indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dampi
User
spacer line

Wij (3 personen) zijn van plan om met de bus van Jakarta naar Semarang te reizen. (enkel reis)
a. wat kost het
b. we willen een luxe bus, super ekslusiv
c. waar moeten we instappen in jakarta, moet dichtbij airport zijn, want daar is ons hotel
d. we willen geen nachtbus.
e. hoelang duurt de reis
d. wat zijn de vertrektijden. we willen in de ochtend vertrekken (tussen 0800 en 1000)

f. is er een zoekfunctie waarop ik kan zoeken op bijv. busreizen, want dit is zoeken en lezen als een speld in een hooiberg

terimah kasih
Dampi

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik heb geen exacte antwoorden op je vragen maar kan wel een aantal inschattingen maken.
a) (gezien b) schat ik vanaf Rp 150.000, realistischer zal Rp 200.000 - Rp 250.000 zijn
b) ...
c) volgens mij gaan de bussen naar Semarang vanaf Rambutuan terminal, in het zuiden naar Jakarta, reistijd naar schatting 1`uur vanaf de airport
d) ....
e) naar schatting 9 tot 12 uur reistijd
f) ....

Ik vraag me af waarom je met de bus zou willen al je al op een vliegveld bent. Tickets naar Semarang zijn er al vanaf 25 euro (Rp 350.000). Een vliegticket is duurder maar op de prijs van de bus moet je ook de kosten voor vervoer naar terminal Rambutan rekenen. Verder ben je veel sneller met het vliegtuig.
Als je al iets wilt zoeken dan niet hier maar gewoon via Google en het liefst de Indonesische versie.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Dampi
User
spacer line

Hartelijk dank Anne,
punt is we gaan met 30kg heen. van jakarta naar semarang is binnenlandse vlucht en dan mag je maar 20kg meenemen (heb ik gehoord)
tweede punt is, we komen daar aan om 22.45 en er is geen aansluiting naar semarang. we moeten 1 nachtje in hotel.
toen dachten we met de bus te willen gaan, omdat bagage niet gecheckt wordt (toch)

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Op de meeste binnenlandse vluchten mag je idd maar 20 kg meenemen (of nog minder). De extra kilo's moeten eventueel worden bijbetaald. Ik zeg expliciet eventueel want buiten Lion en Wings is mijn ervaring dat het niet zo strak gehanteerd wordt, cq er soms onderhandeld kan worden over het bedrag. Bijbetalen is dus ook nog een optie. In (vroege) ochtendvluchten ook genoeg keuze, 1 uurtje vliegen versus de bus waarmee je nog eens een zeer lange dag tegemoet gaat.

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Dampi, is jullie vlucht naar Jakarta al geboekt?
Met de Garuda kan via je Jakarta doorreizen naar Semarang en dan ben je daar dezelfde dag al.
Als je een vlucht Amsterdam-Semarang boekt dan kan je gewoon je 30 kg bagage meenemen op de binnenlandse vlucht.

Op sommige binnenlandse vluchten kan je tegen bijbetaling extra bagage meenemen.

Wij haddendit jaar onderstaande vlucht geboekt.
Vlucht: Amsterdam - Jakarta
Vertrek 15:45uur - zo 03-01-2016
Aankomst 11:35uur - ma 04-01-2016
Vluchtduur: 13u 50m
Vluchtnummer: GA89
Stopover 02u 50m - Jakarta, Indonesië (VOA halen)
Vlucht: Jakarta - Semarang
Vertrek 14:25uur - ma 04-01-2016
Aankomst 15:35uur - ma 04-01-2016
Vluchtduur: 01u 10m
Vluchtnummer: GA240

De terugreis kan je ook vanaf een andere luchthaven regelen.

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

4yoke4
User
User icon of 4yoke4
spacer line

Zie dat Anne Mieke al heeft geantwoord.
Ik zou niet met de bus gaan. Verwacht niet teveel van een luxe bus.
Hebben wij 2 keer gedaan en en aantal keren met privé vervoer.
Het is een lange vermoeiende reis en er is weinig tot niets byzonders te zien onderweg.

Dan is er nog de mogelijkheid van een travel, heb je veel bagage dan moet je bijbetalen.
Misschien weet Anne Mieke hier meer van, vanaf Jakarta weet ik geen adres.
Een Travel is een soort minibus waarin je een plaats reserveren kan.

misschien heb je hier iets aan.
http://www.journeum.com/dst/As(...)ang/Getting%20there/

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Met een travel kan idd ook nog maar hier zou de bagage toch wel eens een probleem kunnen zijn. Tenslotte moeten er nog meer mensen mee en 30 kg is best wel veel. Een ander alternatief is een auto huur maar deze moet leeg terug dus zal ook niet goedkoop zijn en het blijft nog steeds een lange reis.

Ik zou ook niet met de bus gaan.

koming
User
User icon of koming
spacer line

De trein? Duurt 6 tot 8 uur afhankelijk van welke je neemt en je kunt behoorlijk veel bagage meenemen. Vertrek vanaf Gambir, gaat meerdere malen per dag volgens mij en diverse klassen. Of ben ik zo lang niet meer geweest dat dit geen aantrekkelijk alternatief meer is?
De bus zou ik zelf ook niet zo snel overwegen

koming

Dampi
User
spacer line

Ok, iedereen bedankt voor de tips. We zijn wellicht eruit. we gaan toch maar met vliegtuig.
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.4yoke4, reeds geboekt met eithad, was goedkoopst.
ik denk dat de volgende vakantie ook maar rechstreeks ga naar Semarang.

cu laters

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Vorige week nog uitgebreid gesproken met landgenoten die nagenoeg iedere week de rit Semarang Jkt en vica versa maken, dat ga je echt niet leuk vinden Emoticon: Nooo
Wat Yoke aangeeft, een vlucht van één uur en tien minuten zou ik zeker in overweging nemen Emoticon: Yes!
Succes

spacer line  

Kampung /Terminal Rambutan . (in de volksmond Lychee Village)
Meestal Bus Antar- Kota (intercity)

Ik zou een travelbus huren(comfort -eigen baas etc ) , huren voor 1 dag (v.v)
Kijk naar travel Jakarta -Semarang.
Heb ooit van Semarang een travelbus gehuurd naar Bandung (duurt 9 uren omdat wij 2-3 stoppen ) uitgebreid eten /uitrusten en foto's maken.
We waren toen met 3 personen + koffers etc , de hele travelbus voor ons alleen .

In West Jakarta heb je Terminal KALIDERES , , dichtbij airport "
Er rijden bussen naar of via Semarang.

Hier een vertrek en ticket prijs , silahkan Emoticon: Nice
BUSRIT JKT-SMG ongeveer 7 uren , als alles meezit, zeg maar op zin minst 8 uren
http://m.jadwalbis.com/jadwal/(...)bis-JAKARTA-SEMARANG

bisa dicek of makemyday .

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,612 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com