indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Het visumgebeuren > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Robert48
User
spacer line

Wie in Nederland kan bemiddelen voor een visum voor Indonesië? bij voorkeur iemand in het oosten van Nederland. Het gaat om een visum voor twee maanden; wat zijn de kosten ? Robert Tiijans

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

CIBT visumdienst, daar doe ik het al 25 jaar zonder enige strubbelingen.
Aangetekend opsturen en terug krijgen, kosten staan op de site.

http://cibtvisas.nl/

Robert48
User
spacer line

Kan dit allemaal digitaal ? Robert Tijans

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Yes, kijk maar op de site, alles wat wordt gevraagd aangetekend opsturen en schoon is uw kunstgebit Emoticon: Yummie!
Vroegaaaaah zaten ze in Rotterdam bij mij in de buurt, toen leverde ik de boel zelf aan, sinds 4 jaar zitten ze alleen in Den Haag en Amsterdam, dus stuur ik het op, werkt perfect..

spacer line  

http://visum.accessindonesia.n(...)ndonesie.php?lang=NL§ion=diensten&subsection=Verblijf+van+31+t%2Fm+60+dagen&detail=Kosten

Ook goed en voordeliger

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Je kunt natuurlijk het ook zelf regelen op de ambassade in Den Haag.
Gewoon online het formulier invullen en uitprinten.
En de rest wijst zich van zelf, echt niets om hoofdpijn van te krijgen.
Mits je ook over voldoende vrije tijd beschikt, want als je nog werkt, is dat niet te doen.
Maar dan haal je ook geen voor een Sosbud visum, nietwaar?
Het kost ons in elk geval 2 keer een volle dag (wij hebben dan ook 365 vakantiedagen per jaar), maar dan maken we er ook gelijk een uitstapje van, bezoeken we tevens de rest van de dag b.v. Kijkduin, of Scheveningen, en gaan we 's avonds nog even langs bij een zus in Utrecht.
In de regel gaan we dan ook voor 4 Sosbud visa tegelijk, 2 voor ons zelf, en 2 voor kenissen uit de buurt..
Dat is dus een stuk voordeliger dan via de visumdienst, zelfs als we met z'n tweeen, zoals gewoonlijk, naar Den Haag reizen.
Overigens komt het geld toch wel op, want van het verschil gaan we dineren bij een of ander chinees restaurant.
Dan reizen we met de trein, zijn we, enkel reis, 2,5 uur onderweg (plus 3 kwartier wandelen vanaf CS (of HS) naar de ambassade, b.v. via het Spui, door China Town en de paleistuin, of anders via het Binnenhof , de Lange Voorhout en het Vredespaleis).
Oh, oh, Den Haag, mooie stad achter de duinen.
Dat kost ons p.p. 15 euro per dagretour (wij hebben een dalurenabonnement met 7 gratis keuzedagen, waarvan we er in de praktijk 5 gebruiken, omdat we 6 maanden per jaar in Indonesie verblijven).
Dat treinabonnement kost 75 euro per jaar, vandaar die 15 euro per keer.
De overige keren gebruiken we dat treinabonnement overigens om b.v. naar en van Schiphol te reizen, of nog een of ander uitstapje te maken.
Met een Kruidvat- Hema- of AH-kaartje kun je overigens ook voor nagenoeg dat bedrag naar Den Haag reizen. alleen zijn die soms alleen in een bepaalde periode, of in het weekend te gebruiken.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Robert48
User
spacer line

Hartelijk dank allen. Robert Tijans

spacer line  

Je kunt natuurlijk het ook zelf regelen op de ambassade in Den Haag.

-Moet je daar een afspraak maken of kun je gewoon tijdens openingstijden binnenlopen? Ik heb zojuist die formulier ingevuld en uitgeprint en lees vanalles over afspraken maar zie er nergens iets over terug.

spacer line  

Geen afspraak nodig:
* Paspoort en alle ingevukde formulieren afgeven op de Ambasade in den Haag tussen 9.00 en 12.00 uur
Na 3 of 4 werkdagen
* Paspoort met visum afhalen tussen 15.00 en 16.00 uur.
NB: twee weken geleden kreeg ik het visum al na 3 werkdagen!

spacer line  

Ok! Bedankt voor de snelle reactie! Dan heb ik nu voor morgen een missie.
Waren voor jou formulier, pasfoto en vliegtickets voldoende? Of vroegen ze meer.

spacer line  

Voor toeristenvisum is dat voldoende. Wel alles goed online invullen voordat je het formulier print. Voor mij werd iemand teruggestuurd omdat hij met de pen vergeten vragen had ingevuld. Ook op A4 afdrukken en niet verkleine of vergroten, wat dan kunnen ze niet inscannen.

spacer line  

Ik lees veel negatiefs over de ambassade, maar dit was een prima ervaring. Geheel pijnloos. Met 5 minuten stond ik weer buiten, met lauter vriendelijke gezichten. Kopie van mijn ticket en ze waren tevreden.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

77,736,067 topic views - 235,509 posts - 13,700 topics - 26,425 members - last post @ 14-12-2019 21:37 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

126,820,665 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com