indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Nusa Tenggara - De Kleine Sunda Eilanden > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

Michaella
User
spacer line

Wij hebben de knoop doorgehakt. (Dankzij de tips van Anne Mieke) hebben wij besloten naar Flores te gaan. Ongeveer 2 weken.
Het idee is te beginnen in Ende en dan rustig richting Labuan Bajo te reizen. Daar vandaan terug naar Bali te vliegen.
Heeft iemand tips voor rustige accommodaties met eigen douche/toilet?

wereldreis
User
spacer line

In Labuan Bajo; Golo Hilltop

Lees de reviews, bezoek de site.Dat zegt genoeg.
Ook mooie trips te maken die de Nederlandse eigenaressen voor je kunnen regelen.

Wij hebben er genoten!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-11-2015 22:44 Michaella wrote:
Wij hebben de knoop doorgehakt. (Dankzij de tips van Anne Mieke) hebben wij besloten naar Flores te gaan. Ongeveer 2 weken.
Het idee is te beginnen in Ende en dan rustig richting Labuan Bajo te reizen. Daar vandaan terug naar Bali te vliegen.
Heeft iemand tips voor rustige accommodaties met eigen douche/toilet?
Ik dacht dat ik altijd allen zo aan het pingpongen was met het uitstippelen maar jij kan er ook wat van... Emoticon: Very funny Vorige week nog naar Sumatera maar nu toch naar Flores.

Fijn, goeie keuze, je zult er geen spijt van hebben. Sumatera is echt ook schitterend maar wel onder de juiste omstandigheden. Als jullie straks inderdaad in de zomer gaan zorg dan dart je vooral het ticket Labuan Bajo - Denpasar een beetje op tijd boekt. Geen maanden van te voren maar wel minstens een paar weken van te voren.

Ik ben begin januari in Labuan Bajo. Het hotel hierboven aan bevolen is niks mis mee, integendeel maar ik vind het persoonlijk een beetje ongelukkig liggen tov het centrum.
Ik heb nu zelf voor Labuan Bajo Hotel gekozen, jalan Kasimo. Ik zet er de straat expliciet bij omdat in LB veel hotels namen met Labuan en/of Bajo erin hebben en het verwarrend is soms. Is te boeken via Booking.com. Ik laat je weten of het wat is.
Er zijn veel nieuwe hotels in LB die mogelijk nog niet allemaal via sites geboekt kunnen worden. Ik ben met vanalles bezig en aan het bedenken en zal mogelijk in LB ook diverse hotels checken. Er is veel meer dan een paar jaar geleden in LB echter veel hotels liggen in een min of meer aparte hotelwijk buiten het stadje. Het is maar net wat je wil.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Michaella
User
spacer line

Emoticon: Yes! Emoticon: Yes! Klopt Anne Mieke ik ben zo flexibel Emoticon: Smile

Dank jullie voor bovenstaande tips.

Na wat ik allemaal lees op o.a. dit forum lijkt mij Labuan Bajo niet de meest interessante plaats op Flores daar wil ik niet te lang blijven.
Eigenlijk ben ik op zoek naar leuke slaapplaatsen ( aan het strand) op andere plekken voordat wij Labuan Bajo bereiken.
Wie heeft leuke tips? Ik hoor ik dat heel graag.

mvdbrk
User
spacer line

Ben net terug van een trip waarbij we ook Flores hebben bezocht..
Labuan Bajo kent aan een strand een aantal hotels maar dat is relatief ver van het stadje. Wij zaten in Le Belles Etoile. Vrij nieuw, schoon en weinig gasten. 450.000 rps /nacht incl ontbijt. Strand op ca 150 meter afstand. Vervoer naar en van de stad 50.000rps per keer. Hebben trrouwens eerst golo hilltop geprobeerd maar dat zat vol. Werden via hun wel verwezen naar Le Belles Etoile.

Bajawa: Happy Happy hotel is schoon, comfortabel. 3 persoonskamer voor 450.000 rps incl ontbijt. Nederlandse eigenaar.
Nusan terra 2 Hotel hebben we ook een nacht gehad. Wat eenvoudiger dan happy happy maar schoon en vriendelijke staf. Kamers met warm water beneden, met alleen koud water boven. 200.000 rps/night inclusief ontbijt (simpel).

Moni: Hidayah zat vol maar vlak bij (10 meter hoger) is een rijtje met 4 kamers. basic maar schoon en nieuw. 250.000 rps inclusief ontbijt

Helaas geen van deze accommodatie liggen aan het strand.

