indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (2 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (3 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Robert48
User
spacer line

Dag, onlangs heb ik iemand mogen helpen om een reis te boeken naar Indonesie. Via internet zijn er natuurlijk tal van aanbiedingen en mogelijkheden. wat me opviel is dat de prijs sec voor het vliegen grote prijsverschillen kent. Wie weet wat hiervan de oorzaak is ? Nogmaals, het gaat sec om de vliegreis. Het scheelt soms honderden euro's

Robert Tijans

spacer line  

Verschil van Luchtvaartmaatschappij , rechtstreekse verbinding of niet (van af 13 /14 uur t/m 24 uren ) 2 of meer overstap , seizoen etc.
SIA,GA,KLM ,Thai etc zijn vaak duurder dan andere mij-en, prijsvechters ( Air Asia ?),
Oostbloklanden.

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Veel maatschappijen werken met computergestuurde schema's waarbij op elk tijdstip het aantal verkochte stoelen volgens planning wordt vergeleken met de daadwerkelijke verkoop van tickets. Is er te weing verkocht volgens de planning dan dalen de prijzen, lopen ze voor op het schema dan stijgen de prijzen. Daardoorheen speelt nog dat prijzen seizoensgebonden zijn en tickets met een groot verschil tussen aankomst en vertrek vaak duurder worden aangeboden. Dus vaak kijken wat de actuele prijzen zijn en flexibilele datums kan soms veel schelen.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 26-11-2015 20:40 schreef jobvanstaalduinen:
.................. Dus vaak kijken wat de actuele prijzen zijn en flexibilele datums kan soms veel schelen.

Inderdaad, flexibiliteit scheelt enorm.
Maar niet flexibiliteit alleen in datums, maar ook qua plaats van vertrek en aankomst.
Wat te denken van retourtickets Brussel-Kuala Lumpur met Turkisch Airlines voor vanaf 437 luttele euro's all inclusief (prijzen skyscanner.de).
En dan dat niet alleen voor een simpel 3 weken ticket, maar ook voor trips tot wel liefst 11 maanden lang.
Verder gunstige vertrek- en aankomsttijden, en relatief korte stop-over in Istanbul mogelijk.
Vertrek rond 12 uur, aankomst rond 11 uur in de ochtend, dus vaak direct aansluitende vluchten naar tal van bestemmingen in Indonesie met b.v Air Asia. Deze laatste heeft van tijd tot tijd gunstige aanbiedingen, waarmee je vanaf KL nagenoeg evenveel betaald dan ticketprijzen vanaf Jakarta naar de zelfde bestemming (liefst 15) binnen Indonesie.

FAR FROM THE MADDING CROWD

spacer line  

Inderdaad, flexibiliteit scheelt enorm.
Maar niet flexibiliteit alleen in datums, maar ook qua plaats van vertrek en aankomst.
Wat te denken van retourtickets Brussel-Kuala Lumpur met Turkisch Airlines voor vanaf 437 luttele euros all inclusief (prijzen skyscanner.de).

Daar komt dan nog wel bij
Retour Trein Amsterdam - Brussel...... circa 90 Euro
Retour Vliegen KL - Denpasar..............circa 160 Euro
Dan komen de kosten al op bijna 700 euro uit! Met een beetje geluk vlieg je voor die prijs of ietsje meer met KLM (rechtstreeks), Singapore Airlines (korte overstap in Singapore) of Malaysian Airways (korte overstap in KL). Wel zo relaxed!
Bovendien moet je er rekening mee houden dat als je met twee verschillende maatschappijen vliegt, je zelf verantwoordelijk bent als je het aansluitende vliegtuig mist door vertraging van je eerste vlucht. Boek je bij één maatschappij dan wacht de aansluitende vlucht meestal of zorgen ze voor een alternatief.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik vind de vraag te algemeen. Er is nogal een verschil waar je naar toe gaat in Indonesie, hoe de reis er ongeveer uit ziet en wat het slimst is om te vliegen. En verder allerlei andere factoren die er toe bij kunnen dragen hoe duur je ticket uiteindelijk wordt.
Dus eerst vaststellen waar naar toe. Dan met de mogelijkheden gaan puzzelen. De goedkoopste vluchten zijn naar Jakarta (en deze zijn vaak zelfs goedkoper dan bijvoorbeeld naar Kuala Lumpur, Singapore of Bangkok)
Niet alle binnenlandse vluchten in Indonesie zijn goedkoop, die in het westen van Indonesie (Java, Sumatera, Kalimantan, Bali) zijn meestal veel goedkoper dan naar bijvoorbeeld Papua of Maluku. Als je naar het oosten vliegt is het ook niet altijd gezegd dat je het best af bent met een retour Denpasar; zo kun je goedkoper (en soms ook sneller) vanuit Jakarta naar Papua of Maluku vliegen dan vanuit Denpasar. Sommige verbindingen zijn er gewoon niet waardoor er omgereisd moet worden. Een goed voorbeeld daarvan is NTT (bv Flores, Sumba en Timor) met Sulawesi, Papua of Maluku.

