indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Bali, het godeneiland > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

ojla240
User
User icon of ojla240
spacer line

Blijkbaar is er weer een vulkaan actief, en staat de wind "verkeerd"

http://www.luchtvaartnieuws.nl(...)=Luchtvaartnieuws.nl

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ja, en hier en hier en hier ook....

http://nos.nl/artikel/2066970-(...)-vanwege-aswolk.html
http://www.nu.nl/buitenland/40(...)kaanuitbarsting.html
http://www.ad.nl/ad/nl/1013/Bu(...)-wegens-aswolk.dhtml

Met alemaal plaatjes van gestrande toeristen. Dat de vliegvelden van Sumatera o.a. Pekanbaru, Palembang en Jambi (om er maar een paar te noemen) en waarvan de laatste weken gesloten zijn geweest en dit al meer dan 2 maanden duurt heeft het hier niemand over. Vervelend, maar ach....

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja in Indonesië zijn nu eenmaal veel actieve vulkanen, komt er één tot uitbarsting dan heb je dat.
Dat is overmacht en ik denk dat iedereen daar begrip voor op kan brengen.
Maar als de overheid toestaat dat de maffia jaar in jaar uit een gebied zo groot als Nederland in de hens zetten uit winstbejag en dat er vliegvelden moeten worden gesloten door de rook is andere koek.
Vertel het ze maar, ze blijven keihard volhouden dat het niet waar is en doen niets Emoticon: Angry Emoticon: Bye bye

Teken aan de wand, alle kranten maken nu melding van het sluiten van het vliegveld op Bali, toen de afgelopen 3 weken het vliegverkeer werd platgelegd door de rook van de branden, maakten slechts enkele kranten er melding van.
Over manipulatie gesproken Emoticon: Yes!

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

De bosbranden zijn uitgebreid in het nieuws geweest, en het sluiten van die luchthavens op Sumatra en Kalimantan is dan wellicht van wat ondergeschikt belang.

Ik vind het wel logisch dat de sluiting van de luchthaven van Bali in het nieuws is. Ten eerste omdat het qua aantal passagiers bijna 10x zo groot is als bijvoorbeeld Pekanbaru, maar zeker ook omdat het van veel groter belang is voor mensen in Nederland (zeker gezien de dagelijkse KLM-vlucht naar Bali). Het sluiten van kleinere luchthavens op Sumatra is dan toch meer lokaal nieuws dan wereldnieuws (in tegenstelling natuurlijk tot het nieuws over de bosbranden zelf). Ik zou het geen manipulatie noemen, maar gewoon een (logische) afweging van het belang van het nieuws voor Nederlanders.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Allereerst zijn de bosbranden zeker niet uitgebreid in het nieuws geweest en iedereen die ik spreek weet niet waar ik het over heb, danwel niet de ernst ervan meekrijgt. Van ondergeschikt belang? Lees het topic nog eens na over deze bosbranden. Om hoeveel schade het gaat is onderhand niet meer uit te rekenen.

Het gaat niet alleen om het sluiten van vliegvelden. Overigens is ook KL gesloten geweest vorige maand. Ik was op dat moment in Indonesie maar ik kan me hier geen nieuws over herinneren. Kl is minstens zo belangrijk dan Denpasar als het gaat om toeristen en al helemaal mbt de aantallen.

Het lijkt erop dat het gemakkelijker is om een vulkaan de schuld te geven en te focussen op toeristen dan het te hebben ov er de misstanden door de mens zelf veroorzaak. Ik zie dit inderdaad ook als manipulatie.

En ik zeg het nog maar een keer, deze toestand duurt al twee maanden, non stop. Maar hier is het belangrijk om te melden dat een luchthaven van een paar uren (in eerste instantie) gesloten wordt. Wat in Indonesie gebeurt gaat uiteindelijk de rest van de wereld ook aan en is wel "iets" meer dan lokaal nieuws.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Aansluitend op Anne Mieke, ik had het over Indonesisch nieuws Erwin, hier komt het selectief aan de orde en wordt het gebagatelliseerd. Emoticon: Angry
Alhoewel het natuurlijk ook schandalig is dat ook in Europa alleen het sluiten van het vliegveld op Bali hot nieuws is en dat de kranten voor de rest nauwelijks aandacht hebben besteed aan de milieu ramp die hier plaats vindt.
Tsjernobyl is er niets bij. Emoticon: Nooo
Alleen dit jaar al is er een gebied ter grootte van twee derde van Nederland in de fik gestoken, dat is al decennia lang aan de gang en een toerist die een dag of twee langer vast zit op Bali omdat er vulkaan is uitgebarsten is een ramp, welterusten Emoticon: Bye bye

Erwinn
User
User icon of Erwinn
spacer line

Zoals ik zei, de sluiting van die vliegvelden is lokaal nieuws, de bosbranden natuurlijk niet.

We hebben dan een verschillende perceptie van hoeveel het in het nieuws geweest is, maar ik heb het idee dat de bosbranden de afgelopen maanden bijna dagelijks in de krant staan, en ook het NOS Journaal heeft er meerdere malen over bericht (vanuit verschillende oogpunten: gezondheidsproblemen in Maleisië en Singapore, de slash-and-burn-landbouw, gevaren voor orangoetans, etc.). Zoek op de website van de NOS bijvoorbeeld op 'bosbranden indonesie', en je vindt alleen in de maand oktober al 13 artikelen. Dat vind ik toch vrij uitgebreide berichtgeving.

Mijn punt was enkel dat ik het logisch vind dat de volledige sluiting van een belangrijke luchthaven als Bali wél in het nieuws is en de sluiting van een minder belangrijke luchthaven als Pekanbaru niet, en dat ik daar geen manipulatie in zie.

Edit; oké Malam, ik dacht dat je het over Nederlandse media had, omdat het in reactie op het bericht van Anne Mieke was, waar het AD, NOS en Nu.nl genoemd waren. Dat er in Indonesische media te weinig aandacht is voor het probleem en (politiek) verantwoordelijken ben ik met je eens. In Nederlandse (en andere westerse) media vind ik dat het wel uitgebreid behandeld is en wordt.

'In de Archipel' | Weblog over Indonesië: nieuws, reizen, politiek, taal en geschiedenis

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

We begrijpen elkaar wel Erwin, we praten alleen soms een beetje langs elkaar heen Emoticon: Yes!
En 13 artikelen in oktober bij de NOS noem ik summier voor zo'n enorme milieu ramp die al 3 maanden aan de gang is Emoticon: Blush
Door de branden zijn er in twee maanden meer broeikasgassen uitgestoten als in een vol jaar in Amerika.
We zullen zien wat er in Parijs op de klimaatconferentie van wordt gezegd, die begint 30 november, het dameskransje van de VN zal daar wel weer zijn waffel dicht houden over wat er hier aan de hand is.

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Als de berichten juist zijn dan zijn de vluchten vanaf Bali vandaag om 14.30 uur plaatselijke tijd weer hervat.

Sanur2014
User
spacer line

Ik heb via de Ned. media begrepen dat het vliegveld op Bali inmiddels weer open is.
Veel succes iedereen en een goede reis!

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

49,929,256 topic views - 222,137 posts - 13,485 topics - 16,234 members - last post @ 21-09-2017 06:20 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

89,980,279 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com