indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Gezocht & Aangeboden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

wereldreis
User
spacer line

Zijn er al mensen die hun geld terug gestort hebben gekregen? Ik heb vrijdag contact gehad met een medewerker van MAS maar tot op heden nog geen geld terug ontvangen!

Of ben ik nu te ongeduldig? maar ja, ik wil graag 2 andere vliegtickets elders boeken...

spacer line  

Heb vandaag via mail aanbod gehad om via Londen te gaan.
Is extra overstap plus 4 uur langere reistijd. Zag dat het KLM tarief hetzelfde was indien je vanaf Brussel vertrekt en aankomt. Ik woon in het zuiden en dit kan dus ook. (eerder gedaan naar Beijing) Twijfel nog even. Singapore en emiratis hebben het zelfde tarief.
(althans met heenreis naar Kota Kinabalu en terug vanaf Kuala Lumpur)
iemand nog andere suggesties of met andere aanbiedingen?
laat even weten hoe lang je gewacht hebt op de teruggaaf.Ik twijfel dus nog

wereldreis
User
spacer line

Die automatische mail heb ik ook gekregen maar ben nooit door iemand echt persoonlijk benaderd. Je moet toch zelf zien dat je in London komt?want MAS vliegt niet meer naar Amsterdam.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 09-12-2015 20:40 rienvangils wrote:
Heb vandaag via mail aanbod gehad om via Londen te gaan.
Is extra overstap plus 4 uur langere reistijd. Zag dat het KLM tarief hetzelfde was indien je vanaf Brussel vertrekt en aankomt. Ik woon in het zuiden en dit kan dus ook. (eerder gedaan naar Beijing) Twijfel nog even. Singapore en emiratis hebben het zelfde tarief.
(althans met heenreis naar Kota Kinabalu en terug vanaf Kuala Lumpur)
iemand nog andere suggesties of met andere aanbiedingen?
laat even weten hoe lang je gewacht hebt op de teruggaaf.Ik twijfel dus nog
Ik heb even mijn originele vluchten (heen eind april, terug eind mei) ingetypt bij MAS. Hier wordt geen gebruik gemaakt van een vlucht via London maar van KLM tegen een extreem duur tarief van goed 1000 euro.
Het lijkt erop dat de omboekingen via London een tijdelijke oplossing is die voor MAS zelf waarschijnlijk goedkoper is. Het kan ook te maken hebben met het bagagevrijdom van 30 kg bij MAS en 23 kg bij KLM en met het feit dat ook KLM zelf goede aanbiedingen heeft en op veel data alle stoelen al tegen de promoprijs verkocht zijn.
MAS echter is VERPLICHT om herboekte vluchten VANAF Amsterdam aan te bieden en niet vanaf een andere luchthaven. Als de vlucht vanaf London vertrekt dan moet MAS voor een vooraf aansluitende vlucht zorgen (en dat zal gezien de samenwerking met KLM zijn denk ik)

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Rienvangils: als je toch met MAS wilt vliegen dan zou ik toch om een omboeking met KLM vanaf Amsterdam of als het beter uitkomt vanaf Brussel vragen.

Hou goed voor ogen dat MAS met een adequate oplossing dient te komen die JOUW past en niet andersom
. Je heb door de aankoop van een ticket een overeenkomst. Als die overeenkomst enerzijds wordt gewijzigd dan ALTIJD in overleg met de client en naar redelijkheid en dan hebben we het over de vluchtduur, eventuele overstap(pen) en vertrek- en aankomsttijd. Een extra overstap en extra vliegtijd van 4 uur zijn dat in elk geval niet, zeker niet als andere maatschappijen tegen ongeveer dezelfde prijs hetzelfde aanbieden. Immers, je had bij de orginele boeking nooit zelf gekozen voor een vlucht via London of een vliegtijd die ineens 4 uur meer is. Maar allover gaat het erom dat je het aangeboden alternatief acceptabel vind.

Een goed alternatief heb ik gisteren 8-12 in mijn posting van 21:00 genoemd, nl. met Emirates naar KL. Voor de rest kun je ook zelf checken via bijvoorbeeld Tix.nl of Skyscanner

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

wereldreis
User
spacer line

Vorige week dus via een automatische mail bericht gekregen dat de vlucht via London omgeboekt was. Niets geen persoonlijke mail.