Op dit moment zijn de goedkoopste retours voornamelijk met Etihad, Emirates en Qatar (de eerste twee heel goed, de derde ga ik volgende maand uitproberen) en Malaysian Airlines.
Er zijn ook grote verschillen in vliegtijden; naar Jakarta het snelst met Garuda (niet elke dag non stop), KLM, MAS en SQ.
Naar Denpasar het snelst met MAS en SQ.
Dan nog wanneer je een ticket boekt en voor welke periode.
En waar je woont is ook van belang. Ikzelf in Eindhoven en dat betekent dat het nog steeds het voordeligst is om vanaf Amsterdam te vliegen. Mensen die in het zuiden of zuidoosten wonen hebben misschien wat aan Brussel of Dusseldorf. Maar soms komen hier ook voorstellen via Paris en London en daar moet je nog meer bij opgeteld worden.
Goedkope tickets zijn vanaf ongeveer 5 tot 7 maanden van te voren te boeken. Je hebt dan ook meestal de datums die je echt wilt hebben (niet iedereen KAN flexibel zijn en moet er rekening gehouden worden met werk, thuissituatie of andere verplichtingen).
Maar ook relatief kort van te voren kunnen goedkope tickets geboekt worden als het gaat om laagseizoen, bijvoorbeeld van februari tot april of november).
Hoogseizoen is met name de Kerst/Nieuwjaarperiode, nog meer dan "onze" zomervakantie juli/augustus

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Robert48
User
spacer line

Dank voor alle uitgebreide en vooral nieuwe informatie en zekers goed om te weten. Robert Tijans

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 28-11-2015 08:29 Robert48 wrote:
Dank voor alle uitgebreide en vooral nieuwe informatie en zekers goed om te weten. Robert Tijans
Als je info zoekt om uiteindelijk naar Papua te gaan (gezien je vorige topicvragen) dan kan ik je melden dat je het best af bent met een ticket heen en terug naar Jakarta. Wil je min of meer aansluitend door vliegen kies dan een maatschappij die in de avond aankomt zoals Etihad of Emirates(KLM met 18:00 uur zou ook nog kunnen) maar let goed op de doorvliegtijden naar Papua (de meeste laat in de avond of 's nachts). Alternatief is juist kiezen voor een vlucht die vroeg aankomt (zo rond 9, 10 uur in Jakarta) waardoor je vlakbij in een hotel eerst goed kan slapen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 27-11-2015 13:44 schreef jobvanstaalduinen:

Daar komt dan nog wel bij
Retour Trein Amsterdam - Brussel...... circa 90 Euro
Retour Vliegen KL - Denpasar..............circa 160 Euro
Dan komen de kosten al op bijna 700 euro uit! Met een beetje geluk vlieg je voor die prijs of ietsje meer met KLM (rechtstreeks), Singapore Airlines (korte overstap in Singapore) of Malaysian Airways (korte overstap in KL). Wel zo relaxed!
Bovendien moet je er rekening mee houden dat als je met twee verschillende maatschappijen vliegt, je zelf verantwoordelijk bent als je het aansluitende vliegtuig mist door vertraging van je eerste vlucht. Boek je bij één maatschappij dan wacht de aansluitende vlucht meestal of zorgen ze voor een alternatief.

