indahnesia.com - Discover Indonesia Online

You are currently in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > View topic

17-01-2015 18:16 · [news] Three more bodies of AirAsia victims to Surabaya hospital  (1 reaction)
17-01-2015 01:23 · [news] Fuel prices lowered, again  (0 reactions)
17-01-2015 00:14 · [news] President dismisses Sutarman as national police chief  (0 reactions)
16-01-2015 12:44 · [news] Alleged terrorists shot dead three villagers in Poso  (2 reactions)
16-01-2015 02:15 · [news] Indonesia to execute six drug convicts  (0 reactions)

suhanura
User
spacer line

nieuwe regeling VOA .....zie BALI NEWS 2 NOVEMBER jl

Yosep H.A. Renung Widodoís decree issued to take immediate effect on October 20, 2015 stipulates that visitors to Indonesia utilizing visa-on-arrival or visa-free facilities more than twice in any 12-month period will be denied entry to Indonesia.

WEET IEMAND HIER MEER VAN..... IK BEZOEK IEDERE MAAND INDONESIA VIA PENANG-SINGAPORE EN DEN PASAR.... BEN PENSIOEN GERECHTIGD EN DUS NIET IN THE WORK FORCE OR ILLEGAL WORKER.....

Gaarne een mening of oplossing....sorry als het in de "verkeerde onderwerp" geplaatst is

bulekurus
User
spacer line

Vandaag gehoord dat het niet doorgaat ? Of het allemaal waar is .. ?

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.suhanura
Misschien dit ook maar even lezen
http://forum.indahnesia.com/to(...)y_business_visum.php

On 02-11-2015 17:24 suhanura wrote:
..... IK BEZOEK IEDERE MAAND INDONESIA VIA PENANG-SINGAPORE EN DEN PASAR.... BEN PENSIOEN GERECHTIGD EN DUS NIET IN THE WORK FORCE OR ILLEGAL WORKER.....
Ik denk niet dat het een het ander hoeft uit te sluiten overigens. En de andere kant op ook niet. Ik breng zelf elk jaar alles bij elkaar 2,5 maand door in Indonesie in 3 reizen en werk gewoon in Nederland.
De visumbepalingen in Indonesia veranderen voortdurend en zijn letterlijk en figuurlijk niet meer te volgen.
Paniekvoetbal: iemand heeft zich iets bedacht (of zich gerealiseerd), zaken lopen uit de hand en het moet "gisteren" allemaal ineens anders. De "regel" (""want ik neem 'm nog niet serieus) is nu twee weken oud en het valt onder de noemer"hoe jaag ik toeristen weg" In plaats van dat Indonesie zich een serieus bezig houdt hoe mooi haar toerisme zou kunnen zijn krijgen we dit.
Wat ook vreemd is dat dit komt net nadat het gratis visum er nu een paar maanden is. Als het dat is dan laat mij maar lekker betalen, als ze me maar met rust laten. Een oplossing? Geen idee.
Ik vertrek zelf weer over 7 weken en dan ben ik al in overtreding als ik de "regels" zo lees want ik heb dit jaar al 3 entries gehad (waarvan twee gratis).Mwet deze regel gaan mensen weer vanalles verzinnen.

Ze kunnen beter diegenen aanpakken waar het om gaat.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

suhanura
User
spacer line

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile.bulekurus.... bedankt voor uw reactie

"Vandaag gehoord dat het niet doorgaat ? Of het allemaal waar is .. ?"

Ik zou heel graag weten van welke bron U dat goed nieuws (als het waar is) heeft gehoord.

Ikzelf zit hier meerdere maanden maar ga netjes "volgens de regels" het land in en uit, geen gezeik met het invullen van social visits of verlengen van visa.....betaal gewoon mijn VOA , mijn maandelijkse huur voor mijn apartement en geniet van het vliegen naar en terug van effe weg geweest en heb nooit en te nimmer enig commentaar gehad van een immigration officer. Zo af en toe terug naar AUSTRALIA (via Bali-Darwin) om me bij het pension - office te melden dat ik nog leef en dan maar gewoon weer naar mijn geboorte land en het land van mijn dromen. Jammer als ik weer voor goed in Australia moet wonen.

