half jaar van tevoren ook nog eens alles tot op de dag toe uitpuzzelen? Ik ben niet meer aangesloten.

Om je vraag toch te beantwoorden:
- Nee geen goed reisplan
- Minstens 75% annuleren en ander eilanden toevoegen
- Tips heb ik niet behalve het voorgaande

Het kan zijn dat mijn posting wat onaardig overkomt maar hier begrijp ik werkelijk niets van, zeker gezien je eerste postings hier. Bali is, ondanks dat er zeker mooie plekken zijn vooral vergeleken bij de rest van het land een grote kermis. Maar als je van kermis houdt dan zou ik er zeker een maand naar toegaan. Met Bali (alleen) het je NIET Indonesie gezien en al helemaal niet het gewone Indonesische leven.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

spacer line  

Goede keus lijkt mij. En ik ben zeker geen gemakzichtige reiziger maar heb ook redelijk wat van de wereld gezien. En ik verzet me een beetje tegen de politiek correcte houding op dit forum om Bali als een kermis af te schilderen. Zeker, Flores, Sulawesi, Sumatera, Ambon, Ceram, de Banda eilanden heb ik ook bezocht en zijn ook zeer de moeite waard. Maar Bali is ook een zeer bijzonder eiland wat welliswaar veel toeristen trekt maar ook nog veel stille plekken kent. Wie ooit vanaf Tirta Ganga door de rijstvelden heeft gezworven weet waarover ik het heb. Padangbai blijft voor mij een zwaar ondergewaardeerd havenplaatsje, waar het goed vertoeven is. Ja, en zelfs rond Ubud zijn mooie wandelingen te maken. Mijn devies is, duik in de diepte, verken Bali in al zijn facetten en doe de volgende keer een volgend eiland. Ook een eiland als Flores verdient zeker een maand en bewaar dat eiland voor de volgende keer. Je zult zien dat zelfs een maand voor Bali aan de korte kant is.

spacer line  

Binnen uw planning zou ik zeker een dag of 2 tot 3 in Amed doorbrengen, bijv. in een kleinschalig hotel dat echter wel van alle gemakken voorzien is (parkeerplaats, zwembad, kamers met zeezicht, AC, safe box, satelliet TV, etc. en op slechts 25m van het strand / zee, zoals bijv. ons hotel Bayu Cottages ) - http://www.bayucottages.com

Er is voldoende te doen in en rondom Amed. Een van de beste snorkelplekken op Bali vindt u recht voor ons hotel in zee, direct bereikbaar vanaf het strand (d.w.z. zonder gedoe met boot o.i.d.).

If you have nothing to loose, you can risk everything

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Bedankt voor jullie info alvast!
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.anne Mieke: waarschijnlijk heb je wel gelijk en kan ik dit beamen na verschillende indonesiereizen... Momenteel zitten we nog in de prťfase van verkennen, fora lezen, boeken inkijken, ervaringen van anderen opsnorren...wat ook al.heel leuk is...Toch willen we op onze reizen ons liever wat verdiepen in een bepaalde regio, liever wat langer ter plaatse en rustig gewoon genieten en ons onderdompelen in het dagelijkse leven dan dat we van hot naar her hollen. Er bestaan inderdaad verschillende manieren van reizen...
Jij lijkt me een doorwinterde indonesiereiziger...wij gaan hier pas voor de eerste keer naartoe. En Bali spreekt me wel erg aan, vooral de meer onbetreden paden dan...Laat ons zeggen dat we de 'kermis' op Bali wat willen vermijden... Maar indien meer indonesiereizen volgen van ons, dan is de kans groot dat ik zal bevestigen waar jij met al je ervaring me nu van probeert te overtuigen. En ja, ik kan enorm genieten om vooraf onze reizen wat te plannen....

PamelaAn
User
spacer line

Piepa,

Ik zou net als Anne Mieke niet ťťn maand op Bali doorbrengen. Bali is inderdaad een heel mooi eiland, maar ik vind Bali niet het echte IndonesiŽ. Als je het echte IndonesiŽ wil zien en leren kennen, dan zou ik in die maand ook een andere eiland(en) bezoeken. Ik persoonlijk vind Sumatera, Kalimantan, Sulawesi, Ambon en de Nusa Tengara heel mooi. Als ik naar IndonesiŽ ga (meestal elk jaar) is het meestal 4 tot 6 weken en verdeel de weken dan over 2 tot 3 eilanden, het ligt eraan wat ik op die eilanden ga doen. Als ik een jungletrekking maak dan trek ik daar 1,5 tot 2 weken voor uit.

