indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Java > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

vinman
User
spacer line

Hallo beste mensen,

Ik ben van plan om half januari 2016 naar IndonesiŽ te reizen, voor zes tot acht weken. Ik zou graag zoveel mogelijk van het land zien en ervaren: trektochten maken, de beroemde tempels/plaatsen bezoeken en misschien m'n duikbrevet te halen.

Wat kan ik verwachten van het regenseizoen in deze maanden? Ik weet dat het per eiland en per jaar enorm kan verschillen. Maar zijn duiken en trektochten bij voorbaat uitgesloten of sterk af te raden in deze tijd?

Heb gelezen dat het ongeveer iedere dag vrij kort en hevig regent in deze maanden. Maar wat zijn de ervaringen van de mensen hier in jan/feb/maart? Plekken/regio's die ik moet vermijden of juist aantrekkelijk zijn? Dingen die ik wel/niet kan doen?

Alvast bedankt!

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Zeg eerst eens waar je heen wil Vinman.
In heel Indonesiť zit je in het regenseizoen, dan worden op gezette tijden volle zwembaden naar beneden gestort, maarrrrrrr de temperatuur blijf perfect Emoticon: Yes!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is niet altijd zo dat het elke dag kort en hevig regent. Het verschilt zoals je zelf zegt per eiland en per jaar. Het is dan ook niet te doen, niet te voorspellen. Regen maakt op sommige eilanden ook dat de natuur veel mooier is voornamelijk op eilanden waar het in (onze) zomermaanden droog is zoals bijvoorbeeld Timor en Sumba (in Sumba in februari of maart de Pasola). Ook of trektochten al dan niet kunnen is letterlijk en figuurlijk plaatselijk

Overigens niet heel Indonesie zit dan in het regenseizoen, in een deel van Maluku en Papua is het juist omgekeerd.

Ook voor 6 tot 8 weken moet je een keuze maken wat wel en wat niet dus eerst maar goed inlezen en een plan maken. Voor de hand liggend is een keuze maken tussen oost en west.
Combi's
Sumatera eventueel te combineren met Java of Kalimantan
De klassieke route Sumatera/Java/Bali of Java/Bali/Lombok
Sulawesi/Kalimantan
Sulawesi/Maluku
Sulawesi/Papua
Maluku/Papua
NT (is moeilijker te combineren ivm transportmogelijkheden) maar daar kun je ook met gemak die tijd doorbrengen.
etc. etc..... er zijn veel mogelijkheden uiteraard

Als je in Sumatera begint is het wel handiger om een ticket te hebben waarmee je niet eerst naar Jakarta gaat maar bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit Singapore of KL naar Sumatera reist. (Medan of Banda Aceh).

Hoe dan ook, de kans is groot dat je regen tegenkomt met als voordeel dat alles elke keer weer schoon, mooi en fris en er meer bloemen en vruchten zijn. Ik kijk er zelf eigenlijk nooit naar.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

Vinman als je hier met regen ben vind je he het zeer aangenaam vooral als je een afdakje hebt gevonden.
Want de temperatuur is zo heerlijk en de reuk van al die kokende ibu's vrouwen maak je alleen maar honger je weet niet waar je in terecht kom.
Maar dat is juist wat ik nu wel weet, ik zit hier op het terasje onder de parasol met mijn laptopje te geneieten van het weer .
Je weet niet wat je mist, maar eerst ervaren en dan zien we wel hoe je het gevonden hebt.
Horen we nog van je na je reis........ Emoticon: Party! Emoticon: Bye bye

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

vinman
User
spacer line

Bedankt voor jullie reacties! Goed om te horen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke: Ik moet zeker nog verder onderzoek doen qua route/tijd. Ik dacht eraan te vliegen op Jakarta en dan oostwaarts te gaan, maar de optie die je voorstelt is misschien wel goed idee; om vanaf Sumatra richting Java en Bali te gaan. Maar als ik het goed begrijp maakt het qua regen allemaal niet veel uit: het blijft moeilijk te voorspellen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Zieleffe: Leuk! Geniet ervan Emoticon: Smile Mocht ik besluiten te gaan dan zal ik laten horen hoe het was. Ben erg benieuwd!

Ik herinner me een documentaire die ik lang geleden zag over een NL kunstenaar die daar ergens woont, met daarin beelden van knal-groene rijstterrassen op een van de eilanden. Ik nam mezelf toen voor om dat ooit in het echt te gaan bekijken, als ik het zo lees is het regenseizoen daar misschien juist wel beter geschikt voor?

Waar ik beetje bang voor ben is dat m'n reis voor de helft wordt verpest door de bakken met regen, zou zonde zijn. Maar een flinke bui kan ik zeker hebben.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.vinman
Voordat we elkaar verkeerd begrijpen. Het is niet gezegd dat het af en toe alleen om een flinke bui gaat. Zoals geschreven zitten er nogal wat verschillen tussen de eilanden. Op grote delen van Sumatera (oerwoud) regent het vaker en meer dan op andere plekken in Indonesie. Mooie rijstterassen zijn op Bali, maar zeker ook op Sumatera en Sulawesi bijvoorbeeld..

In januari zijn al jaren achter elkaar overstromingen vooral op Java, Sumatera en Sulawesi maar het kan net zo goed in Kalimantan voorkomen. Ik heb ook wel eens tot halverwege de wielen water door Java gereden of tot aan mijn knieen in het water op Bali gestaan. Het weer zit wereldwijd in de knup. zo ook in Indonesie.

vinman
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.Anne Mieke: Bedankt voor de aanvulling. Zit er†trouwens een groot verschil tussen januari, februari en maart? Ik ben redelijk flexibel qua vertrekdatum.

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat bedoel ik dus, het is gewoon niet te voorspellen.

koming
User
User icon of koming
spacer line

Ik zou me er niet te druk om maken, een buitje is wel lekker, koelt het even af. Mijn ervaring is: hoe verder je naar het oosten gaat des te minder seizoensinvloed, daar bedoel ik mee: in Papua is het vaak 3 dagen warm en dan regent het een halve dag. En dan begint het weer opnieuw. Ongeveer want inderdaad niet te voorspellen

Koming

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,908,676 topic views - 222,103 posts - 13,484 topics - 16,230 members - last post @ 19-09-2017 20:01 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,937,841 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com