Removed to prevent your adress from being spammed. Click this to go to the user profile. ANNE MIEKE ; nog bedankt voor je reactive en hint.... maar ik exit ( tijdelijk) liever Indonesia dan het invullen van al dat paperwork.....

wereldreis
User
spacer line

Ik ben benieuwd Annemieke! Ik ga in april 2016 ook weer, dit is dan de 3e keer in een jaar (vakantie), 1x VOA betalen (april jl) en 1x gratis (oktober jl).

Laat ons even weten of je over 7 weken het land in mag!!!

Anne Mieke
User
User icon of Anne Mieke
spacer line

Zolals ik al eerder schreef, als ik het land niet in mag heb ik een probleem (duur ticket naar Papua en hotelboekingen) maar de luchtvaartmaatschappij zeker ook. Het zou dus betekenen dat iedereen die niet aan de nieuwe voorwaarde voldoet linea recta teruggestuurd wordt en dus moet worden meegenomen door de brengende luchtvaartmaatschappij. Op de site van de ambassade staat vooralsnog niets. Bovendien is het te gcek voor woorden om een regel die vandaag bedacht is, morgen in te laten gaan, dat is om problemen vragen, ALS de regels uitgevoerd worden.

Ik heb ook geen idee hoe Indonesie registreert. En wat dan precies de criteria zijn. Eerder genoemd artikel is tegenstrijdig en in elk geval niet duidelijk.
Ik vraag mij veel dingen af. Voorbeeld: Indonesie kent, voorzover ik weet, geen transitvisum. Reizigers die naar Oost Timor gaan kunnen alleen reizen via Darwin, Singapore of Denpasar. Hoe gaat zoiets in zijn werk dan?

Maar goed we zullen het meemaken straks.

Info about Flores? FLORES SURGA KITA - http://www.travel2flores.info

asepers
User
spacer line

Bericht van niet doorgaan van de ,,nieuwe regels''

http://www.balivisaconsultant.(...)ation-has-cancelled/

suhanura
User
spacer line

WOOOOW Mr OR Ms ASEPERS

What een goed, een allemachtig goed nieuws heeft U ons geshared.

IK , en ik neem aan vele leden met mij, ben/zijn U heel dankbaar om dit goed news the sharen....

Ik dank U allen voor de reacties die ik heb mogen ontvangen

miroslav
User
spacer line

de entries voor de maand mei gelden niet.het is precies wat je zei het is gekomen na het vrij kunnen reizen naar Indonesie.enigste oplossing visum voor 6 mnd aanvragen via Den Haag .Maar nou komt weer het gemene je moet een terugreis ticket hebben binnen die 60 dagen maar langer als 30 dagen.en tussen de 40 tot 50 ste dag kan je verlenging aanvragen in Indonesie. maar dan moet je weer je ticket veranderen voor de terug reis.Dus pas nu op dijkwijls gaat het niet en een enkele reis terug is dan duurder.Wat ik heb gedaan heb een hele goedkope ticket gekocht retour tussen de 2e en 58 ste dag eventueel wat het goedkoopst is.dan een ticket een goedkoop enkeltje Singapore voor de 58 dag.]]pasop met tellen en zijn maanden met 31 dagen.Bij is de heen reis 5 december 2015 en terug reis 2 januari 2016 .Inmiddels heb ik een terug reis geboekt via Singapore met Garuda waar ik wel de datum mag verzetten tegen administratie kosten.Reis bijna 220 euro goedkoper als recht streek vanuit Jakarta met Garuda inclusief de vlucht van Surabaya naar Singapore.is een gepuzzel maar dat is als je kosten wil besparen

zieleffe
User
User icon of zieleffe
spacer line

miroslav
Oke je hebt tenminste je beste gedaan.
Mijn ticket kan ik op mijn terug reis verlengen naar een half jaar.
Dat kost mij 140Ä
Dus hoef alleen maar een ticket te kopen naar Singapore heen en terug.
Maar nu gaat het erom hoe lang moet ik in Singapore verblijven.
Inmiddels een adres gehad van iemand die daar dat regeld.
Kan ik daarop vertrouwen,ik hoop het wel, maar heb geen haast in Singapore, want die stad wilde ik wel eens langer bekijken dan een dag.... Emoticon: Red face Emoticon: Clown