Was mijn tweede keer op Flores (voor mijn vrouw de eerste keer) maar het is ons goed bevallen.

Groeten,

Marco

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-11-2015 14:56 mvdbrk wrote:
Ben net terug van een trip waarbij we ook Flores hebben bezocht..
Labuan Bajo kent aan een strand een aantal hotels maar dat is relatief ver van het stadje. Wij zaten in Le Belles Etoile. Vrij nieuw, schoon en weinig gasten. 450.000 rps /nacht incl ontbijt. Strand op ca 150 meter afstand. Vervoer naar en van de stad 50.000rps per keer. Hebben trrouwens eerst golo hilltop geprobeerd maar dat zat vol. Werden via hun wel verwezen naar Le Belles Etoile.

Bajawa: Happy Happy hotel is schoon, comfortabel. 3 persoonskamer voor 450.000 rps incl ontbijt. Nederlandse eigenaar.
Nusan terra 2 Hotel hebben we ook een nacht gehad. Wat eenvoudiger dan happy happy maar schoon en vriendelijke staf. Kamers met warm water beneden, met alleen koud water boven. 200.000 rps/night inclusief ontbijt (simpel).

Moni: Hidayah zat vol maar vlak bij (10 meter hoger) is een rijtje met 4 kamers. basic maar schoon en nieuw. 250.000 rps inclusief ontbijt

Helaas geen van deze accommodatie liggen aan het strand.

Nee dat kan ook niet als we het over Bajawa en Moni hebben. Happy Happy nu al Rp 450.000? Het is schandalig. En iedereen betaalt het maar.Niet om het een of het ander maar zulke prijzen zijn inherent aan wat iedereen betaalt. Ook in LB; het is gewoon teveel.

mvdbrk
User
spacer line

Happy Happy heeft ook goedkopere kamers maar die waren bezet. Dit was een grote driepersoons kamer. Nusan Terra 2 is qua prijs/kwaliteitverhouding beter. We hebben trouwens ook nog gekeken naar Edeleisz (grote bouwput voor de deur) en Lucas Authentic Lodge. Wat ons betreft een heel stuk minder dan Happy2 en NT2

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

Weet je Anne Mieke, het probleem ligt niet bij Happy Happy, maar gewoon aan het feit dat er te weinig kamers zijn in Bajawa.
Bij mijn aankomst in Bajawa had ik problemen om een kamer te vinden, alles vol, en het was een dagelijks ritueel dat toeristen rondliepen op zoek naar een kamer. De andere hotels waren ook veel te duur en van bedenkelijke kwaliteit. Uiteindelijk kwam ik de eerste nacht in een homestay van Edelweiss terecht. Ik weet niet meer wat ik moest betalen, maar het was veel te duur. Ik had niet eens warm water, en je weet vast wel dat in Bajawa het koud water echt te koud is om te douchen.
De volgende dag verhuisde ik naar Happy Happy. Het was wel ietsje duurder, maar als je prijs-kwaliteit vergelijkt veel beter. En het ontbijt daar was echt een topper.
Over het algemeen vond ik overal op Flores de prijs-kwaliteit verhouding van de hotels slecht.

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Happy happy zat destijds elke dag vol, dus wordt de prijs opgedreven.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-11-2015 20:10 erwin wrote:
Weet je Anne Mieke, het probleem ligt niet bij Happy Happy, maar gewoon aan het feit dat er te weinig kamers zijn in Bajawa.
Bij mijn aankomst in Bajawa had ik problemen om een kamer te vinden, alles vol, en het was een dagelijks ritueel dat toeristen rondliepen op zoek naar een kamer. De andere hotels waren ook veel te duur en van bedenkelijke kwaliteit. Uiteindelijk kwam ik de eerste nacht in een homestay van Edelweiss terecht. Ik weet niet meer wat ik moest betalen, maar het was veel te duur. Ik had niet eens warm water, en je weet vast wel dat in Bajawa het koud water echt te koud is om te douchen.
De volgende dag verhuisde ik naar Happy Happy. Het was wel ietsje duurder, maar als je prijs-kwaliteit vergelijkt veel beter. En het ontbijt daar was echt een topper.
Over het algemeen vond ik overal op Flores de prijs-kwaliteit verhouding van de hotels slecht.

Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Happy happy zat destijds elke dag vol, dus wordt de prijs opgedreven.
I know. En ik ben eea aan het bedenken. Edelweiss heeft ook wel goede kamers maar die zijn nog duurder. Idd prijs/kwaliteit is niet goed. Ik ga kijken of ik mijn (kleine) steentje daar kan bijdragen. Met een beetje geluk gaat Flores het nog een keer winnen, (nog) niet van Bali, wel van Lombok.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 22-11-2015 15:46 mvdbrk wrote:
Happy Happy heeft ook goedkopere kamers maar die waren bezet. Dit was een grote driepersoons kamer.
Het is nog maar de vraag of dat waar is. Het is natuurlijk kul om voor een driepersoonskamer meer te vragen als er geen andere toeristen zijn. Ik had andrhalf jaar geleden hetzelfde maar toen reisde ik alleen. Zelfde verhaal. Ik kan er niks mee want kamers worden per kamer verhuurd en niet per persoon. Ik kreeg toen uiteindelijke dezelfde prijs voor een alleen reizende. het betekent dus dat je moet doorvragen en niet meteen genoegen moet nemen met wat je gezegd wordt. Dat is ook wat ik bedoel met de hierbovenstaande posting. Flores gaat groot worden door de toeristen van nu en daar mogen ze wel een beetje respect voor hebben. Een keer iemand binnenhalen is geen kunst maar wel als je elke keer gasten terugkomen en ook aanbevelen.
Happy Happy is gemiddeld goed (en Edelweiss en Korina ook) maar dat betekent niet dat ze prijzen zoals Amaris en Fave kunnen vragen want daarvoor zijn de faciliteiten er niet naar.

erwin
User
User icon of erwin
spacer line

forum.indahnesia.com/topic/130(...)oeten_uit_flores.php

Dit is mijn reisverslag van 2 jaar geleden. Kan je alvast wat ideeŽn opdoen. Hier en daar staat ook wat info over hotels.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

spacer line  

Leuk om te lezen Erwin. Ik reisde zo'n 25 jaar geleden een maand door Lombok Soembawa en Flores. Destijds waren de wegen voor grote delen onverhard, en duurde de verschrikkelijk (mooie) tocht van Labuan Bajo naar Ruteng zo,n 8 uur met grote vrachtwagens met houten bankjes, volgepropt met alles wat te vervoeren valt.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik ben op dit moment in Labuan Bajo. Prijzen van hotels gaan steeds verder omhoog en in het stadje zelf (het centrum dus) is nog steeds niet erg veel mbt hotels.

Ik overnacht nu in het L Bajo hotel, Rp350.000 per nacht via Booking.com (rechstreeks kan ook maar dan betaal je Rp 390.000).
Plus:
Het ligt aan een zijstraat van de hoofdweg "beneden" af met op loopafstand veel eetgelegenheden, wnkeltjes en agenten voor het boeken vanallerlei trips.

Plus
Lift aanwezig

Plus
Fijne badkamer met ruime wastafel plek zodat je je spullen ook echt kwijt kan.

Min:
Aircon is matig. Het s in LB erg heet en de regen wil maar niet komen. Het hotel werkt met een kaartsysteem en verstrekt geen dubbele kaarten. dat betekent dat je telkensals je eruit wil de kaart eruit moet halen, de aircon daarmee uit en het duurt uren voordat de temperatuur acceptabel ismen de eerte uren de tent uit zweet. Ik heb in het vakje nu een dubbel naamkaartje zitten zodat de airco blijft doordraaien. Aircon in Indonesie is vaak een probleem (van een apparaat met te weinig pk's of het niet schoonhouden van het filter.

Min:
Ontbijt onder de maat met alleen (geroosterd) wit brood, boter, jam en koffie of thee.

Min
WiFi is alleen mogelijk in de lobby of buiten op de veranda. Niet op de kamer dus, ondanksdat de router om de hoek van mijn kamer hangt.

Min
L Bajo hotel is nieuw maar vertoont al slecht onderhudsverschijnselen

Ik ben gistermiddag ook nog even in Gardena geweest. Ondanks dat dit de beste ligging heeft, in het centrum en de cottages boven (je moet wel een eind klauteren.....) met een geweldig uitzicht zijn de kamers nog net zoals jaren geleden en vevallen (en sowieso veel te warm en de meeste kamers alleen maar fan)

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

52,104,970 topic views - 224,506 posts - 13,535 topics - 16,967 members - last post @ 14-12-2017 06:40 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

93,376,131 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com