indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ABCDE2015
User
spacer line

Beste allemaal,

kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om je eigen kleding te versturen naar Indonesie gericht aan jezelf per adres in Indonesie.

ik ga op vakantie en kan niet alles meenemen in mijn ruim baggage, dus dacht ik misschien kan ik het naar mezelf (vooruit) sturen. Iemand hier ervaring mee?

Iedere reactie is welkom. Vast bedankt.

mvdbrk
User
spacer line

Zal vast wel kunnen, als je beschikt over een adres waar ze je pakket in ontvangst kunnen nemen. bijvoorbeeld je hotel.
Maar heb je voor een vakantie zoveel nodig dat je het moet opsturen? Er zijn internationale vluchten met een 30kg bagage limiet per persoon.

Het is vrijwel altijd mogelijk om ter plaatse iets te laten wassen en mits je niet in de bijzondere maten komt is er ook het nodige te koop.

elsbeth
User
spacer line

Kan inderdaad vast wel, maar bij mij rijzen inderdaad dezelfde vragen.
Je kunt voor een prikkie je kleding laten wassen en ook voor een prikkie nieuwe kleding kopen. Heb je een speciale reden waarom je dit zo wilt? Spullen meenemen voor lokale mensen, of is het gewoon je eigen kleding voor jezelf bedoeld?

ABCDE2015
User
spacer line

Dank voor jullie reactie.

ik wil inderdaad voor familie kennissen aldaar eea meenemen waaronder gereedschap wat beter is dan dat ze daar verkopen. We weten niet zeker of het in de 30 kg past, dus misschien is het een idee om eea vooruit te sturen, die gedachten overdenken we dus....

We lazen verder dat het niet zou zijn toegestaan om gebruikte kleding te versturen? Geldt dit ook voor kleding dat je aan familie zou willen sturen? Weet iemand dat. En wat zijn de gevolgen (of kunnden de gevolgen zijn) als het inderdaad niet is toegestaan.... wat gebeurd er dan met de (gebruikte) kleding, als ze dat aantreffen? Weet iemand dat?

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Man oh man oh man, weet je wat het kost om een paar gebruikte broeken en hemden op te sturen?
Ik laat hier voor nog geen 20 Euro een broek aanmeten incl. stof Emoticon: Confused
Neem ik die zelfde 20 Euro mee naar een goede winkel koop ik er 3 mooie broeken voor Emoticon: Blush
Waar gaat dit over.

zieleffe
User
spacer line

Via de post onder de 10 kilo verzenden is altijd mogelijk, wanneer je een adres in Indonesie heb
kosten 60 Ä per pakket.
Dus wat het kost 5 kilo kan je vinden op post.nl.
Kom je boven de 10 kilo dan kost het enorm meer.
Heb de afgelopen jaar 4 pakketten verzonden, maar niet alles is heel huids aangekomen.
Maar kleren kunnen niet stuk, het schijnt dat ze nog al er mee smijten.
Bij de luchthavens. dus breekbaar spul, zou ik je niet aan raden.... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Onze postings kruisten elkaar Ziel, maar onder de 10 kilo voor 60 Euro geeft al aan hoe zinloos het is om broeken, overhemden en jurken te verzenden, gezien de prijzen voor deze artikelen in de winkels hier Emoticon: Blush

ABCDE2015
User
spacer line

Dank voor de reacties.

Ik ben weer wat verder geholpen.

zieleffe
User
spacer line

Ja als je een grote maat heb dan moet je wel wat meesjouwen uit Nederland Malam
Ik heb een frituurpan in kleding gwikkeld maar het kwam wel gedeukt aan.
Ja verre kijker en noem maar op wat ik dacht hier nodig te hebben.
Kost wel wat maar dan heb je tenminste ook goed spul.
Zoals afstand elektrische apparten uit en aan kan klikken
Een lux paard ben ik, dus dan moet je gekke dingen doen. Emoticon: Shiny Emoticon: Very funny Emoticon: Smile

spacer line  

ABCDE2015 kijk eens op de site van PULANG KAMPUNG
Daar staat versturen per container 25 kg 28 euro

SALAM

elsbeth
User
spacer line

Om wat voor kleding gaat het? de kleding die ik hier draag is veel te warm voor IndonesiŽ.
Het moet dus om kleren gaan die in IndonesiŽ geschikt zijn. Die verkopen ze vooral in IndonesiŽ. Voor heel wat minder dan hier. Gaat het om kleren die ze daar zelf niet kunnen betalen? Bespaar je wat kleding betreft de moeite, trek je portemonnee en ga een middagje met de betreffende personen shoppen. Gegarandeerd dat dat je minder geld en energie kost dan wanneer je kleding gaat verschepen. Over gereedschap kan ik niet oordelen wat het kwaliteitsverschil is. Waar zou het naar toe moeten in IndonesiŽ? Noem eens om wat voor gereedschap het gaat. We hebben hier wel wat mensen op het forum die je kunnen vertellen wat zoiets in Jakarta, Yogjakarta, Sukabumi of op Bali kost en ook waard is.

