indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Schultz
User
spacer line

Wat moeten de mensen op Nias nu weer meemaken...nu ze weer getroffen zijn door een beving-dit maal een aardbeving.Nog niet eens op orde van de tsunami van december,weer doden en gewonden,weer woningen vernield,weer verdriet en ellende,weer giro555.Hoe moet dat toch verder?Houdt het dan nooit op?!Indonesia moet het wel ontgelden.Zo kan men in dat land nooit op normale wijze leven ,plezier hebben en genieten van wat mooi is .
Triest,intriest en wij kunnen niets doen.Machteloos ben je.

dangdude03
User
User icon of dangdude03
spacer line

Ook mijn gedachten gaan uit naar de slachtoffers van deze nieuwe ramp. Volgens de laatste berichten ligt 80% van de hoofdstad van Nias, Gunungsitoli in puin. Ik deel je gevoelens Schultz, machteloosheid.

Jeroen
Administrator
User icon of Jeroen
spacer line

Hoe zwaar kun je het hebben in je leven? Binnen 95 dagen tweemaal een extreme aardbeving en tweemaal een tsunami Emoticon: Sadley

Tuti & Jan
User
User icon of Tuti & Jan
spacer line

Wij kunnen ons alleen maar aansluiten bij het gene hier geschreven worden.
Het enigste wat ons overblijft is bidden dat dit voorlopig de laatste ramp is die Sumatra te verduren krijgt.
Tuti & Jan

Hitami
User
spacer line

Laten we maar hopen, door de rampen (helaas), de Indonesiers tot bezinning kunnen komen !

Jantje
User
spacer line

On 29-03-2005 11:38 Hitami wrote:
Laten we maar hopen, door de rampen (helaas), de Indonesiers tot bezinning kunnen komen !

..W.. weer e.. een s..straf van... Emoticon: Eerie Emoticon: Shut up! Emoticon: Angry ??

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Bekijk hier de nieuwsuitzendingen op Metro en andere journaals, maar het is me nog niet duidelijk hoeveel slachtoffers zijn gevallen. Verder gaan natuurlijk de muziekshows, soaps etc. gewoon door, net als de vorige keer. Collega's op het werk waren ook niet erg onder de indruk. Wel gebeld door een ambassade van een niet nader te noemen land (niet Nederland) die informeerde of wij veilig waren (we zitten in Jakarta!)

Hitami
User
spacer line

zelf zie ik niel als een straf en wat god betreft die is allang weggelopen uit indonesie ha ha ha

diederick
User
User icon of diederick
spacer line

Ach, Hitami, ken je het bekende verhaal over ItaliŽ, ook zo'n mooi land. De mythe gaat dat toen God de wereld schiep en zag -bijna verbaasd- hoe mooi hij (of zij?) ItaliŽ had gemaakt hij alsnog besloot om er maar italianen te laten wonen, om het effect wat te verminderen.

Jantje
User
spacer line

On 29-03-2005 11:38 Hitami wrote:

Hitami, Deze kreet verbaast me.Ik vertaal het als volgt: Die arme nietsvermoedende slachtoffers en nabestaanden moeten tot welke bezinning komen? Wat hebben ze volgens jouw misdaan dat hun dit noodlot ten deel valt? Waarom moet "de IndonesiŽr" tot bezinning komen n.a.v. deze ramp? En waarom moet ik dat helpen hopen?

Hitami
User
spacer line

Ik bedoel in de abstracte zin !

ruud
User
spacer line

RUUD.

Volgens weerdeskundigen,kan Sumatra opgeschrikt worden,
door een ernstige aardbeving.Dit is wat men binnenkort verwacht.

paulus
User
User icon of paulus
spacer line

Afschuwelijk wat er gebeurd is. Een beetje medeleven lijkt me meer op z'n plaats dan het stellen van een soort schuldvraag ter bezinning, lijkt me. De (dodelijke) slachtoffers kunnen immers niet meer tot bezinning komen, toch?
Weet iemand hoe het met Freddy, de kroegbaas in Sirombu, gesteld is, alsmede met de bewoners van Asu?

Hitami
User
spacer line

rampen als tsunami heeft niets met schuld te maken, wel in plaats van corruptie en zichzelf verijken, had indonesie allang zo'n waarschuwings systeem moeten hebben.
de rampen had geen doel opzicht !
en wat mij kwaad maakt deze rampen wordt gebruik om lening/hulp te krijgen om nog meer schulden. als al dat geld goed is besteed dat zou geen probleem zijn.

Schultz
User
spacer line

Enkele zinnen uit een e-mail die ik net ontvangen heb :"Nias sangat menderita dengan gempa yang terjadi kali ini,sampai detik email ini saya kirimkan korban mati sudah mencapai ratusan orang dan ribuan rumah hancur serta jembatan dan jalan yang rusak total,satu satunya kota yang ada di Nias yaitu Gunung Sitoli sudah seperti kota mati,karena tidak ada aktivas Pertokoan,perkantoran sudah hancur akibat gempa itu,hampir 60% ruamh dan gedung hancur,serta pasar terbakar,listrik mati,telpon tidak berfungsi.Korban mati diperkirakan akan masih bertambah sebab masih banyak orang yang terperangkap direruntuhan gedung yang hancur.Bencana kali ini lebih merusak dibandingkan dengan bencana ketika tsunami pada 26 Des 2004 yang dialami oleh penduduk di Nias"Spreekt voor zichzelf dacht ik zo.Wat voor zin heeft het om direct te wijzen naar schuldigen of naar de wraak van God.Doe iets om hen te helpen.Probeer in elk geval positief te denken aan hoe-we-die-mensen-kunnen-helpen. Wie heeft de gouden sleutel op zak voor antwoorden op al die vragen?

spacer line  

= edit: please keep it Dutch =

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

76,216,173 topic views - 234,382 posts - 13,692 topics - 25,236 members - last post @ 21-10-2019 15:24 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2019
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

124,676,148 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com