Daarna de hele vrijdagochtend bezig geweest Malaysia Airlines Amsterdam telefonisch te bereiken. De vlucht kon geannuleerd worden en ik zou mijn geld terug krijgen.

Vanochtend weer gebeld omdat ik nog steeds geen geld teruggestort gekregen heb, ik wil graag een ticket elders boeken.

Wat denk je; DIT KAN 6 WEKEN DUREN, SCHANDALIG!!!!!!!!! HET GAAT WEL OM 1500E

Dus voor degene die in hetzelfde schuitje zitten, dan weet je hoe er met je omgegaan wordt bij Malaysia Airlines, wat valt dat me tegen. Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat is inderdaad schandalig.

Ik heb mijn ticket 18 dagen geleden geboekt en vorige week toen dus 11 dagen geleden een bericht gekregen dat er een terugbetaling zou komen. Maar omdat het gaat om een creditcardboeking zie ik verder niets in mijn rekeningoverzicht. Ik verwacht dan ook dat de cc-afschrijving gewoon is geannuleerd en er hooguit een debit en creditboeking komt. Ik had mijn ticket wel bij E-bookers geboekt dus heb niets met MAS te maken gehad.

Ik vraag mij zelfs af of dit wel mag. Je zou bijna zeggen, ben dan maar blij dat je niet meer met MAS vliegt maar daar heb je nu ook weinig aan.
Ik zou ook even op de volgende site kijken:
https://www.vlucht-vertraagd.n(...)b808kCFUEcGwodO8ECCQ

Rejemid
User
spacer line

Wij hadden ook tickets van Malaysia met vertrek in april. Helaas konden we niet tot elkaar komen en hebben wij gebruik gemaakt van het annuleringsrecht. Tot op heden, 8 weken later, nog steeds geen geld terug. Zijn er meer mensen die hun geld nog niet hebben?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Er zijn hier blijkbaar niet zoveel mensen op dit forum (actief) die een ticket geboekt hebben bij MAS na 24 januari. Dat was een paar jaar geleden wel anders.
Ikzelf heb (bij uitzondering) mijn ticket toen bij Ebookers geboekt en niet rechtstreeks bij MAS zoals ik dat normaal gesproken altijd doe rechtstreeks bij de maatschappij. Mijn cc-afschrijving heeft nooit plaatsgevonden en is waarschijnlijk ingetrokken. Dat kon ook omdat het kort na boeking was. E-bookers heeft het dus ook weer met MAS moeten regelen.
Ik zou er in elk geval maar eens achteraan gaan en niet zolang wachten. Gewoon elke week mailen of bellen.

spacer line  

heb eerder gereageerd en we hebben besloten dan maar via londen te gaan. Dit is keurig geregeld door MAS. heb wel verzocht om als compensatie een klasse hoger te mogen vliegen maar dit was onmogelijk. Wel steeds zelf actie moeten ondernemen anders hoor je niets dus inderdaad als je nu , 6 weken later nog niets heb ontvangen zou ik maar gaan reageren en ik hoop dat het kantoor op Schiphol nog bereikbaar is

wereldreis
User
spacer line

Na heel veel gedoe eindelijk een annuleringsdossier gekregen.Ook ons is beloofd tussen 4-6 weken geld terug te krijgen. De 6 weken waren voorbij, geen geld retour. Maandag jl gebeld, nu is er beloofd dat het geld toch echt met 2 weken teruggestort moet worden.Tot op heden nog niets ontvangen.

Ik vrees met grote vrezen, nu is het kantoor in NL nog open maar als dit binnenkort sluit wat dan??? fluiten naar mijn 1500 Euro?????en of dat annuleringsdossier dan helpt.....

Pierre118
User
spacer line

Ik had twee tickets voor mei 2016 bij MA naar Denpasar geboekt. Wij vlogen al jaren naar volle tevredenheid met ze. Ik kreeg een voorstel om als alternatief via Londen te vliegen maar dat is 1 overstap te veel. Begin december 2015 mijn annulering via e-mail doorgegeven. Ik moest daarna wel 2x keer mailen om de bevestiging van de annulering te ontvangen. Begin januari, de 2e om precies te zijn, mijn geld terug geboekt gekregen op mijn Visa rekening. Viel me nog mee achteraf. Ik kan me de ongerustheid bij anderen die hun geld nog niet hebben ontvangen goed voorstellen.

