indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Bliksem
User
spacer line

Hoi, wij vliegen 27 januari 2016 naar Jakarta en zouden het liefst aansluitend met de boot doorreizen naar Makassar op Sulawesi.
Als er mensen zijn die een dergelijke bootreis gemaakt hebben dan verneem ik graag hun reacties.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Vroeger geregeld gedaan, tegenwoordig zou ik het niet meer doen. Op last van de huidige president is het verschil in klassen opgeheven. Dat betekent dus dat iedereen overal kan gaan liggen dus anarchie troef. Vroeger vond ik eerste klas nog wel een optie, nu niet meer. Hygiene is ver te zoeken.
Wil je toch, dan kun je bij gewoon bij een plaatselijk reisbureau in Jakarta boeken.

groet,

koming

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Die bootreizen zijn zeker af te raden. Mijn laatste was in 2008. Wat een teringzooi.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Buiten dat, er zijn wel mooiere bootreizen in Indonesie te verzinnen dan van Jakarta naar Makassar.

Verder.... 27 januari is een woensdag dus je komt de 28e aan.
Ik heb even voor je gekeken. De website van Pelni is een drama, maar goed. Boten naar Makassar gaan ongeveer 4 keer per maand. Op de Pelni site kun je hooguit 6 weken vooruit kijken. De boten in januari zijn op de 13 en de 17e en zijn boote=reizen die elke 14 dagen gemaakt worden. Dat betekent dus dat er eentje vertrekt (als ik doortel EN als het inderdaad klopt, dat is nl. niet altijd het geval (en daarmee ook een proobleem) op 27 januari en op 31 januari. Je moet dus minimaal 3 dagen wachten. De reistijd is 2,5 dag. Prijzen zijn vanaf Rp 449.000 (in de kruip-over-sluip-over ruimte). Wil je iets beter dan gaat het om Rp 835.000, 1,5 miljoen en 2,1miljoen en daar kun je een leuk vliegticket van kopen en bent 5 dagen eerder op je bestemming (3 dagen wachten plus die 2,5 dag). Ik ziet zelf ook af en toe op een boot maar alleen als het niet anders kan, het maar een paar uur duurt of de route echt mooi is.
De laatste lange boottochten met Pelni maakte ik in 2009, van Kupang naar Alor en van Alor naar Larantuka, 24 uur, keuze uit op het dek tussen het zweet, de kippen, balen rijst of een hut waar je uitdrijft van het zweet, maar dat was romantiek met geweldige plaatjes onderweg EN, en die is ook belangrijk een spiegelgladde zee. De kans kan dat in januari zo is, is minder denk ik

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

spacer line  

Zelfs met geld toe zou ik momenteel nog geen reis maken op een PELNI-boot. Het zijn geen cruise-schepen en het is op zijn zachst gezegd erg "behelpen" aan boord.

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

Yogya-Bali
User
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Als je van kakkerlakken houdt, ga je gang. Ze slapen zelfs met je mee in bed: 1e klas.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,949,885 topic views - 222,206 posts - 13,488 topics - 16,248 members - last post @ 22-09-2017 21:19 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

90,046,125 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com