indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Wie heeft reeds ervaringen met het aanvragen van een toeristenvisum van 60 dagen bij de Indonesische ambassade in Belgie?
Werkwijze? Twee maal persoonlijk gaan? Moeten alle personen die een visum aanvragen ook twee keer persoonlijk op en af gaan of is 1 van beide voldoende? Vooraf afspraak maken noodzakelijk of niet? Hoe? Prijs?
Op de website vd ambassade, word ik immers niet veel wijzer.
Bedankt bij voorbaat voor het delen van je ervaringen!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn hier wel Belgen met hws ervaring maar ik denk dat je hier ook wel iets aan hebt.

http://www.embassyofindonesia.eu/

Heel simpel via Google.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Piepa
User
User icon of Piepa
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.anne Mieke: ja hoor de website ken ik ook hoor! Maar zoals ik al schreef hier word je niet veel wijzer en zie je de bomen niet door het bos. Het e-mailadres dat vermeld wordt, is tevens onbestaand....bedroevende info...

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dan misschien morgen om te beginnen maar even bellen?
Er zijn hier wel wat Belgen die posten maar ook niet heel veel.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Wel ervaring met de ambassade in Brussel, maar niet met het aanvragen van een visum.

Ervaringen: ze zijn traag, dom, en allesbehalve meewerkend of meedenkend.
We hadden enkele weken geleden dringend een document nodig. Omdat ik niet meteen naar Brussel kon, vanwege mijn werk, alvast een email geschreven, met de boodschap dat het dringend was. Na twee dagen nog geen reactie. Dan heeft mijn vrouw naar hen gebeld, met de vraag hoe het zat met het antwoord op mijn mail. 3x raden wat het antwoord was. "Ik kan de mails niet lezen want ik heb geen toegang tot dat account". Op de vraag wie die mails dan wel las, kon meneer geen antwoord geven. Nu een maand verder wacht ik nog altijd op antwoord. De nodige documenten hebben we wel al, maar enkel door er persoonlijk naar toe te gaan. Ophalen mocht drie dagen later. Hoewel het een simpele brief was, kon dat niet meteen.

Een goede raad: ga er persoonlijk heen. Verlies geen tijd met telefoons of mails want dat haalt helemaal niets uit.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

fred
User
spacer line

Online invullen, krijg je een mailtje, reispas binnen brengen (voor de stempel) nadien ophalen, ongeveer 40 euro per persoon, betalen kan je ook met kaart, niet elke reiziger moet zich aanmelden, buiten juli en augustus duurt het ongeveer een 10 tal dagen.
Met groet.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Het zal in Brussel wel nagenoeg gelijk gaan als in Den Haag, dus on-line het aanvraagformulier invullen, en een afspraak inplannen.
En uiteraard een kopie van je vliegticket meenemen plus een recente kleurenpasfoto.
Verder heb je in Brussel, in tegenstelling tot Den Haag, blijkbaar daarnaast ook nog een bankafschrift en een wergeversverklaring nodig, als bewijs, dat je over voldoende inkomsten beschikt.
Als je overigens pas op 13 juli in Indonesie aankomt, moet je pas op zijn vroegst voor die afspraak half april naar de ambassade toe, want het aangevraagde toeristenvisum van 60 dagen is maar 90 dagen lang geldig, dat wil zeggen, dat het binnen die 90 dagen geaktiveerd dient te worden (bij binnenkomst door de Indonesische douane).
En een on-line afspraak maken kan op z'n vroegst zo'n 6 weken van te voren, dacht ik, dus pas aanvragen vanaf begin maart.
Overigens kost dat visum in Den Haag 45 euro, in Brussel nemen ze met 40 euro genoegen, verschil moet zijn, nietwaar?
Als het trouwens alleen voor die halve dag overstay is, zou ik gewoon die boete betalen, en niet de moeite nemen om dat visum te gaan halen, maar dat is een persoonlijke keus.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jupje het is is meer hoe de beambten erover denken, dat is precies het probleem.
Met het "Baliplan" nog vers in het geheugen heb ik het idee dat je ze maar beter niet te boos kunt maken.. Voor hetzelfde geld gaat het echt mis. Jaren geleden dacht ik er ook zo over maar ik zal het toch zelf niet meer doen

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Men gaat hier liefst van veronderstellingen uit. Dat het in Brussel nagenoeg gelijk is als in Den Haag zou ik niet zomaar voor waar aannemen. Brussel is een veel kleinere ambassade dan Den Haag en werkt allesbehalve professioneel.
Als je ruim op tijd begint kan je proberen dit online te doen, maar hou er ook rekening mee dat dit niet werkt en dat je alsnog zelf naar Brussel moet.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Met online invullen bedoel ik de zelfde procedure als in Den Haag.
Ook daar dien je je gegevens op het formulier in te vullen, daarna zelf uit te printen, een afspraak inplannen om alle dolumenten in te leveren, en er dus zelf naar toe gaan.
Online inleveren is er dus niet bij.
Professioneel werken ze ook niet in Den Haag, en hun webside bevat diverse foutieve informatie en taalfouten.

FAR FROM THE MADDING CROWD

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,556,988 topic views - 235,437 posts - 13,700 topics - 26,270 members - last post @ 09-12-2019 09:49 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,558,467 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com