indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

spacer line  

PERUT BAJA= stalen maag Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben net als Peter ook wel eens dagje niet lekker, maar als ik al mijn reizen bij elkaar optel dan is dat relatief heel weinig.
Maar.... de allereerste keer Indonesie werd ik ziek nadat ik had gegeten in het restaurant van het toen vier sterren Sahid Jaya hotel.
Ik heb geen ijzeren maag maar ik denk wel dat ik antistoffen heb opgebouwd door de jaren heen.
Eten in Indonesie is je verstand en vooral je neus gebruiken. Ik ben een groentenmens en dat kom ik tijdens zo'n reis ook echt tekort, gewoon omdat Indonesiers buiten de deur (en er binnen ook) weinig groenten eten. Dus compenseer ik het maar met meer fruit (en vitaminentabletten) en minstens een keer per dag een es jeruk nipis (ZONDER suiker). Als je jezelf voor blijft houden dat eten van warung en kaki lima niet gezond is en je er niet tegen kunt, dan kun je er ook niet tegen.
Tegenwoordig zijn ook veel van die moderne warungs in malls zoals Es Teler 77. Ik heb het een paar keer geprobeerd maar doe mij maar zo'n tent 's avonds op de stoep waar je inderdaad voor Rp 15.000 een nasi goreng of soto ayam kan eten. Niks mis mee, je moet alleen weten waar. En heel simpel: waar het druk is.....
Ik heb inmiddels een "lijst" een beetje Tripvisor achtig met allemaal tentjes ooit toevallig ontdekt met de beste soto ayam ever, de beste nasi goreng ever, de beste ayam bakar lalapan ever etc. En het meeste allemaal achter die vijf poten of in een "tent". Ik zoek geen goedkoop maar vooral lekker en authentiek eten, en dat laatste is steeds moeilijker in Indonesie.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik geloof dat jullie niet goed lezen of vast zitten in dat stoere gedoe dat je van een kaki lima niet ziek wordt en in een restaurant wel. Het gaat niet om de gevaren op het moment maar op den lange duur. Het betekent niet dat het voedsel bedorven is en vol salmonella zit, je direct van je stokje gaat. Maar rotzooi als plastic, verf, borax, formaline, kunstmest, antibiotica en vetsin werkt niet direct op je gezondheid maar sloopt op een langzame manier je gezondheid.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-12-2015 22:35 Anne Mieke wrote: Ik heb inmiddels een "lijst" een beetje Tripvisor achtig met allemaal tentjes ooit toevallig ontdekt met de beste soto ayam ever, de beste nasi goreng ever, de beste ayam bakar lalapan ever etc.
Maar wie zegt dat het gezond is? Lekker en gezond zijn 2 verschillende zaken.

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 14-12-2015 22:35 Anne Mieke wrote: Niks mis mee, je moet alleen weten waar. En heel simpel: waar het druk is.....
Hallo, bent u de expert hier? En al die onderzoekers die op TV uitleggen wat voor rotzooi men er in doet de leugenaars? Kom nou effe.
En waar het druk is, is verre van kwaliteit- en smaak garantie. Hier gaat men ergens eten omdat er een kuddementaliteit heerst en niet omdat het eten er zo goed is. Als je hier vaak komt, moet je dat toch weten.

spacer line  

Hoe men daging tikus (rattenvlees) veranderde in daging ayam ( kippenvlees).
Sim sa la bim .
Eet smakelijk

https://www.youtube.com/watch?v=YkY-Kf2TUPY

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Hahahaha, daging tikus. In BelgiŽ is waterkonijn een lekkernij, dat is ook niet meer dan muskusrat.
Zolang het goed bereidt wordt maakt het niet uit. Ik denk zelfs dat je in het westen niet altijd wil weten hoe en wat er in de keukens word bereidt.
En wat er aan toevoegingen gebruikt wordt, hier in het westen kunnen(konden) ze er ook wat van.
Gebruik je zintuigen en bepaal zelf waar je wat wil eten. Geniet van de dingen en doe dat zoveel mogelijk. Voor je het weet kan het niet meer, niets is zeker.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-12-2015 07:28 Peter191064 wrote:
........Zolang het goed bereidt wordt maakt het niet uit. Ik denk zelfs dat je in het westen niet altijd wil weten hoe en wat er in de keukens word bereidt.
En wat er aan toevoegingen gebruikt wordt, hier in het westen kunnen(konden) ze er ook wat van.......
Gebruik je zintuigen en bepaal zelf waar je wat wil eten. ....

Gisteravond nog vanalles getypt en kwijtgeraakt, en idd of wij het hier allemaal zo goed doen. En hier WETEN we het dan nog als er om de zoveel tijd weer eens artikel komt waarin verdachte stoffen gebruikt worden.
Ik vind het erg overtrokken altijd die reactie op het eten "van de straat" in Indonesie.
Nee YB ik ben geen expert, ik schrijf alleen maar op wat ik al 28 jaar doe, of eigenlijk 27 want dat eerste jaar "mochten" we van onze reisleider alleen maar veilig eten (inclusief die keer dus in het restaurant van het viersterren Sahid Jaya). Ook in een echt restaurant weet je niet wat je krijgt en kun je soms letterlijk niet in de keuken kijken (maar bij een kaki lima wel). Ik kan er niet zo goed tegen als het eten altijd de schuld krijgt terwijl het vaak om mensen gaat die niet gewend zijn om in de tropen te reizen. Verontreinigd water is een veel groter probleem maar daar hoor ik hier zelden over.

