indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Dianavm
User
spacer line

Mijn vriend en ik willen in maart een reis van 3 weken maken.
We willen van Amsterdam naar Singapore vliegen. Daaruit naar Yogyakarta, Prambanan, Borobudur, Ubud, Sanur en misschien een tussenstop op Nusa Lembongan en dan richting Gili eilanden.
Dan terug vliegen van Lombok of Denpasar naar Amsterdam. Vanaf waar is het slimmer om op terug te vliegen, Lombok of Denpasar?

Dit is de eerste keer dat we zo'n reis maken/zelf regelen. We willen in het begin van onze reis proberen veel te zien en te doen (duiken, snorkelen, kookcursus maar ook vooral genieten van lekker eten) de laatste dagen willen we genieten op 1 van de Gili eilanden.

Hoe kan je het beste van Borobudur naar Ubud reizen (trein?) of is een tussenstop ergens de moeite waard?

Alle tips zijn welkom.
Thanks Emoticon: Smile

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Is er een reden om eerst naar Singapore te vliegen? Er zijn niet zoveel luchtvaartmaatschappijen die rechtstreeks van Singapore naar Yogyakarta vliegen (ik dacht alleen Singapore Airlines en Air Asia) Tickets naar Singapore zijn vaak duurder dan die naar Jakarta vanwaar uit je meer en goedkopere vluchten hebt dan vanuit Singapore.
als je op Lombok alleen naar de Gili-eilanden wil dan is het nog een hele trip om vandaar naar de luchthaven te komen en ben je in dezelfde tijd met de boot ook op Bali. Verder heb je vanuit Denpasar meer en goedkopere vluchten dan vanuit Lombok naar Jakarta.
Vanuit Borobudur moet je eerst naar Yogyakarta om verder te reizen. Met de trein kan maar het is niet het mooiste traject van Java, het duurt lang en voor niet veel meer geld kun je ook naar Bali vliegen. Maar, met 3 weken is het jammer om alleen Midden Java aan te doen, ik zou dan ook naar Oost Java gaan (Bromo, Kalibaru en Kawah Ijen) en dan de oversteek per boot naar Bali.
Moet het toch alleen Midden Java worden dan kun je er ook voor kiezen om rechtstreeks naar Lombok te vliegen, eerst de gili's en daarna naar Bali en vandaar uit weer terug.
Je wilt in het begin van de reis veel zien en doen maar als het begin Singapore en Midden Java is dan vallen duiken en snorkelen in elk geval af.

Kijk eerst eens in het Java topic voor je vragen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 26-11-2015 21:45 schreef Dianavm:
Mijn vriend en ik willen in maart een reis van 3 weken maken.
We willen van Amsterdam naar Singapore vliegen. Daaruit naar Yogyakarta, Prambanan, Borobudur, Ubud, Sanur en misschien een tussenstop op Nusa Lembongan en dan richting Gili eilanden.
Dan terug vliegen van Lombok of Denpasar naar Amsterdam. Vanaf waar is het slimmer om op terug te vliegen, Lombok of Denpasar?

Dit is de eerste keer dat we zon reis maken/zelf regelen. We willen in het begin van onze reis proberen veel te zien en te doen (duiken, snorkelen, kookcursus maar ook vooral genieten van lekker eten) de laatste dagen willen we genieten op 1 van de Gili eilanden.

Hoe kan je het beste van Borobudur naar Ubud reizen (trein?) of is een tussenstop ergens de moeite waard?

Alle tips zijn welkom.
Thanks Emoticon: Smile

Vanaf Amsterdam naar Singapore zijn momenteel voor o.a. maart aanbiedingen met nieuwkomer Xiamen Airlines, voor rond de 440 euro, maar wel met zeer lange stop-overs (ruim 10 uur) in Xiamen (China). Die vliegen overigens ook naar Jakarta voor dat bedrag, en die zelfde lange tussenstops. Dat kan ook leuk zijn, maar moet je wel willen. Je kunt voor die 10 uur een gratis visum in China krijgen om de stad Xiamen te bezichtigen.
Vanaf Brussel kun je momenteel eventueel ook met Turkisch Airlines naar Kuala Lumpur retour voor dat zelfde bedragvan rond 440 euro, met zeer korte stop-overs in Istanbul, en korte aansluiting (4 uur) voor een Air Asia vlucht naar Yogjakarta. Terug naar Kuala Lumpur kan zowel vanaf Lombok als Bali (vele keren per dag) met o.a. Air Asia.
Verder heb je bij aankomst in Yogjakarta, en vertrek in Lombok wel een betaald toeristenvisum van 35 euro nodig, wat bij aankomst en vertrek in Jakarta weer gratis is.
Naar Jakarta zit je vanaf Amsterdam overigens bij de andere maatschappijen ruim boven de 500 euro.
Deze prijzen zijn o.a. te vinden bij www.tix.nl en/of www.skyscanner.nl en/of www.skyscanner.de.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Met drie weken heb je niet veel tijd. Wil je niet te veel tijd verliezen aan reizen zou ik kiezen voor een retour Denpasar, Vanuit Bali zijn Yogjakarta en de Gili's eenvoudig, snel en goedkoop te bereiken.
Suggesties;
* Kom lekker bij van de reis in het havenplaatsje Padang Bai. Rustig plaatsje, zwemmen en snorkelen vanuit je hotel (doen niet zoveel mensen maar er ligt echt prachtig koraal). Boek wat duiktrips bij een van de duikscholen.
* Retourtje Yogja voor de Prabanan en Borobudur.
* terug op Bali met de speed boot naar Gili Air of Gili Meno, lekker snorkelen duiken en relaxen. (via Padang Bai retour met aansluitend vervoer naar Ubud)
* retour naar Ubud om lekker te wandelen door de rijstvelden en te genieten van de geweldige restaurants die er zijn.
* vanuit Ubud kan je rechtsreeks een taxi naar het vliegveld nemen voor de retour reis!