Je gaat er van uit, dat iedereen in Amsterdam woont, en naar Denpasar wil.
Voor mij is Zaventem minder dan half zo ver als Schiphol.
En een treinkaarje voor senioren vanaf Maastricht, overigens ook vanaf Bergen op Zoom, naar elk willekeurig station in Belgie is 9 euro, plus de toeslag van ca 4 euro voor de trein van Brussel-midi naar Zaventem. Maar meestal laat ik me gewoon door een of ander familielid met mijn eigen auto daar naar toe brengen, dat is precies een uur rijden, en dan komt die persoon mij t.z.t. ook weer daar ophalen. Want met de trein naar Zaventem moet ik 3 keer overstappen, en dat is wel een beetje veel van het goede.
Verder heb ik deze keer voor een retour vanaf Kuala Lumpur naar midden Java, heen naar Solo, terug vanaf Yogja, bij Air Asia geboektvoor 65 euro, inclusief alle bijkomende kosten, zoals bagage, creditcardbetaling, maaltijd, enz.
Dan kom ik dus uit op een ticketprijs Brussel naar midden Java van 512 euro, uitgaande van die TA prijs van 437.
Overigens heb ik dit jaat 465 bij TA betaald voor het retourtje, dus totaal 530 euro.
Daar kan vooralsnog geen enkel ticket vanaf Amsterdam via Jakarta tegen op.
Van dat prijsverschil kun je hele leuke andere dingen doen.
En, ja, als je ergens een aansluiting mist, heb je een probleem.
Maar ik zorg steeds voor ruime, maar geen overdreven overstaptijden, mij is dat tot nu toe nooit overkomen.

spacer line  

[quote] Op 28-11-2015 11:13 schreef jupje:

[quote verwijderd]

Ik begrijp dat voor mensen in het zuiden van NL die naar Java reizen het wel een paar honderd euro kan schelen. Dat is dan een afweging tussen confort en geld. Maar naar Bali vanuit de randstad is toch een ander verhaal en is het nauwelijks de moeite van het overwegen waard.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

[quote] Op 28-11-2015 13:02 schreef jobvanstaalduinen:
[quote] Op 28-11-2015 11:13 schreef jupje:

[quote verwijderd]

Ik begrijp dat voor mensen in het zuiden van NL die naar Java reizen het wel een paar honderd euro kan schelen. Dat is dan een afweging tussen confort en geld. Maar naar Bali vanuit de randstad is toch een ander verhaal en is het nauwelijks de moeite van het overwegen waard. [/quote]

Woon je in de Randstad, vlieg je vanaf Schiphol, Punt.
Woon je (ver) daarbuiten, heb je diverse andere alternatieven.
Hoef nauwelijks minder comfortabel te zijn, of veel meer tijd te kosten. Kan daarnaast ook nog voordeliger zijn. Eveneens punt.
Heb je vliegangst, en schijt je 7 kleuren stront bij elke tussenlanding, heb je een panische angst voor besmettingsvrees, of terroristische aanslagen, ben je slecht ter been, of heb je andere gebreken, vlieg je non-stop, dan wel zonder overstap, of blijf je gewoon thuis.
Ik verzorg al enkele jaren het visum voor twee bejaarde broers, beide gehandicapt, de een lichamelijk, de ander geestelijk.
Die vliegen wel nog elk naar hun stekkie in Bali.
Kiezen uiteraard voor voor de rechtstreekse vlucht vanuit Amsterdam met KLM, geboekt via een reisburo voor ongeveer 850 euro retour. En worden met de Schipholservice voor 100 euro (enkel reis) per persoon thuis opgehaald, en weer terug gebracht, want met de trein is al te veel gedoe. Niks mis mee. Die hebben ook verder weinig alternatief, behalve thuis blijven.
Maar zo ver ben ik nog lang niet. En vlieg dus voor ongeveer tweederde van die prijs.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jupje we hebben het hier al vaker over gehad.
Het ligt er aan waar je woont, en dan niet alleen buiten de Randstad maar ook letterlijk waar, in de buurt van het spoor bijvoorbeeld of ergens in een achterafdorp.Ik woon in Eindhoven, ben jaren geleden twee keer vanaf Dusseldorf gevlogen en dat doe ik nooit meer. Destijds was er een pendelbus vanuit de Randstad naar Dusseldorf via Eindhoven wat nog enigszins acceptabel was met twee uur extra wachten maar de terugreis kon ik kiezen of tot de avond wachten (ongeveer 5 uur) voor de terugreis of de trein nemen (2 x overstappen). Plus nog het feit dat het niet goedkoop is. Vanaf Brussel voor mij idem dito. Ik stap in Eindhoven op de trein en ben anderhalf uur later zonder overstappen op Schiphol dus voor mij is het zeker geen gedoe en veruit de goedkoopste maar zeker ook de comfortabelste mogelijkheid.
En wat ook telt, niet iedereen heeft de mogelijkheid om zich naar vluchtdata te schikken ivm werk of andere verplichtingen. Dat telt ook mee.
En verder of er nog overgestapt moet worden in Jakarta (of Denpasar). Hoe verder (vooral oostelijker) hoe minder de keuze in vluchten.