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

PamelaAn
User
spacer line

Een vriend van mij gaat in september a.s. naar IndonesiŽ met een reisorganisatie, hij landt in Medan. Zijn reisorganisatie beweert bij hoog en bij laag dat hij een visum nodig heeft. Het is een rondreis van 3 weken. Sumatera, Java en Bali. Kosten visum volgens reisorganisatie Ä 35. Heb vriend vertelt dat vanaf vorig jaar juni al geen visum nodig is, tenminste niet als hij 30 dagen daar verblijft. Hij heeft reisorganisatie weer gebeld maar ze houden voet bij stuk. Ik krijg een heel naar gevoel bij deze reisorganisatie.

salina
User
User icon of salina
spacer line

Op 19-05-2016 15:57 schreef PamelaAn:
Een vriend van mij gaat in september a.s. naar IndonesiŽ met een reisorganisatie, hij landt in Medan. Zijn reisorganisatie beweert bij hoog en bij laag dat hij een visum nodig heeft. Het is een rondreis van 3 weken. Sumatera, Java en Bali. Kosten visum volgens reisorganisatie Ä 35. Heb vriend vertelt dat vanaf vorig jaar juni al geen visum nodig is, tenminste niet als hij 30 dagen daar verblijft. Hij heeft reisorganisatie weer gebeld maar ze houden voet bij stuk. Ik krijg een heel naar gevoel bij deze reisorganisatie .

Ik ook. Als ze dat al niet weten wat weten ze dan wel Emoticon: Confused

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Tja dan moet je ook de naam van deze organisatie vermelden PamalaAn, dan zet het pas zoden aan de dijk Emoticon: Yes!
Waarschijnlijk een reisbureau die toeters nog blazen weet en tracht te scoren, want voorheen kostte het ook geen 35 Euro maar 25 Dollar Emoticon: Confused

PamelaAn
User
spacer line

Heb net gevraagd naar naam van reisorganisatie. Het was voor mij niet zo interessant. Maar het is Pelikaan. Nog nooit van gehoord, maar heb net gegoogled. Volgens die vriend geeft ANWB ook aan dat er een visum moet worden gekocht. Vreemde reiswereld hebben we.

pierre
User
spacer line

Op 19-05-2016 17:27 schreef PamelaAn:
Heb net gevraagd naar naam van reisorganisatie. Het was voor mij niet zo interessant. Maar het is Pelikaan. Nog nooit van gehoord, maar heb net gegoogled. Volgens die vriend geeft ANWB ook aan dat er een visum moet worden gekocht. Vreemde reiswereld hebben we.

Als men minder dan 30 dagen in Indonesie verblijft en o.a aankomt in Medan dan behoeft er geen VOA aangekocht te worden (of vooraf in te kopen op de ambassade)
De anwb leeft de laatste tijd nogal in het stenen tijdperk en hebben tegenwoordig ergens de klok horen luiden, maar de klepel hangt niet waar het moet hangen..
die organisatie bied steeds minder kwaliteit sinds leden massaal weglopen.

Pelikaan heb ik weleens van gehoord en van wat ik hoorde was niet positief.. maar goed dat zijn dus wandelgangen geruchten en niet hard te maken.
persoonlijk heb ik nog nooit zaken gedaan me deze organisatie.

Maar laat je vriend zich niet opjutten.. voor aankomst in Medan en jakarta behoeft dit zeker niet.
Maar om in Medan te komen dient hij ergens over te stappen, want er gaan geen rechtstreekse vluchten naar Medan.. of hij stapt over via Jakarta ( dan komt hij daar ook gratis binnen) of hij dient overstappen via de andere grote luchthavens zoals Kuala Lumpur of singapore

Malam
User
User icon of Malam
spacer line

Gewoon laten gaan, daar kan je niets aan veranderen, ze lopen van zelf tegen hun beperkingen op Emoticon: Bye bye
Ze geloven je toch niet Emoticon: Nooo

You have to be logged in to post a message. You can login by clicking here.
If you do not have an account yet, you can register yourself here.

51,373,049 topic views - 223,798 posts - 13,517 topics - 16,730 members - last post @ 21-11-2017 00:03 CET

Created by indahnesia.com · feedback & contact · © 2000-2017
Other websites by indahnesia.com: ticketindonesia.info · kamus-online.com · indonesiepagina.nl · suvono.nl

92,366,543 pageviews Discover Indonesia Online at indahnesia.com