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Ho ho Anne_Miek dan heb je mijn verhaal van vorig jaar niet gelezen.
Een bekertje water was geen aqua met die blauwe etiket, maar een bruine etiket
Naam ben ik vergeten.
Toen bij het drinken al buikpijn maar hield mij goed maar dezelfde avond lag ik met een flinke bactery in het ziekenhuis.
5 dagen gelegen en er weer boven op gekomen door antibiotica kuur en een hoge dosis.
Later had Malam ergens gelezen dat met eligaal water hadden gemaakt en daar kwam het door dat je niet weet wat je drinkt.
Zins dien drink nooit meer de aangeboden aqua bekertjes in de winkels....
Verders heb ik nu van alles gegeten, maar kijk wel uit voor de goede warme eten daarvoor heb ik altijd een termometer bij mij...... Emoticon: Wink Emoticon: Yeah right!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zoals ik al eerder zei Ziel, ik zal het nu wat subtieler uitdrukken.
Anne Mieke is in een nieuwe situatie terecht gekomen, IndonesiŽ is nu het beloofde land.
Zoals jij en ik toen we onze poppen tegen kwamen, ik wilde hier gaan wonen en en jij hebt een huis laten bouwen, ook wij dachten toen dat IndonesiŽ het beloofde land was.
De ťťn krijgt de deksel op zijn neus en is genezen, de ander kan keer op keer de deksel op de neus krijgen en zal het nooit leren. Emoticon: Nooo

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Nou ik ben niet iemand die snel over andere ga roddelen, maar gezien haar aard, ja dan, als je alles van haar lees heeft ze nog al wat meegemaakt hier, denk je ook niet.
Ze zal oud en wijs genoeg zijn, om niet het gezegde, maar op te ratelen, een ezel stoot zich niet aan de zelfde steen...........???????? Emoticon: Wink
Ik ben nu zo gemangeld dat ik zelfs mijn relatie heb afgebouwd, ze mag mij helpen met hier aanwezig te zijn, doordat haar zus dat wil, mijn sponsor en ik het gemak er van heb. Emoticon: Yeah right! Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

spacer line  

Ik volg al jaren in landen het aloude "lonely planet advies"; "ALS HET NIET GEKOOKT, GEBAKKEN OF DOOR JE ZELF GEPELD IS: NIET ETEN" Daarnaast je gezonde verstand gebruiken en als je ziet dat je bord en je lepel in een emmertje op straat wordt "schoongemaakt" moeten er wel alarmbelletjes gaan rinkelen. Heb vaak meegemaakt dat juist in "nette restaurants" het mis ging, omdat er dan ongekommerd wordt gezondigd tegen de gouden regels en er borden vol rauwe sla naar binnen worden gewerkt.
Met deze regels heb ik zelfs 12 weken India met glans doorstaan.
Overigens snap ik het gebrek aan groenten niet zo.Groente zijn vaak volop verkrijgbaar in restaurants en in tegenstelling tot bijvoorbeeld Argentina waar ik net vandaan kom en nauwelijks groenten wordt geserveerd.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Laat de details maar achterwege Ziel, die breken je later op.
Dit forum is niet de aangewezen weg om je geloofsbelijdenis, liefdesperikelen, trouwerijen en scheidingen te publiceren, dat soort dingen krijg je namelijk als een boemerang terug op het moment dat je voor de derde of vierde keer weer de zelfde stap waagt Emoticon: Bye bye

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 15-12-2015 10:59 Malam wrote:
.......Dit forum is niet de aangewezen weg om je geloofsbelijdenis, liefdesperikelen, trouwerijen en scheidingen te publiceren......
Nee, inderdaad, dus begin je er zelf maar steeds over te pas en te onpas.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

"U vraagt, wij draaien". Emoticon: Wink

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 15-12-2015 07:56 Anne Mieke wrote: Ik vind het erg overtrokken altijd die reactie op het eten "van de straat" in Indonesie.
Nee YB ik ben geen expert, ik schrijf alleen maar op wat ik al 28 jaar doe, of eigenlijk 27 want dat eerste jaar "mochten" we van onze reisleider alleen maar veilig eten (inclusief die keer dus in het restaurant van het viersterren Sahid Jaya). Ook in een echt restaurant weet je niet wat je krijgt en kun je soms letterlijk niet in de keuken kijken (maar bij een kaki lima wel). Ik kan er niet zo goed tegen als het eten altijd de schuld krijgt terwijl het vaak om mensen gaat die niet gewend zijn om in de tropen te reizen. Verontreinigd water is een veel groter probleem maar daar hoor ik hier zelden over.
Nogmaals, graag lezen wat ik schrijf. Ik beweer niet dat men een directe salmonella-aanval krijgt van dat kaki lima voedsel of dat men er direct ziek van wordt. Nee, het venijn zit 'm op den lange duur in al die rotzooi die ze erin kieperen als verf, plastic, borax, formaline, kunstmest, antibiotica en vetsin. Dat voelt men niet direct maar na jaren treedt z'n fatale werking in. En het wordt vrijwel dagelijks aangetoond dat de meeste van die vendors de gezondheid van de klant geen reet kan schelen, als zij maar verdienen.

papaya
User
User icon of papaya
spacer line

Happiness is not a destination, it's a Way of Living

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Het blijft voorspellen. Kan nog alles aan veranderen door miskleunen in de politiek (een dagelijkse gewoonte hier, Rutte kan nog wat leren hier).

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,066,901 topic views - 224,486 posts - 13,534 topics - 16,956 members - last post @ 13-12-2017 06:02 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,327,955 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com