Maar weet je iedereen heeft zijn eigen voorkeuren. Ik wens je heel veel succes met het voorbereiden van jullie reis. En vooral geniet ervan!

Groet,
Pamela

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, ik heb misschien toch wel een tip en dat is: voorlopig nog helemaal niets vastleggen en om te beginnen de eerste vier maanden veel lezen, orienteren etc.Er is hier nog iemand op het forum die (ik weet het niet meer precies) 3 weken alleen naar Bali wilde, ik heb toen heel erg mijn best gedaan om er in elk geval dan een deel Lombok aan toe te voegen. Dat hebben ze gedaan alleen jammer (echt nergens voor nodig) dat het maar 4 dagen waren en de terugvluchten al waren geboekt, en.... spijt hadden dat ze in niet langer op Lombok waren gebleven. Dit is maar een simpel voorbeeld: Lombok ligt ernaast en is t
Ik kan begrijpen dat als je voor de eerste keer naar een land gaat het was rustig aan doet maar we hebben het hier over een eiland dat niet groter is dan de provincie Friesland. Ik heb geen aandelen of zo maar heb het alleen maar goed met iedereen voor. Indonesie heeft zoveel meer te bieden dan Bali alleen. Ik zou JUIST die eerste keer 2 of 3 eilanden doen. Dan kun je naderhand beslissen wat je een eventuele volgende keer gaat doen.

Ik heb inderdaad al veel gezien in Indonesie en afhankelijk van de grootte van het eiland (ze worden steeds kleiner...) ga ik er 4 tot 8 dagen heen. Lang genoeg om een eerste indruk te krijgen en kort genoeg voor als het tegenvalt (maar dan heb ik het ook over bestemmingen waarbij je vrijwel genoodzaakt bent om ook de terugvlucht vast te leggen). Soms valt het mee (zoals bijvoorbeeld de Kei-eilanden), soms valt het tegen (zoals Yamdena). ik heb zo mijn categorieen: 1) leuk voor 1 keer en dat is het dan (Sumbawa, 2) misschien als het in de toekomst zo uitkomt nog een keer (bv Lombok, Zuid Sulawesi, Oost Java, Sumba, Timor, Halmahera, Ternate) en 3) eilanden waar ik absoluut naar terugga (Flores, oost van Flores, Sumatera, delen van Papua, Ambon, Seram en Kei (Maluku)

Ga in elk geval niet alle dagen vastpinnen op Bali, en zeker nu nog niet
. Zo heb je nog altijd de mogelijkheid om toch nog iets anders te doen bijvoorbeeld Lombok, Zuid Sulawesi, Oost Java of Flores (allemaal om de hoek). Ik hoef echt mijn gelijk niet te hebben maar de echte reizigers hier onder ons (kom mij eens helpen!) zullen dat beamen.
Ik meen het.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

wereldreis
User
spacer line

Het klopt helemaal wat Anne-mieke zegt! Ik ben ook al 15 keer in IndonesiŽ geweest en probeer steeds iets anders bv pulau Buton (Sulawesi) en de laatste keer Kupang (West-Timor). Onbekend maakt onbemind maar o, zo leuk!
Ik vind het daarentegen wel heerlijk om af te sluiten in Bali, lekker aan het strand en dicht bij de luchthaven en van alle gemakken voorzien.

IndonesiŽ is zo'n heerlijk land om te bereizen en als je een beetje flexibel bent ook heel makkelijk. Gewoon durven!

Bryanoh
User
spacer line

www.bedforest.com heeft prachtige accommodaties waar je een aantal nachten kunt verblijven. Deze accommodaties zijn verspreidt over het hele eiland en ook over andere eilanden.

bulekurus
User
spacer line

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

73,131,644 topic views - 233,105 posts - 13,680 topics - 23,064 members - last post @ 18-07-2019 11:30 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

120,764,475 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com