zieleffe
User
spacer line

Elsbeth zomer kleding kan je beter in Holland kopen, want de maten zijn hier tot XL verder kom je niet.
XXL kan je niet kopen, maar toch ook de kwaliteit hier is slechter dan wat je koop in Nederland.
Gereedschap is hier genoeg te verkrijgen je gaat naar ACE daar hebben ze van alles te pas en te keur je kan het niet bedenken of ze hebben het tot schroeven en spijkers toe.... Emoticon: Shiny Emoticon: Yeah right!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Hele discussie maar het antwoord is simpel
Recentelijk zijn de regels aangepast
Het is niet meer toegestaan om gebruikte kleding te versturen
Als je geluk hebt wandelt het tussen de regels door maar als je pech hebt
raakt het pakketje zoek, wordt in beslag genomen of de ontvanger kan volgens
de nieuwe regels importtax en/of een boete betalen.

Kleding is lokaal goedkoop aan te schaffen maar dat is dan geen europees merk
of "made in paris"
Persoonlijk neem ik regelmatig een volle koffer mee en bij terugkeer is de koffer
dan gevuld met lokale zaken die ik mee terug neem.

Helaas dan maar 30 kg dus niet alles kan er altijd in.

Men kan proberen om zaken te versturen maar de importregels maken het steeds lastiger en hoe het vroeger was dat zijn leuke verhalen maar de tijden zijn veranderd

zieleffe
User
spacer line

Hoe kom je er bij Merdekka dat je geen kleding mag verzenden.
Door die gek van een minister die tweedehands kleding Aits kon krijgen.
Die vent is gek en jullie geloven hem ook nog.
Je moet ze hier niet geloven want ze maken er gewoon een verhaal van want niet weten klinkt voor de meest IndonesiŽrs dat ze dom zijn.
Dat zijn ze toch wel, maar laat ze maar in hun waarde.
Ik heb 4 dozen verzonden een paar gram onder 10 kilo alles netjes opgeschreven nou ja netjes ik heb geschreven van kleding tot oven en frituurpan en kleine dingen verrekijker die ik daar in Holland toch had liggen .
Alles in nagekeken want dat kon je zien dat er andere plakband er op zat, maar ik mis niets en alles is aangekomen...... Emoticon: Very funny Emoticon: Yeah right! Emoticon: Yeah right!
Zelfs mijn hoeden zzaten er in

en ook die thermometer voor het eten controleren.

Sanur2014
User
spacer line

Vorige maand nog een pakket (met kleding) via PostNL verstuurd naar Denpasar, Bali naar een bevriende Indonesische familie. Net onder de 10kg. Kosten Ä 58,00.
Kom je boven de 10kg dan betaal je ineens Ä 128,00!!

Geen problemen ondervonden, binnen 10 dagen was het pakket op de plaats van bestemming.

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Hoe ik erbij kom Ziel ...
ik ben via mijn facebook op heel wat pagina's geabonneerd en via een van die pagina's kreeg ik een bericht over nieuwe importregels onder ogen van een of ander directoraat
in Indonesie zeer recent
Ik kan me niet herinneren wanneer dit ingaat maar dat het een feit is lijkt mij zo klaar als een klontje want er waren nogal wat reacties vanuit de indo-hoek op hoe dat dan moest
met kerstkado's (misschien tweedehands kleding als kerstkado ???)

Ikzelf maak geen gebruik meer van die diensten heb er al te veel negatieve ervaringen
mee, maar kan ook liggen aan waar de ontvanger zit in Indonesie en de "post" in indonesie werkt ook niet overal lekker

zieleffe
User
spacer line

Merdeka wat je op facebook ziet en lees zijn soms verhalen wat zo opgedikt word dat je dat maar als een korreltje zout moet aannemen.
Juist uit die hoek van de IndonesiŽrs die hun fantasie er een loopje van maak.
Ze zijn niet bang hier ook nog eens te liegen, om niet dom over te komen...
Ik heb goede ervaringen mijn vriendin ook het komt zo aan wel gedeukt en de dozen zien er niet uit maar het komt aan ook met kledingen..... Emoticon: Yes! Emoticon: Puh!

merdekaSah
User
User icon of merdekaSah
spacer line

Het was info die van de ambassade in Den Haag kwam Ziel zeer recent
Wanneer dat ingaat kan ik me niet meer herinneren, maar ... er zijn wel meer mededelingen
geweest die even later weer teruggedraaid werden of ... waarvan het enige tijd duurt
voordat dit in heel indonesie bekend is cq uitgevoerd wordt

Maar .. wie het risico wil nemen staat het uiteraard vrij om pakketten te versturen
In het verleden heb ik regelmatig nationaal en internationaal dingen gestuurd
Soms kwam het aan (na weken vertraging) en soms verdween het
Soms moest de ontvanger het zelf op komen halen en dan was alles uitgepakt
en probeerde men nog iets te vangen en soms was er ook wel eens iets uit de doos
verdwenen. Dat zal ook liggen aan de lokale situatie.

In iedergeval ... ik verstuur niks meer, ik neem het zelf wel mee

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

83,479,832 topic views - 239,807 posts - 13,723 topics - 32,148 members - last post @ 12-07-2020 19:36 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

136,110,033 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com