Rejemid
User
spacer line

Hallo Wereldreis, wat vervelend dat je ook je geld nog niet hebt, anderzijds ben ik blij dat wij niet de enige zijn. Bij ons gaat het om een kleine € 3.000,00. Wij hebben afgelopen week ook te horen gekregen dat het weer 2 weken gaat duren, met gelijk de boodschap erbij, dat als we het dan niet hebben weer contact op te nemen. Donderdag jl. daarom maar weer gebeld. De dame die ik aan de telefoon had ging het uitzoeken en zou uiterlijk morgen met uitsluitsel komen. Heb ik morgen 12.00 uur niets gehoord, ga ik haar weer bellen. Ga morgen de ANVR maar eens bellen, misschien hebben zij nog tips. Wereldreis, misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden en ons eventueel verenigen?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Wat een schandalige toestand. Ik heb het een keer meegemaakt met Garuda.
Had een ticket geboekt, hier op kantoor in Jogjakarta, maar moest helaas annuleren. Er stond in de voorwaarden dat ik iets van 80 of 90% terug kon vragen.
Dat heeft maandenlang geduurd en iedere keer weer een andere smoes. Dan was het weer de bank z'n schuld en dan weer wat anders. Ik was het op een gegeven moment zo zat dat ik naar kantoor van Garuda ben gegaan met een kussen en heb gezegd dat ik niet eerder weg ging voordat ik mijn geld terug had en dat ik er desnoods zou blijven slapen. Toen had ik het zo.

Ik zou als ik jullie was ook dat kantoor gaan bezoeken. Zeker als het om duizenden euro's gaat. Of in ieder geval dreigen dat je eraan komt. Ik vind het ongehoord dat ze zo met mensen omgaan. Ik kan nog veel meer bizarre verhalen vertellen over MAS maar doe het maar niet.

Blijf ze in ieder geval stalken totdat ze er doodziek van worden.

Bah..wat een service Emoticon: Nooo

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 31-01-2016 10:49 Rejemid wrote:
Ga morgen de ANVR maar eens bellen, misschien hebben zij nog tips. Wereldreis, misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden en ons eventueel verenigen?

Als je rechtstreeks bij MAS hebt geboekt (ik heb dat niet expliciet uit postings kunnen halen) dan heb je niet zoveel aan de ANVR omdat het een Nederlandse organisatie is.
Hoewel ik me afvraag of het zin heeft zou je contact op kunnen nemen met IATA (International Air Transport Association). Dit is een overkoepelende organisatie met als doel onderlinge samenwerking en prijsafspraken maar ook t.a.v. veiligheid en betrouwbaarheid. Dat laatste is nu in het geding. Als ze dit bij al die duizenden reizigers doen dan hebben ze inmiddels al enige maanden rente kunnen innen. MAS is ook lid van IATA (MAS/232)
Het telefoonnummer in Nederland is 020 6545595.

Heb je (of anderen) je ticket via een andere aanbieder gekocht dan ligt het eraan of dit bedrijf in Nederland gevestigd is. E-bookers bijvoorbeeld is een ANVR lid.

Je kunt ook contact opnemen met "Vlucht vertraagd" en eens kijken wat zij daarvan vinden. https://www.vlucht-vertraagd.nl/
In principe gaat dit om vergoedingen van vertraagde en geannuleerde vluchten waarin dit niet helemaal voldoet maar waarbij de reiziger wel benadeeld wordt (langere vluchttijden, meerdere overstappen en in veel gevallen een duurder ticket). Ik heb geen telefoonnummer maar er zijn diverse andere contactmogelijkheden via hun website. Ze werken op basis van no cure no pay.

Wat MAS nu doet is te vrijblijvend, schandalig en doet er voor de toekomst weinig goed aan. Hoe meer mensen gaan klagen of het probleem op een andere manier op te lossen hoe beter.

Rejemid
User
spacer line

Allereerst bedankt voor jullie tips. Wij hebben inderdaad rechtstreeks bij MAS geboekt. Hebben vaker met hen gevlogen en waren altijd erg tevreden, echter hoe ze nu met ons omgaan, is echt schandalig. Helaas kunnen we momenteel niet veel meer dan mailen en bellen, ze hebben eigenlijk de macht. Wij hebben al besloten als we deze week niets hebben, maar eens naar Amsterdam te rijden, nu zitten ze er nog. We zijn bang dat het weinig nut heeft, maar in ieder geval ondernemen we dan weer iets. Morgen ook eens de IATA bellen, kijken of zij een tip voor ons hebben.

wereldreis
User
spacer line

Allemaal bedankt voor de reactie, ik houd jullie op de hoogte!!

wereldreis
User
spacer line

Rejemid kunnen wij even persoonlijk contact hebben via mijn mailadres? Ik ben nu even in het buitenland maar woensdagavond weer terug. Samen staan we misschien sterker?