wereldreis
User
spacer line

Van lange stop- overs op luchthavens word je echt niet vrolijk hoor! Je kunt beter iets méér voor een ticket betalen en gericht naar een bestemming vliegen. Kom je ook niet zo geradbraakt aan.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Ik zeg niks, eeeeh of toch maar een beetje.
Wij zijn in Amsterdam ingestapt en in Jakarta uitgestapt, dat kostte een paar centen, maar daar heb je dan ook wat voor.
Jupje smijt continue met reizen voor 450 Eurie op het forum, via Hoogezand, Sappemeer, Buitenadem, 10 uur vliegen naar China, 10 uur tussen de Maobacillen spelen en dan nog eens 7 uur naar Jakarta.
Bovendien als je op het moment suprême wat nodig hebt is het altijd net weg Emoticon: Angry

Ga je 180 dagen dan is het, het overwegen waard, alhoewel geef mijn portie maar aan Fikkie met mijn Pop van 73. Emoticon: Bye bye
Ga je drie weken dan gaat zoiets het toch ook niet worden, 19 uur vliegen en tussendoor uren op een vliegveld hangen zodat 3 dagen van de 3 weken naar de maan zijn Emoticon: Confused
Dat is Jupje al enkele malen aangegeven maar dat gaat er schijnbaar niet bij hem in. Emoticon: Nooo

Op dit moment met Turkish Airways??????? Effe wachten dan gaan er zwembandjes om en ga ik liever zwemmen.
Maar dat is een kwestie van het nieuws volgen en weten wat daar nu aan de hand is, over mijn lijk dat ik nu via Istanboel zou willen vliegen, al geven ze geld toe. Emoticon: Bye bye

elsbeth
User
spacer line

helemaal mee eens, ik moet er toch niet aan denken dat ik met 3 weken vakantie een stop van 10 uur in China heb. Het zal best flink wat minder geld kosten, maar het kost veel meer tijd. En tijd is geld, daar kan ik een dag extra voor werken en heb ik een deel van de kosten er weer uit. Ik vond dat advies van Job wel mooi: retour Denpasar en dan Denpasar als uitvalsbasis gebruiken voor Yogjakarta en Lombok. Reken er maar op dat je echt wel vrij brak bent als je zo'n stuk naar het oosten vliegt.

salina
User
User icon of salina
spacer line

via Hoogezand, Sappemeer, Buitenadem, 10 uur vliegen naar China, 10 uur tussen de Maobacillen spelen en dan nog eens 7 uur naar Jakarta.

Emoticon: Laugh out loud

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Oh, ja.
Ik was nog vergeten te vermelden, dat Turkisch Airlines behalve voor 440 euro vanaf Brussel naar Jakarta ook voor 410 euro vanaf Luxemburg daar naar toe vliegt.
Dat is voor mij amper 50 km verder dan naar Brussel, en half zo ver als naar Schiphol, dus ook een redelijk alternatief.
Ook leuk voor mijn zoon, die me wel daar naar toe rijdt, mits ik in het weekend vertrek, heeft die ook een aardig uitje
Dan zit ik voor 500 euro (hotelovernachting nabij Sukarno-Hatta inbegrepen, vliegreis van en naar Solo uiteraard ook, autoritje naar Luxemburg eveneens, maar dat betaalt zich eigenlijk bijna zelf, want de benzineprijs is daar nauwelijks 1 euro) weer een half jaartje in Solo. Emoticon: Smile
Maar, o jeetje, wel 9 uur overstaptijd in Constantinopel.
Jammie.
Dus maar (weer) een ritje met die tram naar de blauwe moskee, over de Galatabrug naar het Taximplein, en een bezoekje voor Turks fruit aan de Grand Bazaar, en vers gebakken vis eten aan de Bosporus. Emoticon: Yummie!
Maar er is ook weer een vlucht met kortere stop-over van 5 uur in Byzantium.
Sla ik het Taximplein en de Galatabrug maar over.

Nee, niet voor die 385 euro met TA vanaf Budapest naar Kuala Lumpur, dat is weer net een brug te ver. Emoticon: Laugh out loud
Hoewel, vanaf Maastricht kun je voordelig met Wizz Air non-stop naar Hongarije. Emoticon: Party!

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Signapore Airlines Vliegt in ongeveer 16 uur (overstaptijd 55 min in Singapore) naar Denpasar. Ben je al om 9.35 uur op Bali. Ik betaalde ongeveer 800 euro. Ook KLM heeft een soortgelijke snelle verbinding, maar vertrekt later uit Schiphol en komt pas om 20.10 uur aan.
Kosten vanaf 734 euro

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

800 euro met SQ lijkt me erg duur voor maart.

Maar reageren heeft sowieso weinig zin meer; de op heeft zich al ruim twee weken niet meer laten zien.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,925,131 topic views - 238,340 posts - 13,717 topics - 29,628 members - last post @ 07-04-2020 06:00 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,977,252 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com