jupje
User
User icon of jupje
spacer line

Op 30-11-2015 07:48 schreef Anne Mieke:
Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Jupje we hebben het hier al vaker over gehad.
Het ligt er aan waar je woont, en dan niet alleen buiten de Randstad maar ook letterlijk waar, in de buurt van het spoor bijvoorbeeld of ergens in een achterafdorp.Ik woon in Eindhoven, ben jaren geleden twee keer vanaf Dusseldorf gevlogen en dat doe ik nooit meer. Destijds was er een pendelbus vanuit de Randstad naar Dusseldorf via Eindhoven wat nog enigszins acceptabel was met twee uur extra wachten maar de terugreis kon ik kiezen of tot de avond wachten (ongeveer 5 uur) voor de terugreis of de trein nemen (2 x overstappen). Plus nog het feit dat het niet goedkoop is. Vanaf Brussel voor mij idem dito. Ik stap in Eindhoven op de trein en ben anderhalf uur later zonder overstappen op Schiphol dus voor mij is het zeker geen gedoe en veruit de goedkoopste maar zeker ook de comfortabelste mogelijkheid.
En wat ook telt, niet iedereen heeft de mogelijkheid om zich naar vluchtdata te schikken ivm werk of andere verplichtingen. Dat telt ook mee.
En verder of er nog overgestapt moet worden in Jakarta (of Denpasar). Hoe verder (vooral oostelijker) hoe minder de keuze in vluchten.

Natuurlijk bekijkt iedereen het op zijn eigen manier, en vanuit zijn eigen woonpositie.
Woon je in Groningen of Drente, ligt vertrek vanaf Bremen of zelfs Hamburg meer voor de hand, woon je in Twente of de Achterhoek, is het wellicht Dusseldorf, Essen, Hannover of misschien ook Osnabruck.
Voor Zeeuws Vlaanderen zeer waarschijnlijk weer Brussel.

Voor mij is Eindhoven al ruim een uur reizen, en ben ik in diezelfde tijd ook al op het vliegveld van zowel internationale vliegvelden Brussel, Keulen of Dusseldorf.
En met de Thalys vanaf Aken (buurgemeente) is het 2,5 uur naar Paris Gare du Nord, naar Frankfurt idem dito, en voor mij beide evenlang als naar Schiphol.
Dan is het toch niet vreemd, dat ik een alternatief voor Amsterdam zoek, en ook vaak vind.
Nee, niet altijd, ik vlieg ook vaak genoeg vanaf Amsterdam.
Maar het lijkt alleen allemaal misschien wat vreemd voor de " Randstedeling", gezien de vaak belachelijke en bekrompen opmerkingen.
Wordt er naar diverse uithoeken gevlogen naar een land zo uitgestrekt als heel Europa, met meer dan 15 internationale vliegvelden, ligt de focus wel alleen maar Schiphol-Soekarno Hatta, of hooguit Schiphol-Denpassar.
Maar ik heb nu eenmaal, zoals de oosterburen zeggen, " Die Qual der Wahl".
En dan ben ik misschien blijkbaar de enige op dit forum, met mij wonen er nog een miljoen inwoners in Limburg.
Uit ervaring weet ik, dat die, als het zo uitkomt, massaal vliegen vanaf de beide buurlanden.
Europees denken zit er dan ook van nature veel meer in.

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

80,686,044 topic views - 237,917 posts - 13,715 topics - 29,374 members - last post @ 29-03-2020 20:35 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2020
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

131,597,619 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com