Rejemid
User
spacer line

Hi Wereldreis, lijkt me een prima idee, hoe kom ik aan je emailadres? Vandaag weer met MAS gebeld, nu moet ik weer deze week afwachten, concrete toezeggingen kan de dame niet doen, een meerdere krijg je niet aan de telefoon en je krijgt ook geen emailgegevens. Nu heb ik het emailadres van een medewerker van Cargo gevonden en daarop het emailadres van de CEO, Huib Gorter gegokt. Beide heren een email gestuurd en gevraagd om onmiddelijke restitutie. Gelijk aangegeven dat wij erop vertrouwen toch geen verdere stappen te hoeven ondernemen. Maakt waarschijnlijk weinig indruk, maar in ieder geval weer een andere weg geprobeerd. Ook IATA gebeld, maar die is alleen 's ochtends bereikbaar, ga dat dus morgenochtend ondernemen.

totto
User
spacer line

Als je op Linkedin kunt komen is dit misschien een optie?

Huib Gorter
Regional Senior Vice President Europe Malaysia Airlines
Amsterdam en omgeving, NederlandLuchtvaart en luchtvaartmaatschappijen
Huidig Malaysia Airlines

connecties
Word lid van LinkedIn en krijg toegang tot het volledige profiel van Huib Gorter. Het is gratis!
Als lid van LinkedIn maakt u deel uit van een netwerk van 400 miljoen professionals die connecties, ideeën en carrièrekansen delen.
Bekijk wie u allebei kent
Word voorgesteld
Neem rechtstreeks contact op met Huib Gorter
Bekijk het volledige profiel van Huib Gorter

Toto Travel.com

Pierre118
User
spacer line

Ik heb onderstaande e-mail adressen gebruikt om mijn annulering bevestigd te krijgen :
resvnsRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malaysiaairlines.com
amsinfoRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malaysiaairlines.com

Via resvnsRemoved to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.malaysiaairlines.com heb ik mijn annuleringsbevestiging ontvangen. (Engels talig!) 17 december de bevestiging ontvangen, 2 januari geld terug op mijn rekening.

Wellicht kan het jullie helpen.

wereldreis
User
spacer line

Ik heb zowel donderdag als vandaag wederom contact gehad met het kantoor van MA in Amsterdam.
Eerst zouden we dus tussen 4-6 weken geld terug krijgen.
Toen deze termijn verstreken was, met spoed binnen 2 weken.
Vanochtend te horen gekregen dat er weer een rappel richting het kantoor in Maleisie is gegaan maar dat er nog vele tientallen dossiers afgehandeld moeten worden. Alles gaat via Maleisie, het kantoorpersoneel in Nederland kan helaas weinig meer voor ons betekenen dan de klaagzang aanhoren.
Wel liet de medewerker weten dat mensen die met creditcard betaald hebben om een of andere reden voor gaan.

Wordt vervolgd..... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Rejemid
User
spacer line

Wij hebben vandaag ons geld retour ontvangen Emoticon: Smile . Of het ligt aan onze inzet om sinds vorige week verschillende mensen van Malaysia airlines te mailen, waaronder de klantenservice en Huib Gorter (van wie we overigens netjes antwoord kregen), weten we niet, maar we hebben het terug, dat is het belangrijkste. We hopen dat Wereldreis en alle anderen die nog geld tegoed hebben het inmiddels ook hebben of snel krijgen. Iedereen bedankt voor alle tips.

wereldreis
User
spacer line

Rejemid, Ik heb nog steeds geen geld terug ontvangen!! Emoticon: Angry

-wat was jullie toegezegd hoe lang het zou duren?
-heb je voor ons het email adres van Huib Gorter?

salina
User
User icon of salina
spacer line

Zo werkt het inderdaad. Bij iedere ondernemer die in de financiele problemen zit. Degene die het hardst zeurt om zijn geld, krijgt het als eerste. Dus blijven bellen, mailen en evt langs gaan.

Rejemid
User
spacer line

Hallo Wereldreis, mail mij maar even.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,889,266 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,935,778 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com